Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2011, 01:25   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Arme moslims.
Oud 31 juli 2011, 05:24   #142
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waarom zouden wij Allah niet mogen/kunnen/willen definieren? uw onzichtbare vriendje is voor jou even onzichtbaar als voor ons, kaffers. Dag en nacht omdraaien voor de lol is uw eigen keuze, zeer ongezond en totaal niet geschikt in de westerse maatschappij (buschauffeurs die met een lege maag en laag suikergehalte rondhossen met een bus vol met kinderen? heftruckchauffeurs die tijdens de ramadan moeten vervangen worden door wel-etenden omdat ze door gebrek aan suiker overal tegenrijden etc.... voor mij een reden om geen moslim aan te werven).
Wie een hond wil slaan vindt altijd wel een stok.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 11:42   #143
alainke007
Vreemdeling

alainke007's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar alainke007
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus
waarom zouden wij Allah niet mogen/kunnen/willen definieren? uw onzichtbare vriendje is voor jou even onzichtbaar als voor ons, kaffers. Dag en nacht omdraaien voor de lol is uw eigen keuze, zeer ongezond en totaal niet geschikt in de westerse maatschappij (buschauffeurs die met een lege maag en laag suikergehalte rondhossen met een bus vol met kinderen? heftruckchauffeurs die tijdens de ramadan moeten vervangen worden door wel-etenden omdat ze door gebrek aan suiker overal tegenrijden etc.... voor mij een reden om geen moslim aan te werven).
Het grappige is dat in hun eigen Koran, vermeld staat dat de wetten van een baas boven die van Allah staan, op de werkvloer wel te verstaan. Ik heb een bakkerij gehad en de mannen die bij mij in het Atelier werkten, wisten dat mij ook te zeggen, zij moeten respect opbrengen voor de reglementen die gelden op hun werk, hier had hun god geen inspraak in. Natuurlijk een baas kan zijn mensen niet verplichten te eten of te drinken, maar als je door omstandigheden fysiek niet in orde bent om je functie uit te voeren, had je wel het recht om die persoon te verwijderen of hem te verplichten om iets aan zijn situatie te doen waardoor hij weer naar behoren kan functioneren.
Moraal is dus eigenlijk simpel, godsdienst en de beleving ervan is mooi, maar moet gescheiden zijn van de maatschappelijke normen en leefgewoontes. Geloof in God, Allah, nen theepot, koffiepot zoveel als je wil, maar laat het niet je beroepsleven ondermijnen en dat is nu net de nuance die moslims (en vooral de fanatieke) niet kunnen en willen maken.
alainke007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 11:46   #144
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alainke007 Bekijk bericht
Het grappige is dat in hun eigen Koran, vermeld staat dat de wetten van een baas boven die van Allah staan, op de werkvloer wel te verstaan. Ik heb een bakkerij gehad en de mannen die bij mij in het Atelier werkten, wisten dat mij ook te zeggen, zij moeten respect opbrengen voor de reglementen die gelden op hun werk, hier had hun god geen inspraak in. Natuurlijk een baas kan zijn mensen niet verplichten te eten of te drinken, maar als je door omstandigheden fysiek niet in orde bent om je functie uit te voeren, had je wel het recht om die persoon te verwijderen of hem te verplichten om iets aan zijn situatie te doen waardoor hij weer naar behoren kan functioneren.
Moraal is dus eigenlijk simpel, godsdienst en de beleving ervan is mooi, maar moet gescheiden zijn van de maatschappelijke normen en leefgewoontes. Geloof in God, Allah, nen theepot, koffiepot zoveel als je wil, maar laat het niet je beroepsleven ondermijnen en dat is nu net de nuance die moslims (en vooral de fanatieke) niet kunnen en willen maken.
daarom pleit ik ervoor dat moslims die willen ramadannen daarvoor gewoon hun jaarlijks verlof zouden moeten opnemen (neen, niet op ziekenkas op onze kosten!)
Iemand die een kater heeft moet ook zijn eigen verlofdagen opnemen. Geen discriminatie: iedereen gelijk.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 11:52   #145
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Volgende jaren wordt het nog erger, maar ondertussen zijn de nachtelijke uurtjes al zeer kort om volgende activiteiten uit te voeren. (noteer dan bovendien nog dat de vrouw des huizes bovendien ook nog eens het ontbij moet klaarmaken en dus weer slaap moet missen, leuk als ze dan verder om halfnegen op haar bureau moet zijn!)

