Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2011, 19:40   #241
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
En waarom is er oorlog? Waarom???? En waarom verdienen de mensen in de Chinese sweatshops niet wat meer centjes? Waarom toch????

Misschien gaat djimi het niet ver schoppen met zijn partij (hij gaat het niet graag horen), maar als je een zinnige discussie wil voeren, dan vrees ik dat je toch een beetje gaat moeten uitstijgen boven dit derde-middelbaar-zedenleer-niveau. Het is maar een suggestie.
Tuttut..deze persoon is een ervaringsdeskundige met betrekking tot achtergestelde wijken..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 12 augustus 2011 om 19:40.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 19:41   #242
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Tuttut..deze persoon is een ervaringsdeskundige met betrekking tot achtergestelde wijken..
Die job is al ingenomen door Eberhard.
Oud 12 augustus 2011, 19:45   #243
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom is er oorlog? Waarom???? En waarom verdienen de mensen in de Chinese sweatshops niet wat meer centjes? Waarom toch????

Misschien gaat djimi het niet ver schoppen met zijn partij (hij gaat het niet graag horen), maar als je een zinnige discussie wil voeren, dan vrees ik dat je toch een beetje gaat moeten uitstijgen boven dit derde-middelbaar-zedenleer-niveau. Het is maar een suggestie.
Nu zou ik toch wel eens willen weten waarom ik het niet graag zou horen.

Ik ga er van uit dat iemand als jij met degelijke en doorwrochte - en bijgevolg a.h.w. onvermijdelijk constructieve - kritiek zal afkomen, en dat kan ons project alleen maar vooruithelpen.

Jij bent in elk geval altijd van harte welkom met kritiek, en hou je vooral niet in.

Kameraadschappelijke groet,

djimi

djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 19:49   #244
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Laat dat nu net een eigenschap zijn die ik niet bezit
Eigenlijk wens ik u die eigenschap ook niet écht toe, hoor, maar soms is het wel nuttig te kunnen doen alsof u die wél hebt

Oud 12 augustus 2011, 20:05   #245
karo
Banneling

Standaard

Citaat:

Die vragen kan je ook aan het lijstje toevoegen, wat me eigenlijk opviel was dat onze djimi er geen reactie op heeft gegeven. Hij blijft liever doorleuteren over zichzelf. Zijn gevolg is blijkbaar ook aanwezig dus een fanclub heeft hij ook al.

Maar je stelde deze vraag aan mij, uw beledigingen zal ik maar vergeten uw 2de graads middelbaar niveau kan mij niet beledigen Steveken.

Om uw vraagje te beantwoorden, het neoliberalisme van nu is een verzameling van het beleid en de praktijken die hebben geleid naar de manier waarop het neoliberale-kapitalisme functioneerd in de wereld sinds de jaren 70. Het is zowel een ideologie als een machtsmodel, een ideologie die het kapitalisme als perfectie nastreeft, en er een doel van maakt om daarmee de macht te grijpen en de hele wereld te overheersen en door niets of niemand zich zal laten tegenhouden maw geen genade voor mens en natuur. Dit is wat ook in China aan het gebeuren is, alhoewel men daar nog steeds het staatskapitalisme naar voor schuift, in weze geeft het geen verschil voor de bevolking, het blijft het kapitalisme. Maar, zoals de meeste dingen die te maken hebben met het kapitalisme en dus het kapitalisme en de vrije markt naar voor schuiven, heeft dit in de praktijk betekend dat ze met de samenwerking van de staat en het steeds toenemende gebruik van het leger hun doelstellingen bereiken namelijk het onderwerpen van de lagere klasse die ze zelf creeren!, het onderwerpen van de mensheid aan hun eigen winstbejag en het leegzuigen van onze planeet. De slechte gezondheid van veel mensen en onze planeet zijn daar het gevolg van.

Deze zogezegde vrijheid is bereikt door het verwijderen van normen, voorschriften en wetten dwz, milieu-normen, veiligheids en loonwetten van de werknemers en de vrije stroom van kapitaal en investeringen tussen de landen voor hen te bevorderen. Het is volbracht door de vakbonden naar de klote te helpen en de vermindering van de uitgaven voor sociale diensten zoals gezondheidszorg, onderwijs en zorg voor ouderen door te voeren. En het heeft geholpen om de privatisering van de staats industrieën en overheidsgebouwen te laten plaatsvinden die hen mogelijk konden tegenwerken en hun vrijheid in het gedrang konden brengen.

Laatst gewijzigd door karo : 12 augustus 2011 om 20:11.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 20:30   #246
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Die vragen kan je ook aan het lijstje toevoegen, wat me eigenlijk opviel was dat onze djimi er geen reactie op heeft gegeven. Hij blijft liever doorleuteren over zichzelf. Zijn gevolg is blijkbaar ook aanwezig dus een fanclub heeft hij ook al.

