Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wie
N-VA 90 64,75%
CD&V 4 2,88%
Open VLD 2 1,44%
SP.A 9 6,47%
GROEN! 2 1,44%
LDD 2 1,44%
Vlaams Belang 19 13,67%
SLP 0 0%
PVDA+ 8 5,76%
Ik zou blanco stemmen 3 2,16%
Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 4 augustus 2011, 00:24   #581
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Organiseer dan een mars op Brussel he. Ik moet niet op straat opkomen. Je ne suis demandeur de rien.
Hoe ge vraagt niks?
En de transfers dan?
Hebt ge ze niet meer nodig?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 4 augustus 2011, 02:43   #582
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand slaagt hier zelfs in om "links" of "rechts" te definiëren.
Misschien omdat het zelfs in zijn oervorm niet echt te definieren is, of meer nog onzinnig zoals de meeste welles nietes spelletjes hier?

In zijn huidige vorm is dit volgens mezelf best definieerbaar als volgt:
Links en rechts en alle aanverwanten zijn niet meer dan termen van het "hokjesdenken" welke enkel de polarisatie en verdeeldheid onder de mensen weerspiegeld en creëert. Elke zijde heeft zijn eigen agenda, telkens anders ingevuld maar ontspruitende uit dezelfde bron en deinende op dezelfde stroom zijnde financiële (vooral individuële) belangen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 4 augustus 2011, 07:21   #583
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Organiseer dan een mars op Brussel he. Ik moet niet op straat opkomen. Je ne suis demandeur de rien.
Dus u bent tevreden met die transferts waar niets tegenover staat ?
En die 500 miljoen voor Brussel is dat ook ok ?
stuyckp is offline  
Oud 4 augustus 2011, 07:22   #584
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mensen zullen nooit tevreden zijn, er is altijd iets dat niet goed loopt, er is altijd ruimte voor protestpartijen. Misschien krijgt links wel ineens de proteststemmen, zoals in Duitsland en (deels) Nederland.
Dat kan zijn. Ik kan de toekomst niet voorspellen, maar momenteel zie ik geen evolutie in die richting en hopen dat de gebraden druiven u zomaar in de mond zullen vliegen, zeker als men discussieert over het geslacht der Engelen (lees: trotskisme/maoïsme), lijkt mij geen vruchtbare techniek.

De jaren 2012-2014 lijken mij gouden jaren voor al wat links is: alle traditionele partijen, inclusief sociaal-democraten, zitten in de regering en zullen moeten besparen. Dat en de slabakkende wereldwijde economie zorgen voor een aanzuigeffect voor links, maar hoe gaan die reageren? Rode neuzen op verkiezingsaffiches zetten? Pronken met de zus van de premier? Het zoveelste kat-en-muisspelletje met NSV in de aula's van UGent? Of nog beter: kibbelen over de reeds vermelde Trotski en Mao?

En wat betreft het aantal ontevredenen: die nemen precies toe.

Laatst gewijzigd door Vito : 4 augustus 2011 om 07:23.
Vito is offline  
Oud 4 augustus 2011, 07:24   #585
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Misschien omdat het zelfs in zijn oervorm niet echt te definieren is, of meer nog onzinnig zoals de meeste welles nietes spelletjes hier?

In zijn huidige vorm is dit volgens mezelf best definieerbaar als volgt:
Links en rechts en alle aanverwanten zijn niet meer dan termen van het "hokjesdenken" welke enkel de polarisatie en verdeeldheid onder de mensen weerspiegeld en creëert. Elke zijde heeft zijn eigen agenda, telkens anders ingevuld maar ontspruitende uit dezelfde bron en deinende op dezelfde stroom zijnde financiële (vooral individuële) belangen.
Dit is de grootste bullshit die ik al gelezen heb vandaag.
stuyckp is offline  
Oud 4 augustus 2011, 09:54   #586
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat je met "links" niet de sp.a of Groen! bedoelt...
Nee, zoiets als SP in Nederland of PDS in Duitsland, ECHT links dus.
tomm is offline  
Oud 4 augustus 2011, 09:56   #587
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Dat kan zijn. Ik kan de toekomst niet voorspellen, maar momenteel zie ik geen evolutie in die richting en hopen dat de gebraden druiven u zomaar in de mond zullen vliegen, zeker als men discussieert over het geslacht der Engelen (lees: trotskisme/maoïsme), lijkt mij geen vruchtbare techniek.