- avondeten
- bidden
- sex
- slapen
- ontbijt

Oud 31 juli 2011, 12:00   #146
alainke007
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
daarom pleit ik ervoor dat moslims die willen ramadannen daarvoor gewoon hun jaarlijks verlof zouden moeten opnemen (neen, niet op ziekenkas op onze kosten!)
Iemand die een kater heeft moet ook zijn eigen verlofdagen opnemen. Geen discriminatie: iedereen gelijk.
lol ik kan je denkwijze wel volgen maar spijtig genoeg, nemen veel mensen die niet gelovig zijn ook geen verlof als ze 'een kater' oplopen, maar een ziektedag

Maar inderdaad geloofsovertuiging is één punt, maar je mag het gewoon niet overdrijven, dat is ook de reden waarom wij zoveel jaren geleden kerk en staat hebben gescheiden, wij hebben geleerd dat als we dat deden dat onze maatschappij kon evolueren, de moslims hebben dat nog niet ingezien, maar aangezien de revoluties op dit moment kunnen we stellen dat sommige groeperingen in de landen daar, dit nu ook beginnen in te zien. En net zoals andere religies is de deze ook gedoemd om naar de achtergrond te verhuizen op termijn, het kan misschien nog lang duren en waarschijnlijk zal het ook, maar evolutie en ontwikkeling is niet iets dat je kan tegenhouden, en dat is iets dat vaststaat, daar zijn voorbeelden genoeg van in onze wereldgeschiedenis.
Oud 31 juli 2011, 12:06   #147
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
aangezien de revoluties op dit moment kunnen we stellen dat sommige groeperingen in de landen daar, dit nu ook beginnen in te zien
In Egypte is het de moslim broederschap die de overhand neemt. Weinig positief nieuws.
Oud 31 juli 2011, 12:15   #148
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Weet ge , heel diene ramtamtam zever ..... ik lig daar nie echt wakker van.
Wat kan het mij schelen wat een moslim al dan niet eet overdag en of hij overdag al dan niet van de grond gaat met zijn rammadam.
Het is hun maag die knort van de honger, niet de mijne, idem voor hun hoofdpijn.

Waar ik me wel zorgen over maak is het feit dat ik via de media allerlei opgelegde regeltjes en "tips" door mijn strot krijg geduwd ivm het "respect & begrip" die ik voor dit ramadangedoe zou moeten hebben.
Want overdag in het openbaar iets eten of drinken aanziet men blijkbaar als provocerend.
Vanaf morgen voorspellen ze mooi weer.....BBQ-time, ijsjes,enz....de winkelstraten ,parken,de zeedijk en de pretparken lopen vol met mensen die genieten van een heerlijk geurende warme suikerwafel, warme en koude broodjes allerhande, terrasjes zitten vol mensen die genieten van mosselen met friet,enz....
Is dit dan uitdagend en onrespectvol gedrag naar moslims toe???
Ik dacht het niet. Dit is doodnormaal gedrag van onze bourgondische westerse levenstijl.

Ik vraag mij dus terecht af wat men bedoeld met "gelieve niet te provoceren" ......iemand die mij dit eens kan uitleggen?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 12:18   #149
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Ah morgen het zonneke? Het beste dat ik hier vandaag al las
Oud 31 juli 2011, 12:18   #150
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Ah morgen het zonneke? Het beste dat ik hier vandaag al las
Geniet er van want na woensdag is het al weer gedaan

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 31 juli 2011, 12:20   #151
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Geniet er van want na woensdag is het al weer gedaan
Ik denk er juist aan dat mijn verlof periode voorbij is en ik 12h te presteren heb morgen. Shit he :s....
Typisch, de wet van murphy is sterk bij mij.
Oud 31 juli 2011, 12:28   #152
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet ge , heel diene ramtamtam zever ..... ik lig daar nie echt wakker van.
Wat kan het mij schelen wat een moslim al dan niet eet overdag en of hij overdag al dan niet van de grond gaat met zijn rammadam.
Het is hun maag die knort van de honger, niet de mijne, idem voor hun hoofdpijn.
Ho, maar daar heb ik dus ook geen enkel probleem mee in feite. Niemand heeft er ook een probleem mee als ik mezelf voor de zoveelste keer aan een hongerdieet onderwerp!
Waar ik dus wèl een probleem mee heb ik hun capaciteit om te werken! een slapende of verstrooide buschauffeur vind ik onverantwoord, op bedrijven heb ik al gehoord dat men met de "nachtelijk uitspattende" moslims geen reet mee kan aanvangen wegens te moe, te weinig energie, te lage suikerspiegel! En d�*t is dan niet enkel hùn probleem maar dat van de baas (die niks mag zeggen anders is ie rassiest)

Citaat:
Waar ik me wel zorgen over maak is het feit dat ik via de media allerlei opgelegde regeltjes en "tips" door mijn strot krijg geduwd ivm het "respect & begrip" die ik voor dit ramadangedoe zou moeten hebben.
Want overdag in het openbaar iets eten of drinken aanziet men blijkbaar als provocerend.
Vanaf morgen voorspellen ze mooi weer.....BBQ-time, ijsjes,enz....de winkelstraten ,parken,de zeedijk en de pretparken lopen vol met mensen die genieten van een heerlijk geurende warme suikerwafel, warme en koude broodjes allerhande, terrasjes zitten vol mensen die genieten van mosselen met friet,enz....
Is dit dan uitdagend en onrespectvol gedrag naar moslims toe???
Ik dacht het niet. Dit is doodnormaal gedrag van onze bourgondische westerse levenstijl.

Ik vraag mij dus terecht af wat men bedoeld met "gelieve niet te provoceren" ......iemand die mij dit eens kan uitleggen?
Ik ben verleden jaar bij een Turk gaan eten overdag... hij was de enige die open was in die buurt.
Was écht provocerend van me hé. De kelner was dan ook nog eens zeer onbeleefd op het randje van agressiviteit af. Ik ben niet degene die vond dat ze hun restaurant overdag moesten openhouden.
De rest van de visrestaurantjes in het Marrakech aan de Schelde was gesloten.

Zijn er in Belgie in feite vaste openingsuren en sluitingsdagen voor winkels? Want blijkbaar moeten die in die buurt ook niet worden gevolgd. De nationale feestdag vb. (ze zijn toch zo graag belg hé?): alle winkels open.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 juli 2011 om 12:29.
Oud 31 juli 2011, 12:34   #153
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hier net hetzelfde.

Ik kijk uit naar de Ramadan en ben vooral blij dat het dit jaar in de zomervakantie valt. Ik ga afzien, dat weet ik nu al. Ik ben iemand die zich nogal heel snel misselijk begint te voelen als ik niet op tijd eet
Maar gij moet niet werken in de zomervakantie.
Maar als je wel moet werken, en je kan je niet concentreren, dan kan je gewoon je werk zo goed niet doen. In uw geval is dat nog geen dodelijke ramp (al vind ik het wel niet kunnen), maar in andere beroepen is dat gewoon totaal onverantwoord. En je vertelde hier dat je je vaak moet verplaatsen tussen scholen, ik vind het compleet onverantwoord om voertuigen te besturen als je niet voldoende voedingsstoffen hebt om normaal te kunnen functioneren.

Eén van de personeelsleden van m'n ex doet mee aan de ramadan, en die heeft ooit een accident veroorzaakt omdat ie stond te duizelen van de honger. Enkel materiële schade, maar het kon veel erger geweest zijn, en zelfs andere collega's konden daar gewoon door gestorven zijn. Dat k�*n gewoon niet. En dan waagde hij het daarna nog om zich ziek te melden. Is ramadam / moslim zijn dan een ziekte? Verlof vragen, desnoods onbetaald als ge er niet genoeg hebt, is de enige optie. En de personeelsleden die geen verlof kunnen krijgen (ge moet nog personeel over hebben ook) moeten dan maar gewoon eten zenne, of ontslag pakken en een job zoeken waar uzelf uithongeren overdag wel passend is.
Oud 31 juli 2011, 12:40   #154
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Maar gij moet niet werken in de zomervakantie.
Maar als je wel moet werken, en je kan je niet concentreren, dan kan je gewoon je werk zo goed niet doen. In uw geval is dat nog geen dodelijke ramp (al vind ik het wel niet kunnen), maar in andere beroepen is dat gewoon totaal onverantwoord. En je vertelde hier dat je je vaak moet verplaatsen tussen scholen, ik vind het compleet onverantwoord om voertuigen te besturen als je niet voldoende voedingsstoffen hebt om normaal te kunnen functioneren.

Eén van de personeelsleden van m'n ex doet mee aan de ramadan, en die heeft ooit een accident veroorzaakt omdat ie stond te duizelen van de honger. Enkel materiële schade, maar het kon veel erger geweest zijn, en zelfs andere collega's konden daar gewoon door gestorven zijn. Dat k�*n gewoon niet. En dan waagde hij het daarna nog om zich ziek te melden. Is ramadam / moslim zijn dan een ziekte? Verlof vragen, desnoods onbetaald als ge er niet genoeg hebt, is de enige optie. En de personeelsleden die geen verlof kunnen krijgen (ge moet nog personeel over hebben ook) moeten dan maar gewoon eten zenne, of ontslag pakken en een job zoeken waar uzelf uithongeren overdag wel passend is.
Blij dat er toch nog mensen rondlopen die het gevaar inzien van zulke ridicule nachtelijke vreetpartijen (ik ben gestopt om het "vasten" te noemen, dat is het niet. In de islamitische paradijzen kruipen ze gewoon overdag in hun bed en loopt het leven 's nachts door, met dagelijkse schranspartijen).
Oud 31 juli 2011, 12:57   #155
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ho, maar daar heb ik dus ook geen enkel probleem mee in feite. Niemand heeft er ook een probleem mee als ik mezelf voor de zoveelste keer aan een hongerdieet onderwerp!
Waar ik dus wèl een probleem mee heb ik hun capaciteit om te werken! een slapende of verstrooide buschauffeur vind ik onverantwoord, op bedrijven heb ik al gehoord dat men met de "nachtelijk uitspattende" moslims geen reet mee kan aanvangen wegens te moe, te weinig energie, te lage suikerspiegel! En d�*t is dan niet enkel hùn probleem maar dat van de baas (die niks mag zeggen anders is ie rassiest)
Daar volg ik je dan ook volkomen in ,maar ik lig er niet van wakker.
Heel simpel....kunnen ze niet naar behoren presteren omwille van wat er zich in hun privésfeer afspeelt? Een merci en bedankt en ge duwt ze hun C4 in hun pollen.
Als wij door onnozelheden in ons privéleven maar half kunnen functioneren op het werk dan vliegen wij ook op staande voet buiten.

Oud 31 juli 2011, 12:59   #156
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Daar volg ik je dan ook volkomen in ,maar ik lig er niet van wakker.
Heel simpel....kunnen ze niet naar behoren presteren omwille van wat er zich in hun privésfeer afspeelt? Een merci en bedankt en ge duwt ze hun C4 in hun pollen.
Als wij door onnozelheden in ons privéleven maar half kunnen functioneren op het werk dan vliegen wij ook op staande voet buiten.
En wat als velen dat als de kans zien om hun ontslag te krijgen?
Mensen met een vast contract kunnen het niet zomaar laten vallen en doppen eh. Moest ik dan willen doppen, ik zeg dat ik aan de ramadam meedoen, presteer wat minder en ik kan gaan doppen.

En dan kunnen ze daarover gaan zeiken, dat ze op den dop staan
Oud 31 juli 2011, 13:01   #157
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Weldra is het terug ramadan. Zijn er mensen die dit zullen doen? zoja waarom?

Wat is jullie mening over ramadan?
Ik rammijnmadam ook buiten de ramadan.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 13:24   #158
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mensen met een vast contract kunnen het niet zomaar laten vallen en doppen eh. Moest ik dan willen doppen, ik zeg dat ik aan de ramadam meedoen, presteer wat minder en ik kan gaan doppen.

Dat doen ze nu toch ook al , dus wat is het verschil.
Als hun werkgever zegt geen godsdienst gelul omdat hij geen werkvolk wil dat om de 5 stappen het werk moet neerleggen zodat hij met zijn kont omhoog kan bidden naar Mekka, omdat z'n werkvolk halal voedsel eist in de kantine, omdat z'n vrouwelijk personeel hun hoofddoek niet thuis wil laten, omdat ze te zwak zijn om te werken omwille van ramadan.....dan zien ze dat als discriminatie...... een werkgever ziet dit als goedkope uitvluchten van luie werknemers.

Beeld u gewoon in.... Bernard, ne 40-er die heel vroom en Christelijk/Katholiek is, werkt in een fabriek,bandwerk, in ploegverband. Als hij de vroege shift heeft werkt hij van 5u tot 13u.
Maar die man wil z'n geloof eren en strikt volgen...dus wil hij elke dag naar de vroegmis. Naar mijn weten is er voor 5u s'ochtends nergens geen kerkdienst. Rond 7u ,ja dat wel. Zie jij het gebeuren dat hij zijn werkplaats mag verlaten om tegen 7u naar de kerk te gaan ?

En wat met het Angelus? Volgens het katholieke geloof dient men het Angelus te respecteren.....dus 3x per dag alle bezigheden staken en bidden: om 6u ,om 12u en om 18u.
Zie je het al gebeuren dat zijn werkgever de machines in zijn bedrijf zal stilleggen zodat onzen Bernard om op die 3 tijdstippen ongestoord zijn geloof kan beleiden??? Don't think so.

Is het dan normaal dat wij een geloof die niet uit onze westerse cultuur afstamt met respect & begrip zouden moeten behandelen, als men zelfs het geloof dat eigen is aan onze culuur niet zo kan behandelen???

