Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 juli 2011, 16:58   #181
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U stemt precies liever op Margaret Tatcher. Dar noem ik nu pas een irritant mens.
Goh, dat is lang geleden. Ik herinner me ze vooral dan van spitting image. Ik was te jong toen om echt bezig te zijn met waar ze voor stond.
stuyckp is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:02   #182
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Goh, dat is lang geleden. Ik herinner me ze vooral dan van spitting image. Ik was te jong toen om echt bezig te zijn met waar ze voor stond.
Bent u een dubbelnick van Perzik?
Het Oosten is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:04   #183
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
In your dreams:

Indien er...verkiezingen zijn in oktober
http://forum.politics.be/showthread.php?t=157908

Trouwens als forumganger wens ik je persoonlijk welkom op dit forum. Je haalt het niveau naar boven.
Bewijst die poll niet dat er veel aanhang is voor NVA ?
En danjewel.
stuyckp is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:05   #184
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat jij een dubbeltje zijt van syske dat iedereen zo achterbaks is en dat jij overal gelijkaardige 'spoken' moet zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:08   #185
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Is een simpele neen voor u voldoende ?
Waarom hebt u dat idee ? Gewoon omdat ik me thatcher herinner van spitting image in mijn jeugd ?
stuyckp is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:10   #186
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het is niet omdat jij een dubbeltje zijt van syske dat iedereen zo achterbaks is en dat jij overal gelijkaardige 'spoken' moet zien.
Wat u toch allemaal komt doceren E.Gidius.
Het Oosten is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:13   #187
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is een simpele neen voor u voldoende ?
Waarom hebt u dat idee ? Gewoon omdat ik me thatcher herinner van spitting image in mijn jeugd ?
Omdat u reageert op mijn persoonlijk antwoord aan Perzik dat te maken had met zijn handtekening.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juli 2011 om 17:16.
Het Oosten is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:21   #188
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat u reageert op mijn persoonlijk antwoord aan Perzik dat te maken had met zijn handtekening.
Het lijkt er inderdaad op dat iemand zich versproken heeft

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:35   #189
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Stel dat ze er niet uit komen met de NVA? Gaan voor een paars-roomse-groene regering en de NVA degraderen tot de oppositie. Hoe krachtig kan zulke regering optreden tegen de crisis?

PS (26) + SPA (13) + MR (18) + VLD (13) + CD&V (17) + CDH (9) + GROEN! (5) + ECOLO (8) = 109

Kom, kom. Laat die pathos maar achterwege: het nv-a 'degraderen' tot de oppositie. Het nv-a wordt helemaal niet gedegradeerd, het nv-a wordt gewoon op de plaats gezet, waar watjes&onderdeurtjes zich horen te bevinden: aan de kant.

Dat het nv-a zich hier bevindt, heeft het nv-a volledig aan zichzelf te danken. Nv-a bakten er weinig to zelfs niets van de voorbije maanden, Bart "De Leider" De Wever faalde bij de voorbereidende onderhandelingen voor het samenstellen van een federale regering. Bewijs het tegendeel gerust, doch naar de feiten kan ik alleen maar vaststellen: niets, nada, niente, noppes nougatbollen regering tot nu toe.

Nv-a mag dan wel de verkiezingen gewonnen hebben, tot nu toe heeft het nv-a een deerniswekkend palmares wat een beleid uitzetten en het voeren ervan betreft. Overigens vind ik dit best wel een goede zaak. stel je voor, een nv-a beleid. Neveneffect is dat Bart "De Leider" De Wever zijn megalo-plan om de nieuwe grote volkspartij te worden kan gaan opbergen. Niemand zit te wachten op een doorslagje van de CVP, vooral niet als de copycats nog niet aan de knieën blijken te reiken van tsjeven.

Om dan maar in diezelfde sfeer te eindigen met: een anderzijds. Anderzijds, denk ik dus niet dat het gros van 'onze' nv-a verkozenen erg verveeld zit met de oppositierol die voor hen weggelegd is. Valère De Scherp, die een lucratief ministerpostje door zijn neus geboord ziet, uitgezonderd; verheugen de knapen&deernen van het nv-a zich nu al op een aantal maanden stampij maken in kamer en senaat. Tot veel meer dan wat simpel volksvermaak en verder niet uit 'hun kot' hoeven te komen, zijn de jongens&meisjes van het nv-a namelijk niet in staat. Om pompadourig met Stefan Declerck af te sluiten: "Beuhwiz'n?" volstaan immers twee woorden : Elke Sleurs
Stefan Declerck : "Wie?".
Virmiljoen: steun, toeverlaat en verkozene des volks Elke Sleurs.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 juli 2011 om 17:41.
4x10E6 is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:40   #190
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Kom, kom. Laat die pathos maar achterwege: het nv-a 'degraderen' tot de oppositie. Het nv-a wordt helemaal niet gedegradeerd, het nv-a wordt gewoon op de plaats gezet, waar watjes&onderdeurtjes zich horen te bevinden: aan de kant.