Maar je stelde deze vraag aan mij, uw beledigingen zal ik maar vergeten uw 2de graads middelbaar niveau kan mij niet beledigen Steveken.
Een, ik denk niet dat djimi een fanclub nodig heeft. Twee, als ik je had willen beledigen, dan was dat wel gelukt.

Citaat:
Om uw vraagje te beantwoorden, het neoliberalisme van nu is een verzameling van het beleid en de praktijken die hebben geleid naar de manier waarop het neoliberale-kapitalisme functioneerd in de wereld sinds de jaren 70. Het is zowel een ideologie als een machtsmodel, een ideologie die het kapitalisme als perfectie nastreeft, en er een doel van maakt om daarmee de macht te grijpen en de hele wereld te overheersen en door niets of niemand zich zal laten tegenhouden maw geen genade voor mens en natuur. Dit is wat ook in China aan het gebeuren is, alhoewel men daar nog steeds het staatskapitalisme naar voor schuift, in weze geeft het geen verschil voor de bevolking, het blijft het kapitalisme. Maar, zoals de meeste dingen die te maken hebben met het kapitalisme en dus het kapitalisme en de vrije markt naar voor schuiven, heeft dit in de praktijk betekend dat ze met de samenwerking van de staat en het steeds toenemende gebruik van het leger hun doelstellingen bereiken namelijk het onderwerpen van de lagere klasse die ze zelf creeren!, het onderwerpen van de mensheid aan hun eigen winstbejag en het leegzuigen van onze planeet. De slechte gezondheid van veel mensen en onze planeet zijn daar het gevolg van.

Deze zogezegde vrijheid is bereikt door het verwijderen van normen, voorschriften en wetten dwz, milieu-normen, veiligheids en loonwetten van de werknemers en de vrije stroom van kapitaal en investeringen tussen de landen voor hen te bevorderen. Het is volbracht door de vakbonden naar de klote te helpen en de vermindering van de uitgaven voor sociale diensten zoals gezondheidszorg, onderwijs en zorg voor ouderen door te voeren. En het heeft geholpen om de privatisering van de staats industrieën en overheidsgebouwen te laten plaatsvinden die hen mogelijk konden tegenwerken en hun vrijheid in het gedrang konden brengen.
Mijn waarom-vragen waren uiteraard retorisch. Ik ben best op de hoogte van de socio-economische ontwikkelingen de laatste dertig jaar. Maar om de rellen van de voorbije dagen eenvoudigweg te reduceren tot een gevolg van die ontwikkelingen is niet alleen een simplificatie, maar volstrekt nutteloos. Bovendien is het een kaakslag tegenover diegenen die vanuit dezelfde uitgangspositie wel iets van hun leven gemaakt hebben. Zoals de Pakistaanse winkeliers die hun winkels in vlammen zagen opgaan vorige week, bijvoorbeeld.

Oh ja, en ik zal je het speurwerk besparen: ik ben zelf opgegroeid in een "slechte" buurt.

EDIT: ik zit blijkbaar in een andere draad dan ik dacht (Tottenham), maar dat verandert weinig aan mijn standpunt.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 12 augustus 2011 om 20:32.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 20:35   #247
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Verwijst u met die 'men' en die 'ze' en die 'hun' en die 'hen' nu naar 'een ideologie' en 'een machtsmodel'?

Oud 12 augustus 2011, 20:47   #248
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Drugs is sowieso al verboden. Alcohol is alleen een probleem bij tuig.
Moesten drugs legaal zijn, zouden er geen straatdealers zijn.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 20:49   #249
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Moest plunderen legaal zijn, zou er geen armoede meer zijn..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 21:35   #250
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

We hebben heus geen nood aan nog meer partijen. Wat we nodig hebben, is een volksbeweging die een middelvinger opsteekt naar alle partijen, alle vakbonden, alle patroonsorganisaties, alle jeugd- en studentenbewegingen, naar alle bestaande organisaties enzovoort.

zet de boel plat
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 21:40   #251
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Crack in de supermarkt tussen de waspoeder en het toiletpapier?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 21:42   #252
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, man, wat een flauwekul is dat? Moest een minderjarige neuken legaal zijn, zouden er geen pedofielen zijn...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 08:02   #253
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Crack in de supermarkt tussen de waspoeder en het toiletpapier?
Legaliseren betekent niet "in de supermarkt".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 08:06   #254
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ja, man, wat een flauwekul is dat? Moest een minderjarige neuken legaal zijn, zouden er geen pedofielen zijn...
Bij pedofilie is een derde (het kind) slachtoffer.
Het strafrecht beschermt ons tegen handelingen van derden die wij niet willen.
De drugsconsument wil drugs consumeren. Wat is daar misdadig aan, dat dit in het strafrecht moet?
Oud 13 augustus 2011, 08:22   #255
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De drugsconsument wil drugs consumeren. Wat is daar misdadig aan, dat dit in het strafrecht moet?
Honderd procent akkoord.
Maar dan wel op voorwaarde dat wie zich kapot drogeert uitgesloten wordt van publieke ziekteverzekering.
Oud 13 augustus 2011, 08:24   #256
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het zou mij toch wel verwonderen dat uitgerekend u zou weten in welke buurt ik nu woon en/of in welke buurten ik reeds gewoond heb.

