![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Geef je standpunt over de multiculturele samenleving. | |||
De voordelen van een multiculturele samenleving zijn groter dan de nadelen. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 17,11% |
De nadelen van een multiculturele samenleving zijn groter dan de voordelen. |
![]() ![]() ![]() |
63 | 82,89% |
Aantal stemmers: 76. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Zoals ik al zei, links heeft er haar wagonnetje aan gehangen omdat het haar een electoraal voordeel oplevert én omdat het past in haar blind internationalisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Ze profiteren van de aanwezigheid van een nieuw proletariaat dat bovendien druk zet op de sociale voorzieningen, de loonvorming,...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Dat is inderdaad zo, ik heb een tijd geleden een studie gezien waarin bijvoorbeeld bevestigd werd dat iets meer dan 60% van de in belgië aanwezige Italiaanse immigranten en hun nakomelingen voor de sociaal-democraten stemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() Weet iemand van de (tegen)stemmers eigenlijk wel wat een multiculturele samenleving inhoud??? Het gaat niet over voordelen of nadelen, het gaat over kunnen samenleven en aan dat samenleven zijn heel wat voorwaarden verbonden. kernwoorden zijn Respect, Tolerantie en Openheid. Voor zo ver ik weet heb ik daarvan nog niet echt veel voorbeelden gezien in België, ik kan dus moeilijk oordelen over de voor- of nadelen... Een multiculturele samenleving is enkel écht mogelijk wanneer alle partijen zich niet beperken tot hun eigen cultuur, wat nu vaak nog het geval is. Te vaak worden mensen die wel openstaan voor een andere cultuur hiervoor verweten, dat vind ik jammer, die mensen doen niets verkeerd, ze doen enkel hun uiterste best. Verwijt liever mensen die enkel in hun eigen cultuurtje blijven steken, en dan richt ik me zeker niet alleen tot Vlamingen...
Laatst gewijzigd door JorisTaeleman : 25 juli 2011 om 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mensheid, gedefinieerd als het niet verder onderscheiden geheel van individuen waarvan het de optelsom is, duidt op een biologische categorie (de soort) of op een filosofische categorie die voortkomt uit het Westers denken. Vanuit sociaal-historisch standpunt bestaat de mens op zich niet, want behoren tot de mensheid verloopt altijd via het behoren tot een bepaalde cultuur. Deze vaststelling heeft niets te maken met relativisme. Alle mensen hebben een gemeenschappelijke menselijke natuur. Zoniet zouden ze elkaar totaal niet kunnen begrijpen. Wat ze gemeenschappelijk hebben - het behoren tot die menselijke soort - wordt echter maar concreet vaststelbaar doorheen een specifieke context. Ze delen in dezelfde verlangens, maar die krijgen altijd op verschillende wijze vaste vorm, al naar gelang van tijd en plaats. De mensheid is in deze zin een onherleidbare pluraliteit: die verscheidenheid maakt deel uit van zijn essentie. Het individu gaat niet aan de gemeenschap vooraf. Omdat de mens een sociaal dier is, kan het bestaan van het individu abstract onderscheiden maar niet concreet gescheiden worden van zijn behoren tot gemeenschappen. Het leven van een mens neemt een aanvang en speelt zich onvermijdelijk af in een context die aan ieder oordeel van mensen en groepen over ons bestaan voorafgaat. Dit gegeven is niet minder waar voor degenen die de gemeenschappen waarin ze geboren worden en waartoe ze behoren zeer kritisch beoordelen. Deze context geeft vorm en richting aan hun verlangens en hun doelstellingen: er bestaan in de werkelijke wereld slechts personen in concrete situaties. De mens is van nature ingebed in een cultureel register: als eenmalig wezen is hij een eeuwige grensganger tussen het universele (zijn soort) en het particuliere (iedere cultuur, ieder tijdperk). Cultuurverschillen berusten noch op zinsbegoocheling noch zijn ze de uitkomst van tijdelijke of toevallige kenmerken van secundair belang. Culturen hebben altijd en allemaal hun eigen "zwaartepunt" (Herder): verschillende culturen geven verschillende antwoorden op de wezenlijke vragen. Daarom komt elke poging om ze één te maken neer op de vernietiging ervan. De gedachte dat er een absoluut geldende, wereldomvattende, eeuwige wet zou bestaan, waarop men zich in laatste instantie zou kunnen beroepen ter vaststelling van onze morele, godsdienstige of politieke keuzes blijkt dus ongefundeerd te zijn. Dit idee ligt ten grondslag aan elk totalitair denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik blijf grotendeels in mijn eigen cultuur, en als ik op reis ga verkies ik mij te verdiepen in de lokale cultuur. Laatst gewijzigd door Albrecht : 26 juli 2011 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() edit
We are everywhere. Laatst gewijzigd door An Arkos : 26 juli 2011 om 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() edit
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() Denk dat er fundamenteel al iets fout zit in jouw redenering; als je niet openstaat voor andere en hun geen basis respect verleent op voorhand zullen ze idd jouw totale respect nog neit eens kunnen verdienen omdat je reeds op voorhand afgesloten bent ervoor. En omgekeerd zal dat dan idem naar jouw toe van hem uit werken.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() u denkt verkeerd. De enigen die voordeel halen uit de moderne slavernij (europa noemt dat het "vrij verkeer van mensen/arbeiders of hoe je ons ook wil noemen") zijn zij die ons geld beheren en onze landen geld lenen tegen woekerwinsten die wij dan mogen afbetalen.
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat er dringend onderzoek gevoerd mag worden naar het waarom niet elke mens anderen kan verdragen; weg van de politieke correcte onzin en religieuze wanen.
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Gouverneur
|
![]() Er zit veel waarheid in je post, spijtig genoeg zal de strijd tegen de multiculturele waanzin enorm moeilijk zijn door onze bloedrode "neutrale" media. Gelukkig is er nog internet en politics.be, anders kregen we steeds dezelfde multiculturele flowerpower te horen.
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Heb je ook een link naar dat onderzoek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Begrijp ik dat correct? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat "respect" gebanaliseerd wordt. Ik tolereer mensen met een andere overtuiging, en probeer er beleefd mee om te gaan, maar ik vind "een andere overtuiging hebben" nu geen reden om respect te verdienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Tolerantie en openheid betekent niet dat we ons moeten laten doen. Als we over iets een duidelijk mening hebben waar we niet van willen afwijken betekent niet dat we intolerant of gesloten zijn.
|
![]() |
![]() |