Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2011, 18:40   #981
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ge leest het goed: hij vond dat onweer "wijs" (ik wist zelfs nie eens dat ze dat woord nog gebruikten). Geen trauma's van alle doodsangsten. "wijs". Duidelijk een heel verkeerde opvoeding gehad!!
Gentenaren? 'Wijs' is een woord dat in het Gents nog steeds courant gebruikt wordt.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 19:09   #982
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Net zoals bij het hele 9/11-gedoe is het ook in dit geval simpel: wie echt zeker genoeg is van zijn stuk, kan altijd een klacht neerleggen en zich burgerlijke partij stellen. De burgerlijke partijstelling zal wellicht wat moeilijk zijn voor al diegenen die er helemaal niet aanwezig zijn, maar ze kennen vast wel iemand die er wel was en de stap wil zetten. Ik ben er zeker van dat de klantenwervende twitteradvocaat wel een prijsje wil maken.
Uiteraard. Aasgieren maken de facto deel uit van een samenleving. Dit topic is daar een mooie illustratie van.

Too bad voor PP dat waarschijnlijk op zal houden te bestaan. Too bad voor de festivalgangers die weer ietwat meer overgeleverd zullen zijn aan Livenation en ID&T. Maar vooral too bad voor een maatschappij die blijkbaar vergeven moet zijn van idiote betweters, wiens eigen fantasie een maatstaf moet zijn voor de realiteit.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 19:20   #983
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Uiteraard. Aasgieren maken de facto deel uit van een samenleving. Dit topic is daar een mooie illustratie van.

Too bad voor PP dat waarschijnlijk op zal houden te bestaan. Too bad voor de festivalgangers die weer ietwat meer overgeleverd zullen zijn aan Livenation en ID&T. Maar vooral too bad voor een maatschappij die blijkbaar vergeven moet zijn van idiote betweters, wiens eigen fantasie een maatstaf moet zijn voor de realiteit.
Op basis waarvan zef je dat pp op zal houden te bestaan?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 19:23   #984
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Gentenaren? 'Wijs' is een woord dat in het Gents nog steeds courant gebruikt wordt.
in de buurt van gent, ja. ik gebruik ook "wijs", maar ik had gedacht dat die mannekes die half zo jong zijn als ik ondertussen het vocabularium al eens vernieuwd hadden. Ze klinken precies als ouw zakken
Oud 21 augustus 2011, 19:25   #985
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Neen, dat ben je pas als je spreekt over crimineel wijs
Oud 21 augustus 2011, 19:27   #986
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Neen, dat ben je pas als je spreekt over crimineel wijs
'k zal 't zeggen tegen m'n pa, voor hem is alles crimineel
Oud 21 augustus 2011, 20:00   #987
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Op basis waarvan zef je dat pp op zal houden te bestaan?
Een voorgevoel laat ons zeggen.

De financiële kater die gepaard gaat met dit gebeuren zal al behoorlijk zijn, het imago heeft sowieso een deuk gekregen. If not bij de artiesten/festivalpers, dan zeker bij beleidsmakers allerhande die dit gaan recupereren voor eigen gewin. De impact die dat op zijn beurt op sponsors gaat hebben, kan behoorlijk groot zijn.

Ik ben niet 100% zeker dat het festival ermee zal moeten stoppen (Roskilde heeft ergere dingen overleefd, idem voor Woodstock en die draaien ook nog allemaal mee), maar de kans is heel reëel. Wordt iemand daar beter van? Nee, tuurlijk niet.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 20:21   #988
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De financiële kater die gepaard gaat met dit gebeuren zal al behoorlijk zijn, het imago heeft sowieso een deuk gekregen. If not bij de artiesten/festivalpers, dan zeker bij beleidsmakers allerhande die dit gaan recupereren voor eigen gewin. De impact die dat op zijn beurt op sponsors gaat hebben, kan behoorlijk groot zijn.

Ik ben niet 100% zeker dat het festival ermee zal moeten stoppen (Roskilde heeft ergere dingen overleefd, idem voor Woodstock en die draaien ook nog allemaal mee), maar de kans is heel reëel. Wordt iemand daar beter van? Nee, tuurlijk niet.
Als ik een beetje op facebook rondkijk, zie ik toch dat veel mensen pukkelpop nog volop steunen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 21 augustus 2011, 20:26   #989
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons hopen dat uw voorgevoel niet bewaarheid wordt dan.
Oud 21 augustus 2011, 20:31   #990
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Op dit moment vieren de emoties nog hoogtij. De meerderheid die het meemaakte voelde zelf dat het noodweer was waar je machteloos tegenover staan. Ze zijn getroffen door de spontane hulp nadien. En er is ook een deel dat het gewoon allemaal wijs, gaaf en cool vond, zoals Nynorsk hier bovenin schreef. Datzelfde deel vreest heel erg dat hun playground volgend jaar niet meer zal bestaan. En dat deel wil dan ook kost wat kost voorkomen dat er vragen rond de organisatie worden gesteld... Het zijn pubers, zelf vaak (meestal hopelijk) nog geen kinderen of niemand om voor te zorgen. Weten zij veel over verantwoordelijkheids- en aansprakelijkheidsregels die in de wereld der volwassenen gelden...

Maar het afdoen als een ramp en alles snel toe te dekken zonder enige vragen te stellen over de wijze waarop het georganiseerd was, is toch wel iets te makkelijk. Al zal de organisatie zich daarbij wel in de handen wrijven.
Ik vrees toch ook dat de massa zal wakker worden (al dan niet door het buitenland dat ons momenteel vierkant uitlacht, niet door de aanpak van de ramp maar wel door de reactie van de mensen die over mekaars voeten vallen om vragen over de gang van zaken daar zo snel mogelijk neer te meppen).
Of misschien moet het, zoals ik elders al zei, net komen vanuit de wereld van de organisatoren/medewerkers van andere festivals. Want ook zij zijn wakker geschoten...

Wanneer de massa wakker wordt, zal de schuldvraag gesteld worden. En dan gebeurt misschien wat Sfax denkt.
Ik denk ook niet dat het in zijn huidige vorm zal blijven voortbestaan. Al had Chokri zijn paraplu vlak na het gebeuren al wagenwijd open: "dit hadden we niet zien aankomen" "jamais vu", ... Dus allicht zal het zoals in Duitsland eerder een 'lagere in de rang' (onderaannemers?) zijn die de zwarte piet krijgt toegeschoven.
Maar in ieder geval zal niemand het nog ooit durven wagen om tenten onder bomen en instabiele lichtmasten die niet veel windkracht kunnen verdragen te (laten) plaatsen. Toch niemand die dit drama heeft gezien of gevolgd.

Niemand wil dit ooit herhaald zien, mag ik hopen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 20:32.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 20:32   #991
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mijn God, laat mij hopen dat er een gelijkaardige facebookgroep bestaat voor de slachtoffers en deze evenveel fans heeft!!!

Het zegt veel over de waanzin van de massa tegenwoordig. Niet meer denken, gewoon blind de kudde volgen. Dat heb je nu met tieners, die zijn zeer beïnvloedbaar.

Chokri heeft inderdaad dikke pech gehad en veel verloren. Maar niemand stelt zich blijkbaar de vraag of die man één en ander had kunnen voorzien en zo bijgevolg voorkomen. Iedereen gaat er blijkbaar vanuit dat er geen andere mogelijkheid was dan dat festival te organiseren zoals het gepland was (op die dag, op dat tijdstip, met al die dingen die er waren, ...) al had men er gewaarschuwd voor een kernontploffing...

Maar ik denk nu toch wel dat het emotioneel lijden van al die getroffen families, laat staan alle slachtoffers en allen die in die chaos hebben moeten zitten toch wel ietske erger is dan de materiële en financiële schade van Chokri.
als men mij om 3 uur die middag, in de hitte en de zon, hadden gezegd dat het festival ging afgelast worden omdat er een kans was dat er een onweer ging afkomen, dan had ik eens goed gelachen. Op 15 jaar festivals heb ik al wel meer dan eens half verzopen thuisgeraakt. Niks, maar dan ook niks kon voorzien wat er verder die dag gebeurde. En ik heb ook buienradar gevolgd, en ik heb mijn vriendin die in bxl werkte om 17 uur gehoord, toen ze me zei dat bxl ondergelopen was. Ik weet nog dat ik zei dat we wel wat afkoeling konden gebruiken.
Ik zat in de chateau toen dat ding uit elkaar scheurde, en ik naar buiten vluchtte en door hagel met de grootte van golfballen geraakt werd, en in een eerste reactie terug de tent in wilde rennen.

Ik vind het fenomenaal dat, alles in acht genomen, er maar 5 doden zijn gevallen. De organisatie, de medewerkers, de eerste hulp mensen en de festivalbezoekers zelfs zijn daar vnl verantwoordelijk voor. En niet een geit die vanachter hare pc precies een ware hetze probeert te ontketenen.

Ik vind je kruistocht walgelijk en weerzinwekkend
Oud 21 augustus 2011, 20:34   #992
Groentje-18

Standaard

[quote=morte-vivante;5641672]als men mij om 3 uur die middag, in de hitte en de zon, hadden gezegd dat het festival ging afgelast worden omdat er een kans was dat er een onweer ging afkomen, dan had ik eens goed gelachen. Op 15 jaar festivals heb ik al wel meer dan eens half verzopen thuisgeraakt. Niks, maar dan ook niks kon voorzien wat er verder die dag gebeurde. En ik heb ook buienradar gevolgd, en ik heb mijn vriendin die in bxl werkte om 17 uur gehoord, toen ze me zei dat bxl ondergelopen was. Ik weet nog dat ik zei dat we wel wat afkoeling konden gebruiken.
Ik zat in de chateau toen dat ding uit elkaar scheurde, en ik naar buiten vluchtte en door hagel met de grootte van golfballen geraakt werd, en in een eerste reactie terug de tent in wilde rennen. [quote]

Denken dat niets je kan raken of overkomen. Zo typisch aan het jong zijn.
Of aan het mens-zijn, zelfs.

Ook de organisatie van PKP moet het gedacht hebben toen ze de supercel zagen komen. (Ik ben daar ook al eens half-verzopen hoor.)

Maarja, moesten ze iets gelijkaardigs gezegd hebben dan was het plots ieder's eigen verantwoordelijkheid en verandert dat de vragen die ik nu stel bij de organisatie.

Citaat:
Ik vind het fenomenaal dat, alles in acht genomen, er maar 5 doden zijn gevallen. De organisatie, de medewerkers, de eerste hulp mensen en de festivalbezoekers zelfs zijn daar vnl verantwoordelijk voor.
2

Citaat:
En niet een geit die vanachter hare pc precies een ware hetze probeert te ontketenen.

Toch altijd interessant hoe mensen dingen percipiëren.

Je acht me iets te veel eer toe.

Doch, wat er hier vlakbij is gebeurd en dat mensen als jij die plezier wilden maken en daarvoor betaald hebben op die manier hun avond zijn moeten eh... doorkomen, vind ik een ware schande.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 20:37.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 20:35   #993
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat deel wil dan ook kost wat kost voorkomen dat er vragen rond de organisatie worden gesteld... Het zijn pubers, zelf vaak (meestal hopelijk) nog geen kinderen of niemand om voor te zorgen. Weten zij veel over verantwoordelijkheids- en aansprakelijkheidsregels die in de wereld der volwassenen gelden...
Daar is Groentje weer; met het uitschelden van iedereen die het niet met haar drama verhaal mee gaat. Het zijn allemaal 'pubers', zonder verantwoordelijk- en aansprakkelijkheidsgevoel/kennis.
Oud 21 augustus 2011, 20:36   #994
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
als men mij om 3 uur die middag, in de hitte en de zon, hadden gezegd dat het festival ging afgelast worden omdat er een kans was dat er een onweer ging afkomen, dan had ik eens goed gelachen. Op 15 jaar festivals heb ik al wel meer dan eens half verzopen thuisgeraakt. Niks, maar dan ook niks kon voorzien wat er verder die dag gebeurde. En ik heb ook buienradar gevolgd, en ik heb mijn vriendin die in bxl werkte om 17 uur gehoord, toen ze me zei dat bxl ondergelopen was. Ik weet nog dat ik zei dat we wel wat afkoeling konden gebruiken.
Ik zat in de chateau toen dat ding uit elkaar scheurde, en ik naar buiten vluchtte en door hagel met de grootte van golfballen geraakt werd, en in een eerste reactie terug de tent in wilde rennen.

Ik vind het fenomenaal dat, alles in acht genomen, er maar 5 doden zijn gevallen. De organisatie, de medewerkers, de eerste hulp mensen en de festivalbezoekers zelfs zijn daar vnl verantwoordelijk voor. En niet een geit die vanachter hare pc precies een ware hetze probeert te ontketenen.

Jij bent een puber zonder verantwoordelijkheid.

Dixit Groentje.
Oud 21 augustus 2011, 20:36   #995
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wanneer de massa wakker wordt, zal de schuldvraag gesteld worden. En dan gebeurt misschien wat Sfax denkt.
Ik denk ook niet dat het in zijn huidige vorm zal blijven voortbestaan. Al had Chokri zijn paraplu vlak na het gebeuren al wagenwijd open: "dit hadden we niet zien aankomen" "jamais vu", ... Dus allicht zal het zoals in Duitsland eerder een 'lagere in de rang' (onderaannemers?) zijn die de zwarte piet krijgt toegeschoven.
Nu gaat u toch echt te ver. Ik hoop dat u inziet dat die vergelijking nergens op slaat?

Citaat:
Maar in ieder geval zal niemand het nog ooit durven wagen om tenten onder bomen en instabiele lichtmasten die niet veel windkracht kunnen verdragen te (laten) plaatsen. Toch niemand die dit drama heeft gezien of gevolgd.
Vreemd, velen hebben toen op diezelfde camping in de buurt van lichtmasten en bomen overnacht. En weer doet u alsof heel België hierdoor een trauma heeft opgelopen... Jezus Christus.
Oud 21 augustus 2011, 20:40   #996
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Nu gaat u toch echt te ver. Ik hoop dat u inziet dat die vergelijking nergens op slaat?
Waar maak ik een vergelijking? En welke zou dat dan moeten zijn?

Citaat:
Vreemd, velen hebben toen op diezelfde camping in de buurt van lichtmasten en bomen overnacht. En weer doet u alsof heel België hierdoor een trauma heeft opgelopen... Jezus Christus.
Neen, heel België vond het allemaal fantastisch. De 60 000 kinderen denken allemaal vol geluk en heimwee terug aan dat kwartier en de uren erna. Ze kunnen niet wachten om terug te gaan.
Als dat beter in je wereldbeeldje past, denk dat dan hé.
Oud 21 augustus 2011, 20:44   #997
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waar maak ik een vergelijking? En welke zou dat dan moeten zijn?
Laat maar zitten. U ziet het dus niet in.

Citaat:
Neen, heel België vond het allemaal fantastisch. De 60 000 kinderen denken allemaal vol geluk en heimwee terug aan dat kwartier en de uren erna. Ze kunnen niet wachten om terug te gaan.
Als dat beter in je wereldbeeldje past, denk dat dan hé.
Moet ik dit nu echt uitleggen? Mensen die daar niet eens aanwezig waren, hoe kunnen die in godsnaam een trauma opgelopen zijn?

Ik geef het op. Met hysterische mensen valt gewoon niet te praten. U beschuldigt mij van een simpel wereldbeeld te hebben, echter u bent degene die hier iedere festivalganger die daar aanwezig was bestempelt als getraumatiseerd.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 21 augustus 2011 om 20:45.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 20:46   #998
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Denken dat niets je kan raken of overkomen. Zo typisch aan het jong zijn.
Of aan het mens-zijn, zelfs.
ik ben er 30, en ik heb iets meer meegemaakt in het leven dan menig ander leeftijdsgenote

Citaat:
Ook de organisatie van PKP moet het gedacht hebben toen ze de supercel zagen komen. (Ik ben daar ook al eens half-verzopen hoor.)
in zonhoven, nog geen 5 km van de weide, heeft het alleen maar flink geregend.
Mijn vriendin zat op de camping in haar tent toen het gebeurde, samen met haar vriend.. Vertel me eens, superrampenspecialist, hoe lang op voorhand heb je om een mogelijke situatie in te schatten, en hoe lang op voorhand heb je nodig om 68000 man te ontriumen naar een "veilige plaats'
Citaat:
Maarja, moesten ze iets gelijkaardigs gezegd hebben dan was het plots ieder's eigen verantwoordelijkheid en verandert dat de vragen die ik nu stel bij de organisatie.
iedereen stelt zich wel vragen. Gij gaat 1000x verder

Citaat:
Doch, wat er hier vlakbij is gebeurd en dat mensen als jij die plezier wilden maken en daarvoor betaald hebben op die manier hun avond zijn moeten eh... doorkomen, vind ik een ware schande.
waar zat gij donderdagavond?
Oud 21 augustus 2011, 20:48   #999
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Jij bent een puber zonder verantwoordelijkheid.

Dixit Groentje.
dank voor het compliment

ik vind je bijdragen in deze draad, voorz zover ik ze helemaal gelezen heb, één van de weinige zinnige
Oud 21 augustus 2011, 20:53   #1000
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zegt veel over de waanzin van de massa tegenwoordig. Niet meer denken, gewoon blind de kudde volgen.
Hoezo tegenwoordig?

Dit lemmingen gedrag tijdens en na het festival is van alle tijden.

Niet zolang geleden besliste men ook eens dat de zon om de aarde draaide.
En daar hoefde ook geen onderzoek naar gedaan te worden.

Citaat:

Maar niemand stelt zich blijkbaar de vraag of die man één en ander had kunnen voorzien en zo bijgevolg voorkomen.

Dat is veel te pessimistisch. Als je de diverse fora aanschouwt, ook die buiten Belgie, dan zijn er nogal wat mensen die vermoeden dat de organistatie zwaar heeft zitten blunderen. Op veel meer dan één terein trouwens.

Er zijn ook mensen, ondergetekende is daar één van, die denken dat als er al een onderzoek komt de resultaten en conclusies politiek 'geskewed' zullen worden. Vergeet niet dat dit de corrupte faalstaat Belgie betreft, en kijk dan ook even hoe de politieke, justitiele en economische hazen lopen rond dit festival.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 21 augustus 2011 om 20:53.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be