![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leuk voor de persoon uit de minderheidsgroep wanneer hij een job krijgt omdat hij tot die groep behoort (alhoewel ik liever op eigen kracht ergens zou raken), maar minder leuk voor de sollicitant die de job niet krijgt omdat ie tot de verkeerde groep bedoelt. Maar net zoals racisme volgens de directeur van een bepaald Belgisch instituut enkel vanwege een meerderheidsgroep tov een minderheidsgroep (of leden ervan) kan bestaan, is discriminatie blijkbaar enkel negatief als een lid uit een minderheidsgroep ermee te maken krijgt. Ik vind het larie. Jij niet, dat weet ik. Maar toch, het principe voelt ergens verkeerd aan.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of hoe discrimineren plots positief wordt, goed en aanvaardbaar dus, en hoe woorden plots hun betekenis verliezen. Het is wel discrimineren, maar als we er positief voorzetten, zullen de mensen het wel aanvaarden... Een werknemer heeft het recht te aanvaarden wie hij wil. Hij hoeft daarvoor geen verantwoording af te leggen. Gedachten zijn vrij. Die ga je nooit kunnen manipuleren. Daar gaat de overheid finaal in de fout, en ooit zal dit als een boomerang terug in hun gezicht kletsen. Laat de mensen vrij in hun gedachten, in hun voorkeur.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat voor een land is dat hier als je zelfs niet het recht hebt om je eigen werknemers en medewerkers uit te kiezen zonder daar tekst en uitleg bij te geven aan de overheid ? Als ik liever met blanken werk, of met vrouwen, of met negers of aziaten, dan zijn dat toch mijn zaken ? Dat gaat niemand iets aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2130 |
Banneling
|
![]() Behalve het belang van degenen die door deze positieve discriminatie negatief gediscrimineerd worden.
Laatst gewijzigd door den dinges : 29 juli 2011 om 01:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het ook spijtig dat die tweede nodig is, maar ken jij een beter alternatief om die eerste tegen te gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2133 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
en niet op criteria zoals afkomst, geslacht, seksuele voorkeur, religie,... Citaat:
Citaat:
Je leeft in een maatschappij, een gemeenschap. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gaat anderen niets aan.
Citaat:
Het individu gaat voor op de gemeenschap.
![]() |
![]() |
![]() |
#2135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een politieke mening, zonder meer... Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 juli 2011 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gastarbeiders werden naar hier gelokt op vraag van de werkgevers, omdat er "nood" was aan goedkope werkkrachten. Die mensen zijn er. Leer daar nu eindelijk eens mee leven; en maak er het beste van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2138 |
Europees Commissaris
|
![]() Die wil ik best accepteren, maar als ik merk dat er misbruik gemaakt wordt van ons laks immigratiebeleid voel ik geen behoefte om import-bruiden etc te accepteren.
![]() |
#2139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen dat is het niet. Het is helemaal geen feit dat de multuculturele samenleving in het algemeen belang zou zijn.
Citaat:
Ik betaal hem, en hij mag weer naar huis als het werk klaar is. En daar is niks racistisch aan. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2140 |
Banneling
|
![]() Als er misbruik gemaakt wordt van ons immigratiebeleid, moeten die misbruiken aangepakt worden.
|
![]() |
![]() |