Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2011, 00:38   #861
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Toch iets bijgeleerd.

Ik werk namelijk in de "voedingsindustrie", of in 't dagelijks leven gesproken: "de voeding".

"We" spreken alleen over bio, als er "pesticidenarme, eerlijke prijs" grondstoffen gebruikt worden, Plakkerke extra op't zakske ,en kassa kassa, 30% duurder product.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 00:40   #862
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

43 Blz = TE veeel om alles lezen !!

Daarom:
Is ersmaaakvrschil tussse hallal & niet-hallal-produktne ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 00:42   #863
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht

Daarom:
jazeker: halal geslachte dieren hebben heel veel stress terwijl ze doodbloeden en het vlees wordt een pak taaier.
Dus als ge een taaie lap leer op je bord krijgt kan je zeker zijn dat Allah content is.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 augustus 2011 om 00:42.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 00:44   #864
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daarom:
Is er smaakverschil tussen hallal & niet-hallal-produkten ??
Daar hebben we ons niet over uitgelaten, en de laatste 10 pagina's ofzo gaat over het onvermogen van velen onder ons om Artisjoks discusieproces te begrijpen.

Maar ik geloof dat smaak weinig toebrengt aan't idee van Halal en Koosjer versus onreligieus bereid/gekozen voedsel.

Trouwens, smaak is persoonlijk.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
Oud 19 augustus 2011, 00:46   #865
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Trouwens, smaak is persoonlijk.
Vwala

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 00:48   #866
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
jazeker: halal geslachte dieren hebben heel veel stress terwijl ze doodbloeden en het vlees wordt een pak taaier.
Dus als ge een taaie lap leer op je bord krijgt kan je zeker zijn dat Allah content is.
Misschien een grappig feitje. Maar de "Midden Oosterse keuken" heeft veel meer gerechten waar het vlees in kleine stukjes gebruikt wordt in de schotels zelf, ipv de Europese keuken, waar een belangrijk deel van de vleesbereidingen draaien rond een lap vlees op't bord.
Gebakken, gestoofd, gedroogd, gesmoord, gerookt, gebraden, gekookt en ga zo maar door. In't geval van paardenvlees zelfs rauw.

Oud 19 augustus 2011, 05:48   #867
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien een grappig feitje. Maar de "Midden Oosterse keuken" heeft veel meer gerechten waar het vlees in kleine stukjes gebruikt wordt in de schotels zelf, ipv de Europese keuken, waar een belangrijk deel van de vleesbereidingen draaien rond een lap vlees op't bord.
Gebakken, gestoofd, gedroogd, gesmoord, gerookt, gebraden, gekookt en ga zo maar door. In't geval van paardenvlees zelfs rauw.
misschien ook omdat men niet "met mes en vork eet"? Maar het feit dat de geslachte dieren een opstoot van adrenaline door het lichaam krijgen gestuwd doet echt wel geen goed aan de malsheid van het vlees.
Oud 19 augustus 2011, 05:55   #868
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat geldt uiteraard evengoed voor koosjer geslachte dieren.

Wordt het vlees ook taaier van de stress van de behandeling die de dieren ondergaan tijdens het vervoer, tijdens de behandeling in het slachthuis voor de slachting?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 06:21   #869
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daarom:
Neen.
Het halal vlees dat ik koop is lekker, mals en is niet duurder dan niet halal.

Het bewijs dat er geen verschil is hebben Circe en anderen hier al gegeven nadat ze pas door de media op de hoogte kwamen dat ze eigenlijk al de hele tijd halal aan het eten waren.
Oud 19 augustus 2011, 06:24   #870
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien een grappig feitje. Maar de "Midden Oosterse keuken" heeft veel meer gerechten waar het vlees in kleine stukjes gebruikt wordt in de schotels zelf, ipv de Europese keuken, waar een belangrijk deel van de vleesbereidingen draaien rond een lap vlees op't bord
Klopt,

Zoals onze typische Belgische gerechten stoofvlees, vol-au-vent, blinde vinken en hutsepot.

Oh ... wait.
Oud 19 augustus 2011, 08:25   #871
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen.

Het bewijs dat er geen verschil is hebben Circe en anderen hier al gegeven nadat ze pas door de media op de hoogte kwamen dat ze eigenlijk al de hele tijd halal aan het eten waren.
door die koeien die op de wei doodvielen als ik "kosher" riep? of welke media bedoel je?

Ik eet altijd mals haram vlees. mijn kinderen worden door mijnheer VoorHAMme verplicht om onverdoofd geslacht vlees te eten.
Oud 19 augustus 2011, 08:47   #872
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, want koosjer geslachte dieren krijgen net dezelfde behandeling.
Oud 19 augustus 2011, 08:51   #873
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, want koosjer geslachte dieren krijgen net dezelfde behandeling.
zouden ze ook doodvallen als ik halal roep? dat heb ik nog niet geprobeerd.
Ik vrees nochtans dat ze dan boènk op hun rug gaan liggen en met hun beentjes in de lucht gaan spartelen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 augustus 2011 om 08:52.
Oud 19 augustus 2011, 09:06   #874
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.

