Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2011, 22:16   #521
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Onlangs waren we nog bezig over normen en waarden bij kinderen artisjok... Indien jij je kinderen halal vlees te eten gaf, moet je eens goed over uw normen en waarden gaan nadenken ook. Er is zo'n uitspraak: Wie slecht is voor dieren, ....
Al wie z'n kinderen vlees geeft in B, heeft ze vast al vlees gegeven van onverdoofd geslachte dieren.
Oud 13 augustus 2011, 22:17   #522
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Al wie z'n kinderen vlees geeft in B, heeft ze vast al vlees gegeven van onverdoofd geslachte dieren.
Daarvoor mogen we toch terecht kwaad zijn, niet waar?
Sommige willen meer blauw op straat, maar ik ben toch geneigd meer toezicht in slachthuizen te vragen. Blijkbaar faalt die grandioos.
Oud 13 augustus 2011, 22:19   #523
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Belgische slachthuizen die halal slachten ja artisjok.
Ze zijn gegrondvest in BE dus Belgische slachthuizen die halal slachten.

Doordat er veel tijd/geld bespaard kan worden door de religieuze wetgeving werd snel duidelijk dat er meer halal geslacht werd dan er gegeten wordt door de moslims.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20091125_029

Ik weet niet of je moslim bent, maar zoja. Moet je maar eens kijken wat je afgelopen jaren hebt liggen eten. Ik denk dat de Vlaming terecht furieus is indien hij deze ook te eten kreeg.
Als je ziet hoe pijnloos de verdoofde methode is, in vergelijking met de onverdoofde. De beelden zijn er, je moet ze alleen maar willen zien.
Ik betwijfel niet dat verdoofd slachten zo goed als pijnloos is in vergelijking met onverdoofd. (dit geldt ook voor kippen)
Ik betwijfel dat iedere mishandeling op rekening van halal-slachten kan geschreven worden.

Ik ben geen moslims en eet weinig vlees.
Als ik vlees of eieren koop zoek ik een bio label. Het is duurder, maar dat heb ik er voor over. Dan eet ik wel minder.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 22:19   #524
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Marie, ik geloof wel dat er onverdoofd geslacht wordt voor de halal markt. Ik heb dit nooit betwijfeld.
.
Kronkel .. kronkel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Waaruit zou moeten blijken dat dit halal slachten is?
En wat betreft die post van CC over dieren die gierend aan hun achterpoten omhoog hangen, het kleinste kind weet dat dit sarcastisch was.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 22:21   #525
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Onlangs waren we nog bezig over normen en waarden bij kinderen artisjok... Indien jij je kinderen halal vlees te eten gaf, moet je eens goed over uw normen en waarden gaan nadenken ook. Er is zo'n uitspraak: Wie slecht is voor dieren, ....
Mijn dochter is vegetariër sedert enkele jaren. Uit overtuiging, want ze at zeer graag vlees.
Oud 13 augustus 2011, 22:23   #526
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel niet dat verdoofd slachten zo goed als pijnloos is in vergelijking met onverdoofd. (dit geldt ook voor kippen)
Ik betwijfel dat iedere mishandeling op rekening van halal-slachten kan geschreven worden.

Ik ben geen moslims en eet weinig vlees.
Als ik vlees of eieren koop zoek ik een bio label. Het is duurder, maar dat heb ik er voor over. Dan eet ik wel minder.
fijn om te lezen
Oud 13 augustus 2011, 22:23   #527
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Kronkel .. kronkel.

En wat betreft die post van CC over dieren die gierend aan hun achterpoten omhoog hangen, het kleinste kind weet dat dit sarcastisch was.
Was het een leugen dat ze aan hun achterpoten omhoog hangen?
Oud 13 augustus 2011, 22:24   #528
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
fijn om te lezen
Fijn dat je leest.
Ik beweer al heel de tijd niets anders!
Oud 13 augustus 2011, 22:25   #529
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Fijn dat je leest.
Ik beweer al heel de tijd niets anders!
Ik lees niet alles meer he artisjok. Ik ben nu terug wat positiever beladen, begrijp me daarin he.
Wat deden de beelden nu met je?
Oud 13 augustus 2011, 22:27   #530
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Covameat?
slachthuis in mechelen, heist op den berg, lornoy in geel, kosher poultry in londerzeel, enzovoort enzoverder.
Oud 13 augustus 2011, 22:29   #531
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
slachthuis in mechelen, heist op den berg, lornoy in geel, kosher poultry in londerzeel, enzovoort enzoverder.
Covameat dus?
Oud 13 augustus 2011, 22:32   #532
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was het een leugen dat ze aan hun achterpoten omhoog hangen?
Zie jij echt niet dat dit een cynische uitspraak van CC was?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 22:35   #533
Alienation
Minister

Standaard

Veel beesten worden aan hun achterste poot omhoog gehangen om dood te bloeden, dat is niet cynisch maar de bikkelharde realiteit.
Oud 13 augustus 2011, 22:36   #534
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik lees niet alles meer he artisjok. Ik ben nu terug wat positiever beladen, begrijp me daarin he.
Wat deden de beelden nu met je?
Je denkt toch niet dat ik heel dat filmpje bekeken heb. Ik bekeek enkel het begin. Ik kan daar niet tegen.
Tekst is meer als voldoende om mij te overtuigen.

Vroeger dacht ik dat het kelen van een dier ook pijnloos was, omdat het dier dan onmiddellijk dood is. Wisord heeft me een wetenschappelijk tekst bezorgd waaruit bleek dat een rund nog een minuut leeft. (Dat was in de draad van mulit kulti is mislukt) Dat was voldoende om me te overtuigen dat onverdoofd niet kan. Tekst is meer als voldoende om me te overtuigen.
Ik ben wel nog niet overtuigd dat die pin in hun kop als verdoving zo pijnloos is.
Oud 13 augustus 2011, 22:38   #535
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Je denkt toch niet dat ik heel dat filmpje bekeken heb. Ik bekeek enkel het begin. Ik kan daar niet tegen.
Tekst is meer als voldoende om mij te overtuigen.

Vroeger dacht ik dat het kelen van een dier ook pijnloos was, omdat het dier dan onmiddellijk dood is. Wisord heeft me een wetenschappelijk tekst bezorgd waaruit bleek dat een rund nog een minuut leeft. (Dat was in de draad van mulit kulti is mislukt) Dat was voldoende om me te overtuigen dat onverdoofd niet kan. Tekst is meer als voldoende om me te overtuigen.
Ik ben wel nog niet overtuigd dat die pin in hun kop als verdoving zo pijnloos is.
De pin in de kop is gewoon ze rechtstreeks doden, daar is geen verdoving voor nodig omdat ze meteen weg zijn.
Verdoven gebeurt met een electroshock die het zenuwstelsel lamlegt, en de hersens ook.

Toch ben ik van mening dat je de beelden beter bekijkt dan de woorden.
Je moet het leed in de ogen zien.
Oud 13 augustus 2011, 22:39   #536
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met wat jij schrijft ga ik akkoord.
Ook bedankt om te linken naar het filmpje van Gaia op hun site. (ik had het gezocht maar niet gevonden)

Ik vrees echter dat er nog een lange weg te gaan is vooraleer dierenwelzijn voor zal gaan op religie en winst.
En in plaats dat we erop vooruitgaan, gebeurt net het tegenovergestelde. Ik haal nog even een zinnetje aan uit het artikel over Gaia : "De afwezigheid van etikettering moedigt de slachthuizen aan meer en meer onverdoofd te slachten, zelfs voor vlees dat niet voor de halal markt is bestemd." (de woorden van Michel Vandenbosch).
Het is duidelijk dat doordat onverdoofd slachten toegestaan wordt om religieuze redenen, dit hoe langer hoe meer uitbreiding neemt, het geeft a.h.w. een vrijbrief aan de slachthuizen om de wet op verdoofd slachten te omzeilen.
Ik ben zelf gelovig maar ik besef maar al te goed hoe gevaarlijk het is religie te laten meespelen in het nemen van besluiten die moeten leiden tot wetten. Volledige scheiding van kerk (en andere religies) en staat is een garantie op het vermijden van wantoestanden.
Oud 13 augustus 2011, 22:46   #537
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De pin in de kop is gewoon ze rechtstreeks doden, daar is geen verdoving voor nodig omdat ze meteen weg zijn.
Verdoven gebeurt met een electroshock die het zenuwstelsel lamlegt, en de hersens ook.
Zijn ze dan wel onmiddellijk doodt?
Citaat:
Toch ben ik van mening dat je de beelden beter bekijkt dan de woorden.
Je moet het leed in de ogen zien.
Bekijk jij dan maar beelden van het kweken en slachten van kippen.
Oud 13 augustus 2011, 22:48   #538
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Zijn ze dan wel onmiddellijk doodt?

