Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2011, 11:25   #621
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik betwijfel niet dat er dieren met de poot omhoog gehangen worden.
Ik betwijfel dat dit halal is.
Jij mag ook altijd aantonen dat die praktijken halal zijn, want circe kan het niet.

Dat er geageerd wordt tegen onverdoofd slachten. Volledig mee akkoord.
Maar je moet niet alle misbruiken en mishandelingen op de rekening van halal/moslims schrijven. Wanneer je dat onterecht doet; is dit moslimbashen; en heeft dit niets meer te maken met dierenwelzijn!
Wie durft er hier niet eens vertellen of dierenwelzijn haar een moer kan schelen?
Het is niet halal die manier van handelen, maar het wordt wel zo geslacht in BE.
Dus mogen we de discussie halal eens ferm opentrekken en aantonen dat halal lang geen halal is in BE. Je moet niet spreken over "hoe het zou moeten zijn", je moet spreken over HOE HET IS. En hoe het is proberen wij hier duidelijk te maken.

Als de moslims die methodes blijven verkiezen zonder één woord te reppen, dan mogen wij ze daar gerust op aanspreken. Het is een dialoog he, geen kruistocht. Wij willen gewoon dat het ritueel slachten zoals het is stopt.
Want het is verre wat je rituele slachting kan noemen. Vroeger in de tijd van Mohammed kon dat een goede methode zijn geweest om ziektes te voorkomen etc. In deze tijd is dat verouderd en moeten we opteren naar de vernieuwde technieken.

Het gaat mij niet om moslim bashen, het gaat mij erom dat die dieren veel leed bespaard kan worden. En dan mag jij wel groene moslims aankaarten, je weet evengoed als ik dat indien zij de echte confrontatie zullen aangaan met de slachthuizen/moskeeën/volgelingen, ze een heus onheil over zich heen roepen.
Ik zeg hierbij wel, GAIA heeft ook veel kletsen ontvangen toen VDB tegen onze boeren in ging. Maar hij heeft wel de klappen ontvangen en voor verandering gezorgd. De tegenpartij is verdacht stil. Dit kan je niet ontkennen.
Oud 14 augustus 2011, 11:28   #622
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Kun je me nog vertellen wat er scheelt met mijn normen en waarden?
Niets en dat heeft U mij duidelijk gemaakt.
Maar ik begon te twijfelen aan uw religie.
Oud 14 augustus 2011, 11:42   #623
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik betwijfel niet dat er dieren met de poot omhoog gehangen worden.
Ik betwijfel dat dit halal is.
Jij mag ook altijd aantonen dat die praktijken halal zijn, want circe kan het niet.
Er staat niks, maar dan ook niks in de Koran dat een dier omhoog hangen niet mag. Ik kan U dus geen soerah geven die dat aantoont, want die is er gewoon niet.
Wat wel een feit is, een hele hoop Islamitische slachtregels geven aan dat het dier zo snel mogelijk moet leegbloeden om lang onnodig leiden te vermijden.
En daarom dat het omhooghangen aan de achterpoten zelfs aanbevelenswaardig is. Het bevorderd het leeglopen van het stervende dier.

En de andere regels ivm andersgelovigen, richting van de bloedspetters, het slachten wijden aan Allah, da's gewoon hersenpoeling en religieuze waanzin.

Eneuh, het omhooghangen wil nog niks zeggen over de richting van de kop van het te slachten dier. In't slechtste geval moet het wat verhangen worden.

Laatst gewijzigd door maddox : 14 augustus 2011 om 11:42.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 11:58   #624
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Het is niet halal die manier van handelen, maar het wordt wel zo geslacht in BE.
Dus mogen we de discussie halal eens ferm opentrekken en aantonen dat halal lang geen halal is in BE. Je moet niet spreken over "hoe het zou moeten zijn", je moet spreken over HOE HET IS. En hoe het is proberen wij hier duidelijk te maken.

