Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2011, 19:34   #661
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Sorry dak het zeg, maar wie organiseert nu ook een "betoging" op een donderdag?????????
Typisch initiatief van ne egoïstische werker/werkloze dat geen oog heeft naar job in de toekomst. Er kan nooit massaal aandacht aan besteed worden dan.
Organiseer zoiets toch op een zaterdag ej, wtf?

Edit: zoiets is geen staking waardig, noch een dag congé in de families. Echt dom een donderdag te kiezen.
De FOD werkt niet op zaterdag. Aangezien we naar de FOD (één van de belangrijkste spelers die we in deze moeten overtuigen ) gaan, is het wel zinvol dat die er dan effectief zijn. Anders sta je daar voor de FOD terwijl die mensen in hun zetel zitten. Weinig nuttig.
Oud 15 augustus 2011, 19:36   #662
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
De FOD werkt niet op zaterdag. Aangezien we naar de FOD (één van de belangrijkste spelers die we in deze moeten overtuigen ) gaan, is het wel zinvol dat die er dan effectief zijn. Anders sta je daar voor de FOD terwijl die mensen in hun zetel zitten. Weinig nuttig.
Ah opkomen voor dierenwelzijn moet in hun werkdagen vallen.
Ok ik weet genoeg.

BTW ge weet toch wat er gebeurt als ze hun goesting krijgen? alle puppies en moeders het spuitje he.
Weet goe voorwat ge gaat "betogen".

Maarja, loop maar mee in hun "gunstige" dagen he... mij niet gelaten, khem het is goe nagegaan... De broodfok moet eruit, daar ga ik niet over twisten.
Maar als ge uw goesting krijgt worden ze allen geëuthaniseerd he.
Oud 15 augustus 2011, 19:48   #663
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah opkomen voor dierenwelzijn moet in hun werkdagen vallen.
Ok ik weet genoeg.

BTW ge weet toch wat er gebeurt als ze hun goesting krijgen? alle puppies en moeders het spuitje he.
Weet goe voorwat ge gaat "betogen".

Maarja, loop maar mee in hun "gunstige" dagen he... mij niet gelaten, khem het is goe nagegaan... De broodfok moet eruit, daar ga ik niet over twisten.
Maar als ge uw goesting krijgt worden ze allen geëuthaniseerd he.
Maar neen. Bij de andere 'opkuisingen' van de broodfokkers zijn de meeste dieren naar opvanggezinnen gegaan, deze die naar het asiel gegaan zijn worden snel herplaatst. Alleen de dieren die te ziek waren om te kunnen overleven zijn geëuthanaseerd. Dat zijn er jaarlijks wel wat ja.

Ijveren voor een verbod op broodfok impliceert wel dat die kweekfabrieken sluiten eh, dan moeten er bij de grote opkuis van zo'n bedrijf geen dieren geëuthanaseerd of geplaatst worden. Het is de bedoeling dat er gefokt wordt met gezonde dieren, niet met zieke dieren, in omstandigheden die het welzijn van de dieren garanderen, zonder overfok.

De pups die niet verkocht raken worden trouwens ook geëuthanaseerd - niet met een vriendelijk spuitje. Van de pups die wél verkocht worden wordt ook een deel geëuthanaseerd omdat ze ongeneeslijk ziek zijn. Er bestaat zoiets als 'garantie'. Dan mag je je pup terugbrengen en krijg je een nieuwe. Die 'slechte' pups worden dan ook geëuthanaseerd. Ook niet op een lieve methode.

Opkomen voor dierenwelzijn kan op verschillende manieren trouwens.
Er gebeurt iedere dag wel iéts. Zelfs op werkdagen, ja.
Oud 15 augustus 2011, 19:53   #664
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Maar neen. Bij de andere 'opkuisingen' van de broodfokkers zijn de meeste dieren naar opvanggezinnen gegaan, deze die naar het asiel gegaan zijn worden snel herplaatst. Alleen de dieren die te ziek waren om te kunnen overleven zijn geëuthanaseerd. Dat zijn er jaarlijks wel wat ja.

Ijveren voor een verbod op broodfok impliceert wel dat die kweekfabrieken sluiten eh, dan moeten er bij de grote opkuis van zo'n bedrijf geen dieren geëuthanaseerd of geplaatst worden. Het is de bedoeling dat er gefokt wordt met gezonde dieren, niet met zieke dieren, in omstandigheden die het welzijn van de dieren garanderen, zonder overfok.

De pups die niet verkocht raken worden trouwens ook geëuthanaseerd - niet met een vriendelijk spuitje. Van de pups die wél verkocht worden wordt ook een deel geëuthanaseerd omdat ze ongeneeslijk ziek zijn. Er bestaat zoiets als 'garantie'. Dan mag je je pup terugbrengen en krijg je een nieuwe. Die 'slechte' pups worden dan ook geëuthanaseerd. Ook niet op een lieve methode.

Opkomen voor dierenwelzijn kan op verschillende manieren trouwens.
Er gebeurt iedere dag wel iéts. Zelfs op werkdagen, ja.
Nynorsk toch
Ze gaan een spuitje krijgen als ge uw goesting krijgt. Als het wetteljik niet meer mag, mogen ze ook niet meer weg gegeven worden of het is tegen de wet.
Raadpleeg eens een staatsveternair.

Dat ge nog maar denkt een "slechte" pup te ruilen tegen een "betere" opent nog meer perspectief in mij... Niet dat ik mij erover ga uitspreken, maar kweet genoeg.
In ieder geval, denkt vooral dat ge goe doet met zo'n betoging...
De broodfok tegengaan vraagt een betoging op nationaal vlak. Niet op een vlak waar de werkloze direct naïef paraat kan staan.
Oud 15 augustus 2011, 19:54   #665
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nynorsk toch
Ze gaan een spuitje krijgen als ge uw goesting krijgt.
Niet noodzakelijk.
Oud 15 augustus 2011, 19:57   #666
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niet noodzakelijk.
Geschiedenis toont ons beter.... Als er ene in een app aangegeven wordt voor illegale reptielen etc, wat gebeurt ermee peisde?
De dierenbescherming maakt ze af man, ze gaan er echt gin nieuw thuis voor zoeken hoor. Er is meer aanbod dan vraag. Steekt dat toch in jullie koker.
Oud 15 augustus 2011, 20:03   #667
Alboreto

Standaard

Citaat:
Geschiedenis toont ons beter....
Bij het sluiten van de andere broodfokkers gingen de gezonde en minder gezonde dieren vooral naar opvanggezinnen.

De zieke zouden zowiezo een spuitje of erger gekregen hebben.

Trouwens, zelfs dan nog zou die eenmalige actie veel minder dierenleed veroorzaken dan de huidige toestand aan te houden.
Die mannen geven trouwens de eerlijke fokker een slechte naam.
Oud 15 augustus 2011, 20:04   #668
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nynorsk toch
Ze gaan een spuitje krijgen als ge uw goesting krijgt. Als het wetteljik niet meer mag, mogen ze ook niet meer weg gegeven worden of het is tegen de wet.
Raadpleeg eens een staatsveternair.
Als er een broodfokkerij wordt leeggehaald (zoals dat nu gebeurd) dan staan er tientallen particuliere opvangorganisaties klaar om die dieren op te vangen. Als dieren weggehaald worden uit plaatsen die onwettelijk zijn, worden ze ook in de mate van het mogelijke gered. De dieren die onlangs uit een huis in Brasschaat werden weggehaald zijn niet allen geëuthanaseerd. Enkel deze die te ziek waren werden uit hun lijden verlost. Eén hond viel daar trouwens spontaan dood neer.

Citaat:
Dat ge nog maar denkt een "slechte" pup te ruilen tegen een "betere" opent nog meer perspectief in mij... Niet dat ik mij erover ga uitspreken, maar kweet genoeg.
Ik zeg toch niet dat ik dat ga doen? Ik zou er nog niet aan denken.
Maar zo zit de garantie in elkaar. Als je een broodfokker aanspreekt omdat hij je een volledig misfokt dier heeft geleverd (bijv. om de kosten te betalen voor de operaties), dan vang je bod. Het enige wat je dan kan krijgen, is een nieuwe pup. Dat wordt trouwens gedaan hoor. Er zijn zo van die mensen die een hond kopen alsof het een object was. TV werkt nie -> binnen garantieperiode om ne nieuwe. Hond nie goe -> binnen garantieperiode om ne nieuwe. De broodfokker ligt daar niet van wakker, wat kan het hem schelen waar die hond naartoe gaat? Groot contrast met de échte fokker die elke mogelijke koper eerst wil screenen en mensen weigert als ze er geen vertrouwen in hebben.

Citaat:
In ieder geval, denkt vooral dat ge goe doet met zo'n betoging...
De broodfok tegengaan vraagt een betoging op nationaal vlak. Niet op een vlak waar de werkloze direct naïef paraat kan staan.
Ik ken in m'n eigen omgeving alvast een heel pak mensen die daar gerust een dag verlof voor pakken. 't is in ieder geval goed besteed verlof.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 15 augustus 2011 om 20:04.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 20:05   #669
Alienation
Minister

Standaard

Email een staatsveternair. Ik daag U uit. Vraag hem wat met dieren gebeurt die niet meer geschikt zijn voor verkoop.
Vanaf het wettelijk goedgekeurd is, dat broodfok niet meer toegelaten is, moeten alle beesten uit de handel. Ze gaan er heus gin families voor zoeken hoor. Tgaat dan over honderdtal beesten, ze krijgen een spuit.
Oud 15 augustus 2011, 20:06   #670
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geschiedenis toont ons beter.... Als er ene in een app aangegeven wordt voor illegale reptielen etc, wat gebeurt ermee peisde?
De dierenbescherming maakt ze af man, ze gaan er echt gin nieuw thuis voor zoeken hoor. Er is meer aanbod dan vraag. Steekt dat toch in jullie koker.
Twee weken geleden is dit nog gebeurd.
De dieren zijn naar SOS Reptiel gegaan.
Ik denk niet dat jij ooit al met iemand van SOS Reptiel gesproken hebt.
Oud 15 augustus 2011, 20:07   #671
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Email een staatsveternair. Ik daag U uit. Vraag hem wat met dieren gebeurt die niet meer geschikt zijn voor verkoop.
Vanaf het wettelijk goedgekeurd is, dat broodfok niet meer toegelaten is, moeten alle beesten uit de handel. Ze gaan er heus gin families voor zoeken hoor. Tgaat dan over honderdtal beesten, ze krijgen een spuit.
jij bent echt hopeloos eh.
echt, weet ge, blowt u gewoon plat.
Oud 15 augustus 2011, 20:09   #672
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Als er een broodfokkerij wordt leeggehaald (zoals dat nu gebeurd) dan staan er tientallen particuliere opvangorganisaties klaar om die dieren op te vangen. Als dieren weggehaald worden uit plaatsen die onwettelijk zijn, worden ze ook in de mate van het mogelijke gered. De dieren die onlangs uit een huis in Brasschaat werden weggehaald zijn niet allen geëuthanaseerd. Enkel deze die te ziek waren werden uit hun lijden verlost. Eén hond viel daar trouwens spontaan dood neer.
Maar neen, dat is niet zo! Laat dat idee fiks toch los. Ze krijgen de spuit, zo simpel is het.

Citaat:
Ik zeg toch niet dat ik dat ga doen? Ik zou er nog niet aan denken.
Maar zo zit de garantie in elkaar. Als je een broodfokker aanspreekt omdat hij je een volledig misfokt dier heeft geleverd (bijv. om de kosten te betalen voor de operaties), dan vang je bod. Het enige wat je dan kan krijgen, is een nieuwe pup. Dat wordt trouwens gedaan hoor. Er zijn zo van die mensen die een hond kopen alsof het een object was. TV werkt nie -> binnen garantieperiode om ne nieuwe. Hond nie goe -> binnen garantieperiode om ne nieuwe. De broodfokker ligt daar niet van wakker, wat kan het hem schelen waar die hond naartoe gaat? Groot contrast met de échte fokker die elke mogelijke koper eerst wil screenen en mensen weigert als ze er geen vertrouwen in hebben.
Gelooft gij dat nu werkelijk? Tgaat hier niet om cavia's he, maar om beesten tot 1500 euro. Ik heb een beest uit de broodfok gered, theeft mij honderden euro's gekost om ze op te lappen. Ik heb daar geen vergoeding voor gehad zenne. En een ander beest vragen? WTF? Dan zou ik pas een onmens zijn.