Bekijk jij dan maar beelden van het kweken en slachten van kippen.
Daar zijn onderzoeken naar verricht waar ze het beste schieten. En ja, ze zijn meteen weg. Als iemand U juist in de kop met een gewoon pistool schiet ben je ook op slag dood. Enfin, ik denk niet dat die methodes hier gehandhaafd worden. Maar het is wel zo dat ze meteen dood zijn.
Vroeger deden ze het wel met een voorhamer in de jezuskestijd.

Ik heb de beelden van kippen gezien. Ik heb hele reeksen gezien zoals "we feed the world" waar men zelfs onze groenten aankaart artisjok.
Ik heb zelfs de halal slachtingen tot het einde gezien, de koosjer slachtingen in buitenland. The Cove waar men dolfijnen vermoord.
Ik moet het gezien hebben, anders kan ik er moeilijk over mee praten he.
Oud 13 augustus 2011, 22:50   #539
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met wat jij schrijft ga ik akkoord.
Ook bedankt om te linken naar het filmpje van Gaia op hun site. (ik had het gezocht maar niet gevonden)

Ik vrees echter dat er nog een lange weg te gaan is vooraleer dierenwelzijn voor zal gaan op religie en winst.
Blij dit te lezen.
Het gaat in ieder geval vooruit met de regelgeving.
Behalve dus die uitzondering voor rituele slachtingen die sinds 1998 in onze wetgeving is geslopen. Dat was een grote stap achteruit.
Ondertussen begint men overal halal vlees te pushen (scholen, kampen,...), ritueel geslachte dieren beginnen meer en meer voorrang te krijgen op verdoofd geslachte dieren. 'Het smaakt toch hetzelfde'. Jaja, tuurlijk datte, maar ritueel geslachte dieren behoorden 'uitzonderingen' te zijn, niet de 'mainstream'.

Er zijn verschillende discussiepunten rond halal vlees. Enerzijds de onverdoofde slachting, dat is voor mij het belangrijkste punt. Anderzijds het pushen van halal vlees - ik weet niet of iedereen het zo fijn vindt om vlees te moeten eten van dieren die voor een andere god gestorven zijn. Dat is een ander punt, voor mij minder belangrijk, want ik geloof niet in allah of een andere god. En dan nog het discriminatie-aspect.

In mijn ogen zou de situatie ideaal zijn mocht onverdoofd slachten verboden zijn, wereldwijd, en er daarnaast slachthuizen kunnen bestaan waar vlees - verdoofd dus- geslacht worden in de naam van Allah (of eender welke andere god). Deze laatste moeten dan een halal label krijgen. Verder denk ik dat het best wel mogelijk is om in scholen zowel halal biefstukjes als niet-halal biefstukjes aan te bieden. Hoeft niemand tegen z'n zin halal biefstuk te eten. Want als het voor sommigen belangrijk is dat er tijdens de slachting gebeden wordt tot Allah, en daar wordt rekening mee gehouden door dat vlees expliciet als halal aan te bieden, dan mag er ook wel rekening mee gehouden worden dat mensen die dergelijk vlees NIET willen, dat ook niet moeten gepusht krijgen, en een gepast alternatief krijgen. Iedereen tevreden dan.

De 'discriminatie' dat niet-moslims niet zouden mogen werken in halal slachthuizen is een non-discussie. Slachthuismedewerker is een knelpuntberoep dat zeer weinig mensen willen doen. Men sméékt om personeel. Daar is geen discriminatie gaande.
Als men zorgt voor een duidelijke halal-labeling zal er trouwens een representatieve verkoop van halal en niet-halal vlees, waardoor men ook een representatieve verdeling van islamitische en niet-islamitische werknemers zal krijgen. Probleem opgelost.
Oud 13 augustus 2011, 22:50   #540
Alienation
Minister

Standaard

Ps: ik heb het u zelfs nog uitgelegd hoe het komt dat ze verdoofd geslacht moeten worden, dus ik heb het hele productieproces van de kip zeker bekeken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be