Als de moslims die methodes blijven verkiezen zonder één woord te reppen, dan mogen wij ze daar gerust op aanspreken. Het is een dialoog he, geen kruistocht. Wij willen gewoon dat het ritueel slachten zoals het is stopt.
Want het is verre wat je rituele slachting kan noemen. Vroeger in de tijd van Mohammed kon dat een goede methode zijn geweest om ziektes te voorkomen etc. In deze tijd is dat verouderd en moeten we opteren naar de vernieuwde technieken.

Het gaat mij niet om moslim bashen, het gaat mij erom dat die dieren veel leed bespaard kan worden. En dan mag jij wel groene moslims aankaarten, je weet evengoed als ik dat indien zij de echte confrontatie zullen aangaan met de slachthuizen/moskeeën/volgelingen, ze een heus onheil over zich heen roepen.
Ik zeg hierbij wel, GAIA heeft ook veel kletsen ontvangen toen VDB tegen onze boeren in ging. Maar hij heeft wel de klappen ontvangen en voor verandering gezorgd. De tegenpartij is verdacht stil. Dit kan je niet ontkennen.
Beste Alienation, ik vrees dat U een hele eigen interpretatie geeft aan "halal".
In het kort kan men zeggen dat "halal" slachten de meest aangewezen hygienische en diervriendelijke manier van slachten was in de 7de eeuw in het woestijngebied bij nomaden. Net zoals de grote en kleine wassing de meest aangewezen manier is om je gezicht en neusgaten van stof te ontdoen middels het vermijden van waterverspilling. We weten anno 2011 dat het niet zo hygienisch is om in één kommetje water je handen te wassen en dan je mond en je neus met dat water te spoelen, maar voor moslims is dat hun religieuze wassing.

Net zogoed kan men stellen dat vooraleer Allah de elektriciteit had uitgevonden of slachthuizen had geschapen, het aangewezen was om dieren met een scherp mes de keel over te snijden en ervoor te zorgen dat het bloed zoveel mogelijk verdwenen was uit het lichaam, omdat dit anders te snel bederf zou veroorzaken. Ook moest het dier met de kop richting Ka'aba staan bij zijn laatste blikken zodat het in Allah's ogen kon kijken? dode (verrotte) dieren mogen niet gegeten worden, varkensvlees is ook sneller bederfbaar en vermits varkens ook de uitwerpselen van de mensen aten is het gevaarlijk voor parasieten die zo in een kringloop terechtkomen. In plaats van varkensvlees te mijden kan men ook zorgen dat de varkens geen uitwerpselen eten en het geslachte varken in zout opleggen of koelen zoals hier ondertussen gebeurt.

De slachtaanwijzingen uit de 7de eeuw gelden nu nog steeds als "halal", alhoewel wij al lang veel meer diervriendelijke methodes hebben uitgevonden dan Allah zich kon voorstellen.
Allah heeft nergens gestipuleerd dat dieren volgens biologische methodes moesten opgekweekt worden. Nergens staat ook gestipuleerd dat dieren met fluwelen handschoenen moeten worden aangepakt: er gebeurt nergens zoveel wrede dierenmishandeling als in islamitische landen. Nooit in Egypte met die koetskes getrokken door paardengeraamtes naar de tempels gereden zeker? De beesten konden van honger en uitputting niet meer op hun benen staan, maar werden zo geslagen tot ze toch die koets in beweging zetten. Helemaal halal!

