Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2011, 00:23   #11021
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik denk dat je er van zou versteld staan hoeveel mensen één of andere fetisj in hun seksuele leven betrekken en daar is hoegenaamd niks mis mee, voor zover alle betrokkenen ermee instemmen. Ik begrijp niet hoe jij er steeds weer in slaagt "de meerderheid" als argument aan te voeren. Is jouw kuddegevoel werkelijk zó groot? Is wat "de meerderheid" zegt, denkt, voelt en doet voor jou zo'n nastrevenswaardig ideaal? Voor mij alvast niet...

Verder heb je blijkbaar ook nog steeds niet begrepen dat homoseksualiteit op zich niets seksueels is. Het is een geaardheid. Een vergelijking met seksuele fetisjen, zoals plasseks en SM, slaat dan ook in het geheel nergens op.
Ik testte alleen uw ruimdenkendheid uit, Raf.
Nee, ik vind mensen die aan homosex, plassex, SM sex doen niet abnormaal, ik vind niks abnormaal zolang het vrijwillige, instemmende sex bedraagt.
Een tijdje geleden had iemand op een bepaald forum (vraag me niet welke) de vraag gesteld wat voor sexuele activiteiten te ver gaan of immoreel zijn. Veel mensen riepen toen dingen zoals plassex en SM sex.
Ik zeg niet dat je het moet aantrekken wat de meerderheid vindt, dat zal mij verder ook een worst wezen, feit is wel dat er bij ons met twee maten wordt gewogen. De mensen die plassex en SM sex afkeuren, staan wel op hun achterste poten (wat wel terecht is) wanneer er landen zijn waar men homoseksualiteit op dezelfde manier afkeurt. Dat soort meten met twee maten snap ik niet. Hoewel homoseksualiteit zelf inderdaad een geaardheid is en plassex en SM sex fetishen. Maar ik ben ook niet het type die mij extreem schikt naar wat de meerderheid vindt en doet.
Ik ken ook bv. bepaalde soorten muziek die de meerderheid van Nederland en Belgie totaal niet kent.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 04:45   #11022
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Tja, ik zou niet weten wat...
Dat vermoedde ik al. En daarmee is de zoveelste drogredenering in deze discussie doorprikt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 05:15   #11023
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Nee, ik vind mensen die aan homosex, plassex, SM sex doen niet abnormaal, ik vind niks abnormaal zolang het vrijwillige, instemmende sex bedraagt.
Een tijdje geleden had iemand op een bepaald forum (vraag me niet welke) de vraag gesteld wat voor sexuele activiteiten te ver gaan of immoreel zijn. Veel mensen riepen toen dingen zoals plassex en SM sex.
Ik zeg niet dat je het moet aantrekken wat de meerderheid vindt, dat zal mij verder ook een worst wezen, feit is wel dat er bij ons met twee maten wordt gewogen. De mensen die plassex en SM sex afkeuren, staan wel op hun achterste poten (wat wel terecht is) wanneer er landen zijn waar men homoseksualiteit op dezelfde manier afkeurt. Dat soort meten met twee maten snap ik niet. Hoewel homoseksualiteit zelf inderdaad een geaardheid is en plassex en SM sex fetishen. Maar ik ben ook niet het type die mij extreem schikt naar wat de meerderheid vindt en doet.
Ik ken ook bv. bepaalde soorten muziek die de meerderheid van Nederland en Belgie totaal niet kent.
Ik begrijp niet waarom iemand iets waaraan twee (of meer) mensen zich met onderlinge toestemming overgeven, zou "afkeuren". Als mensen er plezier in vinden en erin toestemmen om samen aan plasseks of SM te doen, dan heeft verder niemand daar uitstaans mee, laat staan dat het een reden zou kunnen zijn om die mensen minder rechten toe te kennen. Buitenstaanders hebben daar niet alleen geen uitstaans mee; ze hebben er ook hoegenaamd geen last van. Ik begrijp die drang van sommige mensen niet om een moreel oordeel te vellen over anderen op basis van iets waar ze volstrekt geen zaken mee hebben en op geen enkele manier hinder van ondervinden. Als iedereen zich wat meer met zijn eigen leven zou bemoeien en wat minder met dat van zijn medemens, zou de wereld er een stuk fraaier uitzien.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 16 augustus 2011, 09:10   #11024
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is "men", wat zijn die gevreesde "gevolgen van de volledige scheiding tussen seks en voortplanting" en waarom vreest "men" daar voor? Wat is er mis met een leven vol plezier en losse seks? Wat is er mis met het regelen van het nageslacht via derden of via een "kunstmatige baarmoeder"?

Ik vind het alvast frappant dat jij een "leven vol plezier en losse seks" in contrast zet met eentje waar die zaken weinig of niet voorkomen, dus een "leven zonder plezier en met gereguleerde seks" (het obligate kwartiertje seks met moeder-de-vrouw op zondagvoormiddag, voor de koters wakker worden). Wel, als dat jouw ideaalbeeld is van het leven, moet je daar vooral voor gaan, maar neem me niet kwalijk dat ik toch een sterke voorkeur koester voor wat plezier en wat losse seks in het leven.
Ik zit hier zowaar op mijn kop te krabben. Ik zou Raf ten zeerste aanraden om zich in de plaats te stellen van dat nageslacht dat 'geregeld werd via derden of via een kunstmatige baarmoeder' en dan reageren.

En ik zet die twee levens niet in contrast met elkaar, het is precies wat ik niet doe. Jij wel. Die twee 'levens' (het tweede staat voor de saaie voortplantingsdaad die Raf zo'n afschuw inboezemt, ocharme Raf)zijn juist niet apart, ze vormen een harmonieus geheel. Eens we het seksuele leven in twee aparte delen scheiden (psychologisch en technologisch) - plezierige seks vs. saaie voortplanting - wordt het kinderen opvoeden en liefhebben ook een saaie bedoening. Je zult er nog terug naar verlangen, naar die voormiddagen, voor de koters wakker worden.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 09:36   #11025
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet waarom iemand iets waaraan twee (of meer) mensen zich met onderlinge toestemming overgeven, zou "afkeuren". Als mensen er plezier in vinden en erin toestemmen om samen aan plasseks of SM te doen, dan heeft verder niemand daar uitstaans mee, laat staan dat het een reden zou kunnen zijn om die mensen minder rechten toe te kennen. Buitenstaanders hebben daar niet alleen geen uitstaans mee; ze hebben er ook hoegenaamd geen last van. Ik begrijp die drang van sommige mensen niet om een moreel oordeel te vellen over anderen op basis van iets waar ze volstrekt geen zaken mee hebben en op geen enkele manier hinder van ondervinden. Als iedereen zich wat meer met zijn eigen leven zou bemoeien en wat minder met dat van zijn medemens, zou de wereld er een stuk fraaier uitzien.
Mooie post Raf! Je hebt wel gelijk
Oud 16 augustus 2011, 10:55   #11026
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens we het seksuele leven in twee aparte delen scheiden (psychologisch en technologisch) - plezierige seks vs. saaie voortplanting - wordt het kinderen opvoeden en liefhebben ook een saaie bedoening.
Je maakt een op dit forum vaak voorkomende denkfout: je stelt het maken van kinderen gelijk aan het opvoeden ervan. Beginnersfoutje. Dat overkomt de besten.

Allé, vooruit. Probeer het nog eens opnieuw.

Citaat:
Oud 16 augustus 2011, 10:56   #11027
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooie post Raf! Je hebt wel gelijk
Mercie!

Citaat:
Oud 16 augustus 2011, 11:05   #11028
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

En wat als een 12 jarige of jonger instemt bij een oudere man??? Wat dan he?
Dan mogen we dat toch terecht afkeuren?
Oud 16 augustus 2011, 11:12   #11029
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Dat is pedofilie, en dus strafbaar.

Maar over de grens wat wel en niet toelaatbaar kan zijn, kan nog erg veel over gediscussieerd worden. Als iemand het lekker vindt om in het openbaar in zijn broek te plassen, is dat oke of niet?
Oud 16 augustus 2011, 11:16   #11030
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Ahja, beter in zijn broek want wildplassen is verboden
Oud 16 augustus 2011, 11:52   #11031
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Ahja, beter in zijn broek want wildplassen is verboden
Inderdaad, ik vraag mij eigenlijk af of broekplassen verboden is, ik denk het niet.
Hoewel, als iemand heel veel in zijn broek plast, kan het ook op de grond terecht komen.
Oud 16 augustus 2011, 21:45   #11032
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is "men", wat zijn die gevreesde "gevolgen van de volledige scheiding tussen seks en voortplanting" en waarom vreest "men" daar voor? Wat is er mis met een leven vol plezier en losse seks? Wat is er mis met het regelen van het nageslacht via derden of via een "kunstmatige baarmoeder"?
Volgens een Amerikaanse en een Australische studie zou medisch geassisteerde bevruchting toch niet zonder risico zijn voor de toekomst van de kinderen. Proefbuisbaby's zouden tweemaal meer risico lopen op een laag geboortegewicht of aangeboren misvormingen dan andere baby's.

bron: http://www.e-gezondheid.be/proefbuis...-s/actueel/516

Mannelijke proefbuisbaby's hebben meer kans op onvruchtbaarheid of vruchtbaarheidsproblemen. Dat beweert professor André Van Steirteghem, die zelf de verregaande vruchtbaarheidsbehandeling ICSI uitvond.

Bron: http://www.zita.be/lifestyle/nieuws/...tbaarheid.html

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 22:01   #11033
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Volgens een Amerikaanse en een Australische studie zou medisch geassisteerde bevruchting toch niet zonder risico zijn voor de toekomst van de kinderen. Proefbuisbaby's zouden tweemaal meer risico lopen op een laag geboortegewicht of aangeboren misvormingen dan andere baby's.

bron: http://www.e-gezondheid.be/proefbuis...-s/actueel/516

Mannelijke proefbuisbaby's hebben meer kans op onvruchtbaarheid of vruchtbaarheidsproblemen. Dat beweert professor André Van Steirteghem, die zelf de verregaande vruchtbaarheidsbehandeling ICSI uitvond.

Bron: http://www.zita.be/lifestyle/nieuws/...tbaarheid.html

Paulus.
1 "Het risico is weliswaar laag, maar de ouders moeten toch op de hoogte zijn vooraleer ze een beslissing nemen."

2 "Van Steirteghem pleit er dan ook voor zoveel mogelijk IVF te gebruiken in plaats van ICSI."
Oud 16 augustus 2011, 23:00   #11034
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
1 "Het risico is weliswaar laag, maar de ouders moeten toch op de hoogte zijn vooraleer ze een beslissing nemen."
"laag": Is een relatief begrip.
"tweemaal zo veel risico": Is dat niet.

Citaat:
2 "Van Steirteghem pleit er dan ook voor zoveel mogelijk IVF te gebruiken in plaats van ICSI."
En met reden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 23:36   #11035
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie het al...Voor jou moet het " speciaal " zijn, anders is het niet interressant...
Mensen met " gewone " smaken, zijn niet ruimdenkend.

Laatst gewijzigd door den dinges : 16 augustus 2011 om 23:37.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 23:40   #11036
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zit hier zowaar op mijn kop te krabben. Ik zou Raf ten zeerste aanraden om zich in de plaats te stellen van dat nageslacht dat 'geregeld werd via derden of via een kunstmatige baarmoeder' en dan reageren.

En ik zet die twee levens niet in contrast met elkaar, het is precies wat ik niet doe. Jij wel. Die twee 'levens' (het tweede staat voor de saaie voortplantingsdaad die Raf zo'n afschuw inboezemt, ocharme Raf)zijn juist niet apart, ze vormen een harmonieus geheel. Eens we het seksuele leven in twee aparte delen scheiden (psychologisch en technologisch) - plezierige seks vs. saaie voortplanting - wordt het kinderen opvoeden en liefhebben ook een saaie bedoening. Je zult er nog terug naar verlangen, naar die voormiddagen, voor de koters wakker worden.
Oud 16 augustus 2011, 23:41   #11037
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar over de grens wat wel en niet toelaatbaar kan zijn, kan nog erg veel over gediscussieerd worden. Als iemand het lekker vindt om in het openbaar in zijn broek te plassen, is dat oke of niet?
Dat stinkt. Die moet niet naast mij komen staan of zitten...
Oud 16 augustus 2011, 23:43   #11038
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is eigenlijk veel plezanter als iemand in het openbaar in zijn broek scheit , nee ? En daarna bij jou op schoot komt zitten !
Oud 17 augustus 2011, 00:26   #11039
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik zie het al...Voor jou moet het " speciaal " zijn, anders is het niet interressant...
Mensen met " gewone " smaken, zijn niet ruimdenkend.
Nee, ik vind niet alles wat *speciaal* per definitie is interessant, maar ik ben inderdaad wel geinteresseerd in speciale dingen. Maar het homohuwelijk heb ik nooit een fijne gedachte gevonden en normaal gevonden, en dat zal ik er ook nooit van vinden. Dus ik heb ook duidelijke grenzen, wat ik *gewoon* vind of niet.

En dat over de ruimdenkendheid; ik wilde alleen Raf testten om te weten of hij daadwerkelijk zo ruimdenkend is, als dat hij zelf beweert. En inderdaad, hij is zeker niet bekrompen.
Oud 17 augustus 2011, 00:26   #11040
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het is eigenlijk veel plezanter als iemand in het openbaar in zijn broek scheit , nee ? En daarna bij jou op schoot komt zitten !
uh nee, dank je
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be