![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#561 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik zeg er wel bij, ik geloof dat er dieren slecht verdoofd worden. Het systeem is niet perfect he, het welke is wel perfect? We kunnen alleen maar naar perfectie blijven streven... En de religieuze slachtingen zijn daar een obstakel in. De vrouw legt in de film ook uit waarom verdoven dikwijls faalt, dus onderzoeken worden wel verricht. We kunnen met moderne technieken nagaan of de elektrische verdoving zijn doel heeft gemist of niet. Helaas hebben niet alle bedrijven zulke monitoren om na te gaan of de shock wel correct is uitgevoerd. Met goede politieke wil is zoiets meteen verplicht. Laatst gewijzigd door Alienation : 14 augustus 2011 om 00:10. |
|
|
|
|
|
|
#562 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#563 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je zou beter eens de dingen onder ogen zien, in plaats van altijd je hoofd weg te draaien van de realiteit.
|
|
|
|
|
|
#564 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#565 |
|
Minister
|
Dat klopt. Ik laat liever de beelden zelf het woord doen. En ik betreur ten zeerste dat artisjok niet kijkt. Al wie de discussie hierover wil aangaan is zichzelf verplicht de beelden te zien.
|
|
|
|
|
|
#566 |
|
Minister
|
Nee toch?
|
|
|
#567 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor sjok hoeft dat niet, al wat tegen haar mening/stelling ingaat is per definitie onwaar.
Laatst gewijzigd door daiwa : 14 augustus 2011 om 00:19. |
|
|
|
|
|
#568 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
niet lang genoeg stunnen, bijvoorbeeld. in één van de links die ik u gaf kunt ge zien hoe verschillende varkens zo kort gestund worden dat ze nooit bewusteloos geraken. ge moet niks monitoren om lang genoeg te stunnen. maar slachthuispersoneel is moeilijk te vinden eh, dus tuurlijk houden die werknemer die beesten de keel oversnijdt zonder ze goed te verdoven. bovendien gaat dat een beetje sneller, levert meer winst op. Uiteindelijk gaat het erom wat de CONSUMENT wil hoor. Het is de consument die goedkoop vlees wil. Waar ge 'politieke wil' gaat vinden om vlees een pak duurder te maken is maar de vraag.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 14 augustus 2011 om 00:18. |
|||
|
|
|
|
|
#569 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit is de o zo typische onzin die Gaia gebruikt om mensen een schuldgevoel te geven. Wil de consument goedkoop vlees? Natuurlijk wel. De consument wil dat alles goedkoop is. Heeft de consument dan gezegd dat men dieren onverdoofd mag slachten om de kosten te drukken? Nee, dat wil de consument niet.
|
|
|
|
|
|
#570 | ||||||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Alienation : 14 augustus 2011 om 00:41. |
||||||
|
|
|
|
|
#571 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En het is ook een leuk punt te zien dat U onvrijwillig een positief kantje van U laat zien. Blijkbaar kan U een goed stukje vlees klaarmaken.
|
|
|
|
#572 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Biovlees komt van dieren die het doorgaans iets beter hebben gehad (soms niet, maar goed). Het is duurder. Als iedereen biovlees begint te kopen gaat er na een tijd verandering beginnen komen in het aanbod: meer biovlees, minder industrievlees. En dan gaat er bio+ vlees komen enzo, van dieren die het nog beter hebben dan die van dat biovlees. En andere reglementeringen hebben natuurlijk invloed op de prijs. Willen mensen batterijkippen? Eigenlijk niet. Goed, die wet is aangepast, de oude batterijen zijn binnenkort verboden. Alle kippenboeren moeten dus hun uitrusting vernieuwing. Tuurlijk wordt dat doorgerekend aan de consument. Willen we duurdere pluimveeproducten? Eigenlijk niet. Dat onverdoofd slachten het nu zo goed doet en dat de uitzonderingsmaatregel voor religieuze slachtingen als excuus gebruikt wordt om zoveel mogelijk onverdoofd te slachten heeft natuurlijk een invloed op de prijs, zo naïef kunt ge toch niet zijn eh? Het zijn overigens niet de moslims die ineens zorgen voor die disproportionele hoeveelheid onverdoofd geslachte dieren eh, dat zijn de slachthuizen. Een verbod op onverdoofd slachten gaat de kosten van het slachten omhoog brengen tav de huidige kosten. Ook een verplichte labeling zou dat effect hebben. Het zou een beetje naïef zijn om alles wat onverdoofd slachten betreft op de moslims te steken. Ten eerste waren het niet de moslims die de wet aangepast hebben, en het waren niet de moslims maar wel de slachthuizen die zo gretig op die kar gesprongen zijn.
|
|
|
|
#573 |
|
Minister
|
Maar het zijn de moslims die het eisen en hun imans die in moskeeën prediken dat hun vlees onverdoofd geslacht moet zijn.
Dat de groene moslims dan eens de confrontatie aangaat met de moslims die persé willen dat het dier lijdt bij de slacht. Of is dialoog onmogelijk bij die mensen? Ik denk het wel. 't Is dus aan ons te eisen dat die wetgeving ingetrokken wordt en dat onverdoofd slachten volledig passé is. GAIA zijn zowat "onze groene moslims" in vergelijking. En die bereiken wat door de confrontatie aan te gaan, via pers, via undercover werk, ... Maar van de moslims ? Ik hoor weinig. Ik zie geen acties. Hoe komt dit? |
|
|
|
|
|
#574 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ge hoeft het niet in extremen te stellen Citaat:
de bestaande methoden correct uitvoeren zou al een ZEER groot verschil betekenen. als uw draadjes loskomen gaat uw beest gewoon lossendoor uw tang verder lopen en ga je dat wel zien denk ik eh. Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar we leven NU, niet over 100 jaar. We kunnen nauwelijks deftig een beest klonen.
|
|
|
|
#575 | |||||
|
Minister
|
Citaat:
Dan moet ge de gewone kippenborsten eens bezien. Ik kwam snel terug van mijn "bio" plan bij kip. Ongelooflijk duur dat het was. Citaat:
Dat zou idd een hoopje werk zijn. Door de stunner te monitoren zie je of de stunning lang genoeg duurde en of de stunning genoeg stroom doorgaf. Alsnog moet er nog eens op de ogen getikt worden naar mijn mening. Neen nynorsk, zie die film van Dr Grandin. Een defecte stunner kan nog altijd stunnen, laten blijken dat het dier verdoofd is. Terwijl het helemaal niet verdoofd is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
We kunnen wel kloonen, maar het gaat niet om kloonen. Het gaat om lappen vlees opgroeien via stamcellen. Waarom laten ouders de navelstreng invriezen nu denk je? Omdat er stamcellen in zitten en men is daar heel grondig met bezig. Via stamcellen zijn er al veel mensenlevens gered en hebben ze veel hartfalingen etc kunnen stoppen. |
|||||
|
|
|
|
|
#576 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Onkelinckx, geen regering, kiesvee,...... Dierenwelzijn staat in B. helemaal onderaan de agenda. Op alle vlakken. Broodfok, wettelijk kader voor het redden van dieren in nood, juridische opvolging, een FOD die niks doet,...
|
|
|
|
#577 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De laatste paragraaf die ik in het vet gezet heb doet me dan ook plezier. Het is dus niet de schuld van de consument (zoals je eerder zei), maar van de slachthuizen zelf. "Het is de schuld van de consument" is typische linkse propaganda. |
|
|
|
|
|
|
#578 | |
|
Minister
|
Citaat:
Misbruik of niet, we moeten die uitzonderingen stoppen en verder bouwen op een "waardige dood", maar vooral ook op een waardiger leven. En dan zult ge die meelwormen er toch bij moeten nemen hoor |
|
|
|
|
|
|
#579 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meer controles door consumentenorganisaties kunnen trouwens wel bijdragen aan naleving van voorschriften. Citaat:
|
|
|
|
#580 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
nu, de recente gebeurtenissen in NL zorgen mss voor een opflakkering. de gemiddelde belg heeft trouwens al een overdosis aan dierlijke eiwitten binnen, dus ik zie niet goed in waarom we meelwormen zouden nodig hebben als nutriënt. we hebben mijns inziens vooral minder mensen nodig
|
|