Halal-voedsel krijgt een certificaat dat enkel door moslims kan worden uitgeschreven nadat gecheckt werd dat de 7de eeuwse voedselregels werden gevolgd. Zo mogen er geen vlooien, ratten, luizen, wormen en ander ongedierte in het vlees zitten. (zover waren ze toen zelfs al), maar over de minimale koeltemperaturen heeft Allah niks verteld, vermits hij de ijskast of koelcellen nog niet had geschapen. Halal vlees kan dus zonder enig probleem ongeschikt zijn voor de consumptie naar onze huidige voedselwetten, maar wel geschikt volgens de islamitische halal-reglementen;

Stop dus aub met te veronderstellen dat "halal" een superieure kwaliteitsnorm zou vertegenwoordigen: het is net andersom;

Dat die antwerpse schepen heel het gebeuren afdoet met "ge smaakt het verschil niet" zou hij dan ook beter tegen de moslims zeggen. Ik wens dat ikzelf en mijn kinderen dus vlees eten dat volgens de huidige west europese voedselnormen is bereid en niet volgens 7de eeuwse hygienische basisprincipes waar we nu terecht onze neus voor ophalen (als het maar geen halal had genoemd). Tussen haakjes: de koeien en schapenkoppen die in de blakke zon op de Noord-Afrikaanse markten hangen, overdekt met vliegen zijn ook halal hoor! Misschien eten de Antwerpse kindertjes dit vlees wel als ze op bosklassen gaan.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 augustus 2011 om 12:00.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 12:07   #625
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Dat dacht ik ook. Vertel dat ook eens aan circe en konsoorten.
Citaat:
Inderdaad, volledig mee akkoord.
Citaat:
Volledig mee akkoord. Maar wil je dat ook even aan de joden vertellen?
Citaat:
Voor jou gaat het daar niet om. Voor anderen wel. Ze fixeren op 1 aspect en zijn zelfs niet te beroerd om leugens neer te schrijven.
Citaat:
Ja, de gemiddelde moslim is daarover veel te stil. Dat heb ik toch al meermaals geschreven.
Maar de gemiddelde Vlaming is ook veel te stil daarover. Kan je dat nu eens toegeven?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 12:13   #626
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Allah heeft nergens gestipuleerd dat dieren volgens biologische methodes moesten opgekweekt worden.
Hadden ze dan andere methodes?

Citaat:
Nergens staat ook gestipuleerd dat dieren met fluwelen handschoenen
moeten worden aangepakt: er gebeurt nergens zoveel wrede dierenmishandeling als in islamitische landen. Nooit in Egypte met die koetskes getrokken door paardengeraamtes naar de tempels gereden zeker? De beesten konden van honger en uitputting niet meer op hun benen staan, maar werden zo geslagen tot ze toch die koets in beweging zetten.
Nope, nog nooit de behoefte gevoeld om naar zo'n een zandbakkiestanese toeristenval te gaan.

Maar ik moet U wel terechtwijzen, overal kom je gruwelijke dierenmishandeling tegen, daar moet je geen koran voor openslaan. Gansrijden, dansende beren, fastcooking etc etc...
Citaat:
Helemaal halal!
Eigenlijk niet. Daar is de Koran een pak vooruitstrevender in dan de andere boeken van't volk. Dieren onnodig laten lijden wordt ten zeerste afgeraden, weliswaar vanuit 7de eeuwse kennis.
Maar waarom zou je jezelf amuseren met het martelen van een puppy, als je als arrogant puberend klootzakje jezelf kan amuseren met je halfzus- de dochter van die ene slavin-
Oud 14 augustus 2011, 12:30   #627
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig mee akkoord. Maar wil je dat ook even aan de joden vertellen?
Citaat:
(...)
Het gebeurde razendsnel en uiterst zorgvuldig. Het toe leiden van de kalveren naar de kantelbox, de draai van 180 graden, de enkele halssnede, het was binnen tien seconden gebeurd. Die enkele halssnede is belangrijk; daarom slachten Joden ook geen volwassen runderen met dikke nekken. Dan lukt dat niet meer.’

In het Nederlandse slachtwezen gaat het gerucht dat de Joodse slacht zorgvuldig en snel is, terwijl de halal-slacht soms slordig, langdurig en pijnlijk is. Maar vanwege de politieke correctheid mag je dat niet zeggen. Herkent u dat beeld?

‘Jazeker, volledig. Mede daarom dringt de ChristenUnie in haar amendement aan op strenge regels en uiterste zorgvuldigheid, vervat in een vergunningenstelsel. Volgens ons kan de halal-slachter leren van de Joodse sjechita. En je hoort dat zelfs uit moslimkringen in Nederland.’
http://isreality.nl/%E2%80%98halal-s...heet%E2%80%99/
Oud 14 augustus 2011, 12:44   #628
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hadden ze dan andere methodes?
wat is biologisch? kamelen in de woestijn vastbinden met één poot opgetrokken zodat ze niet kunnen lopen? koeien in een uitgedroogd gebied nog één sprietje droog gras laten eten (we zien tegenwoordig toch veel beelden van die "biologische" veeteelt uit Afrika?
Maar in ieder geval wordt er niks gespecifieerd, en als het niet gespecifieerd is als verboden, is het toegestaan. (d�*t staat wèl in de koran)
Men mag ook niet vergeten dat de term "dierenwelzijn" een recente westerse uitvinding is en ik denk niet dat het bij de prioriteiten van Allah stond. Als men vb. met een geit heeft gecopuleerd (ik weet niet of dit onder de term dierenwelzijn valt) dan moet men het dier slachten en verkopen aan het nabijgelegen dorp (niet aan eigen dorpelingen). Dit is OK voor Allah.

Citaat:
Nope, nog nooit de behoefte gevoeld om naar zo'n een zandbakkiestanese toeristenval te gaan.
tja, het zat mee in het weekpakket. wel zeer schrijnend. ik herinner me de tempel niet meer, maar wèl die arme paardjes.

Citaat:
Maar ik moet U wel terechtwijzen, overal kom je gruwelijke dierenmishandeling tegen, daar moet je geen koran voor openslaan. Gansrijden, dansende beren, fastcooking etc etc...
volkomen akkoord. Alleen.... noem het halal en er staan een heleboel soepgroenten klaar om je uit te leggen hoe hoogstaand het wel is. Ik wacht nog steeds op iemand die het ganzenrijden of kattengooien van de Ieperse toren als bewonderenswaardig gaat specifieren.

Citaat:
Eigenlijk niet. Daar is de Koran een pak vooruitstrevender in dan de andere boeken van't volk. Dieren onnodig laten lijden wordt ten zeerste afgeraden, weliswaar vanuit 7de eeuwse kennis.
Maar waarom zou je jezelf amuseren met het martelen van een puppy, als je als arrogant puberend klootzakje jezelf kan amuseren met je halfzus- de dochter van die ene slavin-
de slachtpraktijken uit de bijbel zeggen juist hetzelfde hoor. Feit blijft dat het allemaal gebaseerd is op de kennis van toen. Misschien hadden ze wel ondervonden dat dieren minder lekker smaakten als ze bij de moord op hun soortgenoten hadden staan kijken, maar niemand wist dat het de adrenaline was die hun spieren lieten verstijven.
idem voor het varkensvlees.

maar als men anno 2011 al gaat beginnen met mensen wijs te maken dat yoghourt haram is omdat er gelatine wordt toegevoegd, dan ben je bezig met valse concurrentie. Van mijn part mogen mensen weten dat er gelatine in de yoghourt zit en eisen dat ze gelatine-vrije yoghourt gaan eten, maar maak er geen religieus punt van zodat de muzelmensen enkel bij eigen volk gaan kopen; erger vind ik dat wij onbewust halal-kaas eten omdat men het nalaat te vertellen dat om de muzelmarkt te voorzien van nederlandse kaas, men standaard is overgegaan tot het gebruik van stremsel van onverdoofd geslachte kalveren, gewoon omdat men dan het label halal erop kan plakken.
Blijkbaar is het wel onethisch om muzelmensen te verzwijgen dat de kalveren geslacht werden volgens de Nederlandse wetten, maar is het niet onethisch om te verzwijgen voor de kaffers dat ze gebruik maken van onverdoofd geslachte kalveren;

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 augustus 2011 om 13:07.
Oud 14 augustus 2011, 13:18   #629
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik vraag me trouwens af: als het dan toch niet nodig is de dieren te verdoven alvorens hun nek over te snijden, vermits het geen enkel verschil uitmaakt, waarom laten moslims zich dan zèlf verdoven als ze een haram-operatie ondergaan?
Blijkbaar is de pure halal-toestand in zo'n geval niet meer noodzakelijk?
Oud 14 augustus 2011, 13:23   #630
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat is biologisch? kamelen in de woestijn vastbinden met één poot opgetrokken zodat ze niet kunnen lopen? koeien in een uitgedroogd gebied nog één sprietje droog gras laten eten (we zien tegenwoordig toch veel beelden van die "biologische" veeteelt uit Afrika?
Exact mijn punt.

Citaat:
Maar in ieder geval wordt er niks gespecifieerd, en als het niet gespecifieerd is als verboden, is het toegestaan. (d�*t staat wèl in de koran)
Nog beter, als het toegelaten is, mag de mens het ook niet verbieden.

Citaat:
Men mag ook niet vergeten dat de term "dierenwelzijn" een recente westerse uitvinding is en ik denk niet dat het bij de prioriteiten van Allah stond.
Welzijn van dieren, de slimmere kamelenjockey weet verdomd goed dat een goed verzorgde kameel beter presteerd. En dat is dierenwelzijn op zijn "praktisch". het feit dat er tussen de mensen nu eenmaal klootzakken hangen die zich daar geen donder van aantrekken, of te dom zijn om het te beseffen, doet me bijna verlangen naar eugenetica en post nathale abortussen.
Citaat:
Als men vb. met een geit heeft gecopuleerd (ik weet niet of dit onder de term dierenwelzijn valt) dan moet men het dier slachten en verkopen aan het nabijgelegen dorp (niet aan eigen dorpelingen). Dit is OK voor Allah.
Neen, dat is niet halal, copuleren met dieren is eigenlijk not done (anale, noch orale sex, de penis mag alleen in't vrouwelijke geslachtsdeel gefrot worden, bunnen het huwelijk, of binnen de krijgsbuitregeling. maar het standje is niet gereglementeerd).
Die geitenregel kwam van Ayatollah Khomeini, die voor zijn soldaten voor de Iran-Irak oorlog toch een achterpoortje moest verzinnen.

Citaat:
tja, het zat mee in het weekpakket. wel zeer schrijnend. ik herinner me de tempel niet meer, maar wèl die arme paardjes.
Abu Simbel, Luxor of de tempel van Hasjetsoet. Toch raar dat de Islamieten daar geen dikke bommen opgooien, zoals in Afghanistan op de reuzenbhoedda's. (Toerisme, lekker haram, maar dat geld rinkeld zo lekker)

Citaat:
volkomen akkoord. Alleen.... noem het halal en er staan een heleboel soepgroenten klaar om je uit te leggen hoe hoogstaand het wel is. Ik wacht nog steeds op iemand die het ganzenrijden of kattengooien van de Ieperse toren als bewonderenswaardig gaat specifieren.
Ik denk dat er maar verdomd weinig mensen zulke historische fratsen nog goedkeuren.
Oud 14 augustus 2011, 13:25   #631
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me trouwens af: als het dan toch niet nodig is de dieren te verdoven alvorens hun nek over te snijden, vermits het geen enkel verschil uitmaakt, waarom laten moslims zich dan zèlf verdoven als ze een haram-operatie ondergaan?
Eigenlijk een goed punt. Roesmiddelen zijn niet toegelaten binnen de islam (we spreken even niet over sigaretten, qat en dergelijke, want goeie moslims doen daar niet aan mee). Verdoving voor een operatie is dus in se haram.

Hardcore moslim in de 21ste eeuw, dat moet toch pijnlijk zijn.
Oud 14 augustus 2011, 13:26   #632
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die verdoving is toch alleen nodig als het een halal slachting is. Als het een koosjer slachting is lijden de dieren geen pijn.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=627
Waar bij halal onverdoofd het dier nog 10 minuten spartelt, is het bij koosjer onverdoofd na 10 seconden gedaan.

De wondere wereld van de natuur.
Oud 14 augustus 2011, 14:04   #633
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Die verdoving is toch alleen nodig als het een halal slachting is. Als het een koosjer slachting is lijden de dieren geen pijn.
Waar bij halal onverdoofd het dier nog 10 minuten spartelt, is het bij koosjer onverdoofd na 10 seconden gedaan.

De wondere wereld van de natuur.
waar haal je die onzin uit? dat staat er toch niet?
er staat enkel dat joden enkel kalveren met één haal slachten en er dus geen oudere koeien met dikke nekken worden geslacht omdat dit niet lukt met één haal?

Lees jij ergens dat die dieren NIET zouden hangen te spartelen?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 augustus 2011 om 14:05.
Oud 14 augustus 2011, 14:23   #634
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
waar haal je die onzin uit? dat staat er toch niet?
Bij halal slachten spartelen ze nog 10 minuten
die beestjes liggen daar geen 10 minuten ondersteboven te spartelen met een snee in hun hals zoals met runderen het geval is
http://forum.politics.be/showthread....84#post5625184
Bij koosjer slachten is het in 10 seconden gedaan
de enkele halssnede, het was binnen tien seconden gebeurd

In werkelijkheid, duurt het 2 volle minuten, vooraleer een rund uit zijn lijden is.
De geregistreerde pijnsignalen hielden wel twee volle minuten aan nadat de keel van het dier was overgesneden. De onderzoekers stelden ook vast dat de pijn het gevolg was van het oversnijden van de keel, en niet van het weggutsende bloed, wat erop duidt dat de geraakte zenuw naar de hersenen een signaal stuurt tot het dier dood is. Bij verdoofde dieren verdween het pijnsignaal onmiddellijk na het oversnijden van de keel.
http://www.heiligekoe.be/2009/dieren...fde-slachting/ (met dank aan wisord)
Oud 14 augustus 2011, 14:57   #635
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zal je lang op moeten wachten, vrees ik.
ga je ook naar de anti-broodfok optocht?
Oud 14 augustus 2011, 14:58   #636
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij halal slachten spartelen ze nog 10 minuten
die beestjes liggen daar geen 10 minuten ondersteboven te spartelen met een snee in hun hals zoals met runderen het geval is
http://forum.politics.be/showthread....84#post5625184
Bij koosjer slachten is het in 10 seconden gedaan
de enkele halssnede, het was binnen tien seconden gebeurd

In werkelijkheid, duurt het 2 volle minuten, vooraleer een rund uit zijn lijden is.
De geregistreerde pijnsignalen hielden wel twee volle minuten aan nadat de keel van het dier was overgesneden. De onderzoekers stelden ook vast dat de pijn het gevolg was van het oversnijden van de keel, en niet van het weggutsende bloed, wat erop duidt dat de geraakte zenuw naar de hersenen een signaal stuurt tot het dier dood is. Bij verdoofde dieren verdween het pijnsignaal onmiddellijk na het oversnijden van de keel.
http://www.heiligekoe.be/2009/dieren...fde-slachting/ (met dank aan wisord)
LEES wat er staat: het geven van de SNEDE is in 10 seconden gebeurd, daarom zijn die dieren nog niet dood. Men kan ook langer dan 10 seconden bezig zijn met het doorzagen van die dieren hun keel, zeker als het oudere runderen zijn met dikkere nekken.
Begrijpend lezen is toch niet uw sterkste kant precies.

