![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() ik stel me al zolang de vraag waar joden naar school gaan en dus hun leerplicht voldoen en ik als man da werkt voor de stad kom regelmatig joden tegen die me om informatie vragen
hoe komt het dat joden die hier geboren zijn erger gebroken nederlands bezitten dan een libier iranees of afrikaan dat hier een half jaar is bij deze vragen vroeg ik mezelf af hoeveel joodse scholen er zijn in antwerpen en ik heb er al een dertigtal gevonden Bais Chinuch, Isabellalei 63, 2018 Antwerpen Bais Rachel, Lamorinierestraat 26-28, 2018 Antwerpen Belze Cheider, Van Spangenstraat 6, 2018 Antwerpen B'noth Jerusalem, Van Immerseelstraat 33, 2018 Antwerpen Bobover Cheider, Van Diepenbeeckstraat 6-8, 2018 Antwerpen Jeshiva Etz Chaim, Steytelincklei 2, 2610 Wilrijk Jeshiva Daas Sholem (Shotz), Plantin Moretuslei 7, 2018 Antwerpen Jeshiva Lazeïrim Belze, Van Spangenstraat 6, 2018 Antwerpen Jeshiva Tichonit, Lamorinierestraat 150 Jeshiva Tal Toïre, Lange Van Ruusbroeckstraat 12-34, 2018 Antwerpen Jeshiva Wiznitz, Jacob Jacobsstraat 33, 2018 Antwerpen Jeshiva Satmar, Jacob Jordaensstraat 106, 2018 Antwerpen Jesode Hatorah-Beth Jacob, Lange Van Ruusbroeckstraat 12-34, 2018 Antwerpen Kolel Avreichim, Van Leriusstraat 22, 2018 Antwerpen Kolel Alexander, Isabellalei 44, 2018 Antwerpen Kolel Belz, Van Spangenstraat 6, 2018 Antwerpen Kolel Bobov, Lange Leemstraat 224, 2018 Antwerpen Kolel Ohel Jakob, Mercatorstraat 56, 2018 Antwerpen Kolel Gur, Antoon Van Dijckstraat 41, 2018 Antwerpen Kolel Satmar, Jacob Jacobsstraat 6, 2018 Antwerpen Kolel Erev Belz, Van Spangenstraat 6, 2018 Antwerpen Kolel Erev Beis Jitzchok, Mercatorstraat 56, 2018 Antwerpen Kolel Erev - Zichron Eliezer Mordche, Van Leriusstraat 54, 2018 Antwerpen Kolel Erev satmar, Jacob Jacobsstraat 6, 2018 Antwerpen Kolel Erev Skwer, Isabellalei 133, 2018 Antwerpen Kolel Erev Tschortkow, Van Leriusstraat 37, 2018 Antwerpen Satmar Cheider, Jacob Jacobsstraat 6, 2018 Antwerpen Seminarie Bet-Jacob en Scholen Sociale promotie Lange Van Ruusbroeckstraat 12-34, 2018 Antwerpen Tachkemoni, Lange Leemstraat 313, 2018 Antwerpen Tikvatenoe, Haringrodestraat 84, , 2018 Antwerpen Vrijetijdsonderwijs Benoth Agoedat Jisroel, Isabellalei 93, 2018 Antwerpen Wiznitzer Cheider, Brialmontlei 28, , 2018 Antwerpen Yavne-School, Lamorinierestraat 150, 2018 Antwerpen dit zijn allemaal adressen van joodse scholen die gesubsidieerd worden door middel van fondsen of overheid, en hier gaan de joden dus naar school en wordt hun leerplicht voldaan is het dan niet bizar dat er geen enkele islamitische school in het antwerpse is of op geheel belgisch grondgebied waar de islamieten hun leerplicht kunnen voldoen de juiste lessen krijgen maar met tegelijk een groter pakket aan islamitische opvoeding arabische leer koranleer,etc... neen verschillende initiatieven hebben er alles voor geprobeerd en er is gewoon geen islamitische school te vinden enkel 1 in het brusselse die je kan vergelijken met wat zij van een der boven vermelde joodse scholen mogen gelijkheid = niet geslaagd men zegt het integratiebeleid heeft gefaald is dat dan niet normaal als alles ontnomen wordt aan de een terwijl de ander alles krijgt toegegeven
'je kan volgen en dat blijven doen of via dialoog en overtuiging een andere weg doen inslaan' Laatst gewijzigd door vrijheidsstrijder : 5 augustus 2011 om 04:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Klein verschil is dat de Joden niet aanzetten tot haat of discriminatie (toch niet bij mijn weten), in tegenstelling tot de Koran bv. Maar akkoord, ik vind dat geen van beiden gesubsideerd moet worden.
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u de wreedheden, discriminatie en haat in de koran storen, zou ik u niet aanraden het OT te lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Welke zaken? Ik keur het OT ook niet goed. Toch is het in mijn ogen nog steeds een stuk minder haatzaaiend dan de Koran. Ik wil overigens voor geen enkel geloof subsidies.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus uw probleem ligt bij de moslims zelf die geen scholen opzetten. In Nederland zijn er trouwens wel, al blinken ze nogal regelmatig uit door frauduleuze praktijken die aan het licht komen waarbij vb. de subsidies worden gebruikt om met eigen familie naar Mekka te reizen of waar het onderwijsniveau zo laag is dat men overgaat tot het sluiten van de school. Maar dat is hun eigen probleem. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 augustus 2011 om 07:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien het een privéschool is waar geen gehomologeerde diploma's worden uitgereikt, tenzij de leerlingen naar de Middenjury trekken, dan zullen die leerkrachten uit eigen zak (ouders van leerlingen) moeten betaald worden. Maar vb. bij het katholieke onderwijsnet is het wel de Guimardstraat die de beslissingen neemt over al of niet bijbouwen van scholen meen ik. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 augustus 2011 om 08:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ah nee joden zeggen en leren elkaar dat ze andere mensen eender welk ras of geloof moeten aankijken als dieren omdat zij het ultieme volk zijn en zullen bevrijd worden door hun messias en blabla en wow in tegenstelling tot wat gij zegt over de koran gaat de koran dus echt wel om vrede en rechtvaardigheid oog om oog tand om tand de vrouwen bij ons worden gezien als gelijke tegenover de man ach mensen willen niets inzien of zich openstellen voor wat anders dan dat ...
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
en tja overal zijn er rotte appels te vinden die ervoor zorgen dat mensen gaan veralgemenen
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
en waar bespeurt gij racisme :s:s:s ik heb hier op een dag al zoveel dingen gelezen dat je racisme kan noemen maar wat ik zei heeft niet maar dan ook niets met racisme te maken en hoe dan ook een jood mag een jood zijn maar zou niet meer mogen dan een ander en btw ik kom vaak in contact met joden waar ik eens een babbeltje mee doe
![]() |
![]() |
#14 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
jij lijkt wat te hebben voor mij ga je me elke discussie volgen of wat is u bedoeling en waar begint gij in godsnaam over lees de topic
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hier is het OT al lang vervangen door het NT (en zelfs het NT volgen maar enkele zielen hier)...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gelukkig zullen je discriminerende en antisemitische teksten je snel de das omdoen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik meen wel wat kennis te hebben rond de Bijbel. Wat zijn exact de problemen ermee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |