Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2011, 00:09   #561
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Grandin's beesten springen niet weg om terug weg te lopen.
Het is echt behoorlijk moeilijk om weg te lopen als je verdoofd bent hoor.
Ook je kop opheffen zou dan niet mogelijk mogen zijn, maar toch zie je op zeer veel filmpjes 'verdoofde' dieren hun kop naar alle kanten draaien.
Je moet trouwens niet naar de ogen kijken, je moet kijken of er een knipperreflex is als je eraan komt. Als je dat hebt, en je beest spartelt langs alle kanten tegen, dan is je beest zo wakker als iets.
Een knipperreflex nagaan is toch in de ogen kijken nynorsk?
Ik zeg er wel bij, ik geloof dat er dieren slecht verdoofd worden.
Het systeem is niet perfect he, het welke is wel perfect?
We kunnen alleen maar naar perfectie blijven streven... En de religieuze slachtingen zijn daar een obstakel in.

De vrouw legt in de film ook uit waarom verdoven dikwijls faalt, dus onderzoeken worden wel verricht. We kunnen met moderne technieken nagaan of de elektrische verdoving zijn doel heeft gemist of niet. Helaas hebben niet alle bedrijven zulke monitoren om na te gaan of de shock wel correct is uitgevoerd.
Met goede politieke wil is zoiets meteen verplicht.

Laatst gewijzigd door Alienation : 14 augustus 2011 om 00:10.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 00:10   #562
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik denk dat dat komt omdat artisjok niet naar het linkje kijkt, maar naar wie het linkje gegeven heeft.

Geeft een in de ogen van artisjok verwerpelijke persoon een linkje, dan is dat linkje meteen net zo verwerpelijk als ze die persoon vindt. Komt het linkje daarentegen van een persoon met ongeveer dezelfde politieke denominatie als artisjok zelf, dan is het linkje meteen ook goed en waar.

Ik heb dat intussen al een paar keer waargenomen.
gaat ge mij hier nu een stukske zitten beledigen?
Oud 14 augustus 2011, 00:10   #563
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je denkt toch niet dat ik heel dat filmpje bekeken heb. Ik bekeek enkel het begin. Ik kan daar niet tegen.
Je zou beter eens de dingen onder ogen zien, in plaats van altijd je hoofd weg te draaien van de realiteit.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 00:11   #564
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik denk dat dat komt omdat artisjok niet naar het linkje kijkt, maar naar wie het linkje gegeven heeft.

Geeft een in de ogen van artisjok verwerpelijke persoon een linkje, dan is dat linkje meteen net zo verwerpelijk als ze die persoon vindt. Komt het linkje daarentegen van een persoon met ongeveer dezelfde politieke denominatie als artisjok zelf, dan is het linkje meteen ook goed en waar.

Ik heb dat intussen al een paar keer waargenomen.
Van Wisord die hier met een of ander uit de duim gezogen verhaaltje afkwam over een recreatiepark had ze zelfs geen linkje nodig om het te geloven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 00:13   #565
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Er stond drie keer tekst bij... je moest enkel op "meer weergeven" klikken
Dat klopt. Ik laat liever de beelden zelf het woord doen. En ik betreur ten zeerste dat artisjok niet kijkt. Al wie de discussie hierover wil aangaan is zichzelf verplicht de beelden te zien.
Oud 14 augustus 2011, 00:15   #566
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gaat ge mij hier nu een stukske zitten beledigen?
Nee toch?
Oud 14 augustus 2011, 00:16   #567
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Dat klopt. Ik laat liever de beelden zelf het woord doen. En ik betreur ten zeerste dat artisjok niet kijkt. Al wie de discussie hierover wil aangaan is zichzelf verplicht de beelden te zien.
Voor sjok hoeft dat niet, al wat tegen haar mening/stelling ingaat is per definitie onwaar.