De jaren 2012-2014 lijken mij gouden jaren voor al wat links is: alle traditionele partijen, inclusief sociaal-democraten, zitten in de regering en zullen moeten besparen. Dat en de slabakkende wereldwijde economie zorgen voor een aanzuigeffect voor links, maar hoe gaan die reageren? Rode neuzen op verkiezingsaffiches zetten? Pronken met de zus van de premier? Het zoveelste kat-en-muisspelletje met NSV in de aula's van UGent? Of nog beter: kibbelen over de reeds vermelde Trotski en Mao?

En wat betreft het aantal ontevredenen: die nemen precies toe.
daar heb je gelijk in, het feit dat links in BelgiË niet aanslaat hebben ze aan zichzelf te danken, er is zeker een vruchtbare grond.
tomm is offline  
Oud 4 augustus 2011, 10:15   #588
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daar heb je gelijk in, het feit dat links in BelgiË niet aanslaat hebben ze aan zichzelf te danken, er is zeker een vruchtbare grond.
Dat is waar. Het is ironisch dat links zo populair was in de jaren '60, toen het kapitalisme zo goed boerde, terwijl nu dit kapitalisme kraakt in al zijn voegen terwijl de klassieke aanklagers van dit kapitalisme, de sociaal-democraten en communisten niet verder gaan dan wat gezaag van een chiroleidster over de sterkste schouders-zwaarste lasten en rode neuzen op affiches zetten.

Geen wonder dat SP.A keldert en LSP/PVDA niet van de grond raken. Alle hoop is op De Bruyn gericht, maar waar die voor staat weet ik niet, op zijn website zie ik veel losse berichten, maar geen duidelijke visie. De Bruyn zal eveneens op zijn gezicht gaan zoals Sleeckx.

Ik ben geen linkse, maar ik vind dat we wel nood hebben aan politieke diversificatie, al was het maar dat onze democratie checks & balances nodig heeft om de eenheidsworst tegen te gaan.
Vito is offline  
Oud 4 augustus 2011, 10:17   #589
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Zie die poll!
Waren het maar verkiezingen...
Oud 4 augustus 2011, 10:23   #590
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De media hebben Dewever gemaakt, net als Dedecker, en misschien zullen ze hem ook wel kraken, net als Dedecker.
Dedecker heeft zichzelf gekraakt omdat hij als super-individualist niet capabel bleek om een partij te leiden waarin mensen een mening hadden die zelfs maar in het minste verschilde van zijn hersenspinsels.
Maar zelfs een volledige weekendeditie van rioolgazet De Standaard met als enige bedoeling Bart de Wever te kraken heeft zijn populariteit alleen maar verhoogd. Toegegeven, de concurrentie stelt nougabollen voor, maar toch.
fonne is offline  
Oud 4 augustus 2011, 10:23   #591
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Zie die poll!
Waren het maar verkiezingen...
En dan zit mijn stem er nog niet in. Ik mag om de een of andere reden niet stemmen. Misschien omdat ik later geregistreerd ben.
stuyckp is offline  
Oud 4 augustus 2011, 10:44   #592
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Wij houden daar genen tijd voor over in deze crisis.
Als het ene derde kan, is de andere twee derde aan het werk of heeft ze andere verplichtingen na te komen.

Al wat ik weet, mijn stem wordt niet gehoord.
Dat is echt alleen je eigen fout, of je nu bij die een derde of twee derde hoort.
Oud 4 augustus 2011, 11:24   #593
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dedecker heeft zichzelf gekraakt omdat hij als super-individualist niet capabel bleek om een partij te leiden waarin mensen een mening hadden die zelfs maar in het minste verschilde van zijn hersenspinsels.
Maar zelfs een volledige weekendeditie van rioolgazet De Standaard met als enige bedoeling Bart de Wever te kraken heeft zijn populariteit alleen maar verhoogd. Toegegeven, de concurrentie stelt nougabollen voor, maar toch.
het "gepeupel" leest de standaard niet.

