Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 juli 2011, 12:17   #341
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Zij voelen zich Franstaligen.
De vader van Onkelinckx heeft op tv gezegd: toch wel jammer dat ik mijn kinderen geen NL heb geleerd, maar ja; ik was nooit thuis en mijn vrouw was een Française.
Toen die mensen opgroeiden had het NL lang nog niet zoveel prestige als het nu heeft. Magnette heeft wel NL geleerd (zijn ouders waren Franstaligen die in Leuven hebben gewoond).
Men is nooit te oud om te leren. Alleen zie ik daar niet veel van. Di Rupo zijn Nederlands trekt nog op niets.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 29 juli 2011, 14:23   #342
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Een Franstalige mevrouw vroeg me of er geen films, tv-series, liedjes waren voor jongeren tussen 12 & 18 om het Nederlands/Vlaams bij te spijkeren. Boeken vond ze wel; maar om het luisteren te verbeteren...
Moeilijk hé want de films, tv-series, liedjes,... zijn vanaf een jaar of 12 ongeveer allemaal in het Engels.
Weer een goede observatie.

Tot nader order blijven de grootste Nederlandstalige tv zenders in Vlaanderen verboden, en zullen we het moeten doen met de Engelstalige tv van de "Vlaamse" zenders.

De Franstalige tv stations zijn wel overal te genieten in Vlaanderen.

Het eigen volk staat erbij , en kijkt ernaar.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 29 juli 2011, 14:40   #343
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Tot nader order blijven de grootste Nederlandstalige tv zenders in Vlaanderen verboden, en zullen we het moeten doen met de Engelstalige tv van de "Vlaamse" zenders.

De digitale uitzendingen van de RTBF (DVB-T) wordt in elk geval op volle kracht uitgestraald zodat ongeveer heel BE bediend wordt (ook de kust, denk ik) want de RTBF denkt aan de FR die buiten Wallobrux wonen. De VRT steekt er heel wat minder kracht achter zodat VL in WAL niet goed bediend worden.
De Digitale radio (DAB) is niet doorgebroken; maar de VRT was op hun website trots om te melden dat ze via DAB enkel in VL te ontvangen waren (ze hadden hun antennes zodanig uitgericht en geplaatst dat WAL buiten "schot" bleef). Ik zeg maar iets: VLaamse vertegenwoordigers die vaak in FR-BE rondreden mochten op hun kin kloppen met DAB.

Laatst gewijzigd door azert : 29 juli 2011 om 14:41.
azert is offline  
Oud 29 juli 2011, 14:43   #344
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En welke zenders mogen dit dan wel zijn ???
HRobin is offline  
Oud 29 juli 2011, 14:46   #345
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
En welke zenders mogen dit dan wel zijn ???
rtl4, rtl5, rtl7, rtl8, sbs6, Veronica, Net5, Oranjetv, funxtv, tmfnl, etc
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 29 juli 2011, 14:47   #346
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongelofelijk. Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3. Kunt ge dan zoveel commerciële Franse (niet Franstalige, Franse!) zenders ontvangen?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 29 juli 2011, 14:50   #347
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:

Die zenden net dezelfde brol - sorry, programma's - uit als VTM, 2BE, VT4, VIJFTV, dus ik zie niet in waarom die zenders hier bereikbaar moeten zijn.
HRobin is offline  
Oud 29 juli 2011, 15:00   #348
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Die zenden net dezelfde brol - sorry, programma's - uit als VTM, 2BE, VT4, VIJFTV, dus ik zie niet in waarom die zenders hier bereikbaar moeten zijn.
Om dezelfde reden waarom de Franse brol bereikbaar is ? Liever te veel aanbod dan te weinig.
Weyland is offline  
Oud 29 juli 2011, 15:03   #349
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Om dezelfde reden waarom de Franse brol bereikbaar is ? Liever te veel aanbod dan te weinig.
Welke Franse commerciële (!) zenders kunt gij dan wel ontvangen?