Ik koop hoe langer hoe meer varkensvlees, dan ben ik relatief zeker dat de dieren verdoofd geslacht werden en niet overbodig moesten lijden.
Ik heb geen behoefte aan een mooi stukje kalfs enkel en alleen omdat één of andere moslim-slager het nodig vindt er een gebed over te prevelen en waarschijnlijk zelfs het dier onverdoofd te slachten !
Van gebed gesproken : laatst moest mijn dochter naar een begrafenis in een dorpje in het Waasland en vertelde me achteraf over hoe "ouderwets" de mensen daar zijn. "Stel je voor, mama, voor we aan de koffietafel mochten gaan zitten werd er een Weesgegroetje gebeden. Dat zie je toch nergens meer!"
Nu vind ik het jammer dat ik de gezichten van sommige lezers hier niet kan zien, ik kan me voorstellen dat sommigen zitten te gniffelen over die vrome Vlamingen die denken met een Weesgegroet hun hemel te verdienen.
Vele van diezelfde mensen vinden het dan wel doodnormaal dat zo'n islamitische slachter gebeden over hun vlees uitspreekt. Ze verdedigen zelfs die middeleeuwse manier van slachten.
Logica?
Oud 19 augustus 2011, 09:08   #875
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt,

Zoals onze typische Belgische gerechten stoofvlees, vol-au-vent, blinde vinken en hutsepot.

Oh ... wait.
Blinde vink past niet in dit rijtje. Er zit gehakt in maar dat is gewikkeld in een lap vlees (vb rosbief).
Oud 19 augustus 2011, 09:13   #876
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik koop hoe langer hoe meer varkensvlees, dan ben ik relatief zeker dat de dieren verdoofd geslacht werden en niet overbodig moesten lijden.
Ik heb geen behoefte aan een mooi stukje kalfs enkel en alleen omdat één of andere moslim-slager het nodig vindt er een gebed over te prevelen en waarschijnlijk zelfs het dier onverdoofd te slachten !
Van gebed gesproken : laatst moest mijn dochter naar een begrafenis in een dorpje in het Waasland en vertelde me achteraf over hoe "ouderwets" de mensen daar zijn. "Stel je voor, mama, voor we aan de koffietafel mochten gaan zitten werd er een Weesgegroetje gebeden. Dat zie je toch nergens meer!"
Nu vind ik het jammer dat ik de gezichten van sommige lezers hier niet kan zien, ik kan me voorstellen dat sommigen zitten te gniffelen over die vrome Vlamingen die denken met een Weesgegroet hun hemel te verdienen.
Vele van diezelfde mensen vinden het dan wel doodnormaal dat zo'n islamitische slachter gebeden over hun vlees uitspreekt. Ze verdedigen zelfs die middeleeuwse manier van slachten.
Logica?
klopt.
ik eet ook meer (mager) varkensvlees. Tegenwoordig is veel varkensvlees zelfs magerder dan rundsvlees. en ik vind het gewoonweg lekkerder.
Oud 19 augustus 2011, 09:28   #877
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Let je er dan op dat ze verdoofd werden bij het castreren.
Citaat:
Logica?
Waar lees je dat iemand deze manier van slachten verdedigt?
Je bedoelt toch niet die tekst die CC citeerde over het koosjer slachten?
Dat was een sterk gekleurde tekst, die de indruk wekte dat "het binnen 10 seconden gebeurd is" maar echte verdedigen zou ik niet durven stellen. Wel wat verbloemen.
Oud 19 augustus 2011, 09:34   #878
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik stond vanmorgen op en dacht.. "hoe lang zou "het" duren vandaag"?
et voil�*: een uurtje.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 augustus 2011 om 09:34.
Oud 19 augustus 2011, 09:40   #879
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Let je er dan op dat ze verdoofd werden bij het castreren.

Waar lees je dat iemand deze manier van slachten verdedigt?
Je bedoelt toch niet die tekst die CC citeerde over het koosjer slachten?
Dat was een sterk gekleurde tekst, die de indruk wekte dat "het binnen 10 seconden gebeurd is" maar echte verdedigen zou ik niet durven stellen. Wel wat verbloemen.
In die tekst die CC aanhaalde, werd nergens de indruk gewekt dat het binnen tien seconden gebeurd zou zijn.

Alleen mensen die niet begrijpend kunnen of willen lezen, en die daarenboven blijk geven van een zeer kwaadaardige inborst te hebben, zullen het willen doen overkomen dat zulks binnen tien seconden gebeurd zou zijn, om daar dan vervolgens zeven pagina's lang over te gaan emmeren door middel van anderen woorden in de mond proberen te leggen, leugenachtig gedrag, verdraaien, eindeloos gegoochel met linkjes en citaten, en wat er verder nog aan getrol op het repertoire van zulke mensen staat.
Normale mensen daarentegen, lezen gewoon wat er staat.
Oud 19 augustus 2011, 10:42   #880
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt,

Oh ... wait.
Wat verstaat U niet onder een "belangrijk deel"?
Da's niet alles, da's ook niet een klein deeltje.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be