Citaat:
Ik ken in m'n eigen omgeving alvast een heel pak mensen die daar gerust een dag verlof voor pakken. 't is in ieder geval goed besteed verlof.
Ik verdien dien dag liever geld dan mee te gaan in zo'n hypocritie. Enfin, mijn mening.
Oud 15 augustus 2011, 20:09   #673
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
jij bent echt hopeloos eh.
echt, weet ge, blowt u gewoon plat.
Pakt U nog nen hamster en komt terwijl op voor broodfokkers.
Oud 15 augustus 2011, 20:11   #674
Alboreto

Standaard

Citaat:
Juist, zoals ik dus al schreef, die dieren zouden zowiezo al een spuitje of erger gekregen hebben.
Oud 15 augustus 2011, 20:15   #675
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Juist, zoals ik dus al schreef, die dieren zouden zowiezo al een spuitje of erger gekregen hebben.
Zo is dat. 't is niet omdat ze op vitaya laten zien dat ze dieren redden, dat 80% ervan niet doodgespoten word he.
Het aanbod overschrijdt de vraag.
Oud 15 augustus 2011, 20:22   #676
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar neen, dat is niet zo! Laat dat idee fiks toch los. Ze krijgen de spuit, zo simpel is het.
Ik ken verschillende mensen die de één of meerdere honden van gevallen van verwaarlozing en leeggehaalde broodfokkerijen op dit eigenste moment bij hen thuis hebben lopen. Ga jij aan die mensen gaan uitleggen dat hun honden eigenlijk al dood zijn? Er staat een hele groep mensen klaar om die dieren op te vangen en er zelf de dierenartskosten voor te betalen. Jij wil misschien ontkennen dat die er zijn, maar ze zijn er weldegelijk.

Citaat:
Gelooft gij dat nu werkelijk? Tgaat hier niet om cavia's he, maar om beesten tot 1500 euro. Ik heb een beest uit de broodfok gered, theeft mij honderden euro's gekost om ze op te lappen. Ik heb daar geen vergoeding voor gehad zenne. En een ander beest vragen? WTF? Dan zou ik pas een onmens zijn.
Tuurlijk heb je daar geen vergoeding voor gehad. Die doen dat niet eh, broodfokkers. Je had uw pup kunnen inruilen, hij ging dan afgemaakt worden.
Onlangs alle pups van een echte fokker bij de dierenarts zien passeren. Coccidiose, kan gebeuren. Die fokker heeft zelf aangeboden om de kosten van al de verschillende getroffen eigenaars te betalen. Terwijl voor zoiets niet eens wettelijke garantie bestaat.
Zie je het verschil in aanpak?
Je hebt trouwens geen beest uit de broodfok 'gered', je hebt ervoor gezorgd dat een broodfokker meer inkomsten had zodat ie verder kan fokken.
Je had evengoed klacht kunnen neerleggen tegen die broodfokker. Andere getroffenen kunnen zoeken van die broodfokker. Nu heb je gewoon z'n kas gespijsd.

Citaat:
Ik verdien dien dag liever geld dan mee te gaan in zo'n hypocritie. Enfin, mijn mening.
de ware aard van alienation.
waarom maak ik eigenlijk nog maar één woord aan je vuil?

allez, pijnig nog wat konijnen, en laat wat kippen kreperen.
Oud 15 augustus 2011, 20:23   #677
Alboreto

Standaard

Citaat:
Zo is dat. 't is niet omdat ze op vitaya laten zien dat ze dieren redden, dat 80% ervan niet doodgespoten word he.
Het aanbod overschrijdt de vraag.
Ik denk niet dat de fokkers een nominale uitval hebben van 80%.
Dat zou een slechte zaak zijn (letterlijk en figuurlijk)
Oud 15 augustus 2011, 20:24   #678
Alienation
Minister

Standaard

Ik ga U zelfs niet meer lezen nyn. Ik ga me suf blowen se
* KNIP *

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 16 augustus 2011 om 09:03.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 20:25   #679
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik ga U zelfs niet meer lezen nyn. Ik ga me suf blowen se
*SNIP*
Vriendelijke gast zijt gij.
Ik had u hoger ingeschat.

Blijkbaar heb ik me vergist.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 15 augustus 2011 om 20:26.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 20:26   #680
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat de fokkers een nominale uitval hebben van 80%.
Dat zou een slechte zaak zijn (letterlijk en figuurlijk)
Natuurlijk dat het voor de broodfokkers een slechte zaak zou zijn, net het punt van zo'n "betogingen".
Zij willen winst pakken, komt de wet ertussen dan mag het niet meer.

Wat is er met die katjes gebeurd op de zondagsmarkt in Antwerpen toen het verboden werd? Allemaal geplaatst zeker? Laat ons die naiviteit toch stoppen.
Zeker als ge hamster opsluit in een kotje met enkel een rad om hun ze de loop te geven he....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be