Laatst gewijzigd door Nebur : 29 juli 2011 om 15:03.
Nebur is offline  
Oud 29 juli 2011, 15:32   #350
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Waarom daar de Vlaamse tv-kijker zelf niet laten over oordelen?
SDG is offline  
Oud 29 juli 2011, 15:50   #351
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Welke Franse commerciële (!) zenders kunt gij dan wel ontvangen?
Dat is een probleem met Vlamingen, ze kunnen niet begrijpend lezen. Culturen zijn als levende wezens. Zo kan een cultuur ook autistisch zijn, zoals de Vlaamse.
Weyland is offline  
Oud 29 juli 2011, 16:06   #352
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is een probleem met Vlamingen, ze kunnen niet begrijpend lezen. Culturen zijn als levende wezens. Zo kan een cultuur ook autistisch zijn, zoals de Vlaamse.
Daarom dat je niet op de vraag in kwestie kunt antwoorden ???
HRobin is offline  
Oud 29 juli 2011, 16:10   #353
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daarom dat je niet op de vraag in kwestie kunt antwoorden ???
Die vraag heeft niets te maken met wat ik bedoelde. Ik ben niet thuis in het Franse medialandschap, maar we kunnen wel alle Franse zenders ontvangen die men in het Zuiden des Lands kan ontvangen mits het juiste abonnement. Dat geldt niet voor de Nederlandse.
Het is toch duidelijk dat ik het niet over die Franse zenders had ? Overduidelijk zelfs ... Dit overkomt me nu enkel op Vlaamse fora.
Weyland is offline  
Oud 29 juli 2011, 16:29   #354
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo is het.

En de sympathie ligt consequent bij het Frans. De taal van de tv, liefde, krant, communicatie, multiculturaliteit, en muziek.

Geholpen door het feit dat er in Vlaanderen een buitengewoon armoedig Nederlands cultuurbeleid is. Vlaanderen kiest voor het Engels als leidende cultuurtaal. Daar zijn nu eenmaal zeer weinig anderstalige BHVers in geinteresseerd. Een van de redenen dat de vernederlandsing van nieuwkomers vrijwel 0 is in BHV.
Prietpraat. De franse invloeden zijn in Vlaanderen zeer beperkt. We kiezen resoluut voor het Engels. Alle grote muziekstromingen zijn van Amerikaanse origine. Jazz, rock, country & western, cajun, zydeco, de grote crooners en noem maar op.

Alleen op het gebied van amusementsmuziek speelt Frankrijk mee.

Voor de rest zijn de Fransen na-apers, genre Johnny Hallyday. Ze betekenen niets meer, de franse invloeden zijn weg.

De franstalige inwijkelingen interesseren me niet. Ze brengen ons niets bij.
robert t is offline  
Oud 29 juli 2011, 16:40   #355
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vraag heeft niets te maken met wat ik bedoelde. Ik ben niet thuis in het Franse medialandschap, maar we kunnen wel alle Franse zenders ontvangen die men in het Zuiden des Lands kan ontvangen mits het juiste abonnement. Dat geldt niet voor de Nederlandse.
Het is toch duidelijk dat ik het niet over die Franse zenders had ? Overduidelijk zelfs ... Dit overkomt me nu enkel op Vlaamse fora.
We kunnen de Franse staatszenders ontvangen, net zoals we de Nederlandse staatszenders kunnen ontvangen. Vandaar dat ik het vreemd vind dat men Nederlandse commerciële zenders niet kan pakken. In Nederland kunnen ze - gelukkig! - ook niet naar VTM kijken hoor.

Nebur is offline  
Oud 29 juli 2011, 16:52   #356
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We kunnen de Franse staatszenders ontvangen, net zoals we de Nederlandse staatszenders kunnen ontvangen. Vandaar dat ik het vreemd vind dat men Nederlandse commerciële zenders niet kan pakken. In Nederland kunnen ze - gelukkig! - ook niet naar VTM kijken hoor.
Waarom 'gelukkig'? Een programma als 'De Pfaffs' is ook zonder VTM in Nederland te bekijken, hoor.

http://www.rtl.nl/reality/depfaffs/home/
SDG is offline  
Oud 29 juli 2011, 16:59   #357
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Waarom 'gelukkig'? Een programma als 'De Pfaffs' is ook zonder VTM in Nederland te bekijken, hoor.

http://www.rtl.nl/reality/depfaffs/home/
'Gelukkig' was een grapje. Vanwege het bekende niveau van VTM. Waarvoor ik pas.

Nebur is offline  
Oud 29 juli 2011, 17:04   #358
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreek voor uw eigen jongen...
Oud 29 juli 2011, 17:09   #359
me gusta
Burger

me gusta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is puur racisme.
me gusta is offline  
Oud 29 juli 2011, 17:12   #360
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat er zich in de hersenen van menige Tokkie annex VTM'er afspeelt is me ook een raadsel, maar geef hen hun brood en spelen en houd ze zoet.
Weyland is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be