Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2011, 20:35   #461
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoe moet ik dat begrijpen?
Het is niet zo erg dat de dieren een heel leven lijden, als ze tenminste geen pijn lijden bij het slachten.
Had jij iets gezegd over inconsequentie aanklagen?
Het punt is meer: als het vlees dan toch al niet halal, waarom dan nog halal slachten?
Laat dat beest toch KO gaan dan is het er ineens vanaf.

Citaat:
De Belgische (franstalige) versie.
http://greenhalal.net/

De groene moslims en de Joden waren aanwezig bij het debat in Nederland.
Het persbericht van de groene moslims :
http://www.groenemoslims.nl/?p=470
Ik zou het apprecieren als ze met dat betoog de immans overtuigen.

Citaat:
Ben je daar weer met je veralgemeningen!
Euhm, dat is zo artisjok. Ik ben veel in Antwerpen en veel in Nederland.

Citaat:
Hun leven kneu? Wat een eufemisme.
Wat kies jij nu?
Want wat is er het meest waardige? Het leven van het dier of de manier waarop het sterft? Ik opteer beide, maar moest ik kiezen....
Het leven of de slachtwijze?
[/quote]

Ik verkies dat de dieren een goed leven hebben, enfin geen onnodig leed. Zoals onverdoofd castreren van biggetjes, of dieren opsluiten in hokken. Of lammetjes vroegtijdig weghalen bij de moeder. Ik verfoei de hele industrie op dit moment, maar ik ben vleesveslaafd.
Als het dan toch een goed leven had, is de slacht minder gruwelijk in mijn ogen, zie naar de landen in Afrika. De kippen en de varkens lopen er zo rond, en als ze groot genoeg zijn eten ze ze op. Ze hebben de middelen niet om te verdoven. Hier zijn de middelen er wel, maar men grijpt er bewust niet naar.

Dus ik opteer meer voor een goed leven, hoewel ik daarbij liever een verdoofde slacht zie.
Oud 12 augustus 2011, 21:19   #462
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Het punt is meer: als het vlees dan toch al niet halal, waarom dan nog halal slachten?
Laat dat beest toch KO gaan dan is het er ineens vanaf.

Ik zou het apprecieren als ze met dat betoog de immans overtuigen.

Euhm, dat is zo artisjok. Ik ben veel in Antwerpen en veel in Nederland.

Ik verkies dat de dieren een goed leven hebben, enfin geen onnodig leed. Zoals onverdoofd castreren van biggetjes, of dieren opsluiten in hokken. Of lammetjes vroegtijdig weghalen bij de moeder. Ik verfoei de hele industrie op dit moment, maar ik ben vleesveslaafd.
Als het dan toch een goed leven had, is de slacht minder gruwelijk in mijn ogen, zie naar de landen in Afrika. De kippen en de varkens lopen er zo rond, en als ze groot genoeg zijn eten ze ze op. Ze hebben de middelen niet om te verdoven. Hier zijn de middelen er wel, maar men grijpt er bewust niet naar.

Dus ik opteer meer voor een goed leven, hoewel ik daarbij liever een verdoofde slacht zie.
http://www.wijblijvenhier.nl/5301/gr...erij-dichtbij/
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 21:33   #463
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is hier niet zo artisjok. Verdorie toch
Oud 12 augustus 2011, 21:35   #464
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is hier niet zo artisjok. Verdorie toch
Maar dat is wel waar we naar moeten streven.
Oud 12 augustus 2011, 21:40   #465
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Maar dat is wel waar we naar moeten streven.
Gaat gij het de iman lief vragen?
Halal+, zoals ik al zei, is enkel in Nederland, zie uw link.
Hier kopen ze het vlees dat wij ook inkopen, maar slachten het toch onverdoofd terwijl het helemaal niet halal is. Maar de kip kunnen ze wel verdoven.
Dat moeten we in hun kopje zien te krijgen...
Oud 13 augustus 2011, 00:59   #466
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Worden de varkens nu al verdoofd bij het castreren?
Nope, helaas niet. Mare, geeft U de voorkeur aan de "kippen en haantjes" selectie? Want da's ook een optie nietwaar.
Oud 13 augustus 2011, 07:51   #467
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaat gij het de iman lief vragen?
Halal+, zoals ik al zei, is enkel in Nederland, zie uw link.
Hier kopen ze het vlees dat wij ook inkopen, maar slachten het toch onverdoofd terwijl het helemaal niet halal is. Maar de kip kunnen ze wel verdoven.
Dat moeten we in hun kopje zien te krijgen...
Enkel in Nederland? Zie mijn linken.
Lees jij iets van wat ik schreef of negeer je alles?

Ben je zeker dat die kip op je bord verdoofd werd voor het slachten?
'Kippen slecht verdoofd'

Kippen in Nederlandse slachthuizen worden op een illegale en wrede manier geslacht. Ze worden te weinig verdoofd, waardoor ze bij vol bewustzijn worden gedood.
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/...echt_verdoofd_

Inefficiënt slachten
Zelfs wanneer de kippen naar de slachtbank geleid worden, is hun miserie nog niet voorbij. De Amerikaanse auteur Jonathan Safran Foer beschrijft in zijn boek 'Eating Animals' dat in de Verenigde Staten één derde van de kippen botbreuken oploopt op weg naar het slachthuis door de ruwe manier waarop ze worden verzameld en vervoerd.

In het slachthuis worden de kippen ondersteboven aan metalen beugels gehangen. Zo gaan ze naar het elektrisch geladen verdovingsbad. Nadat ze zijn verdoofd, gaan ze naar de slachtmachine waar ze onthoofd worden. Terwijl ze doodbloeden, komen sommige kippen weer bij bewustzijn door inefficiënte verdoving of omdat de juiste bloedvaten niet zijn doorgesneden. Sommige dieren leven zelfs nog wanneer ze ondergedompeld worden in de kokend hete tank die de veren los maakt voor het plukken.

In de VS gaan de kippen na het slachten in een waterkoeling, iets wat in de Europese Unie verboden is. De koelvloeistof, of beter gezegd: de uitwerpselen die uit de darmen van de kippen lopen, dringt binnen in het vlees en maakt het tien procent zwaarder. Iets wat de groothandel alleen maar aanmoedigt. Lekker kippetje? (adb)
Lees zeker het volledige artikel.
http://www.hln.be/hln/nl/9336/Planet...elensoep.dhtml

Ik begrijp niet waarom jij je fixeert op dat slachten, terwijl je net toegaf
"Dus ik opteer meer voor een goed leven, hoewel ik daarbij liever een verdoofde slacht zie."
Oud 13 augustus 2011, 07:52   #468
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nope, helaas niet. Mare, geeft U de voorkeur aan de "kippen en haantjes" selectie? Want da's ook een optie nietwaar.
Verdoven bij het castreren is geen optie?
Oud 13 augustus 2011, 08:18   #469
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
In het slachthuis worden de kippen ondersteboven aan metalen beugels gehangen. Zo gaan ze naar het elektrisch geladen verdovingsbad. Nadat ze zijn verdoofd, gaan ze naar de slachtmachine waar ze onthoofd worden. Terwijl ze doodbloeden, komen sommige kippen weer bij bewustzijn door inefficiënte verdoving of omdat de juiste bloedvaten niet zijn doorgesneden. Sommige dieren leven zelfs nog wanneer ze ondergedompeld worden in de kokend hete tank die de veren los maakt voor het plukken.
ahum! ik weet niet waar de schrijver van het artikel zijn info haalde, maar zou die "kippen" en "runderen" niet door mekaar gehaald hebben? Ik zie een onthoofde kip namelijk nog niet zo snel terug tot bewustzijn komen.

(dat is ook de reden waarom ik geen bezwaar hebben tegen "halal kip" : die beestjes liggen daar geen 10 minuten ondersteboven te spartelen met een snee in hun hals zoals met runderen het geval is.

@ Alienation: de islamitische richtlijnen voor halal producten zijn hier al eens geplaatst, heeft niks te maken met de levensloop van het rund, maar alles met de manier van slachten (onverdoofd, enkel moslims, bidden tot Allah) en de verdere verwerking van de volledige voedselketen. (liefst door moslims, anders in ieder geval gecontroleerd door moslims (lees: concurrentievervalsing).
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 08:25   #470
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ahum! ik weet niet waar de schrijver van het artikel zijn info haalde, maar zou die "kippen" en "runderen" niet door mekaar gehaald hebben? Ik zie een onthoofde kip namelijk nog niet zo snel terug tot bewustzijn komen.

