![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is blijkbaar een koppeltje samen gestorven op pukkelpop, komt er hier door.
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_swan_theory |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan enkel voorspellen dat er iets op til is. Was het onweer vlak boven kiewit een gigantische hagelbui geweest, dan schuilde iedereen best ergens onder. Was het vooral wind geweest, dan gaan de mensen best ergens staan waar niet teveel kan omwaaien. In ieder geval niet in een tent. Stel dat ze iedereen geëvacueerd hadden naar de camping. Wat als daar een giga windhoos was geweest die alles in de lucht had gezwiept? Om erna te zien dat de tenten op het festival zelf er nog stonden. Dan was het ook een foute beslissing geweest. Wat als ze mensen massaal hadden gewaarschuwd om naar huis te gaan en er verschillende mensen om waren gekomen in het verkeer naar huis door dat onweer? Hadden ze alle festivalgangers naar gebouwen in de omtrek gebracht, en dat onweer beslist plots om zich een beetje boven dat gebouw te gaan concentreren, dan waren er misschien meer doden geweest dan nu. Onweer is van een heel ander kaliber dan bijv. een stadion ontruimen wegens bomalarm, of omdat een deel van het stadion ineens instabiel lijkt. Als je die mensen er buiten krijgt, zijn ze veilig. En dat zijn redelijk voorspelbare risico's. Met onweer weet je nooit. Iedere beslissing had een goeie kunnen geweest zijn, of net een foute. Met het verstevigen van de tenten ben ik akkoord, trouwens. Niet iedere organisatie kan dat. Dit was nu pukkelpop - een mega-event - maar er had evengoed een tent kunnen wegwaaien op een plaatselijke kermis. Misschien met meer doden. Moeten ALLE tenten op alle evenementen de meest extreme weersomstandigheden kunnen doorstaan?
![]() |
![]() |
#364 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik krijg er wel kop noch staart aan. Als ik alle verhalen samentel van mensen die doden gezien hebben, en die precies over andere slachtoffers gaan, kom ik aan 15 doden ofzo?
![]() |
![]() |
#366 | |
Minister
|
![]() Over verzekering en de centen:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hopelijk zijn alle gebouwen errond ook 100% gegarandeerd orkaan-proof.
![]() |
#369 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het koppeltje dat bevestigd dood is is ofwel een aantal mensen die dit ons (op een andere website) proberen wijs te maken, ofwel echt. Ik vertrouw erop dat het het tweede is, om eerlijk te zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus ... een voorbeeld met bronvermelding graag ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik hoorde in een interview iemand verklaren: wij wilden de tent uitvluchten die begon in te storten, anderen wilden de tent in vluchten vanwege de hagel. Begonnen te trekken en duwen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mahassine ontkent dit formeel. Volgens hem was de organisatie absoluut niet op de hoogte van een waarschuwing wat het weer betreft en hebben zij hierover niets gecommuniceerd. Ik veronderstel dan ook dat, aangezien ze niet op de hoogte waren, er ook geen last-minute controle en extra vastsjorren is geweest. Feit is dat het KMI wel degelijk een Code Oranje had afgekondigd. Dat niemand binnen de organisatie dit zou opgevangen hebben lijkt me sterk. Ergens klopt hier iets niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het niet rekening houden met deze zaken ronduit dom. Ik weet dat u de zaken uit een heel andere hoek bekijkt, maar als wij zo moest redeneren, wel, dan vielen er standaard een 100-tal vliegtuigen af per jaar door slecht weer, omdat de constructie niet sterk genoeg was. Het zijn er nu een pak minder, en weet u waarom dat is ? Men rekent door op extreme "gust" omstandigheden (redelijkerwijs), en gooit daar nog eens een safety factor op. Dus in princiepe kunnen deze constructies ongeziene omstandigheden net nog aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans is het principe dat ik stel niet zo raar: dat is ook de reden waarom we niet slechts 10 km per uur maximum met de auto rijden, waarom dat het dom is om uw veiligheidsmaatregelen militaristische niveaus te geven als er eens een (mislukte) aanslag is, waarom het idioot is om altijd een kogelvrije vest aan te doen (er zou altijd een hans van temssche kunnen zijn!), zware veiligheidsmaatregelen bij kinderkribbes (gelderke) enzovoort. De waarheid is dat vliegtuigen, net zoals alle zaken, qua veiligheid op de marge berekend wordt in een economische kosten/baten analyse. Daar is niets mis mee. En als er marginale inspanningen kunnen zijn om de veiligheid te verhogen op pukkelpop is daar zeker niets mis mee. Maar hun beleid erop richten dat dit soort zaken 'altijd' kunnen gebeuren, is dom. Het hoogst uitzonderlijke is geen maatstaf. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |