![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar echt ![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En het klootjesvolk komt dan in Brussel de Franstaligen vragen om 'respect' voor hun taal. Hilarisch. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 4 augustus 2011 om 20:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is uw standpunt. Ik ben veel meer genuanceerd, wat dat betreft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder moet ik in het Vlaamse gewest en in Brussel bij officiele instanties in het Nederlands bediend worden als ik dat wens. Meer moet er niet zijn. Voor de rest is iedereen als vrije persoon vrij om de taal te spreken die hij wenst, waar hij zich ook ter wereld bevindt, en met wie hij ook spreekt (maar 't kan zijn dat de gesprekspartner dan "nie thuis" geeft he). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Theoretisch kan het natuurlijk zijn dat degenen die Engelstalige muziek willen en degenen die respect voor het Nederlands eisen, niet dezelfde Vlamingen zijn. Maar als ik rondkijk op dit forum met zijn vele "Vlaamsgezinden", en merk hoe dezen met het Nederlands omgaan, als ik zie hoe vaak ze een courante Nederlandse term of uitdrukking vervangen door een Engelse wending die ze verkeerd begrepen of verkeerd onthouden hebben, kortom: als ik zie dat ze liever slecht Engels schrijven dan goed Nederlands, dan getroost ik me niet de moeite om de omschrijving "klootjesvolk" uitdrukkelijk voor uw rekening te laten, Eberhard.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 4 augustus 2011 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In dit standpunt moet de wet van vraag en aanbod nog worden verwerkt, en dat wordt een hele klus!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() Wel dat men bij die "visclub" die op sprot jaagt rustig frans kan klappen: die vissen maken er geen communotair ding van.
Die zeggen alleen maar : BLUB... ![]() ![]()
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In plaats van te zagen, zouden de N-VA'ers beter lid worden van die sportclubs.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zal het ermee oneens zijn? Citaat:
Je kunt eigenlijk alleen respect voelen voor een culturele gemeenschap als die respect heeft voor zichzelf. In Vlaanderen is dat duidelijk niet het geval in haar eigen tv en radio media. NL kennelijk niet geschikt als hoger cultuurmedium. Dat is een keuze die de gekozen Vlaamse beleidsmakers zelf hebben gemaakt. Veel Vlamingen houden niet van hun eigen taal (als ze al kunnen benoemen of het Nederlands of Vlaams is) , en it shows... Veel Franstaligen voelen een diepe minachting voor het Nederlands (le flamand), en dat hebben ze gemeen met veel Vlamingen. Dat mag ook, dat is niet verboden. Desalniettemin zijn er ook Franstaligen in Belgie die wél veel respect hebben voor het Nederlands. En van onze taal houden. Tegen de stroom in. Vaak omdat ze zelf op zoek gaan naar die prachtige Nederlandse cultuurproducten (op internet bv). Vaak omdat ze door de bekende haatvlamingretoriek heen weten te kijken. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 4 augustus 2011 om 22:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Qua originaliteit ben je niet te overtreffen en ik geef je meestal gelijk, Eberhard. Maar ik hoop toch maar dat je met een "hoger" cultuurmedium niet bedoelt: het geknipte medium voor het ontegenzeglijk hoogstaande lied "Ik heb schijt".
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Europees Commissaris
|
![]() Eberhard, je redenering is nonses. 'Ik luister niet naar Vlaamse muziek dus ik respecteer mijn cultuur niet'. Zie je nu ook dat dat absurd is?
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Vlaming moet eindelijk eens leren dat zich steeds aanpassen niet open minded is maar gewoon naïef, zeker in Brussel. Quasi geen enkele Franstalige in Brussel zal zich ooit aanpassen aan het Nederlands. Nu niet, en 80 jaar geleden niet toen we er nog de meerderheid uitmaakten. Eindresultaat is dat Vlamingen verfranst zijn of niet meer thuis zijn in Brussel.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 5 augustus 2011 om 05:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jij mag vooral stoppen met jouw denkbeelden aan mij op te dringen, en te bepalen wat ik al dan niet doe.
Ik "moet" helemaal niks.
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik "moet" helemaal niks. Dat is waar. Nu terug on topic Calimero.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 5 augustus 2011 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |