Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2011, 11:16   #161
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Beter lezen. De griekse tuinman was gewoon werkloos (dop) en was ingeschreven bij de PWA. Mensen die met dienstencheques werken betalen - in tegenstelling tot zwartwerkers - weldegelijk RSZ en belastingen. Ze hebben bij een full time job ongeveer 1300 euro netto heb ik me laten vertellen. Wat is nu uw probleem dat ik vind dat die mensen evengoed nederlands moeten leren praten, als dat men van mij en mijn kinderen verlangt dat we minstens viertalig zijn willen we een degelijke job hebben?
Je moet je een beetje beter informeren, dan weet je dat de RSZ en belastingen ten laste vallen van de staat en dat zijn nog altijd wij de burgers. Jou poetsvrouw haar loon word uitbetaald door het uitzendbureau, belastingen en RSZ word daar ingehouden. Dus zij betaald dus wettelijk alles en jij vordert bij je belastingaangifte nog 2 € + terug. Mijn vraag aan jouw is dus: wie is hier de profiteur?
Waarschijnlijk is jouw Poolse poetsvrouw een goede werkster en je Griekse tuinman ook anders hou je ze niet zolang in dienst. En iemand die zijn werk doet, heeft geen behoefte en tijd, om nog in 4 talen te converseren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 11:40   #162
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

O ja nog vergeten het loon 1300 € netto. Reken even per 4 weken dan zie je 1600 € bruto aan 10 € voor 160 uren. RSZ inhouding +/- 106 €, laagste belastingschaal 25 % inhouding = +/- 273 maakt samen 379 €. Dus haar loon bedraagt 1221 € waarvan jij betaald hebt 5 X 160 = 800 € en dat is dan als ze die 4 weken voltijds bij je kan werken.
Nu kan je voor jezelf nakijken hoeveel jij van de belastingbetaler profiteert om je huis te laten poetsen. Volgens mij is dat nog meer als een dopper die in de laagste categorie staat. Graag gedaan.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 11:57   #163
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De hele manier van beoordelen en benoemen op de universiteit is bullshit geworden. Nu beoordeelt men ZAP op hoeveel projecten ze binnenhalen, hoeveel doctorandi ze hebben en hoeveel ze publiceren. Papierwerk dus.

Maar nergens denkt men over technologische impact.
Dat heeft ook z'n positieve kanten. Je kan als ZAP zuiver fundamenteel onderzoek doen dat niet meteen tot iets leidt dat praktisch bruikbaar is.
Ik heb ondertussen beide gezien: (a) het theoretisch onderzoek aan de unief, waarbij ge iets in de diepte kunt onderzoeken zonder continu te moeten stilstaan of ge der in één haal ook iets kunt mee fabriceren dat praktisch nut heeft en (b) het praktijkgericht onderzoek aan de hogeschool waarbij het ontwikkelen van nieuwe hanteerbare instrumenten centraal stond. Het leuke eraan was dat (b) rechtstreeks voortging op het werk (a) van mezelf en toenmalige teamgenoten.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 12:27   #164
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Akkoord, maar er zijn nog andere (minder fysieke) knelpuntberoepen waarvoor je ook geen opleiding moet hebben. Bijvoorbeeld bewaker, treinbestuurder of taxichauffeur.
Ik zal u even schetsen wat ge voor treinbestuurder moet kunnen...


Om de 1 a 2 jaar uw medisch onderzoek om te beginnen dat moet vlekkeloos zijn, als ge ooit problemen gehad hebt rond hart of vaatziekten, Diabetes of uw zicht is niet in orde, vliegt ge niet alleen direct van de locomotief, ge moogt u zelf niet meer tussen de sporen begeven.

Om de 3 jaar, examen over de regelement , seinen, procedures, en over de loc's waar je mee mag rijden, (ja dat is afhankelijk van elk type... )

Dat zijn serieuze cursusen overigens, buizen betekend gedaan met rijden. (ook al heb je 10 jaar ervaring op dat type. )

En voor ge moogt beginnen hebt ge best een diploma electro mechanica of electronica. De cursus van de locomotief op zich, gaan ook vrij diep op technisch niveau.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 13:19   #165
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik zal u even schetsen wat ge voor treinbestuurder moet kunnen...