Men mag van mij z'n geloof aanhangen zoveel men wil, maar dan wel binnen de muren van je eigen woning en val er niemans anders mee lastig en stel zeker al geen eisen omwille van het feit dat je in een sprookje gelooft. Simpel toch?

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 31 juli 2011 om 13:25.
Oud 31 juli 2011, 13:45   #159
alainke007
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat doen ze nu toch ook al , dus wat is het verschil.
Als hun werkgever zegt geen godsdienst gelul omdat hij geen werkvolk wil dat om de 5 stappen het werk moet neerleggen zodat hij met zijn kont omhoog kan bidden naar Mekka, omdat z'n werkvolk halal voedsel eist in de kantine, omdat z'n vrouwelijk personeel hun hoofddoek niet thuis wil laten, omdat ze te zwak zijn om te werken omwille van ramadan.....dan zien ze dat als discriminatie...... een werkgever ziet dit als goedkope uitvluchten van luie werknemers.

Beeld u gewoon in.... Bernard, ne 40-er die heel vroom en Christelijk/Katholiek is, werkt in een fabriek,bandwerk, in ploegverband. Als hij de vroege shift heeft werkt hij van 5u tot 13u.
Maar die man wil z'n geloof eren en strikt volgen...dus wil hij elke dag naar de vroegmis. Naar mijn weten is er voor 5u s'ochtends nergens geen kerkdienst. Rond 7u ,ja dat wel. Zie jij het gebeuren dat hij zijn werkplaats mag verlaten om tegen 7u naar de kerk te gaan ?

En wat met het Angelus? Volgens het katholieke geloof dient men het Angelus te respecteren.....dus 3x per dag alle bezigheden staken en bidden: om 6u ,om 12u en om 18u.
Zie je het al gebeuren dat zijn werkgever de machines in zijn bedrijf zal stilleggen zodat onzen Bernard om op die 3 tijdstippen ongestoord zijn geloof kan beleiden??? Don't think so.

Is het dan normaal dat wij een geloof die niet uit onze westerse cultuur afstamt met respect & begrip zouden moeten behandelen, als men zelfs het geloof dat eigen is aan onze culuur niet zo kan behandelen???

Men mag van mij z'n geloof aanhangen zoveel men wil, maar dan wel binnen de muren van je eigen woning en val er niemans anders mee lastig en stel zeker al geen eisen omwille van het feit dat je in een sprookje gelooft. Simpel toch?
Kijk dat is nu net wat ik al zolang probeer aan te halen, bij ons is Kerk en staat gescheiden, en de arbeidswetgeving bij ons wordt opgesteld door de staat en via CAO's aangepast aan de sectoren, maar godsdienst wordt daar steeds uitgehaald. Die is namelijk gescheiden van u professioneel leven. Enkel voor de moslims wordt hier blijkbaar een uitzondering op toegelaten, dit is een voorbeeld van hoe 'het centrum van gelijke kansen' opereert, zij hebben dit weten te verwezenlijken, achter de noemer van gelijkheid en discriminatie. En doordat dat wij de wet niet durven toepassen zijin werkgevers verplicht om toe te geven.

Gevolg andersgelovigen krijgen meer recht, dan de autochtone bevolking die christelijk is, want wij hebben geen recht op Angelus, vroegmissen enz ... De vraag is zou een christelijke dan ook naar het centrum van gelijke kansen kunnen stappen en zijn christelijk recht evengoed gaan opeisen ? Zou het centrum dan ook politiek gaan lobbyen om dat recht (wat voor een gelijkheid zou zorgen tussen de groepen) op te eisen ?

Nee, want ze zouden van een kale reis terugkomen, omdat de grondwet staat en kerk scheidt. Enkel staat er in de grondwet niets over andere godsdiensten dan enkel over het Katholicisme, dat is ook de officiële godsdienst voor ons land.
Oud 31 juli 2011, 14:01   #160
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ge als werknemer zo voor de dag komt dat ge uw functie niet goed kunt uitoefenen (bijv. dronkenschap), dan kan je ontslagen worden om dringende redenen en kan je fluiten naar je dopgeld. Als gij iedere nacht uitgaat en iedere werkdag daardoor half staat te slapen op uw werk en er met uw kop niet bij zijt is dat UW schuld en als de baas zijn geduld daarmee verliest kunt ge ook uw ontslag dringende redenen krijgen zenne.
Als ge staat te slapen op uw werk omdat ge lijdt aan insomnia (iets waar ge niet voor kiest) zijt ge ziek en moet ge u laten behandelen. Maar me dunkt kiest een mens zelf om niet te eten tijdens de ramadan, en is dat géén ziekte.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be