(dat is ook de reden waarom ik geen bezwaar hebben tegen "halal kip" : die beestjes liggen daar geen 10 minuten ondersteboven te spartelen met een snee in hun hals zoals met runderen het geval is.
Bron graag voor die 10 minuten. Of is dit opnieuw desinformatie?
Is het nu al geweten of die pin in de kop van een rund een diervriendelijker oplossing is?

Citaat:
@ Alienation: de islamitische richtlijnen voor halal producten zijn hier al eens geplaatst, heeft niks te maken met de levensloop van het rund, maar alles met de manier van slachten (onverdoofd, enkel moslims, bidden tot Allah) en de verdere verwerking van de volledige voedselketen. (liefst door moslims, anders in ieder geval gecontroleerd door moslims (lees: concurrentievervalsing).
Halal heeft ook alles te maken met de levensloop van een dier.
Maar ik weet niet of de behandeling en welzijn van een dier gedurende zijn leven je een moer kan schelen.
Oud 13 augustus 2011, 08:33   #471
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron graag voor die 10 minuten. Of is dit opnieuw desinformatie?
Is het nu al geweten of die pin in de kop van een rund een diervriendelijker oplossing is?
filmke op Canvas een tijdje geleden. Iedereen sprak erover. Blijkbaar heb jij het toen gemist.

Citaat:
Halal heeft ook alles te maken met de levensloop van een dier.
Maar ik weet niet of de behandeling en welzijn van een dier gedurende zijn leven je een moer kan schelen.
Wat ik wel of niet wil doet hier niks ter zake. Ik heb het over de reglementen en eisen om producten als halal te kunnen verkopen, en daar staat NERGENS bij hoe het dier moet behandeld worden tijdens zijn levensloop.
Er staat enkel bij dat het dier geen natuurlijke dood mag gestorven zijn (maw ze mogen geen kadavers eten).
Al ooit eens gaan kijken in de islamitische paradijzen hoe ze daar met hun dieren omgaan? Nochtans is het daar allemaal halal hoor.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 augustus 2011 om 08:34.
Oud 13 augustus 2011, 08:39   #472
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
filmke op Canvas een tijdje geleden. Iedereen sprak erover. Blijkbaar heb jij het toen gemist.

Wat ik wel of niet wil doet hier niks ter zake. Ik heb het over de reglementen en eisen om producten als halal te kunnen verkopen, en daar staat NERGENS bij hoe het dier moet behandeld worden tijdens zijn levensloop.
Er staat enkel bij dat het dier geen natuurlijke dood mag gestorven zijn (maw ze mogen geen kadavers eten).
Al ooit eens gaan kijken in de islamitische paradijzen hoe ze daar met hun dieren omgaan? Nochtans is het daar allemaal halal hoor.
Als de dieren niet goed behandeld worden is het geen halal.
Diverse factoren zijn van belang als het gaat om het wel of niet geven van een halal-keurmerk aan geslacht vee. Het begint met het leven dat het dier heeft geleid. Als een dier tijdens zijn of haar leven niet goed is behandeld, kan het nooit een halal-keurmerk krijgen. Dit ter bevordering van een goede leefomgeving van het dier. We hebben het in het debat steeds over het slachten van de dieren. Echter, als ik kijk naar hoe dieren worden gehouden in fokkerijen, draait mijn maag om. Bijna 95% van de dieren ziet geen buitenlucht, staat met z’n allen op een kluitje en kan niet vrij rondlopen. Dit is tegen de islamitische wetgeving waarop het al dan niet geven van een halal-keurmerk is gebaseerd.
http://www.nieuwemoskee.nl/2011/05/n...et-dierenleed/

Mogen we weten of de behandeling en het welzijn van een dier gedurende zijn leven je een moer kan schelen.
Oud 13 augustus 2011, 08:44   #473
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oud 13 augustus 2011, 08:57   #474
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de dieren niet goed behandeld worden is het geen halal.
Diverse factoren zijn van belang als het gaat om het wel of niet geven van een halal-keurmerk aan geslacht vee. Het begint met het leven dat het dier heeft geleid. Als een dier tijdens zijn of haar leven niet goed is behandeld, kan het nooit een halal-keurmerk krijgen. Dit ter bevordering van een goede leefomgeving van het dier. We hebben het in het debat steeds over het slachten van de dieren. Echter, als ik kijk naar hoe dieren worden gehouden in fokkerijen, draait mijn maag om. Bijna 95% van de dieren ziet geen buitenlucht, staat met z’n allen op een kluitje en kan niet vrij rondlopen. Dit is tegen de islamitische wetgeving waarop het al dan niet geven van een halal-keurmerk is gebaseerd.
dit is een interpretatie van een of andere groene, die dan zelf zijn koe maar moet opkweken;