Om de 1 a 2 jaar uw medisch onderzoek om te beginnen dat moet vlekkeloos zijn, als ge ooit problemen gehad hebt rond hart of vaatziekten, Diabetes of uw zicht is niet in orde, vliegt ge niet alleen direct van de locomotief, ge moogt u zelf niet meer tussen de sporen begeven.

Om de 3 jaar, examen over de regelement , seinen, procedures, en over de loc's waar je mee mag rijden, (ja dat is afhankelijk van elk type... )

Dat zijn serieuze cursusen overigens, buizen betekend gedaan met rijden. (ook al heb je 10 jaar ervaring op dat type. )

En voor ge moogt beginnen hebt ge best een diploma electro mechanica of electronica. De cursus van de locomotief op zich, gaan ook vrij diep op technisch niveau.
Ge vergeet nog het taalaspect.
Toch voor de gasten uit Luik die op de lijn naar Maastricht moeten tsjoeken, en zorgen voor boetes die Nederland oplegt.
"ze zijn blijkbaar intellectueel niet bekwaam om Nederlands te leren, of ...", dixit de Stomme van Ieper.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 14:19   #166
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge vergeet nog het taalaspect.
Toch voor de gasten uit Luik die op de lijn naar Maastricht moeten tsjoeken, en zorgen voor boetes die Nederland oplegt.
"ze zijn blijkbaar intellectueel niet bekwaam om Nederlands te leren, of ...", dixit de Stomme van Ieper.
Waarom laat men geen Nederlanders die trein besturen? Dan is het probleem toch opgelost. Nederlandstalige leren met hun talenknobbel toch op enkele halve dagen Frans.
Citaat:
De rechtstreekse treinverbinding Maastricht-Brussel, met een tussenstop in Luik, werd in 2007 in gebruik genomen. Ze kwam er onder impuls van de toenmalige Maastrichtse burgemeester en met financiële hulp van Europa. Maastricht telt meer dan honderd Europese instellingen.

De Belgische Spoorwegen buigen zich momenteel over het voortbestaan van de verbinding. Er wordt gedacht aan een stopzetten wegens drie redenen. De verbinding is een probleemlijn qua stiptheid. Dat heeft te maken met de beperkte keermogelijkheden in Maastricht.

Ten tweede past Europa voor de helft de verliezen bij. Eind dit jaar loopt dat af. In dat geval wordt de verbinding helemaal te duur.

Taalprobleem

Tot slot is er een taalprobleem. De treinbestuurders zijn in hoofdzaak Franstaligen. Om ook in Nederland te mogen rijden, moeten ze een attest hebben waaruit blijkt dat ze voldoende Nederlands kennen. Die kennis wordt dermate streng en vaak gecontroleerd.

De verbinding Maastricht-Luik-Brussel wordt volledig uitgebaat door de NMBS. De beslissing over de eventuele afschaffing van de verbinding valt over enkele weken. Mocht dat het geval zijn, dan wil de NMBS meteen een alternatief hebben. Een mogelijkheid is een treinshuttle tussen Maastricht en Wezet en zo door naar Luik, waar men dan opnieuw de trein richting Brussel kan nemen.
Persoonlijk denk ik dat het grootste probleem in Nederland ligt. Waarschijnlijk ligt men in Holland niet wakker van goed openbaar vervoer in het zuiden. Zolang Europa de kosten op zich neemt is er geen probleem.
Nu in Brussel is dat idd. Hoe lang heeft het geduurd om de paar km van de treinlijn Lanaken-Maastricht (alleen goederen vervoer) terug in werking te krijgen? En wat betreft 'de Vlaamse lijn' is het in de Maaskant ook maar heel poverkes gesteld.

Laatst gewijzigd door pajoske : 8 augustus 2011 om 14:20.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 15:06   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waarom laat men geen Nederlanders die trein besturen? Dan is het probleem toch opgelost. Nederlandstalige leren met hun talenknobbel toch op enkele halve dagen Frans.


...
Willen waarschijnlijk geen lid worden van de FGTB ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 17:49   #168
J.B good
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Locatie: Sluizen
Berichten: 663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat mensen die al jaren een Poolse poetsvrouw met dienstencheques in dienst hebben, die hun na belastingaftrek 5 € kost en een Griekse tuinman, die ze al 20 jaar in dienst hebben aan 5 € per uur deze mensen nog zien als taal-onkundige profiteurs. Ik dacht dat het in dit geval omgekeerd is. Vooral omdat hij zijn poetsvrouw, laat subsidiëren met de belasting centen van alle Vlamingen.

Misschien een goed idee: laat alle doppers zichzelf, via een uitzendbureau, in dienst nemen. Maken ze nog winst bij een kostprijs van7,5 € per diensten cheque en een uitbetaling aan 9,8 € per uur. Als ze dan nog de belasting aftrek meetellen houden ze nog 4 € per uur over voor het poetsen van hun eigen woning.

Zo is het, en maar klagen en zagen over de arme doppers maar zelf zuigen ze het belastingsysteem lekker leeg dmv de walgelijke dienstencheques. Afschaffen die handel!
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 19:55   #169
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Zo is het, en maar klagen en zagen over de arme doppers maar zelf zuigen ze het belastingsysteem lekker leeg dmv de walgelijke dienstencheques. Afschaffen die handel!
Om het belastingssysteem leeg te zuigen, moet men wel eerst belastingen betalen, doch onze dopper werkt niet, en betaalt geen belastingen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 21:21   #170
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Buiten het feit dat je voor het equivalent van een Belgische ingenieur toch wel 2 �* 3 Chinese nodig hebt.
Dat zou ik niet te snel roepen.
Op sommige vakken worden de Belgische IR zonder moeite overklast door de Chinezen. Maar zij hebben net zoals de bedrijven hier, vaak een gebrek aan bekwame vakmensen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 22:03   #171
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Om het belastingssysteem leeg te zuigen, moet men wel eerst belastingen betalen, doch onze dopper werkt niet, en betaalt geen belastingen.
Onze dopper die bij jouw werkt met dienstencheques betaalt RSZ en belastingen. Alleen jij vordert 2 € + terug om aan 5 € per uur iemand in dienst te hebben, al der rest betalen alle belasting betalers voor jou.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 22:12   #172
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat zou ik niet te snel roepen.
Op sommige vakken worden de Belgische IR zonder moeite overklast door de Chinezen. Maar zij hebben net zoals de bedrijven hier, vaak een gebrek aan bekwame vakmensen.
En dat zal je binnenkort zien. Als ze een electrische middenklasse wagen met een range van 300 km voor een betaalbare prijs op de markt brengen. Waar Japanse, Europese en Amerikaanse IR's een punt aan kunnen zuigen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 22:37   #173
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En dat zal je binnenkort zien. Als ze een electrische middenklasse wagen met een range van 300 km voor een betaalbare prijs op de markt brengen. Waar Japanse, Europese en Amerikaanse IR's een punt aan kunnen zuigen.
Die wagen ontwikkelen is niet zo moeilijk.
Het probleem ligt meer bij de politiek, die verhindert dat er voertuigen op de markt komen die hun inkomsten doen dalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 22:41   #174
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Die wagen ontwikkelen is niet zo moeilijk.
Het probleem ligt meer bij de politiek, die verhindert dat er voertuigen op de markt komen die hun inkomsten doen dalen.
Een wagen is een perfect voorbeeld hoe de politiek wenst dat ge in de overtreding gaat.
Zo mag je maximum 120, maar ik heb al 220 kunnen rijden.
Nochtans kunnen ze regels opleggen over hoe je pinkers, lichten, remmen moeten zijn. Maar regels over de maximum snelheid? Neen. want te snel rijden brengt ze geld op.
Conclussie, onze politici willen criminaliteit.
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 22:44   #175
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Onze dopper die bij jouw werkt met dienstencheques betaalt RSZ en belastingen. Alleen jij vordert 2 € + terug om aan 5 € per uur iemand in dienst te hebben, al der rest betalen alle belasting betalers voor jou.
Dat is dan ne speciale dopper. Ene die werkt. Had er eigenlijk ene die niet werkt in gedachten. Zal het voorgaande niet aandachtig genoeg gelezen hebben.
Maar voor de rest is het zoals met de zonnepanelen, en eigenlijk met alle subsidies, of nog algemener met alle uitgaven van de staat (sociale uitgaven inbegrepen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 22:49   #176
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Die wagen ontwikkelen is niet zo moeilijk.
Het probleem ligt meer bij de politiek, die verhindert dat er voertuigen op de markt komen die hun inkomsten doen dalen.
De politiek geeft wel subsidies om electrische voertuigen te promoten.
Het grote probleem lag, en ligt eigenlijk nog altijd, bij de batterijen.
En verder dient er een totale omschakeling te geschieden. Olie en al hetgeen ermee gepaard gaat weg, en electriciteit in de plaats. En hier heeft men inderdaad, er geen belang bij van te snel te gaan.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 10:08   #177
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waarom laat men geen Nederlanders die trein besturen? Dan is het probleem toch opgelost. Nederlandstalige leren met hun talenknobbel toch op enkele halve dagen Frans.


