Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2011, 15:25   #41
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Tja ook in China waren er de laatste jaren telkens problemen met moslims die aanslagen plegen tegen han-chinezen. Ook in bijvoorbeeld thailand plegen ze constant aanslagen. Dan is het niet moeilijk dat de mensen geen positief beeld ervan krijgen.
Inderdaad; de oeigoeren.
Blijkbaar is de religie van de roverhoofdman overal ter wereld gekend om zijn "wredelievendheid".

een heel draadje voor de liefhebbers:
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...hp?f=5&t=14897

En zelfs �*ls andere mensen eens in het zonnetje gezet worden omwille van hun positieve integratie, dan moeten we daarover zwijgen want anders komen de moslims wéér eens in een negatief (wij doen nooit iets goed) daglicht.
Jammer maar helaas.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 augustus 2011 om 15:26.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:26   #42
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Chinezen hebben een prestatiegerichte cultuur en dat zit er van de kleuterschool al in. Het is niet genoeg om naar school te gaan, maar je moet er nog bij de beste presteren. Dat is iets wat ik bij de Marokanen of Turken niet zie.
Ik ken de Chinese cultuur vrij goed omdat ik met een Chinese ben getrouwd. Ik heb 2 kinderen en zie hoe mijn vrouw (en mijn schoonfamilie) naar de opvoeding kijkt. Die opvoeding is toch wel strikter dan de Belgische.
Klopt volledig. Als ik de verhalen hoor van mijn vriendin dan draaide op school alles rond de studies en presteren. Mindere resultaten betekende vaak dat men niet in de beste scholen terecht kon voor verdere studies.

Nu ook nog zie je dat kinderen in China lange lesdagen hebben (wel meer en meer in combinatie met sport) en dat de ouders er streng op toekijken dat de kinderen op zijn minst proberen te presteren.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:28   #43
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nou ja, ik ben meer geneigd het voor de Oeighoeren op te nemen. Ondanks mijn afkeer voor de Islam ben ik in staat nog de mens te zien. De meeste Oeighoeren zijn ook niet 'echt' Moslim.

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 augustus 2011 om 15:29.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:29   #44
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt volledig. Als ik de verhalen hoor van mijn vriendin dan draaide op school alles rond de studies en presteren. Mindere resultaten betekende vaak dat men niet in de beste scholen terecht kon voor verdere studies.

Nu ook nog zie je dat kinderen in China lange lesdagen hebben (wel meer en meer in combinatie met sport) en dat de ouders er streng op toekijken dat de kinderen op zijn minst proberen te presteren.
en dan krijgt men de positieve resultaten.... en zijn de poco-luidjes op hun pikjes getrapt wegens geen socio-economische prietpraat! Het duidelijkste bewijs: aziaten worden op handen gedragen!

Als Ferryn aziatische installateurs had gehad, ze zouden met open armen ontvangen zijn.
Oud 19 augustus 2011, 15:33   #45
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Nou ja, ik ben meer geneigd het voor de Oeighoeren op te nemen. Ondanks mijn afkeer voor de Islam ben ik in staat nog de mens te zien. De meeste Oeighoeren zijn ook niet 'echt' Moslim.
Waarom?

En wat bedoel je met de mens te zien?

De meeste oeigoeren zijn echter wel moslim en zoals overal zijn deze gelinkt met een terreurbewegingen en zitten er een hoop fundamentalisten.
Oud 19 augustus 2011, 15:35   #46
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom?

En wat bedoel je met de mens te zien?

De meeste oeigoeren zijn echter wel moslim en zoals overal zijn deze gelinkt met een terreurbewegingen en zitten er een hoop fundamentalisten.
De meeste Oeighoeren zijn niet-religieus en bedrijven enkel de Islam in huwelijken of begrafenissen. Dat maakt je geen Moslim in mijn visie, hoogstens een drager van de religie in je naam. Ik ben ook geen Christen, nochtans ben ik gedoopt in de RKK. Die hoop fundies zijn een uitzondering die wel religieus zijn.

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 augustus 2011 om 15:36.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:37   #47
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Mijn dochter heeft deze zomer doorgebracht bij de grootouders in centraal China. Omdat de scholen daar tot begin augustus open waren is mijn dochter daar bijna 2 maanden in China naar de kleuterschool geweest (zij is 4,5 jaar). Een lesdag in de kleuterschool in China loopt daar van 8:30 tot 17:00!
Trouwens die school is prima georganiseerd en het gaat hier niet om privé-onderwijs maar de normale scholen van de staat. Zij kreeg 2 u per week deftig Engels van een 'native-speaker'. De klasjes waren ongeveer 20 kleuters groot en er was een kleuterjuf en een kinderverzorgster aanwezig. Mijn dochter gaat voor de rest naar een zeer goede school hier in België, maar die Chinese school moet zeker niet onderdoen.
Nu 2 maanden kleuterschool is ze trouwens in staat om ongeveer 50 chinese karakters te lezen en te schrijven!
Dat is de manier waarop men in China met onderwijs omgaat. Door onderwijst men nog iets, hier zijn te veel scholen en soort van veredelde kinderopvang.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:51   #48
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Mijn dochter heeft deze zomer doorgebracht bij de grootouders in centraal China. Omdat de scholen daar tot begin augustus open waren is mijn dochter daar bijna 2 maanden in China naar de kleuterschool geweest (zij is 4,5 jaar). Een lesdag in de kleuterschool in China loopt daar van 8:30 tot 17:00!
Trouwens die school is prima georganiseerd en het gaat hier niet om privé-onderwijs maar de normale scholen van de staat. Zij kreeg 2 u per week deftig Engels van een 'native-speaker'. De klasjes waren ongeveer 20 kleuters groot en er was een kleuterjuf en een kinderverzorgster aanwezig. Mijn dochter gaat voor de rest naar een zeer goede school hier in België, maar die Chinese school moet zeker niet onderdoen.
Nu 2 maanden kleuterschool is ze trouwens in staat om ongeveer 50 chinese karakters te lezen en te schrijven!
Dat is de manier waarop men in China met onderwijs omgaat. Door onderwijst men nog iets, hier zijn te veel scholen en soort van veredelde kinderopvang.
Hehe, was al verbaasd toen ik in china met een gastje van 10 jaar perfect engels kon spreken. Als ze zo jong beginnen te spreken verklaard dit echter al veel