Het "gepeupel" kijkt wel naar VRT en leest het laatste nieuws.

Dewever was daar de jongste jaren niet uit weg te slaan. nu komt hij minder aan bod, het nieuwe is ervan.

Dewever stemmers zijn heus niet allemaal vlaams-nationalisten, velen hebben erop gestemd omdat hij een hype was.

Eens zien wanneer de Dewever-vermoeidheid zal toeslaan...

Laatst gewijzigd door tomm : 4 augustus 2011 om 11:25.
tomm is offline  
Oud 4 augustus 2011, 11:28   #594
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is waar. Het is ironisch dat links zo populair was in de jaren '60, toen het kapitalisme zo goed boerde, terwijl nu dit kapitalisme kraakt in al zijn voegen terwijl de klassieke aanklagers van dit kapitalisme, de sociaal-democraten en communisten niet verder gaan dan wat gezaag van een chiroleidster over de sterkste schouders-zwaarste lasten en rode neuzen op affiches zetten.

Geen wonder dat SP.A keldert en LSP/PVDA niet van de grond raken. Alle hoop is op De Bruyn gericht, maar waar die voor staat weet ik niet, op zijn website zie ik veel losse berichten, maar geen duidelijke visie. De Bruyn zal eveneens op zijn gezicht gaan zoals Sleeckx.

Ik ben geen linkse, maar ik vind dat we wel nood hebben aan politieke diversificatie, al was het maar dat onze democratie checks & balances nodig heeft om de eenheidsworst tegen te gaan.
Het is inderdaad triestig gesteld met links in België.
Ze zouden ten eerste eens uit dat politiek correcte elite milieu moeten treden en terug aansluiting vinden met "Jan met de pet". Dat heeft de SP met veel succes gedaan in Nederland. Ook boeren uit Groningen stemmen op SP. Groen-links is meer de politiek-correcte linkse elite-partij.

In sommige Oost-Duitse deelstaten is de communistische PDS de grootste.
Stemmers zijn vooral gepensioneerden, arbeiders, werklozen, de "malcontenten", het publiek dat in Vlaanderen op VB stemt.(dat is trouwens ook in Oost-europa en Rusland zo, hoewel de russische kp nu ook weer hoogopgeleide jongeren aantrekt die het corrupte regime kotsbeu zijn en geen alternatief zien in de door het westen gesteunde liberale oppositie)

