![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#921 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Roofdier-kapitalisme praktijken zoals we die vandaag kennen moeten aan banden gelegd worden. Massa-immigratie moet actief en doeltreffend bestreden worden. Onze straten moeten veilig zijn...Zulke dingen om te beginnen. |
|
|
|
|
|
|
#922 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#923 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Toch zijn de oorzaken ook wat prozaischer. Volgens enkele vrienden van me uit Engeland zit het ongeveer als volgt:
- Al decennialang is de politie zich langzamerhand aan het terugtrekken uit de samenleving en zeker uit ''de wijken''. Buurtbureaus worden opgeheven, politie is steeds minder zichtbaar op straat. De politie verschanst zich op bureaucratische wijze in hun grote gebouwen. - Tegelijkertijd heeft de politie ook wat raciale problemen en te kampen met vooroordelen (enkele ervan hebben ook geleid tot een rel ook al hebben ze de pers hier niet altijd gehaald). De politie is te weinig aanwezig maar áls ze aanwezig is ze bezig met ''preventieve repressie'' oftewel: Een man verklaarde dat zijn onschuldige (gekleurde) zoon in één jaar tijd 7 keer is aangehouden door de politie, soms gefouilleerd, soms niet etc.'Dit overkomt niet alleen gekleurde mensen, ook autochtone jongeren zijn regelmatig ''aan de beurt''. - De wijken worden steeds meer aan hun lot overgelaten, de jongeren ook. Jongeren herkennen zich niet meer in de Engelse maatschappij of hebben het idee dat ze niet ''worden gezien''. Zoals Mitgard het zegt: ''Ze houden niet zo erg van Engeland en haar bewoners''. - Er was oorspronkelijk authentieke verontwaardiging over het ''wegschieten van iemands hersens voor het oog van zijn kinderen terwijl hij niets had misdaan''. Of het waar is of niet. dát was ongeveer het verhaal. - De rest is geescaleerd door jongeren die sowieso in álles een aanleiding zien om te rellen. Wat verder ook de oorzaak is: De oplossing moet onder meer worden gezocht in de terugkeer van ''zichtbare'' politie in de wijken en het streven naar meer sociale cohesie. |
|
|
|
|
|
#924 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 12 augustus 2011 om 00:11. |
||
|
|
|
|
|
#925 |
|
Banneling
|
Tuurlijk niet, kapitalisten laten zich niet makkelijk humaniseren en democratiseren, en dan heb je nog al hun subhumane sycofanten, gewoonlijk van onherstelbare neo-fascistische inslag, dat is verdomd hard tegen de bierkaai vechten.
|
|
|
|
|
|
#926 |
|
|
Ach, dit is al ingezet onder Thatcher, ik betwijfel of Cameron hier schuld aan heeft.
De rellen zijn begonnen toen Mark Dugan door de politie werd doodgeschoten en de familie naar het politiebureau trok voor een verklaring: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/...uisvader.dhtml |
|
|
|
|
|
#927 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Maar daar is nu eenmaal een grote politieke traditie in.(dikwijls over de partijen heen) Citaat:
Ik was even de aanleiding vergeten. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 augustus 2011 om 00:25. |
||
|
|
|
|
|
#928 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurt: Charles Demenzes kreeg 6 jaaar eleden een lader door zijn kop terwijl hij op de grond lag en vastgehouden werd. Hij was niet gewapend en onschuldig. Ook toen kwam de politie eerst met leugens boven. http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4713753.stm http://forum.politics.be/showthread.php?t=38726 Die agent schijnt later nog wel bevordering te hebben gekregen. Twee jaar geleden werd een toevallige buitenstaander Ian Tomlinson het dodenhuisje ingeklopt door een agent. Ook toen heette het eerst dat hij aangevallen had. http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Ian_Tomlinson Toen er rellen begonnen keek ik er raar van op toen ik las dat de politie plunderen niet belette maar erop rekende de schuldigen later wel te identificeren via de CC TV cameras. Pas toen het begon te branden werd ingegrepen. Natuurlijk niets te maken met dit: http://www.google.com/search?btnG=1&...+police+budget ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 12 augustus 2011 om 00:44. |
|||
|
|
|
|
|
#929 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De oplossing zit in de terugkeer van "zichtbare" politie, maar �*ls ze er is, voelen ze zich lastig gevallen, dan worden ze weer veel te vaak 'gecontroleerd'? Ook niet 'n beetje simplistisch; de politie is 'racistisch'! De 'jongen' is 7 X aangehouden in 1 jaar tijd, nou en? Ik ben ooit op 1 dag 3 X tot staan gebracht door de politie voor alcoholcontrole, ik drink nooit, moet ik nou ook gaan rellen en de boel gaan platbranden, want die flikken zijn racisten, ik ben nl. blond en blank vergeleken met de 'autochtonen' van 't land waar ik woon dus ook 'anders'! Lijkt me allemaal toch 'n beetje tè simplistisch voorgesteld. Ik ben 't wel gedeeltelijk eens dat de maatschappij zulke 'jongeren' creëert, in ieder geval 'n voedingsbodem geeft voor dit soort excessen, maar dan zit ik ook weer met de terechte opmerking van Mitgard; Waarom zijn/worden u en ik zo niet? Moeilijk.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#930 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Stel u eens voor dat het een blanke pro gun freak was met een paar uitstaande parkeerboetes. Denk je dat het een verschil zou uitgemaakt hebben? De "rechtsen" vinden in alle geweld een reden om er een raciaal debat van te maken.
|
|
|
|
#931 | |
|
|
Citaat:
Natuurlijk is het niet erg als je eens gecontroleerd wordt maar als je het idee krijgt dat de politie zomaar wat doet en jou alleen ''pakt'' omdat je een kleurtje hebt werkt dat de loyaliteit met de samenleving niet in de hand. Ik bedoel dit trouwens niet als excuus. Maar toen ik die rellen zag kwam de slogan ''jouw rechtstaat is de mijne niet'' in mij op, een slogan die we al vaker hebben gehoord. Wij zijn zo niet, inderdaad. Misschien kregen wij betere kansen of zijn we liefdevoller en gezagsgetrouwer opgevoed? Ik weet het ook niet. Misschien trok de maatschappij zich toch nog iets van ons aan? Liefde moet natuurlijk van twee kanten komen. |
|
|
|
|
|
|
#932 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar ziet u geen gevaar in? Crack, zo'n vetzakkerij, hoeveel zijn er gestorven door zijn dealen? Hij zal er wel genoeg aan verdiend hebben om een hoop playstationspelletjes te kopen... |
|
|
|
|
|
|
#933 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zou Londen dan ook zo in brand staan?
|
|
|
|
|
|
#934 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 12 augustus 2011 om 00:59. |
|
|
|
|
|
|
#935 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Waarom niet? Voor mensen die nabij een afgrond lopen is zelfs een briesje genoeg om uit te barsten.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 12 augustus 2011 om 01:01. |
|
|
|
|
|
#936 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zegt 't zelf reeds; " 't idee hebben omdat je 'n ander kleurtje hebt", stoppen ze zichzelf tegenwoordig niet �*l te makkelijk in de slachtofferrol, de boze maatschappij is tegen ons, wij 'voelen' ons uitgesloten e.d.? Ik weet niet hoor, hebben wij, of onze ouders en grootouders vooral, de handen niet uit de mouwen moeten steken om iets te bereiken, zelf moeten knokken, makkelijk hadden ze 't alleszins niet. Zoals ik reeds zei; de maatschappij heeft dit klimaat gecreëerd zodat dit soort excessen kunnen plaatsvinden. Er wordt vanuit gegaan dat de maatschappij maar voor hen moet zorgen en dat wordt ook gedaan, er worden uitkeringen gegeven aan mensen die er nooit 'n tegenprestatie voor hoeven doen, zelfredzaamheid bestaat niet meer, kènnen ze niet eens, ooit was dat anders. De bijdrage van Kodo Kodo over zijn grootouders, en zo waren er velen, is daar 'n mooi voorbeeld van.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#937 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Struisvogelpolitiek is altijd slechts doorschuiven van problemen. En entropie kent maar één richting in de evolutie.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 12 augustus 2011 om 01:10. |
|
|
|
|
|
|
#938 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In ònze cultuur geldt dat; respect geven/respect terug krijgen, in sommige culturen is dat 'respect geven' 'n teken van zwakte! Waarom moeten altijd; "Wij beginnen"? Doen we dat niet al zoveel decennia? Met 't gekende resultaat.
|
|
|
|
|
|
|
#939 | |
|
|
Citaat:
Verder heb ik de idee dat als wij niets eisen van mensen en zomaar een uitkering geven dit ook geen goed doet aan die mensen zelf. Het heeft toch iets onverschilligs; ''Hier heb je je geld en verder bekijk je maar wat je doet.'' Er zal toch ook moeite moeten worden gedaan die mensen weer bij de maatschappij te betrekken zodat die ook (weer) van hun wordt. En ja, daar dragen ze zelf ook een grote verantwoordelijkheid voor. |
|
|
|
|
|
|
#940 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou eerder zeggen; wat minder van alles en jezelf leren beredderen, dat geldt voor �*lle tijden, alles op 'n gouden schoteltje aangereikt krijgen leidt tot dit. Handen uit de mouwen steken, aanpakken, doelstellingen voor ogen hebben en die ook proberen realiseren, 't leven �*s hard. Of dacht jij dat 't leven enkel hard is voor diegenen die de straten onveilig maken? ...of vice versa; dat iedereen wiens leven niet over rozen gaat, brandschattend en rellend - in 'eigen' buurt nog wel - rondloopt
|
|
|
|
|