Persoonlijk denk ik dat het grootste probleem in Nederland ligt. Waarschijnlijk ligt men in Holland niet wakker van goed openbaar vervoer in het zuiden. Zolang Europa de kosten op zich neemt is er geen probleem.
Nu in Brussel is dat idd. Hoe lang heeft het geduurd om de paar km van de treinlijn Lanaken-Maastricht (alleen goederen vervoer) terug in werking te krijgen? En wat betreft 'de Vlaamse lijn' is het in de Maaskant ook maar heel poverkes gesteld.
Het nederlands deel ligt er al hoor....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 18:40   #178
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Dagje gaan werken. Pijn in de handen, pols, benen en rug. Ik zal blij zijn als ik weer een bureaujob krijg en alles met mijn mentale capaciteiten mag oplossen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 21:35   #179
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De politiek geeft wel subsidies om electrische voertuigen te promoten.
Het grote probleem lag, en ligt eigenlijk nog altijd, bij de batterijen.
En verder dient er een totale omschakeling te geschieden. Olie en al hetgeen ermee gepaard gaat weg, en electriciteit in de plaats. En hier heeft men inderdaad, er geen belang bij van te snel te gaan.
Nochthans is olie de enige echt bruikbare energiedrager om de mobiliteit te blijven behouden.
Voor kleine voertuigen is electriciteit nog bruikbaar voor een beperkte radius, maar voor zwaardere transporten gewoon een ramp.

ik heb het al eens gepost, de meeste mensen gebruiken hun zwaar voertuig als een brommobiel van 50 cc en kunnen die dus gemakkelijk vervangen door een electrisch voertuig, maar begin maar eens met een electrische voertuig te ontwikkelen dat 30 ton moet verplaatsen over een afstand van 500km tegen een gemiddelde snelheid van 60km/u.
Of een binnenvaartschip dat 3000 ton vracht moet laden met een electromotor aan te drijven die zijn stroom van batterijen moet halen.
En dan spreken we nog niet over zeeschepen met een laadvermogen van 65.000 ton.

Voor wegtransport en binnenwateren kan men misschien nog terug overschakelen op het trollysysteem van vroeger, maar dan krijg je het probleem van de kabels die overal moeten hangen om het te kunnen toepassen.


Er komt dus wel wat denkwerk en kennis kijken bij het werken voor milieuvriendelijk voertuigen ontwikkeld kunnen worden.

Laatst gewijzigd door Jantje : 9 augustus 2011 om 21:38.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 22:50   #180
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wilt u a.u.b. zorgen dat de generatiewerklozen in Walenland deze truuk niet ter ore komt.
Ze zouden anders allemaal zich zo opgeven om te gaan "kuisen" bij hun partner ... en ondertussen nog meer gerust gelaten worden door de RVA.
Ik heb de tekst ondertussen vertaald in het Frans en Duits en op de Waalse profiteurs- website geplaatst. OK?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be