Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2011, 14:41   #921
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Yellow alert afkondigen:

- Crew standby zetten bij de dingen die konden neergelaten worden
- Podiaverantwoordelijken verwittigen dat ze misschien de optredens zullen moeten onderbreken
- Publiek verwittigen dat er een zware bui aankomt, wat adviezen geven.
- Voorbereidende maatregelen treffen voor een red alert.

Om er maar een paar te noemen. Uit wat tot nu toe naar buiten kwam blijkt dat de organisatie er ten eerste geen erg in had dat er wel eens schade zou kunnen zijn (want alles was op voorhand gecheckt en gecertifieerd), en dat het ook geen moment in hun opkwam om de zaak even stil te leggen.
Als men echt op voorhand zou geweten hebben wat voor soort 'storm' dit zou worden en 60.000 man hiervan op de hoogte zou (kunnen) gesteld hebben (met adviezen... maar de welke?)... ► hoeveel mensen zouden er dan misschien vertrappeld geweest zijn?

Welke adviezen zou U persoonlijk verstrekt hebben (van de veronderstelling uitgaande dat U de gelukkige inrichter zou zijn)?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 14:45   #922
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Als men echt op voorhand zou geweten hebben wat voor soort 'storm' dit zou worden en 60.000 man hiervan op de hoogte zou (kunnen) gesteld hebben (met adviezen... maar de welke?)... ► hoeveel mensen zouden er dan misschien vertrappeld geweest zijn?

Welke adviezen zou U persoonlijk verstrekt hebben (van de veronderstelling uitgaande dat U de gelukkige inrichter zou zijn)?
De beste stuurlui staan aan wal, die organiseren niet maar kijken en toe en leveren kritiek.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 14:50   #923
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De boilerroom is niet ingezakt. Wat is ingezakt is een aparte soort van tentconstructie naast de boillerroom. Die informatie klopt simpelweg niet. Sorry.

Waar haal je vandaan dat de club is kapot gestoken? Ik ken alleen mensen die de chateau hebben kapot gestoken om te vluchten. Ik zie ook niet echt een reden om de club kapot te steken met een mes; zover ik weet/zie is dat de enige tent die nog geen schade had, samen met de marquee en dance hall. (Boiler had wel schade, maar is niet ingezakt.)

En de dance hall is dus blijven staan, net zoals marquee, club, shelter en boilerroom. Wablief weet ik eigenlijk niet.

Zover ik weet, is dat enkel in de Chateau (for obvious reasons) gebeurd. Waar haal jij vandaan dat het nog in andere tenten is gebeurd?

Nu; het merendeel is allesinds ind e andere tenten niet naar beneden gekomen. Straf, he. (En dat heeft dus niets met de tenten zelf te maken; die zijn gewoon blijven staan.)

Omdat iemand weinig hulp verlening ziet, betekent niet dat er weinig hulpverlening *is*. Nu goed; de 'hoeveelheid' hulpverlening op een festival die noodzakelijk is, weet ik niet. Misschien is daar wel iets aan de hand, maar op basis van 1 getuigenis oordelen vind ik wat snel/straf.

De hulpverlening op een festival _lijkt_ me een zwaar misgegane moshpit wel te moeten aankunnen; wat een redelijk risico is, maar wel iets dat wel kan gebeuren. Als dat niet is, dan is er misschien daar wel een probleem.
Voor wat het waard is; in de club is het zeil effectief opengesneden omdat het tentzeil door de wind water begon op te hopen; toen begon de tent langzaam in te zakken (mensen probeerden tevergeefs palen tegen te houden); iemand (naar tschijnt security, weet ik niet) heeft toen het zeil doorgesneden. Mijn broer was daar dus hier ben ik zeker van (heeft trouwens een foto van de waterval die door het zeil valt).

Wat betreft de chateau; voor zover ik het begrijp is die eerst gescheurd, daar is niet bewust gesneden, maar dat weet ik niet zeker
Oud 21 augustus 2011, 14:53   #924
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Voor wat het waard is; in de club is het zeil effectief opengesneden omdat het tentzeil door de wind water begon op te hopen; toen begon de tent langzaam in te zakken (mensen probeerden tevergeefs palen tegen te houden); iemand (naar tschijnt security, weet ik niet) heeft toen het zeil doorgesneden. Mijn broer was daar dus hier ben ik zeker van (heeft trouwens een foto van de waterval die door het zeil valt).

Wat betreft de chateau; voor zover ik het begrijp is die eerst gescheurd, daar is niet bewust gesneden, maar dat weet ik niet zeker
Dat van de chateau ben ik zelf heel zeker van. Dat van de club heb ik zelf nu ook gelezen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 15:22   #925
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat van de chateau ben ik zelf heel zeker van. Dat van de club heb ik zelf nu ook gelezen.
Dat van de chateau was iedereen vrij snel heel zeker van hé ... en dat andere: zucht ...

Voltian, ben je al een beetje kunnen bekomen trouwens?

Ik ken mensen die inmiddels meegegaan zijn naar de camping om spullen te helpen ophalen, en die er zelf compleet niet goed van waren. Al hebben ze het daar zelf niet meegemaakt dus.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 15:22.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 15:25   #926
Wide-O
Vreemdeling

Wide-O's schermafbeelding

Standaard

Goedemiddag. Heb heel deze draad doorgelezen, en wou op één specifiek ding reageren: namelijk op het feit "dat er geen doden waren in Ottawa".
(Blues Fest).

Toevallig een gebeurtenis waar ik heel veel informatie over heb: een goede vriend is namelijk één van de drie "stagehands" die het podiumdak over zich heen hebben gekregen.

De enige reden dat ze niet dood waren is omdat de vloer op hetzelfde moment doormidden brak, een meter omhoogkwam, en ze automatisch wegschoven. Daardoor slechts lichte verwondingen.

De man is nog steeds in shock, en woedend, omdat... hij al de hele dag had gemerkt dat er vanalles mis was met de constructie. (en dat ook bij de organisatie gemeld had)

Gezien het feit dat hij al 20 jaar in de industrie werkt, een eigen recording truck heeft, en niet zevert, weet ik dat hij dit niet verzint. Verder onderzoek zal dit trouwens uitwijzen.

Helaas een voorbeeld van hoe het niet moet, en, tot donderdag, het 7e incident in de laatste zes maanden waar iets mis gaat met een festival-constructie.

Persoonlijk denk ik dat de PP organisatie nooit het soort fouten zal maken zoals er daar gemaakt zijn. Maar ik wil niet echt in die discussie terechtkomen, ben nog te veel onder de indruk van het gebeuren.

Enfin, ik wou dit maar even rechtzetten.
Wide-O is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 15:26   #927
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Klopt perfect, maar nogmaals, wat heft Pukkelpop gedaan op de dag zelf om de schade te beperken?

Achteraf makkelijk praten, natuurlijk. Maar had iemand het besef gehad om die lichtpalen op de camping neer te laten, daar was tijd voor, was er mischien al een slachtoffer minder geweest.
Onder die lichtpaal hebben veel slachtoffers gelegen, waarvan één dodelijk en twee op z'n minst zwaargewond (één arm-amputatie), ... De rest weet ik niet ... Het moet allicht niet verteld dat iedereen die dit heeft gezien, besefte, ... zich ook niet meteen goed voelde. Er zijn trouwens beelden van dus. (Van de paal die omver valt )

Enfin, grondverlichting op campings zou misschien wel eens overwogen kunnen worden (gesteld dat dit veiliger is, ik weet niet of daar gegevens over bestaan) bij eventuele volgende of andere edities. Ik denk ook dat festivals zoiets zullen moeten doen, willen ze nog één van die zovele getraumatiseerde jongeren en hun vrienden ooit op een camping krijgen.
Iig zullen er niet veel meer hun tentjes opzetten vlakbij een verlichtingspaal of boom.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 15:27.
Oud 21 augustus 2011, 15:30   #928
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
De beste stuurlui staan aan wal, die organiseren niet maar kijken en toe en leveren kritiek.
Hier zijn erge dingen gebeurd. Het is dan maar normaal dat je je afvraagt of wel alles zo goed mogelijk was om dit nare drama te voorkomen, zelfs in geval het minder hard toeslaat (=meer waarschijnlijk in België dan een storm die even hard toeslaat, normaal gezien).

Als je graag een feestje wil organiseren waar 60 000 man naartoe kan komen, moet je ook de verantwoordelijkheid voor die volledige 60 000 man willen nemen. Anders organiseer je het niet, simpel. Het is niet enkel de lusten, maar ook de lasten hé, zeker bij zo'n evenement ... En ja, als het fout gaat stellen mensen zich goddank vragen. Dat gebeurt al lang en dat is de motor van evolutie en het verbeteren van dingen in deze samenleving. Het is dus maar goed dat dit bestaat, anders zaten we hier niet achter onze pc's te typen maar in een bos achter voedsel te zoeken.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 15:31.
Oud 21 augustus 2011, 15:32   #929
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ja, mensen die in hun tent proberen geraken in het donker: heel veilig.
Zal ook zeker geen paniek geven.
Grote paal met verlichting neerhalen <----> het licht volledig uitdoen op een moment dat het pikdonker is

Doe alsof je medemensen idioten zijn, is tijdverspilling en bevordert de sfeer van de discussie niet. Of het moet zijn dat jij werkelijk denkt dat de ander echt bedoelde dat je de hele verlichting dan maar moest uitzetten.
Oud 21 augustus 2011, 15:34   #930
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Hier zijn erge dingen gebeurd. Het is dan maar normaal dat je je afvraagt of wel alles zo goed mogelijk was om dit nare drama te voorkomen, zelfs in geval het minder hard toeslaat (=meer waarschijnlijk in België dan een storm die even hard toeslaat, normaal gezien).
Just asking questions.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 21 augustus 2011, 15:37   #931
Groentje-18

Standaard

Citaat:
- Welke dingen denk jij dat 'neergehaald' kunnen worden? Niets dat slachtoffers heeft gemaakt is van het kaliber dat je 'het even kan neerhalen'.
- De optredens zijn onderbroken.
- Er was omgeroepen (dixit een vriendin van me). Maar het was niet dit gezegd, maar simpelweg een typisch onweer. (Dit was dan ook niet voorzien.)
- Welke 'voorbereidende maatregelen'? Preventief 20 ambulances laten komen?

Je zit echt wat in het ijle te redeneren. Jammer.
Adrian!!!!

Informeer u voor ge zulke dingen zegt!! Dit wordt beschamend en kan bijzonder pijnlijk zijn om te lezen voor de slachtoffers en hulpverleners.

Zie ook voorzorgsmaatregelen Maanrock ...

En als ge die dingen ooit omhoog kunt brengen ga ik er ook vanuit dat ge ze ook kunt neerhalen. Een uur hadden ze daarvoor de tijd, want toen wist zelfs het KMI en buienradar dat het om een supercel ging en was de schade in Brussel bekend ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 15:37.
Oud 21 augustus 2011, 15:39   #932
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Adrian!!!!

Informeer u voor ge zulke dingen zegt!! Dit wordt beschamend en kan bijzonder pijnlijk zijn om te lezen voor de slachtoffers en hulpverleners.

En als ge die dingen ooit omhoog kunt brengen ga ik er ook vanuit dat ge ze ook kunt neerhalen. Een uur hadden ze daarvoor de tijd, want toen wist zelfs het KMI en buienradar dat het om een supercel ging en was de schade in Brussel bekend ...
...

Oke; welk van de zaken die een dodelijk slachtoffer heeft gemaakt kan je even neerhalen? Geef eens een voorbeeld, aub?

De gigantische boom? Het semi-tent concept tussen boiler en dance hall? Of de gigantische lichtpaal op de camping? Of de Chateau?

Ze hadden geen uur. Dat verzin jij.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 21 augustus 2011 om 15:39.
Oud 21 augustus 2011, 15:40   #933
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Veel truss-structuren, lichtbruggen en dergelijke worden met wind-ups naar boven gehesen, electrisch of manueel. Die windups zijn deel van de structuur, en kunnen ook snel weer omlaag.

Ik las dat het management van een van de groepen die beslissing nam, niet de organisatie. In de tent was het de DJ, niet de organisatie.

Omgeroepen; Dat wordt nochtans met klem door Mahasinne ontkend.
Klopt!

Dat laatste kan zelfs door iedereen bevestigd worden in een youtubefilmpje ...
Oud 21 augustus 2011, 15:41   #934
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Wat raar is; verschillende mensen hebben gezegd dat ze ofwel gewaarschuwd zijn voor regenweer ofwel hebben moeten waarschuwen voor regenweer.

Maar goed; zo'n organisatie is redelijk groot, dat niet iedereen altijd alles weet, is logisch.
Kan je vervangen door:
- is falen
- kan levensgevaarlijke toestanden opleveren bij rampen
- kan wachttijden vergroten met alle gevolgen vandien
- ...
Oud 21 augustus 2011, 15:44   #935
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht

Estofex heeft 's morgens de waarschuwing uitgebracht: supercellen in Oost-België (Vlaanderen)...