Dat het nv-a zich hier bevindt, heeft het nv-a volledig aan zichzelf te danken. Nv-a bakten er weinig to zelfs niets van de voorbije maanden, Bart "De Leider" De Wever faalde bij de voorbereidende onderhandelingen voor het samenstellen van een federale regering. Bewijs het tegendeel gerust, doch naar de feiten kan ik alleen maar vaststellen: niets, nada, niente, noppes nougatbollen regering tot nu toe.

Nv-a mag dan wel de verkiezingen gewonnen hebben, tot nu toe heeft het nv-a een deerniswekkend palmares wat een beleid uitzetten en het voeren ervan betreft. Overigens vind ik dit best wel een goede zaak. stel je voor, een nv-a beleid. Neveneffect is dat Bart "De Leider" De Wever zijn megalo-plan om de nieuwe grote volkspartij te worden kan gaan opbergen. Niemand zit te wachten op een doorslagje van de CVP, vooral niet als de copycats nog niet aan de knieën blijken te reiken van tsjeven.

Om dan maar in diezelfde sfeer te eindigen met: een anderzijds. Anderzijds, denk ik dus niet dat het gros van 'onze' nv-a verkozenen erg verveeld zit met de oppositierol die voor hen weggelegd is. Valère De Scherp, die een lucratief ministerpostje door zijn neus geboord ziet, uitgezonderd; verheugen de knapen&deernen van het nv-a zich nu al op een aantal maanden stampij maken in kamer en senaat. Tot veel meer dan wat simpel volksvermaak en verder niet uit 'hun kot' hoeven te komen, zijn de jongens&meisjes van het nv-a namelijk niet in staat. Om pompadourig met Stefan Declerck af te sluiten: "Beuhwiz'n?" volstaan immers twee woorden : Elke Sleurs
Virmiljoen: verkozene des volks Elke Sleurs.
Hier zit veel waarheid in.
Het Oosten is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:41   #191
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

Nv-a mag dan wel de verkiezingen gewonnen hebben, tot nu toe heeft het nv-a een deerniswekkend palmares wat het beleid uitzetten en het voeren ervan betreft. Overigens vind ik dit best wel een goede zaak. stel je voor, een nv-a beleid. Leuk zijeffectje is dat Bart "De Leider" De Wever zijn megalo-plan om de nieuwe grote volkspartij te worden kan gaan opbergen. Niemand zit te wachten op een doorslagje van de CVP, vooral niet als de copycats nog niet aan de knieën blijken te reiken van tsjeven.

Om dan maar in diezelfde sfeer te eindigen met: een anderzijds. Anderzijds, denk ik dus niet dat het gros van 'onze' nv-a verkozenen erg verveeld zit met de oppositierol die voor hen weggelegd is. Valère De Scherp, die een lucratief ministerpostje door zijn neus geboord ziet, uitgezonderd; verheugen de knapen&deernen van het nv-a zich nu al op een aantal maanden stampij maken in kamer en senaat. Tot veel meer dan wat simpel volksvermaak en verder niet uit 'hun kot' hoeven te komen, zijn de jongens&meisjes van het nv-a namelijk niet in staat. Om pompadourig met Stefan Declerck af te sluiten: "Beuhwiz'n?" volstaan immers twee woorden : Zuhal Demir.
Virmiljoen: "Zuhal - scheiding der machten - Demir"
Als de huidige formateur - die zich momenteel waarschijnlijk bezig houdt met de fraudezaken van zijn poulains - er niet in slaagt van een regering te vormen... dan zal het Vlaamse aanhangsel van de - volgens sommigen althans - meest corrupte partij uit de Belgische geschiedenis... gedumpt worden van eventueel volgende formatieronden... En volgens velen terecht...
freelancer is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:49   #192
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Virmiljoen: steun, toeverlaat en verkozene des volks Elke Sleurs.
Aangezien er nog geen regering is, zijn de resultaten van alle partijen nul nadda... .
Dat u geen vriend bent van de NVA is wel duidelijk, maar veel inhoud zie ik ook niet in uw betoog. Persoonlijk probleempje met BDW ?
NVA is langs de kant gezet en dat is een feit. Gennez heeft het al toegegeven in de Waalse pers. Dus hou aub op met onzin uit te kramen en onwaarheden te vertellen. Waarom gebruikt u steeds "de leider" ? Een spitvondige link naar "der fuhrer" misschien ? Zwakjes hoor. Argumenten aub en geen scheldtirades.
stuyckp is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:50   #193
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Als de huidige formateur - die zich momenteel waarschijnlijk bezig houdt met de fraudezaken van zijn poulains - er niet in slaagt van een regering te vormen... dan zal het Vlaamse aanhangsel van de - volgens sommigen althans - meest corrupte partij uit de Belgische geschiedenis... gedumpt worden van eventueel volgende formatieronden... En volgens velen terecht...
Mijn excuses, ik wijzigde ondertussen Zumal Demir in Elke Sleurs. Zumal blijkt namelijk verkozen in het vlaams parlement. N-va verkozenen uit elkaar houden lukt me nog niet helemaal, anderzijds wie maalt er om de nv-a verkozenen, behalve de nv-a verkozene zelf. Afijn,het is goed om te vaststellen dat nv-a'ers onderling goed uitwisselbaar zijn. Nv-a, de ultieme Brico.