Citaat:
Mogen we weten of de behandeling en het welzijn van een dier gedurende zijn leven je een moer kan schelen.
Zoals ik reeds zei: wat mijn persoonlijke mening er toe doet is me een raadsel. Ik geef geen halal keurmerk uit.
Oud 13 augustus 2011, 08:58   #475
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ja, als je geen idee hebt hoe kippen behandeld worden in de slachterij, heb je ook geen idee wat er bedoeld wordt met onthoofden.
Terwijl ze doodbloeden, komen sommige kippen weer bij bewustzijn door inefficiënte verdoving of omdat de juiste bloedvaten niet zijn doorgesneden. Sommige dieren leven zelfs nog wanneer ze ondergedompeld worden in de kokend hete tank die de veren los maakt voor het plukken.
Daar kan jij mee lachen?
Oud 13 augustus 2011, 09:01   #476
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dit is een interpretatie van een of andere groene, die dan zelf zijn koe maar moet opkweken;
En voor de moslims blijft er niets anders over dan halal–biologisch vlees te gebruiken.
Citaat:
Zoals ik reeds zei: wat mijn persoonlijke mening er toe doet is me een raadsel. Ik geef geen halal keurmerk uit.
Je mening doet er toe, omdat het nogal hypocriet is om te fulmineren tegen het halal-slachten in naam van het dierenwelzijn, als het dierenwelzijn je geen moer kan schelen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 13 augustus 2011 om 09:01.
Oud 13 augustus 2011, 09:04   #477
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, als je geen idee hebt hoe kippen behandeld worden in de slachterij, heb je ook geen idee wat er bedoeld wordt met onthoofden.
Terwijl ze doodbloeden, komen sommige kippen weer bij bewustzijn door inefficiënte verdoving of omdat de juiste bloedvaten niet zijn doorgesneden. Sommige dieren leven zelfs nog wanneer ze ondergedompeld worden in de kokend hete tank die de veren los maakt voor het plukken.
Daar kan jij mee lachen?
welke bloedvaten laten ze staan als ze de kip onthoofden? Al eens een kippennekse bekeken?

Hier een filmke over het halal slachten van runderen en schapen.

http://www.mefeedia.com/watch/30244040
Oud 13 augustus 2011, 09:05   #478
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
En voor de moslims blijft er niets anders over dan halal–biologisch vlees te gebruiken.

Je mening doet er toe, omdat het nogal hypocriet is om te fulmineren tegen het halal-slachten in naam van het dierenwelzijn, als het dierenwelzijn je geen moer kan schelen.
waaruit besluit je dat dierenwelzijn me geen moer kan schelen?
Ik herhaal voor de derde keer dat het hier over HALAL keurmerken gaat en niet over mijn PERSOONLIJKE mening.

Die groenemoslim toestanden gaat evenmin over halal keurmerk (kijk naar het filmpje) maar over hun persoonlijke mening. Dan moeten ze idd. maar biologisch halal geslacht vlees gebruiken. De koe zal het leuk vinden, ze spartelt van genot (zie filmpje)

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 augustus 2011 om 09:07.
Oud 13 augustus 2011, 09:05   #479
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
welke bloedvaten laten ze staan als ze de kip onthoofden? Al eens een kippennekse bekeken?

Hier een filmke over het halal slachten van runderen en schapen.

http://www.mefeedia.com/watch/30244040
Waaruit zou moeten blijken dat dit halal slachten is?
Oud 13 augustus 2011, 09:06   #480
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
waaruit besluit je dat dierenwelzijn me geen moer kan schelen?
Ik herhaal voor de derde keer dat het hier over HALAL keurmerken gaat en niet over mijn PERSOONLIJKE mening.
Ik besluit dit niet.
Ik vroeg het je.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be