Nu natuurlijk hebben de communisten in Oost-Duitsland het voodeel dat de mensen ze goed kennen, in België heeft communisme toch iets "verbrands" na vele jaren koude oorlog propaganda en James bond films.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 augustus 2011 om 11:34.
tomm is offline  
Oud 4 augustus 2011, 11:33   #595
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En dan zit mijn stem er nog niet in. Ik mag om de een of andere reden niet stemmen. Misschien omdat ik later geregistreerd ben.
nog drie weekjes geduld.
fonne is offline  
Oud 4 augustus 2011, 11:42   #596
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het "gepeupel" leest de standaard niet.
Oef, ben ik blij zeg.
Citaat:
Het "gepeupel" kijkt wel naar VRT en leest het laatste nieuws.
En wij maar geloven dat die allang naar VTM waren overgelopen.
Citaat:
Dewever was daar de jongste jaren niet uit weg te slaan. nu komt hij minder aan bod, het nieuwe is ervan.
Oh, uit de editorialen van de hoofd-ideoloog der Belgicysten, Luc van der Kelen in het Laagste Nieuws, is Bart de Wever niet weg te slaan hoor. Het is ongelooflijk hoeveel ongefundeerde onzin één man kan bijeenschrijven over een politicus.
Citaat:
Dewever stemmers zijn heus niet allemaal vlaams-nationalisten, velen hebben erop gestemd omdat hij een hype was.
Dat geloof jij graag. Maar het is en blijft een feit dat de som van alle Vlaams-nationale partijen al decennia lang constant stijgt. Dat is een duidelijk waarneembare onderstroom. Even heeft de CD&V daar zelfs nog van kunnen meeprofiteren, maar toen heeft ze haar eigen ruiten ingeslagen.
Citaat:
Eens zien wanneer de Dewever-vermoeidheid zal toeslaan...
En na De Wever komt dan natuurlijk uit het niets de grote redder van links opduiken? Kijk, elk boegbeeld is een tijdelijke verschijning, dat doet niets af aan het stijgende succes van het Vlaams-nationalisme als geheel.
In ieder geval doen SP.A, Ø-VLD en CD&V er alles aan om zichzelf in de vernieling te rijden. De opvolger van De Wever zal dus zeker niet uit de nepotistische kringen komen, geloof daar maar niet in.
fonne is offline  
Oud 4 augustus 2011, 11:44   #597
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu natuurlijk hebben de communisten in Oost-Duitsland het voodeel dat de mensen ze goed kennen, in België heeft communisme toch iets "verbrands" na vele jaren koude oorlog propaganda en James bond films.
Het is wel van de pot gerukt om de schuld voor het niet van de grond komen van linkse partijen bij James Bond films te leggen. Maar inderdaad kan de linkerzijde veel leren van SP en voorbeelden uit Duitsland.
Vito is offline  
Oud 4 augustus 2011, 11:50   #598
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is wel van de pot gerukt om de schuld voor het niet van de grond komen van linkse partijen bij James Bond films te leggen. Maar inderdaad kan de linkerzijde veel leren van SP en voorbeelden uit Duitsland.
Het succes van die Linke in Oost-Duitsland (in verschillende Lander de grootste partij) komt er omdat communisme niet iets exotisch is in Oost-Duitsland. Ze kennen het door en door, en kennen het niet van koude oorlogspropaganda zoals in België. In België werden de mensen decennialang schrik aangejaagd voor het "duivelse communisme". Dat gaat nog steeds door, zie bvb. de ontzettende stroom propaganda documentaires die China proberen zwart te maken. (hoewel niemand naast de economische successen kan kijken), de negatieve pers die Chavez krijgt of de Stalin manie in de westerse media. (in Rusland zelf heeft men daar allemaal een veel genuanceerder beeld van, de KPRF voert zelfs propaganda met portretten van Stalin. )

Je moet de psychologische impakt van james bond en rambo films waarin de communisten en de Russen altijd de slechte zijn niet onderschatten.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 augustus 2011 om 11:53.
tomm is offline  
Oud 4 augustus 2011, 11:55   #599
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het succes van die Linke in Oost-Duitsland (in verschillende Lander de grootste partij) komt er omdat communisme niet iets exotisch is in Oost-Duitsland. Ze kennen het door en door, en kennen het niet van koude oorlogspropaganda zoals in België. In België werden de mensen decennialang schrik aangejaagd voor het "duivelse communisme". Dat gaat nog steeds door, zie bvb. de ontzettende stroom propaganda documentaires die China proberen zwart te maken. (hoewel niemand naast de economische successen kan kijken), de negatieve pers die Chavez krijgt of de Stalin manie in de westerse media. (in Rusland zelf heeft men daar allemaal een veel genuanceerder beeld van, de KPRF voert zelfs propaganda met portretten van Stalin. )
Soms vraag ik me af hoe jong je bent en of je zelf al wel ooit een euro verdiend hebt. Die praat herken ik van de het langharig, werkschuw en hasjrokende en cokesnuivend milieu uit mijn jongere jaren!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 augustus 2011, 11:59   #600
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik zou een politicus als BDW graag binnen het Nederlandse politieke landschap hebben. Eens zien hoe hij zich staande zou houden. Ik denk meer dan aardig, al is hij dan wel zn belangrijkse programmapunt kwijt. Volgens mij zou hij gewoon bij de VVD zitten.
Hollander is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be