![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Laat dat beest toch KO gaan dan is het er ineens vanaf. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik verkies dat de dieren een goed leven hebben, enfin geen onnodig leed. Zoals onverdoofd castreren van biggetjes, of dieren opsluiten in hokken. Of lammetjes vroegtijdig weghalen bij de moeder. Ik verfoei de hele industrie op dit moment, maar ik ben vleesveslaafd. Als het dan toch een goed leven had, is de slacht minder gruwelijk in mijn ogen, zie naar de landen in Afrika. De kippen en de varkens lopen er zo rond, en als ze groot genoeg zijn eten ze ze op. Ze hebben de middelen niet om te verdoven. Hier zijn de middelen er wel, maar men grijpt er bewust niet naar. Dus ik opteer meer voor een goed leven, hoewel ik daarbij liever een verdoofde slacht zie. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Minister
|
![]() Gaat gij het de iman lief vragen?
Halal+, zoals ik al zei, is enkel in Nederland, zie uw link. Hier kopen ze het vlees dat wij ook inkopen, maar slachten het toch onverdoofd terwijl het helemaal niet halal is. Maar de kip kunnen ze wel verdoven. Dat moeten we in hun kopje zien te krijgen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, helaas niet. Mare, geeft U de voorkeur aan de "kippen en haantjes" selectie? Want da's ook een optie nietwaar.
![]() |
#467 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees jij iets van wat ik schreef of negeer je alles? Ben je zeker dat die kip op je bord verdoofd werd voor het slachten? 'Kippen slecht verdoofd'http://www.eenvandaag.nl/binnenland/...echt_verdoofd_ Lees zeker het volledige artikel. http://www.hln.be/hln/nl/9336/Planet...elensoep.dhtml Ik begrijp niet waarom jij je fixeert op dat slachten, terwijl je net toegaf "Dus ik opteer meer voor een goed leven, hoewel ik daarbij liever een verdoofde slacht zie." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(dat is ook de reden waarom ik geen bezwaar hebben tegen "halal kip" : die beestjes liggen daar geen 10 minuten ondersteboven te spartelen met een snee in hun hals zoals met runderen het geval is. @ Alienation: de islamitische richtlijnen voor halal producten zijn hier al eens geplaatst, heeft niks te maken met de levensloop van het rund, maar alles met de manier van slachten (onverdoofd, enkel moslims, bidden tot Allah) en de verdere verwerking van de volledige voedselketen. (liefst door moslims, anders in ieder geval gecontroleerd door moslims (lees: concurrentievervalsing). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het nu al geweten of die pin in de kop van een rund een diervriendelijker oplossing is? Citaat:
Maar ik weet niet of de behandeling en welzijn van een dier gedurende zijn leven je een moer kan schelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er staat enkel bij dat het dier geen natuurlijke dood mag gestorven zijn (maw ze mogen geen kadavers eten). Al ooit eens gaan kijken in de islamitische paradijzen hoe ze daar met hun dieren omgaan? Nochtans is het daar allemaal halal hoor. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 augustus 2011 om 08:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Diverse factoren zijn van belang als het gaat om het wel of niet geven van een halal-keurmerk aan geslacht vee. Het begint met het leven dat het dier heeft geleid. Als een dier tijdens zijn of haar leven niet goed is behandeld, kan het nooit een halal-keurmerk krijgen. Dit ter bevordering van een goede leefomgeving van het dier. We hebben het in het debat steeds over het slachten van de dieren. Echter, als ik kijk naar hoe dieren worden gehouden in fokkerijen, draait mijn maag om. Bijna 95% van de dieren ziet geen buitenlucht, staat met z’n allen op een kluitje en kan niet vrij rondlopen. Dit is tegen de islamitische wetgeving waarop het al dan niet geven van een halal-keurmerk is gebaseerd.http://www.nieuwemoskee.nl/2011/05/n...et-dierenleed/ Mogen we weten of de behandeling en het welzijn van een dier gedurende zijn leven je een moer kan schelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#474 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Banneling
|
![]() Ja, als je geen idee hebt hoe kippen behandeld worden in de slachterij, heb je ook geen idee wat er bedoeld wordt met onthoofden.
Terwijl ze doodbloeden, komen sommige kippen weer bij bewustzijn door inefficiënte verdoving of omdat de juiste bloedvaten niet zijn doorgesneden. Sommige dieren leven zelfs nog wanneer ze ondergedompeld worden in de kokend hete tank die de veren los maakt voor het plukken.Daar kan jij mee lachen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor de moslims blijft er niets anders over dan halal–biologisch vlees te gebruiken.http://www.nieuwemoskee.nl/2011/05/n...et-dierenleed/ Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 13 augustus 2011 om 09:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier een filmke over het halal slachten van runderen en schapen. http://www.mefeedia.com/watch/30244040 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik herhaal voor de derde keer dat het hier over HALAL keurmerken gaat en niet over mijn PERSOONLIJKE mening. Die groenemoslim toestanden gaat evenmin over halal keurmerk (kijk naar het filmpje) maar over hun persoonlijke mening. Dan moeten ze idd. maar biologisch halal geslacht vlees gebruiken. De koe zal het leuk vinden, ze spartelt van genot (zie filmpje) Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 augustus 2011 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |