Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2011, 14:40   #701
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Die Groentje-18 overdrijft ook nogal eens, zeg.
Ja echt wel hé.

Er zijn doden gebleven door een douchepaal die blijkbaar niet vast genoeg in de grond stond terwijl er een storm was aangekondigd.
Er zijn loodzware materialen bovenin de tenten blijven hangen, terwijl het aangekondigd en voorspeld was.
De tenten waren blijkbaar niet eens voorzien op plotse hevige regenval, nochtans ook iets dat wel eens kan voorkomen in ons land.

Zot dat ik mij daar vragen over stel hé?

Ach ja, uiteindelijk is er ook niets gebeurd hé. Een kleine 60 000 mensen/jongeren die moesten vechten voor hun leven terwijl ze terecht kwamen in een complete nachtmerrie.
De organisatie zal wel niks te verwijten vallen. Het was duidelijk een ramp. En verder was het op alles voorzien. Alleen niét op die ene supercell die net dan moest aan komen zetten.
Oud 20 augustus 2011, 14:41   #702
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Neen, je hebt me gewoon verteld van je bijzondere interesse in mijn omgeving. Doch zou ik onze omgevingen graag gescheiden houden.

Dank daarvoor Nyn!!!
pijnlijk
Oud 20 augustus 2011, 14:43   #703
Groentje-18

Standaard

Mijn conclusie moge duidelijk zijn:

de organisatie heeft voor mij gefaald.
Ze wist dat er een storm zat aan te komen. Er konden op z'n minst voorzorgsmaatregelen genomen zijn, kwestie van tenminste het idee te geven dat ze iets van voorbereiding tegen zulke situaties hadden en te pogen voorkomen dat de tent niet zou instorten/Wegwaaien/...
Achteraf viel hen dan tenminste niets te verwijten. Nu vonden ze dat blijkbaar niet nodig...
Chokri zat zelf in veiliger oorden neem ik aan?

En het merendeel van de organisatie, allemaal vrijwilligers, had geen enkel plan of benul van wat er moest gebeuren... wat veelzeggend is.

Hier zijn fouten gemaakt. Chokri heeft geluk dat hij het kan afdoen als "ramp" waardoor hij zijn handen kan wassen in onschuld.
Oud 20 augustus 2011, 14:44   #704
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja echt wel hé.

Er zijn doden gebleven door een douchepaal die blijkbaar niet vast genoeg in de grond stond terwijl er een storm was aangekondigd.
Er zijn loodzware materialen bovenin de tenten blijven hangen, terwijl het aangekondigd en voorspeld was.
De tenten waren blijkbaar niet eens voorzien op plotse hevige regenval, nochtans ook iets dat wel eens kan voorkomen in ons land.

Zot dat ik mij daar vragen over stel hé?

Ach ja, uiteindelijk is er ook niets gebeurd hé. Een kleine 60 000 mensen/jongeren die moesten vechten voor hun leven terwijl ze terecht kwamen in een complete nachtmerrie.
De organisatie zal wel niks te verwijten vallen. Het was duidelijk een ramp. En verder was het op alles voorzien. Alleen niét op die ene supercell die net dan moest aan komen zetten.
Je zit hier al van 11u als een kip zonder kop nagenoeg onafgebroken berichtjes te posten over Pukkelpop en je blijft jezelf maar herhalen. Laat die hysterie toch achterwege, en maak een wandeling in de frisse buitenlucht.

Zal je deugd doen.

Laatst gewijzigd door Pølle : 20 augustus 2011 om 14:44.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 14:45   #705
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik ga een beetje gaan PBL-RKT'eren.
toedels!
Oud 20 augustus 2011, 14:45   #706
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
En de mensen die ik ken die er waren zitten vanavond gewoon op café pintelieren, zeggen nog een paar keer "man man man wat was me da", en vertellen een mopje.
De meeste mensen die ik ken die er waren, zijn er nog steeds zwaar van onder de indruk. Niet zozeer van de weersomstandigheden, maar van de vijf doden en vele gewonden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 14:46   #707
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zijn fouten gemaakt. Chokri heeft geluk dat hij het kan afdoen als "ramp" waardoor hij zijn handen kan wassen in onschuld.
Degoutant.
Oud 20 augustus 2011, 14:48   #708
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja?

Ik ken enkele mensen die er gisteren en vandaag terug naartoe zijn gegaan. Met dikke tegenzin, bleek, de angst en pijn in de ogen, ... Ik moet niet vertellen dat het geen bijzonder aangename ervaring was.
Dat je terugkomt van een kale reis omdat je spullen verdwenen zijn, is dan nog het minste.
Als ze vrienden hebben verloren of bijna doodervaringen hadden is dat normaal. Anders zijn het aanstellers.
Oud 20 augustus 2011, 14:49   #709
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De meeste mensen die ik ken die er waren, zijn er nog steeds zwaar van onder de indruk. Niet zozeer van de weersomstandigheden, maar van de vijf doden en vele gewonden.
logisch eh, 't is nog maar 2 dagen geleden.
de meesten gaan er niet getraumatiseerd uitkomen.
mensen kunnen heel veel verwerken.
vergeten zullen ze nooit doen, natuurlijk.

soit. bier!
Oud 20 augustus 2011, 14:50   #710
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k zou ze wel niet teveel bij mensen steken die blijven herhalen dat iedereen getraumatiseerd gaat zijn, dat ze hebben moeten vechten voor hun leven,... enzovoort.
Oud 20 augustus 2011, 14:51   #711
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn conclusie moge duidelijk zijn:

de organisatie heeft voor mij gefaald.
Ze wist dat er een storm zat aan te komen. Er konden op z'n minst voorzorgsmaatregelen genomen zijn, kwestie van tenminste het idee te geven dat ze iets van voorbereiding tegen zulke situaties hadden en te pogen voorkomen dat de tent niet zou instorten/Wegwaaien/...
Achteraf viel hen dan tenminste niets te verwijten. Nu vonden ze dat blijkbaar niet nodig...
Chokri zat zelf in veiliger oorden neem ik aan?

En het merendeel van de organisatie, allemaal vrijwilligers, had geen enkel plan of benul van wat er moest gebeuren... wat veelzeggend is.

Je bent een zaagtrien. De organisatie heeft niet gefaald, einde discussie. Dit onverwachte weerstype is zeer uitzonderlijk en het is onmogelijk zoiets correct in te schatten, laat staan dat je je tegen dergelijk onverwacht apocalyptisch stormweer kunt verweren.

Maar vanachter je PC zul je het wel eens zeggen wie, wat en hoe men gefaald heeft. Eens te meer het bewijs dat het internet vol met experts zit.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 14:51   #712
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Dit had met professionele security voorkomen kunnen worden. Die organisatie gaat zwaar op de koffie komen., een schande
Ik denk dat dit citaat aansluit bij mijn eerdere conclusie:

Getuige Pukkelpop-ramp: "Alle kracht gebruiken om meisjes te beschermen" (video's)
Het viel De Baere vooral op hoe weinig hulpverlening er op het terrein aanwezig was, zowel tijdens als kort na de storm. “Bij het verlaten van het terrein zag ik amper twee combi’s. De mensen die ik aansprak op het terrein zelf, waren vrijwilligers. Ondertussen was er bij de festivalgangers totale ontreddering.”

Bekijk via YouTube de filmpjes van De Baere, waarin hij de ontreddering van de festivalgangers vastlegt, en de schade toont. Eén van de filmpjes is gemaakt in de VIP-ruimte, waar veel festivalgangers een min of meer veilig onderkomen vonden.
http://www.hbvl.be/nieuws/media-en-c...n-video-s.aspx

De vrijwilligers zullen naar best vermogen zich ingezet hebben ben ik overtuigd. Doch dergelijke grote manifestaties nodigen toch ook meer professionele begeleiding uit.
Ik ben zelf ooit eens naar een 3daags festival geweest. Maar daar liep professionele security rond in ploegen shift: ochtend-middag-nacht. Plus een apart team dat het verkeer-parking regelde.
Oud 20 augustus 2011, 14:57   #713
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Een slachtoffer meer

Il survit au Pukkelpop avant d'être happé par un train:
http://www.7sur7.be/7s7/fr/1502/Belg...-Waremme.dhtml
vers 4 h 30 ce samedi matin.
http://www.lameuse.be/regions/huy_wa...e-896426.shtml

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 augustus 2011 om 15:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 15:05   #714
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 20 augustus 2011 om 15:05.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 15:08   #715
Groentje-18

Standaard

Citaat:
2
Ik heb daarnet nog een reactie gehoord die mij toch wel serieus schokte en rillingen gaf.
Fuck, ik denk dat we ons goddank geen idee kunnen vormen van wat voor iets surrealistisch zich daar heeft afgespeeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Als ze vrienden hebben verloren of bijna doodervaringen hadden is dat normaal. Anders zijn het aanstellers.
Je bewijst hier enkel een gebrek aan empathie of mensenkennis mee hoor.

Daarenboven heeft zowat de grote meerderheid zich daar bedreigd in het leven gevoeld en anders dan wat hier gezegd werd, hebben veel mensen ook zwaargewonden gezien...
dat was nu niet echt moeilijk. Een neergestort ding trekt de aandacht en als ge dan die kant uitkijkt ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 augustus 2011 om 15:09.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 15:13   #716
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Ik denk dat dit citaat aansluit bij mijn eerdere conclusie:

Getuige Pukkelpop-ramp: "Alle kracht gebruiken om meisjes te beschermen" (video's)
Het viel De Baere vooral op hoe weinig hulpverlening er op het terrein aanwezig was, zowel tijdens als kort na de storm. “Bij het verlaten van het terrein zag ik amper twee combi’s. De mensen die ik aansprak op het terrein zelf, waren vrijwilligers. Ondertussen was er bij de festivalgangers totale ontreddering.”