U hoeft helemaal niets te geloven van wat ik schrijf, maar ik ga er voor het gemak van uit dat ik tot nu toe nog altijd beter veel beter dan u wéét wat mijn leerlingen mij vertellen. Ik hoor het namelijk met mijn eigen oren, en daar is voorlopig niks mis mee.

U hebt duidelijk niet het flauwste benul van wat ik mijn armere medemens toewens. Wees gerust: schaamte is daar in elk geval niet bij.

Er is niet één corrupte politieker die ik de mijne kan/mag/wil noemen, en ik zou dat ook erg graag zo houden.

Corrupte politiekers horen met z'n allen in de gevangenis, en telkens wanneer ik mijn steentje kan bijdragen om ze daar ook te krijgen, zal ik mij met véél plezier van deze nobele taak kwijten.

Nog een prettige avond verder,

djimi
Indien u zich wel van het volgende bewust: - Bent U dan ook bereid, u en partijleden, jullie te laten 'indoctrineren' (brainwashing) door de 'Overkoepelende' en het rolletjes uitdelend 'establishment'.

Dit is namelijk ook 'Democratie': het volstaat überhaupt ook niet, dat u voldoende kiezers voor uw 'project' kunt winnen, u zal daarbij en vooral uw 'nut' binnen de algemene werkingen van het apparaat dienen te bewijzen.

Dus: 'suikertje' als U braafjes gaat blaffen of het pootje geven. . . -Alleen maar; als men er u om vraagt en niet anders!!!!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 08:26   #257
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Honderd procent akkoord.
Maar dan wel op voorwaarde dat wie zich kapot drogeert uitgesloten wordt van publieke ziekteverzekering.
Geldt dat dan ook voor degene die zich kapot drinkt of ziek eet?
Oud 13 augustus 2011, 08:28   #258
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is volbracht door de vakbonden naar de klote te helpen en de vermindering van de uitgaven voor sociale diensten zoals gezondheidszorg, onderwijs en zorg voor ouderen door te voeren. En het heeft geholpen om de privatisering van de staats industrieën en overheidsgebouwen te laten plaatsvinden die hen mogelijk konden tegenwerken en hun vrijheid in het gedrang konden brengen.
Als ons sociaal model naar de kloten is, dan is dat enkel door de ongebreidelde influx van sukkelaars en nietsnutten.

Ten andere, al degenen die de rellen en plunderingen legitimiseren, zeggen eigenlijk: als links geen meerderheid heeft in het parlement, dan moet links haar eisen maar afdwingen op de straat.

Dat is een gevaarlijke piste om in te nemen.
Oud 13 augustus 2011, 08:28   #259
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het VB is een radicale anti-islam partij. Geen optie dus. Het is niet omdat ik achter 1 of 2 standpunten van een partij sta, dat ik dan op die partij moet stemmen.
Dat is dus fout, je kan ook strategisch stemmen. Als je altijd op dezelfde partij blijft stemmen dan verandert er niks, als je wilt dat er iets verandert moet je strategisch stemmen: zo kan je zelfs het gedrag van "jouw geliefde partij" veranderen. Heb je er ooit al aan gedacht dat het goed kan zijn dat jouw partij verliest omdat ze de verkeerde standpunten inneemt? Want dit is de basis van democratie

Als zelfs al blijkt dat spa stemmen verliest aan bv het VB zal de spa partij zich de vraag moeten stellen waarom en daarna haar visie aanpassen: dit is trouwens al gebeurt, zie maar naar het hoofdoekendebat in Antwerpen waar Jansens probeert om overgelopen kiezers terug te krijgen of bij zich te houden

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 13 augustus 2011 om 08:29.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 08:49   #260
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als ons sociaal model naar de kloten is, dan is dat enkel door de ongebreidelde influx van sukkelaars en nietsnutten.

Ten andere, al degenen die de rellen en plunderingen legitimiseren, zeggen eigenlijk: als links geen meerderheid heeft in het parlement, dan moet links haar eisen maar afdwingen op de straat.

Dat is een gevaarlijke piste om in te nemen.
Als ons sociaal model naar de kloten is, is dat omdat arbeid te zwaar belast wordt en inkomen op geld en het vermogen niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be