Tot waartoe dat had kunnen leiden kunnen we enkel gissen. Maar er moet op z'n minst onderzocht worden of het slachtoffers had kunnen voorkomen zodat we in de toekomst de beste keuze maken (en aub geen weersvoorspellingen meer negeren als je verantwoordelijk bent voor 60 000 kinderen en 120 000 ouders u vertrouwen!!!!)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 15:45.
Oud 21 augustus 2011, 15:45   #936
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat van de chateau was iedereen vrij snel heel zeker van hé ... en dat andere: zucht ...

Voltian, ben je al een beetje kunnen bekomen trouwens?

Ik ken mensen die inmiddels meegegaan zijn naar de camping om spullen te helpen ophalen, en die er zelf compleet niet goed van waren. Al hebben ze het daar zelf niet meegemaakt dus.
cava, ik ben ok; iedereen die ik ken is ok; ik heb geen doden of zwaar gewonden gezien; tis gewoon raar om deel uit te maken van, tja, een ramp. Vrijdag kwam het besef pas waaraan ontsnapt te zijn; nog altijd wel onder de indruk maar cava, komt wel in orde; in vgl met de meesten ben ik er goed uitgekomen
Oud 21 augustus 2011, 15:45   #937
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je vervangen door:
- is falen
- kan levensgevaarlijke toestanden opleveren bij rampen
- kan wachttijden vergroten met alle gevolgen vandien
- ...
Beste stuurlui staan aan wal, niet waar?

Ik zal dit gewoon nog eens vermelden: Diep respect voor Chokri Mahassine en de volledige pukkelpop organisatie

67 000 fans.

Waar is de 'diep incompetente pukkelpop organisatie' facebook groep?
Oud 21 augustus 2011, 15:45   #938
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Nog een laatste keer, want ik kon het niet laten:

Citaat:
Enfin, grondverlichting op campings zou misschien wel eens overwogen kunnen worden (gesteld dat dit veiliger is, ik weet niet of daar gegevens over bestaan) bij eventuele volgende of andere edities. Ik denk ook dat festivals zoiets zullen moeten doen, willen ze nog één van die zovele getraumatiseerde jongeren en hun vrienden ooit op een camping krijgen.
Iig zullen er niet veel meer hun tentjes opzetten vlakbij een verlichtingspaal of boom.
Dit is onzin. De overgrote meerderheid heeft geen trauma's. De overgrote meerderheid van de jeugd (die interesse heeft in PP) wil dat het festival volgend jaar gewoon opnieuw plaatsvindt.
Citaat:
Er is niets speciaals aan de "voorzorgsmaatregelen" op Maanrock.
Citaat:
Bron?

Trouwens, ik heb u al eerder getoond dat het KMI - met de informatie die ze had - code rood wou geven voor Limburg, maar dat dit niet meer mogelijk was omdat de storm zich zo snel gevormd had.
Oud 21 augustus 2011, 15:46   #939
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Estofex heeft 's morgens de waarschuwing uitgebracht: supercellen in Oost-België (Vlaanderen)...

Tot waartoe dat had kunnen leiden kunnen we enkel gissen. Maar er moet op z'n minst onderzocht worden of het slachtoffers had kunnen voorkomen zodat we in de toekomst de beste keuze maken (en aub geen weersvoorspellingen meer negeren als je verantwoordelijk bent voor 60 000 kinderen en 120 000 ouders u vertrouwen!!!!)
Ik denk dat we nog eens gaan moeten opmerken dat Estofex geen 'waarschuwingen' uitstuurt.

Lol @ 60 000 'kinderen'. Drama kind.
Oud 21 augustus 2011, 16:02   #940
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Beste stuurlui staan aan wal, niet waar?

Ik zal dit gewoon nog eens vermelden: Diep respect voor Chokri Mahassine en de volledige pukkelpop organisatie

67 000 fans.

Waar is de 'diep incompetente pukkelpop organisatie' facebook groep?

Waarom zou je diep respect moeten betuigen voor Chokri ? Zeg mij dat liever eens. Als er morgen iemand bij mij komt solliciteren en ik zie dat die lid is van die groep zal ik die snel afwimpelen. Ik moet geen emowijven in mijn organisatie.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be