Verder ook nog de kans gehad om een universiteit te bezoeken en wat opviel was dat ze daar ook een dagje "drill" hadden. Marcheren, stoppen, pompen etc. Was inderdaad heel erg georganiseerd allemaal en verliep heel wat ordentelijker dan wat ik soms in Brussel zie.
Oud 19 augustus 2011, 16:06   #49
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
hun cultuur
Ook in onze cultuur is hard werken en goed presteren een eigenschap, Everchav.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 16:09   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zegt de misleider drie minuten na de draad geopend werd! Om van een onbeschaamde propagandiste te spreken. U verkondigt steeds dat Moslims worden voorgetrokken of dat nu met de werkelijkheid overeenkomt of niet doet er voor u niet toe. Dat is al meermaals gebleken.
Look over there!
It's Captain Dhimmi!
He's making a preëmptive strike!
He warns us in a loud voice:"Thou shallt not bash muslims, not even by boasting the qualities of Chinese migrants!"
And off, he flies, back to his planet of birth: Political Correcturnus in a galaxy far far away.....
Oud 19 augustus 2011, 16:43   #51
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Inderdaad: Ik zie ze nergens: noch in verenigingen, politieke of socio-culturele verenigingen, noch zie ik hun kinderen in sportclubs of verenigingen.
Ik zie nooit Chinezen in cafés of restaurants, op de voetbal, basket, braderijen, noem maar op...
Ik denk dat er gewoonweg niet veel chinezen in uw buurt wonen...kan het daar aan liggen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 16:46   #52
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Raar toch dat hier ineens de politiek correcte wereld in alle talen zwijgt
Rofl.

4 minuten na het posten van de draad?

Really?

Circe, hebt ge er enig idee van hoe belachelijk dat ge u tegenwoordig maakt?
Tijd voor een nieuwe avatar denk ik.
Oud 19 augustus 2011, 16:51   #53
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
BTW ik wil de feiten niet ontkennen. Er zijn nu eenmaal culturen die gemakkelijker integreren in Europa. Alhoewel ik hoor dat chinezen toch vooral op zichzelf gericht zijn. Dus die integratie is 'relatief'.
Er is daar heel weinig integratie.
Ze trouwen zelden buiten hun etnische groep en wonen van zodra er een aantal zijn in eenzelfde omgeving.

Het is eigenlijk grappig.
In Amsterdam zijn Chinese straatnaambordjes.

Mochten Arabieren dit doen er zouden enkele mensen hier een hissy fit krijgen.
Oud 19 augustus 2011, 16:55   #54
Alboreto

Standaard

Citaat:
ik ken er verschillende - goede vrienden trouwens. Al een jaar of veertig.

Valt vast tegen voor Johan Bollen, want ik ben xenofobe racist volgens hem.
Het "ik ben tegen alle Marokkanen, behalve mijn buur Ahmed, want dat is een goede gast" is een bekend fenomeen.

Dat noemt men angst voor het (de) onbekende, ook gekend als Xenofobie.
Eens ge die mensen leert kennen zijn het geen vreemdelingen meer, maar kennissen.
Oud 19 augustus 2011, 16:57   #55
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb moeite om dat te geloven.
Ik ken zelfs niemand die een Chinees kent.
Ik ken ook enkele (1e generatie + 2e generatie) chinezen.
De ene al beter dan anderen.

Het zijn inderdaad harde werkers, net zoals de paar Turken en Marokkanen die ik 'ken' (winkeliers).
Oud 19 augustus 2011, 16:59   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het "ik ben tegen alle Marokkanen, behalve mijn buur Ahmed, want dat is een goede gast" is een bekend fenomeen.
Dat maakt hen niet minder rassiest hoor Alboreto!
Hou ze hier maar in het oog, de cursor klaar op het rode driehoeje, je duim klaar op je gsm met sneltoets naar het CGKR.
Je kan je dag nog goedmaken.
Oud 19 augustus 2011, 16:59   #57
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Rofl.

4 minuten na het posten van de draad?

Really?

Circe, hebt ge er enig idee van hoe belachelijk dat ge u tegenwoordig maakt?
Tijd voor een nieuwe avatar denk ik.
ik had het niet over dit onnozel forumitempje, maar in het algemeen natuurlijk. Nooit hoor je iets over aziaten. Als het kon zouden de politiek correctelingen die mensen ondergronds laten werken zodat het verschil tussen hen en andere "allahtonen" niet zo opvalt.
Oud 19 augustus 2011, 17:01   #58
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is daar heel weinig integratie.
Ze trouwen zelden buiten hun etnische groep en wonen van zodra er een aantal zijn in eenzelfde omgeving.
zelden buiten hun etnische groep? ben je blind of zo?
Oud 19 augustus 2011, 17:04   #59
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat maakt hen niet minder rasist hoor Alboreto!
Blij dat ge het inziet.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 augustus 2011 om 17:06.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 17:05   #60
Alboreto

Standaard

Citaat:
ik had het niet over dit onnozel forumitempje, maar in het algemeen natuurlijk.
Tuurlijk, Circe, Tuurlijk, tss...tss.tss...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be