Of wil je nu aantonen dat de joodse slachting NOG erger is dan de moslimslachting? JIJ vroeg toch of de joden ook op de hoogte waren?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 augustus 2011 om 15:00.
Oud 14 augustus 2011, 15:05   #637
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Beste Alienation, ik vrees dat U een hele eigen interpretatie geeft aan "halal".
In het kort kan men zeggen dat "halal" slachten de meest aangewezen hygienische en diervriendelijke manier van slachten was in de 7de eeuw in het woestijngebied bij nomaden. Net zoals de grote en kleine wassing de meest aangewezen manier is om je gezicht en neusgaten van stof te ontdoen middels het vermijden van waterverspilling. We weten anno 2011 dat het niet zo hygienisch is om in één kommetje water je handen te wassen en dan je mond en je neus met dat water te spoelen, maar voor moslims is dat hun religieuze wassing.

Net zogoed kan men stellen dat vooraleer Allah de elektriciteit had uitgevonden of slachthuizen had geschapen, het aangewezen was om dieren met een scherp mes de keel over te snijden en ervoor te zorgen dat het bloed zoveel mogelijk verdwenen was uit het lichaam, omdat dit anders te snel bederf zou veroorzaken. Ook moest het dier met de kop richting Ka'aba staan bij zijn laatste blikken zodat het in Allah's ogen kon kijken? dode (verrotte) dieren mogen niet gegeten worden, varkensvlees is ook sneller bederfbaar en vermits varkens ook de uitwerpselen van de mensen aten is het gevaarlijk voor parasieten die zo in een kringloop terechtkomen. In plaats van varkensvlees te mijden kan men ook zorgen dat de varkens geen uitwerpselen eten en het geslachte varken in zout opleggen of koelen zoals hier ondertussen gebeurt.

De slachtaanwijzingen uit de 7de eeuw gelden nu nog steeds als "halal", alhoewel wij al lang veel meer diervriendelijke methodes hebben uitgevonden dan Allah zich kon voorstellen.
Allah heeft nergens gestipuleerd dat dieren volgens biologische methodes moesten opgekweekt worden. Nergens staat ook gestipuleerd dat dieren met fluwelen handschoenen moeten worden aangepakt: er gebeurt nergens zoveel wrede dierenmishandeling als in islamitische landen. Nooit in Egypte met die koetskes getrokken door paardengeraamtes naar de tempels gereden zeker? De beesten konden van honger en uitputting niet meer op hun benen staan, maar werden zo geslagen tot ze toch die koets in beweging zetten. Helemaal halal!

Halal-voedsel krijgt een certificaat dat enkel door moslims kan worden uitgeschreven nadat gecheckt werd dat de 7de eeuwse voedselregels werden gevolgd. Zo mogen er geen vlooien, ratten, luizen, wormen en ander ongedierte in het vlees zitten. (zover waren ze toen zelfs al), maar over de minimale koeltemperaturen heeft Allah niks verteld, vermits hij de ijskast of koelcellen nog niet had geschapen. Halal vlees kan dus zonder enig probleem ongeschikt zijn voor de consumptie naar onze huidige voedselwetten, maar wel geschikt volgens de islamitische halal-reglementen;

Stop dus aub met te veronderstellen dat "halal" een superieure kwaliteitsnorm zou vertegenwoordigen: het is net andersom;

Dat die antwerpse schepen heel het gebeuren afdoet met "ge smaakt het verschil niet" zou hij dan ook beter tegen de moslims zeggen. Ik wens dat ikzelf en mijn kinderen dus vlees eten dat volgens de huidige west europese voedselnormen is bereid en niet volgens 7de eeuwse hygienische basisprincipes waar we nu terecht onze neus voor ophalen (als het maar geen halal had genoemd). Tussen haakjes: de koeien en schapenkoppen die in de blakke zon op de Noord-Afrikaanse markten hangen, overdekt met vliegen zijn ook halal hoor! Misschien eten de Antwerpse kindertjes dit vlees wel als ze op bosklassen gaan.
Beste Cynara,

Ik volg je volledig. Ik geef je gelijk in je betoog hier. Maar ik heb toch vernomen dat moslims de dieren met liefde moeten behandelen. En dat de lammetjes niet van de moeder mogen weggehaald worden.
Daarom dat ik ook zeg dat halal hier geen halal kan zijn. Aangezien de dieren hier zeker niet in liefde worden opgevoed. En dat lammetjes wel worden weggehaald bij de moeder.
Enfin, ik ben zeker niet pro halal. Ik verwacht dat ritueel slachten in de toekomst een ding van het verleden is.

