![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister-President
|
![]() spreuk: zonder god zijn er geen atheïsten
denk er maar over na
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 21 augustus 2011 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg mijn gedacht over Harrie, en richt het aan Trixie. Denkt gij echt dat de nulmeridiaan door uw hol loopt, en dat alles op dit forum aan u gericht is, en op uw persoon betrekking heeft? Anderzijds,...... als een schoentje u past, aarzel dan niet om het aan te trekken, beschaafde kosmopoliet (d?*t is de aanspreking die ik gebruik wanneer ikme specifiek tot u richt als ge me de strot uitkomt) ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 22 augustus 2011 om 00:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ware religiositeit is het bewustzijn van eeuwigheid en oneindigheid... ![]() De wetenschapper heeft daarvan geen verstand: voor hem is alles eindigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Integendeel mijn beste,
Wilt u een bijdrage leveren aan de mensheid? Leef!
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() (Ik wil u (harry) zelfs deze gunst doen. Ik heb namelijk uw theorie overwogen alsof ze de mijne was en mij afgevraagd waarom ik ze niet kan aanvaarden. Mijns inzien geen oninteressant antwoord gevonden op die vraag. Maar die zal ik u tijdelijk schuldig blijven aangezien ik momenteel bepaalde verantwoordelijkheden moet nakomen.)
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 22 augustus 2011 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geleuter van anderen zakt af naar middelmatigheid, ja: het is koekenbakkersstijl van domme burgerlijkheid. Om maar te zwijgen van onverdraagzaamheid jegens de hogere Geest van God zelf. ![]() De waarheid wordt gebannen en de leugen regeert: zo gaat de wereld onder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook kan men de oneindigheid en eeuwigheid niet observeren: deze bestaat alleen voor het denken en ook voor het gevoel. En het bewustzijn daarvan is nog wel bij de religieuze mens. God is eeuwig en oneindig, heet het dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Heeft u dan nog niets opgevangen van de eerste wet van thermodynamica? Het behoud van energie? De implicaties komen namelijk neer op een zekere notie van oneindigheid van energie.
![]() |
#153 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De trollen zijn die kleine satanwezentjes die mij niet willen geloven en Mij liever in de maling nemen. Je bent daar zelf één van. Ze komen voort uit de Germaanse mythologie. Ze kunnen ook vriendelijk wezen en zullen zich nog wel eens bekeren tot het ware christendom van harriechristus. Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de oneindige hoeveelheid energie in de Singulariteit geperst (ook al oneindig en wel oneindig klein: hoe klein mag dat wel niet wezen?... ![]() ![]() ![]() Dan is er nog de limietberekening met Delta x. Nou vooruit dan maar. Maar mijn atoomtheorie is hier het veel betere werk.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik denk dat vele wetenschappers vermoeden dat het heelal oneindig is, enkel hetgeen zich in het heelal manifesteert is tijdelijk, maar altijd in verandering.
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl dat toch duidelijk de microwezentjes zijn. Had Adonai "Elohim-Jahweh-Allah" dat maar geweten, dan had ie het vast wel gezegd aan Adam en hem meteen van de tweede boom laten eten: die van het eeuwige leven. Maar het is nog niet te laat: het kan alsnog gebeuren.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de grondslag der ware verlichting. Dan begint er een nieuw leven. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te denken dat er geen God is, niks hogers dan het eigen zelf, is pure ijdelheid en staat loodrecht op de ware religiositeit: één te zijn met het AL.
Goed: de mens is dan gespleten tussen het AL, dat het Heelal is als een levenloos mechaniek en de hemel waar GOD is. Van dat laatste willen velen niet meer weten, maar mijn atoomtheorie en nieuwe religie verenigt beiden: uiterlijk en innerlijk, een nieuwe aarde en een nieuwe hemel. ![]() |
![]() |
![]() |