Bref, ik versta je redenering niet dat indien Elio Di Rupo geen regering vormen zou kunnen het vlaamse aanhangsel van de PS, waarmee u vermoedelijk om allerlei foute redenen de SP.A voor ogen heeft, gedumped zou worden. Indien Elio Di Rupo faalt, resten weinig andere opties, dan opnieuw naar de stembus. Wat mij betreft, laat maar komen die modderfokker aller kiezingen.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 juli 2011 om 18:06.
4x10E6 is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:52   #194
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien er nog geen regering is, zijn de resultaten van alle partijen nul nadda... .
Dat u geen vriend bent van de NVA is wel duidelijk, maar veel inhoud zie ik ook niet in uw betoog. Persoonlijk probleempje met BDW ?
NVA is langs de kant gezet en dat is een feit. Gennez heeft het al toegegeven in de Waalse pers. Dus hou aub op met onzin uit te kramen en onwaarheden te vertellen. Waarom gebruikt u steeds "de leider" ? Een spitvondige link naar "der fuhrer" misschien ? Zwakjes hoor. Argumenten aub en geen scheldtirades.
Iedereen zegt hier zijn mening. Dat u van de andere kant een vriendje bent van de NVA en haar Grote Leider is ondertussen wèl duidelijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juli 2011 om 17:54.
Het Oosten is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:53   #195
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als LDD zich aan de kant zou laten zetten, dan zou ik het nog geloven. Dat N-VA met 27 zich aan de kant laat zetten, dat kan er bij niet in. Zeker niet nu de polls aanwijzen dat ze nog meer zetels kunnen binnenhalen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:55   #196
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, Ben Weyts heeft ooit zijn lief afgepakt en hij kan het nog altijd niet verkroppen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:58   #197
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Neen, Ben Weyts heeft ooit zijn lief afgepakt en hij kan het nog altijd niet verkroppen!
Het is een illusie te denken dat Ben Weyts ooit iemands lief kan afpakken.
Het Oosten is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:59   #198
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn excuses, ik wijzigde ondertussen Zumal Demit in Elke Sleurs. Zumal blijkt namelijk verkozen in het vlaams parlement. N-va verkozenen uit elkaar houden lukt me nog niet helemaal, anderzijds wie maalt er om de nv-a verkozenen, behalve de nv-a verkozene zelf. Afijn,het is goed om te vaststellen dat nv-a'ers onderling goed uitwisselbaar zijn. Nv-a, de ultime Brico.

Bref, ik versta je redenering niet dat indien Elio Di Rupo geen regering vormen zou kunnen het vlaamse aanhangsel van de PS, waarmee u vermoedelijk om allerlei foute redenen de SP.A voor ogen heeft, gedumped zou worden. Indien Elio Di Rupo faalt, resten weinig andere opties, dan opnieuw naar de stembus. Wat mij betreft, laat maar komen die modderfokker aller kiezingen.
Welke foute redenen vermoedt U?
freelancer is offline  
Oud 30 juli 2011, 17:59   #199
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Altijd geinig om de spreekwoordelijke lange tenen van nv-a'ers te mogen ontbloten. Scheldtirades, zei u?

Bart "De Leider" De wever is een referentie naar de manier waarop Valère De Scherp placht te verwijzen naar de voorzitter van het nva. Het lijkt me aangewezen dat u de heer De Scherp attent maakt op zijn ongelukkige woordkeuze in deze.

Wat inhoud betreft dan maar. nv-a is niet aan de kant gezet, nv-a heeft zelf bewust gekozen om aan de kant te gaan staan. Hoeveel spin u hieraan ook maar probeert te geven, nv-a deed het zichzelf aan.

Groetjes aan Elke.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 juli 2011 om 18:00.
4x10E6 is offline  
Oud 30 juli 2011, 18:03   #200
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als LDD zich aan de kant zou laten zetten, dan zou ik het nog geloven. Dat N-VA met 27 zich aan de kant laat zetten, dat kan er bij niet in. Zeker niet nu de polls aanwijzen dat ze nog meer zetels kunnen binnenhalen.
Waarschijnlijk uit eerlijkheid? Of bent U er nog altijd van overtuigd dat de SP & Sp.a en de andere Franstalige partijen de N-VA niet in de 'goot' krijgen (en op iets langere termijn in een cordon)?

De N-VA had natuurlijk nog 'enkele jaren' het land kunnen gijzelen... Verkiezingen zijn/waren immers geen optie...

Dat de meest betrouwbare partij van het land het nu maar oplost...
freelancer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be