Ik verwacht nog meer dat wij niet vies zullen zijn van vlees op stamcellen gekweekt, of vlees verwerkt met meelwormen om de massaproductie een halte toe te brengen.

Nergens heb ik overigens duidelijk gemaakt dat halal van superieure kwaliteit is, ik zeg net dat het een verouderde methode is.
Oud 14 augustus 2011, 15:14   #638
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Dat dacht ik ook. Vertel dat ook eens aan circe en konsoorten.
Neen artisjok, vertelt dat aan de moslims. Ik daag U uit de dialoog bij een moskee uit te gaan. Ga het eens vriendelijk vragen aan een moskee na hun vrijdagsgebed. I double dare you

Citaat:
Maar wil je dat ook even aan de joden vertellen?
Ritueel slachten verbieden slaat ook op de joden, niet waar?

Citaat:
Voor jou gaat het daar niet om. Voor anderen wel. Ze fixeren op 1 aspect en zijn zelfs niet te beroerd om leugens neer te schrijven.
Nou, dat gebeurt nu eenmaal. We moeten daarom dus door middel van dialoog iedereen trachten tevreden te stellen. Ritueel slachten is tegen onze normen en tijd. Wij zijn verder gegaan in tijd, andere blijven aan een boek kleven. Vooral joden en moslims. Daarom zou het dus eindelijk leuk zijn geloof niet meer te erkennen, subsidiëren of dergelijke. Gewoon privé houden van de maatschappij. Hoeveel discussie zou er zo niet bespaard worden?

Citaat:
Ja, de gemiddelde moslim is daarover veel te stil. Dat heb ik toch al meermaals geschreven.
Maar de gemiddelde Vlaming is ook veel te stil daarover. Kan je dat nu eens toegeven?
Ik denk niet dat wij zo stil zijn als moslims hoor. GAIA brengt iets aan het licht, het volk reageert daarop, de staat onderneemt actie.
Waarom anders was verdoofd slachten een verplichting? Waarom anders moeten dieren nu 's nachts getransporteerd worden?
Omdat het volk van zich laat horen. Zolang de moslims "verdacht stil" blijven zal er nooit op gehandeld worden.
Ik daag dus de (groene) moslims en U eens uit de dialoog met een groepje moslims aan te gaan die deze methodes goedkeuren dat het label "halal" krijgen.
Men gaat hun hart mogen vasthouden... En dat kan je toch niet ontkennen? Dat er geen cultuur moeilijker is om mee in dialoog te treden dan een moslim/jood die hun (voorbijgestreefde) boek als enige waarheid aanneemt.

Wij gaan vooruit, de anderen blijven steken. Dat ze binnen hun deuren blijven steken, maar alles wat zich in de maatschappij afspeelt zou geen uitzonderingen mogen kennen. Iedereen gelijk voor de wet, geen uitzonderingen.

Laatst gewijzigd door Alienation : 14 augustus 2011 om 15:27.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 15:24   #639
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ga je ook naar de anti-broodfok optocht?
Neen. Dat ken ik zelfs niet.
Oud 14 augustus 2011, 15:27   #640
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Dat ken ik zelfs niet.
http://www.broodfok.be/v2/nl/doc/flyer%20optocht.jpg

een manier om niet alleen op p.be te zitten klagen dat niemand iets doet voor dierenwelzijn, maar ook werkelijk jezelf te laten zien en op straat te komen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be