Bekijk via YouTube de filmpjes van De Baere, waarin hij de ontreddering van de festivalgangers vastlegt, en de schade toont. Eén van de filmpjes is gemaakt in de VIP-ruimte, waar veel festivalgangers een min of meer veilig onderkomen vonden.
http://www.hbvl.be/nieuws/media-en-c...n-video-s.aspx

De vrijwilligers zullen naar best vermogen zich ingezet hebben ben ik overtuigd. Doch dergelijke grote manifestaties nodigen toch ook meer professionele begeleiding uit.
Ik ben zelf ooit eens naar een 3daags festival geweest. Maar daar liep professionele security rond in ploegen shift: ochtend-middag-nacht. Plus een apart team dat het verkeer-parking regelde.
Klopt, die aanpak is eigenlijk bijzonder amateuristisch. Maar inderdaad, alles draait op vrijwilligers. En ik heb hier reeds beschreven hoe die medische hulpverleners zijn, omdat ik er enkelen van ken: dolenthousiast om eens iets spannends mee te maken, want vaak is het het eerste echte slachtoffer dat ze verzorgen en ze hopen dat het eens meer wordt dan een klein schrammetje of blaartje ...
Die mensen hebben goede bedoelingen, maar allicht kon er op het moment zelf niet veel gebeuren: iedereen had genoeg werk om zijn eigen hachje te redden en te voorkomen dat er zo nog meer gewonden vielen.
Ik weet iig van twee geneeskundestudenten die spontaan zijn beginnen te helpen.

Ik ben ermee akkoord dat dit een niet te voorziene ramp is geweest die met een ongelofelijke impact heeft toegeslaan, maar ze heeft blootgelegd dat de organisatie van Pukkelpop bijzonder zwak is en totaal vervalt en in het niets staat, indien er zich iets onverwacht voordoet, van eender welke omvang. Als je het mij vraagt.

Ik vind het nog steeds een schande dat dit kon gebeuren. Wij hadden allen veel meer vertrouwen in Pukkelpop en Chokri, er werd overigens ook voor betaald ...

Zie overigens een getuigenis uit de standaard:

Citaat:
Hadden ze het moeten zien aankomen? Had het festival moeten waarschuwen?

Het onweer was geen verrassing. De lucht kleurde al een uur voor die noodlottige tien minuten grijzer met de minuut. ‘Onweer op komst', sms'te ik naar mijn twee kinderen, maar die wisten dat al – ‘Ja, jammer hé'.
Toch Chokri sprak er zelfs niet van dat iemand ook maar gecontroleerd heeft als alles veilig en goed vast stak ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 augustus 2011 om 15:15.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 15:14   #717
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Ik ben deze "zomer" naar 2 festivals geweest waaronder Tomorrowland.

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het Pukkelpop drama kon voorkomen worden.
Als ik kijk naar hoe alles is opgezet kwa decor enzo. Veel vertrouwen zou ik daar niet in hebben.

Kijk nu naar die stelling.
Wat staat dat daar nu te doen?
En dan zeker met een noodweer komende laat je dat toch niet staan?
Als dat op iemand zijn kop neerkomt is hij dood.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 15:17   #718
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik ben deze "zomer" naar 2 festivals geweest waaronder Tomorrowland.

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het Pukkelpop drama kon voorkomen worden.
Als ik kijk naar hoe alles is opgezet kwa decor enzo. Veel vertrouwen zou ik daar niet in hebben.

Kijk nu naar die stelling.
Wat staat dat daar nu te doen?
En dan zeker met een noodweer komende laat je dat toch niet staan?
Als dat op iemand zijn kop neerkomt is hij dood.
2

Met alle respect, maar eindelijk komen er mensen online met iets meer verantwoordelijkheidsgevoel en -zin, en ethisch begrip. Goddank dat er nog mensen zijn zoals jij. Ik begon er al een naar gevoel door te krijgen.

Maar inderdaad, dat is mijn punt. Waarom al die gevaarlijk hoge dingen laten staan wanneer je weet dat er een storm op komst is? Die hebben echt geen supercell nodig om neer te gaan. En dan nog mag je het risico niet nemen!!
Oud 20 augustus 2011, 15:27   #719
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Deze kerel weet dus niet waarover het gaat?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 15:31   #720
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Meneer wil zijn inkomen beschermen.

En als er doden vallen dan weet niemand van niets. Niemand kan er iets aan doen, niemand is verantwoordelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be