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 augustus 2011 om 00:19.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 00:17   #568
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een knipperreflex nagaan is toch in de ogen kijken nynorsk?
neen, het is de knipperreflex effectief nagaan. in de ooghoeken tikken en kijken of de oogleden bewegen. met ne keer kijken ga je niet veel nagaan. tenzij je wil wachten tot het dier zo wakker is dat het effectief zelf begint te knipperen.

Citaat:
Ik zeg er wel bij, ik geloof dat er dieren slecht verdoofd worden.
Het systeem is niet perfect he, het welke is wel perfect?
We kunnen alleen maar naar perfectie blijven streven... En de religieuze slachtingen zijn daar een obstakel in.
dat, en het streven naar zoveel mogelijk winst.

Citaat:
De vrouw legt in de film ook uit waarom verdoven dikwijls faalt, dus onderzoeken worden wel verricht. We kunnen met moderne technieken nagaan of de elektrische verdoving zijn doel heeft gemist of niet. Maar of alle vleesbedrijven zulke moderne monitoren heeft is niet het geval.
Met goede politieke wil is zoiets meteen verplicht.
het gaat meestal gewoon om foute uitvoering.
niet lang genoeg stunnen, bijvoorbeeld.
in één van de links die ik u gaf kunt ge zien hoe verschillende varkens zo kort gestund worden dat ze nooit bewusteloos geraken.
ge moet niks monitoren om lang genoeg te stunnen.
maar slachthuispersoneel is moeilijk te vinden eh, dus tuurlijk houden die werknemer die beesten de keel oversnijdt zonder ze goed te verdoven.
bovendien gaat dat een beetje sneller, levert meer winst op.

Uiteindelijk gaat het erom wat de CONSUMENT wil hoor.
Het is de consument die goedkoop vlees wil.

Waar ge 'politieke wil' gaat vinden om vlees een pak duurder te maken is maar de vraag.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 14 augustus 2011 om 00:18.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 00:23   #569
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is de o zo typische onzin die Gaia gebruikt om mensen een schuldgevoel te geven. Wil de consument goedkoop vlees? Natuurlijk wel. De consument wil dat alles goedkoop is. Heeft de consument dan gezegd dat men dieren onverdoofd mag slachten om de kosten te drukken? Nee, dat wil de consument niet.
Oud 14 augustus 2011, 00:24   #570
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
neen, het is de knipperreflex effectief nagaan. in de ooghoeken tikken en kijken of de oogleden bewegen. met ne keer kijken ga je niet veel nagaan. tenzij je wil wachten tot het dier zo wakker is dat het effectief zelf begint te knipperen.
Dat leer ik dan ook weer eens bij se

Citaat:
dat, en het streven naar zoveel mogelijk winst.
Helaas. Ik ben ook een geldmaniak, maar zou er mijn eten niet voor laten lijden. Hoewel, eens in de winkel is het relatief he. Een kip van 5 euro of een kip van 20 euro, de welke neem je he?

Citaat:
het gaat meestal gewoon om foute uitvoering.
niet lang genoeg stunnen, bijvoorbeeld.
in één van de links die ik u gaf kunt ge zien hoe verschillende varkens zo kort gestund worden dat ze nooit bewusteloos geraken.
ge moet niks monitoren om lang genoeg te stunnen.
Je moet wel monitoren, want ook uw stunning kan falen. Dat ge er nu hard of zacht op drukt, draadjes kunnen lossen. Altijd monitoren naar mijn mening. Dit moet een verplichting worden. Een operator weet hoe snel een machine kan falen door één klein defect, wat een heel productieproces kan verstoren.

Citaat:
maar slachthuispersoneel is moeilijk te vinden eh, dus tuurlijk houden die werknemer die beesten de keel oversnijdt zonder ze goed te verdoven.
bovendien gaat dat een beetje sneller, levert meer winst op.
In een goed productiebedrijf zou stunnen een versnelling van het proces moeten zijn. Ik denk ze stevig vastmaken evenveel tijd vraagt dan een deftige verdoving. Bij verdoving maak je het werk een pak gemakkelijker.

Citaat:
Ja, logisch. We moeten al zoveel betalen dezer dagen. Maar het is ook deze consument dat een beter dierenwelzijn eist. Ik ben toch niet alleen?

Citaat:
Waar ge 'politieke wil' gaat vinden om vlees een pak duurder te maken is maar de vraag.
Binnekort telen we vlees op stamcellen, mengen we meelwormen in ons vlees en dan zal de prijs ook al aanzienlijk dalen. Misschien komt er ooit een dag dat we geen dieren meer kweken, maar lappen vlees/organen groeien op stamcellen.

Laatst gewijzigd door Alienation : 14 augustus 2011 om 00:41.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 00:36   #571
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mijn dochter is vegetariër sedert enkele jaren. Uit overtuiging, want ze at zeer graag vlees.
Ik ben blij voor uw dochter, en ik geef haar de beste wensen om zich vast te houden aan haar vegetarische dieet. (vegetarisch hoop ik, en niet veganistisch.)

En het is ook een leuk punt te zien dat U onvrijwillig een positief kantje van U laat zien. Blijkbaar kan U een goed stukje vlees klaarmaken.
Oud 14 augustus 2011, 00:41   #572
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dit is de o zo typische onzin die Gaia gebruikt om mensen een schuldgevoel te geven. Wil de consument goedkoop vlees? Natuurlijk wel. De consument wil dat alles goedkoop is. Heeft de consument dan gezegd dat men dieren onverdoofd mag slachten om de kosten te drukken? Nee, dat wil de consument niet.
Dat heeft niks te maken met schuldgevoel maar alles met realiteit.
Biovlees komt van dieren die het doorgaans iets beter hebben gehad (soms niet, maar goed). Het is duurder. Als iedereen biovlees begint te kopen gaat er na een tijd verandering beginnen komen in het aanbod: meer biovlees, minder industrievlees. En dan gaat er bio+ vlees komen enzo, van dieren die het nog beter hebben dan die van dat biovlees.

En andere reglementeringen hebben natuurlijk invloed op de prijs. Willen mensen batterijkippen? Eigenlijk niet. Goed, die wet is aangepast, de oude batterijen zijn binnenkort verboden. Alle kippenboeren moeten dus hun uitrusting vernieuwing. Tuurlijk wordt dat doorgerekend aan de consument.
Willen we duurdere pluimveeproducten? Eigenlijk niet.

Dat onverdoofd slachten het nu zo goed doet en dat de uitzonderingsmaatregel voor religieuze slachtingen als excuus gebruikt wordt om zoveel mogelijk onverdoofd te slachten heeft natuurlijk een invloed op de prijs, zo naïef kunt ge toch niet zijn eh? Het zijn overigens niet de moslims die ineens zorgen voor die disproportionele hoeveelheid onverdoofd geslachte dieren eh, dat zijn de slachthuizen. Een verbod op onverdoofd slachten gaat de kosten van het slachten omhoog brengen tav de huidige kosten. Ook een verplichte labeling zou dat effect hebben.

Het zou een beetje naïef zijn om alles wat onverdoofd slachten betreft op de moslims te steken. Ten eerste waren het niet de moslims die de wet aangepast hebben, en het waren niet de moslims maar wel de slachthuizen die zo gretig op die kar gesprongen zijn.
Oud 14 augustus 2011, 00:45   #573
Alienation
Minister

Standaard

Maar het zijn de moslims die het eisen en hun imans die in moskeeën prediken dat hun vlees onverdoofd geslacht moet zijn.
Dat de groene moslims dan eens de confrontatie aangaat met de moslims die persé willen dat het dier lijdt bij de slacht.
Of is dialoog onmogelijk bij die mensen? Ik denk het wel. 't Is dus aan ons te eisen dat die wetgeving ingetrokken wordt en dat onverdoofd slachten volledig passé is.

GAIA zijn zowat "onze groene moslims" in vergelijking. En die bereiken wat door de confrontatie aan te gaan, via pers, via undercover werk, ... Maar van de moslims ? Ik hoor weinig. Ik zie geen acties.
Hoe komt dit?
Oud 14 augustus 2011, 00:48   #574
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat leer ik dan ook weer eens bij se

Helaas. Ik ben ook een geldmaniak, maar zou er mijn eten niet voor laten lijden. Hoewel, eens in de winkel is het relatief he. Een kip van 5 euro of een kip van 20 euro, de welke neem je he?
iets minder kip eten, en de kip van 7,5 euro nemen kan natuurlijk ook.
ge hoeft het niet in extremen te stellen

Citaat:
Je moet wel monitoren, want ook uw stunning kan falen. Dat ge er nu hard of zacht op drukt, draadjes kunnen lossen. Altijd monitoren naar mijn mening. Dit moet een verplichting worden. Een operator weet hoe snel een machine kan falen door één klein defect, wat een heel productieproces kan verstoren.
Die 'monitoring' kan gewoon visueel en manueel. ge gaat ze toch nie allemaal aan de EEG leggen eh?
de bestaande methoden correct uitvoeren zou al een ZEER groot verschil betekenen.
als uw draadjes loskomen gaat uw beest gewoon lossendoor uw tang verder lopen en ga je dat wel zien denk ik eh.

Citaat:
In een goed productiebedrijf zou stunnen een versnelling van het proces moeten zijn. Ik denk ze stevig vastmaken evenveel tijd vraagt dan een deftige verdoving. Bij verdoving maak je het werk een pak gemakkelijker.
bij een te korte stunning heb je tijd genoeg om die kabel rond de poot te doen. dan mag uw beest daar klaarwakker hangen, weglopen gaat het niet doen.

Citaat:
Ja, logisch. We moeten al zoveel betalen dezer dagen. Maar het is ook deze consument dat een beter dierenwelzijn eist. Ik ben toch niet alleen?
nee, je bent niet alleen. maar we willen het wel tegen de bestaande prijs, wat natuurlijk onmogelijk is.

Citaat:
Binnekort telen we vlees op stamcellen, mengen we meelwormen in ons vlees en dan zal de prijs ook al aanzienlijk dalen. Misschien komt er ooit een dag dat we geen dieren meer kweken, maar lappen vlees/organen groeien op stamcellen.
niets belet u van meelwormen te eten hoor.
maar we leven NU, niet over 100 jaar. We kunnen nauwelijks deftig een beest klonen.
Oud 14 augustus 2011, 00:56   #575
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
iets minder kip eten, en de kip van 7,5 euro nemen kan natuurlijk ook.
ge hoeft het niet in extremen te stellen
Ga eens naar colruyt en zie eens wat een zakje bio kippenborsten kost
Dan moet ge de gewone kippenborsten eens bezien. Ik kwam snel terug van mijn "bio" plan bij kip. Ongelooflijk duur dat het was.

Citaat:
Die 'monitoring' kan gewoon visueel en manueel. ge gaat ze toch nie allemaal aan de EEG leggen eh?
de bestaande methoden correct uitvoeren zou al een ZEER groot verschil betekenen.
als uw draadjes loskomen gaat uw beest gewoon lossendoor uw tang verder lopen en ga je dat wel zien denk ik eh.
De stunner moet ge nagaan, ge moet de dieren niet controleren ej
Dat zou idd een hoopje werk zijn. Door de stunner te monitoren zie je of de stunning lang genoeg duurde en of de stunning genoeg stroom doorgaf.
Alsnog moet er nog eens op de ogen getikt worden naar mijn mening.

Neen nynorsk, zie die film van Dr Grandin. Een defecte stunner kan nog altijd stunnen, laten blijken dat het dier verdoofd is. Terwijl het helemaal niet verdoofd is.

Citaat:
bij een te korte stunning heb je tijd genoeg om die kabel rond de poot te doen. dan mag uw beest daar klaarwakker hangen, weglopen gaat het niet doen.
Ik dacht altijd dat de paardenmeesters daar goed op toezagen in de slachthuizen, maar ik ga niet te naïef zijn en ervan uitgaan dat ze geen oogje toeknijpen.

Citaat:
nee, je bent niet alleen. maar we willen het wel tegen de bestaande prijs, wat natuurlijk onmogelijk is.
Daarom als we minder vlees zouden eten, moeten er minder geslacht worden. Zie onder:

Citaat:
niets belet u van meelwormen te eten hoor.
maar we leven NU, niet over 100 jaar. We kunnen nauwelijks deftig een beest klonen.
Men spreekt er nochtans NU al over om meelwormen en andere insecten in onze vlees te draaien om de massa productie te stoppen.

We kunnen wel kloonen, maar het gaat niet om kloonen. Het gaat om lappen vlees opgroeien via stamcellen. Waarom laten ouders de navelstreng invriezen nu denk je? Omdat er stamcellen in zitten en men is daar heel grondig met bezig. Via stamcellen zijn er al veel mensenlevens gered en hebben ze veel hartfalingen etc kunnen stoppen.
Oud 14 augustus 2011, 00:56   #576
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het zijn de moslims die het eisen en hun imans die in moskeeën prediken dat hun vlees onverdoofd geslacht moet zijn.
Dat de groene moslims dan eens de confrontatie aangaat met de moslims die persé willen dat het dier lijdt bij de slacht.
Of is dialoog onmogelijk bij die mensen? Ik denk het wel. 't Is dus aan ons te eisen dat die wetgeving ingetrokken wordt en dat onverdoofd slachten volledig passé is.

GAIA zijn zowat "onze groene moslims" in vergelijking. En die bereiken wat door de confrontatie aan te gaan, via pers, via undercover werk, ... Maar van de moslims ? Ik hoor weinig. Ik zie geen acties.
Hoe komt dit?
http://www.vilt.be/Geen_medelijden_v...g_in_parlement

Onkelinckx, geen regering, kiesvee,......

Dierenwelzijn staat in B. helemaal onderaan de agenda. Op alle vlakken. Broodfok, wettelijk kader voor het redden van dieren in nood, juridische opvolging, een FOD die niks doet,...
Oud 14 augustus 2011, 00:57   #577
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft niks te maken met schuldgevoel maar alles met realiteit.
Biovlees komt van dieren die het doorgaans iets beter hebben gehad (soms niet, maar goed). Het is duurder. Als iedereen biovlees begint te kopen gaat er na een tijd verandering beginnen komen in het aanbod: meer biovlees, minder industrievlees. En dan gaat er bio+ vlees komen enzo, van dieren die het nog beter hebben dan die van dat biovlees.

En andere reglementeringen hebben natuurlijk invloed op de prijs. Willen mensen batterijkippen? Eigenlijk niet. Goed, die wet is aangepast, de oude batterijen zijn binnenkort verboden. Alle kippenboeren moeten dus hun uitrusting vernieuwing. Tuurlijk wordt dat doorgerekend aan de consument.
Willen we duurdere pluimveeproducten? Eigenlijk niet.

Dat onverdoofd slachten het nu zo goed doet en dat de uitzonderingsmaatregel voor religieuze slachtingen als excuus gebruikt wordt om zoveel mogelijk onverdoofd te slachten heeft natuurlijk een invloed op de prijs, zo naïef kunt ge toch niet zijn eh? Het zijn overigens niet de moslims die ineens zorgen voor die disproportionele hoeveelheid onverdoofd geslachte dieren eh, dat zijn de slachthuizen. Een verbod op onverdoofd slachten gaat de kosten van het slachten omhoog brengen tav de huidige kosten. Ook een verplichte labeling zou dat effect hebben.

Het zou een beetje naïef zijn om alles wat onverdoofd slachten betreft op de moslims te steken. Ten eerste waren het niet de moslims die de wet aangepast hebben, en het waren niet de moslims maar wel de slachthuizen die zo gretig op die kar gesprongen zijn.
Met dat Biovlees zullen ze ook wel frauderen. In alle branches sjoemelen ze, waarom niet in de vleesindustie? Ik geloof daar allemaal niet veel van eerlijk gezegd. Meer Biovlees kopen lost dan ook niets op. Onverdoofd slachten moeten ze verbieden. Dat is alles. En dan zullen ze waarschijnlijk nog genoeg sjoemelen.

De laatste paragraaf die ik in het vet gezet heb doet me dan ook plezier.
Het is dus niet de schuld van de consument (zoals je eerder zei), maar van de slachthuizen zelf. "Het is de schuld van de consument" is typische linkse propaganda.
Oud 14 augustus 2011, 01:08   #578
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
http://www.vilt.be/Geen_medelijden_v...g_in_parlement

Onkelinckx, geen regering, kiesvee,......

Dierenwelzijn staat in B. helemaal onderaan de agenda. Op alle vlakken. Broodfok, wettelijk kader voor het redden van dieren in nood, juridische opvolging, een FOD die niks doet,...
Ik lees daar dat er grondige onderzoeken gestart zijn of er misbruik van de uitzondering gemaakt wordt.
Misbruik of niet, we moeten die uitzonderingen stoppen en verder bouwen op een "waardige dood", maar vooral ook op een waardiger leven.
En dan zult ge die meelwormen er toch bij moeten nemen hoor
Oud 14 augustus 2011, 01:09   #579
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Met dat Biovlees zullen ze ook wel frauderen. In alle branches sjoemelen ze, waarom niet in de vleesindustie? Ik geloof daar allemaal niet veel van eerlijk gezegd. Meer Biovlees kopen lost dan ook niets op. Onverdoofd slachten moeten ze verbieden. Dat is alles. En dan zullen ze waarschijnlijk nog genoeg sjoemelen.
Dat is alles? Halve holocausts tijdens het transport mogen blijven enzo? Proper datte.
Meer controles door consumentenorganisaties kunnen trouwens wel bijdragen aan naleving van voorschriften.

Citaat:
De laatste paragraaf die ik in het vet gezet heb doet me dan ook plezier.
Het is dus niet de schuld van de consument (zoals je eerder zei), maar van de slachthuizen zelf. "Het is de schuld van de consument" is typische linkse propaganda.
Jeetje. Ik heb ten eerste niet gezegd dat het 'de schuld' is van de consument. Maar de consument is nu niet bepaald een invloedloos onderdeel van heel die markt eh. Consumenten willen hun vlees - liefst een grote portie, aan niet teveel geld. Consumenten staan niet te springen om regels die hun portie vlees duurder maken. Als Europa ergens goed voor is, dan is het wel dat ze hun regels voor dierenwelzijn hier een beetje komen opleggen. Dan hoeft er alvast hier geen enkele politieker bang te zijn dat ze een beslissing gaan nemen die mensen niet zo leuk vinden.
Oud 14 augustus 2011, 01:14   #580
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees daar dat er grondige onderzoeken gestart zijn of er misbruik van de uitzondering gemaakt wordt.
Misbruik of niet, we moeten die uitzonderingen stoppen en verder bouwen op een "waardige dood", maar vooral ook op een waardiger leven.
En dan zult ge die meelwormen er toch bij moeten nemen hoor
ja, 2 jaar geleden, als reactie op die beelden van gaia, kwam er eens een politica uit haar kast. daarna werd het natuurlijk weer stil.
nu, de recente gebeurtenissen in NL zorgen mss voor een opflakkering.

de gemiddelde belg heeft trouwens al een overdosis aan dierlijke eiwitten binnen, dus ik zie niet goed in waarom we meelwormen zouden nodig hebben als nutriënt. we hebben mijns inziens vooral minder mensen nodig

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be