![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die poetsvrouw anderzijds, komt ook werken uit haar 'eigenbelang'. Je hebt ook wel begrepen dat in een communistisch georganiseerde staat, niemand een 'eigenbelang' heeft. Daarom werkt er ook amper iemand. En blijven ze tevreden met een Trabantje of een Lada.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Machinisten zijn geen lagere inkomensklassen. En soms moet een machinist beginnen om 3 u. 's ochtends, en dat is niet plezant ... maar zo slecht hebben ze het ook niet hoor. De syndicalisten onder hen, buiten hun "monopolie-machtspositie" zeer handig uit .... Verder is er niemand die schoonmaaksters willen meer dan 40 u per week doen werken, zes dagen op zeven, twaalf uur per dag ... Wel eigenaardig waarom een poetsvrouw iets in het zwart zou doen ... zou ze misschien den dop of de ziekenkas een voetje willen lichten ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Van dood gewicht gesproken..... Mijn neef werkt bij de brandweer. zowel als brandweerman, als ambulanciers en als duiker. Als bv een vuilniswagen een kind van 6 jaar opschept en meesleurd onder z'n wielen..... dan valt er idd niet veel dood gewicht meer te rapen of te sleuren achteraf. Maar als de ouders van dat kind hysterisch staan te schreeuwen langs de kant van de weg op de plaats van het ongeval, en ze vragen waar zijn kettingske is......dan kun je 2 dingen doen. Ofwel doen alsof je het niet hoorde, ofwel ga je dat kettingske gaan zoeken en oprapen van tussen de hersenpulp vooraleer je collega's het wegdek schoonspuiten. Je mag psychisch al zeker niet labiel zijn om zo'n job te kunnen uitvoeren. En al zeker geen dood gewicht van een hond vergelijken met dat van een mens......
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie poetsen een zwaar beroep vindt heeft dringend een check up nodig. Het zal niet het lichtste beroep zijn neen, maar zwaar? Wie dat niet kan is ongeschikt, dat maakt het beroep an sich niet zwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Minister-President
|
![]() Alsof je zomaar schoonmaker kan worden... het is een knelpuntberoep voor iets he, namelijk dat weinig mensen geschikt worden bevonden. Sommigen hebben nog zo een beeld dat je ergens kan gaan solliciteren om gaandeweg de stiel te leren ... Dat is echter lang verleden tijd. U moet eens bij de VDAB gaan zeggen dat u eender welke job wilt aanvaarden : ze lachen u vierkant uit. Gewoon omdat het nonsens is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ga hier aanwezig zijn, omdat ik het een leuke bijverdienste vind. Je gaat zeker niet moe naar huis, je bent je eigen baas, je maakt je eigen planning en je mag je werk al eens onderbreken voor een glaasje water/beker koffie. Niet dat we daar misbruik van maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() Neen inderdaad. En het is eigenlijk schrijnend dat men daarom de mensen niet de kans geeft om te groeien in zo'n job maar dat is wel de realiteit. Economisch gezien is het waarschijnlijk meer rendabel om een open vacature te hebben dan een twijfelgeval aan te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er meerdere die zelf bedrijven opgestart hebben en met meer dan 100 mensen hebben gewerkt. Nu ze hebben dat allemaal terug verkocht inmiddels. Maar zeg dus niet dat je er niet kan in groeien. t' is misschien de enige sector waar je wel nog kan in groeien zonder noemenswaardige diploma's. Voorlopig toch nog. 't is ook een sector van zwartwerk en onderaanneming met allerhande verdachte kwistenbiebels en allochtonen die continu onder de marktprijs bezig zijn en doorlopend failliet gaan hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet me wel geen job geven die 90% sleuren is (bijv. vuilnisvrouw). Meer nog, ik heb gemerkt dat geregeld ne keer iets zwaar versleuren preventief werkt.
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voorts heb ik vroeger een tijd industriële reiniging gedaan en dat was met de camionette terug te komen, dus niet te kiezen overuren of niet en in het zwart of niet. Dat werd op voorhad allemaal gezegd (en als je niet akkoord was ging je maar terug naar huis zeker ? ). Dus geen werk of zwart overwerk. Wat doe je dan als snotneus die van toeten noch blazen weet ? Of als immigrant ? Instappen en er het beste van hopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k denk overigens niet dat de ouders het u kwalijk gaan nemen als ge eerst een paar handschoentjes aandoet voor ge tussen de hersencellen gaat wroeten. De emoties van de ouders zijn trouwens indrukwekkender dan dode lichamen - vind ik toch.
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een poetsvrouw in dienst van een bedrijf of organisatie maakt niet haar eigen planning. 2 dagen in de weekend gaan kuisen is inderdaad niet zwaar. Uw werk onderbreken voor een glaaske water of tas koffie is verplicht vastgelegd, iedereen heeft recht op zijn minuten pauze. Doe het eens 40 uren op een week, ge zult snel minder piepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan me allemaal niet schelen.
Er zijn poetsjobs die heel licht en gemakkelijk zijn (voorbeeld hoger gegeven: de gehandicapte die mijn bureel poetste; of uitsluitend op een machientje rondrijden in de gangen van Zaventem) er zijn poetsjobs die een beetje zwaarder zijn (als ge al eens vaak moet dweilen, schuren, bukken, een zetel verschuiven ... - maar een vol bureelmeubel verschuiven, dat doet zelfs geen snuggere verhuizer -) en er zijn er die echt wel zwaar zijn. Maar een feit is dat heel wat langdurig werklozen spijtig genoeg niet 'verplicht' kunnen worden zo'n job aan te nemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Stopt toch is met zeveren. Kuisen is geen zwaar beroep. Basta! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 |
Minister
|
![]() Of te weinig betaald.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En evenveel gevogeld in die week, dan in andere weken ? Amaaaai !
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |