![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2781 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() eeuwenlang misbruikt religie de kortzichtigheid van mensen om het eigen bestaan te rechtvaardigen. Dit zal spijtig genoeg nog enkele decennia duren.
![]() |
#2782 |
Banneling
|
![]() Aanzetten of niet het is hier duidelijk genoeg dikwijls een haatbarak en geen praatbarak. Wie dat niet ziet heeft %*$%$ in zijn ogen.
Laatst gewijzigd door karo : 22 augustus 2011 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2783 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of jij dat nu wil begrijpen of niet, kan me niet veel schelen; het doet ook niks terzake in onze discussie. Citaat:
![]() Jij antwoorde daarop: "Door de betekenis van de woorden." Wel over die betekenis van woorden blijf je nu al vijf pagina's kronkelen als een duivel in een wijwatervat. Je verwart het opzettelijk met "oproepen", en nu weer blijf je beweren dat er geen wezenlijk verschil zou bestaan tussen oproepen en aanzetten alsof de discussie daarover ging. Om me beter te kunnen begrijpen geef ik je mee, dat je voor mij klinkt als iemand die op het strand bij mooi weer, volgesmeerd met zonnecrème, petje en zonnebril op, blijft beweren dat de zon, noch licht noch warmte geeft. Je hebt het ook over strafmaten, waarbij je meningen daarover in mijn mond legt en er provocerend een vraagteken achter plaatst om toch maar van onderwerp te kunnen veranderen. Mijn vraag: hoe je gaat bepalen of iets tot geweld, haat of discriminatie zou aanzetten, zonder dat iemand, zuiver en bewezen naar aanleiding van de uiting, geweld gebruikt, discrimineert of zou haten?.... ... is voor mij beantwoord. Namelijk door de betekenis die jij aan woorden wil geven wars van wat het woordenboek ook moge zeggen. Sta me toe, dat niet geheel correct te vinden. Mijn stelling dat men slechts van aanzetten kan spreken, als er werkelijk iemand aangezet werd, blijft onaangeroerd. Dat jij andere betekenissen aan het woordje "aanzetten" geeft, ondanks dat het verschil in betekenis duidelijk werd meegegeven, illustreert alleen maar uw onrelijkheid in deze discussie. Reeds driemaal gaf ik, naast de betekenissen van het woordenboek, het voorbeeld mee van het irritante gedrag van de drugdealers in de Seefhoek te Antwerpen, dat de aanzet was tot het gebruik van geweld. Ik uw optiek zou ik moeten geloven dat diezelfde drugdealers opgeroepen hebben om slaag te krijgen; wat belachelijk is natuurlijk. Citaat:
En je antwoord is duidelijk. : door uw (lees: Artisjok) persoonlijke interpretatie (lees: het opzettelijk misinterpreteren van wat er werkelijk staat.) Mooi is dat. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 22 augustus 2011 om 15:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hadden het over de betekenis van het woord "aanzetten". Gelieve bij dat onderwerp te blijven tot we het eens zijn. Pas daarna is het mogelijk om te discuteren over de juridische gevolgen. Dat kan niet als we het over verschillende dingen hebben. Dan is het enige gevolg, dat we onzinnig naast elkaar praten. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 22 augustus 2011 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2785 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat gij vindt kan misschien voor u interessant zijn, maar is van generlei belang. Wat telt is of het aanzetten vervolgd wordt of niet, en dat staat los van de gevolgen daarvan.
![]() |
![]() |
#2786 | |
|
![]() Citaat:
Wat ik schrijf is wel degelijk on-topic, moderator wannabe. ![]()
![]() |
![]() |
#2787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2788 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag blijft natuurlijk wat wij onder aanzetten moeten verstaan. Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 22 augustus 2011 om 17:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2789 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na lang palaveren, werden er bij mijn weten geen voorbeelden van racisme op ons forum aangehaald en waren we aanbeland bij "aanzetten tot..." Ik probeer daar een duidelijke lijn in te krijgen, maar blijkbaar is dat niet helemaal naar jou zin. De reden waarom, laat zich raden. Maar kom, als jij wil bepalen wat werkelijk aanzetten is tot haat, geweld en discriminatie en wat niet op ons forum, teken dat eens duidelijke grenzen af en we praten erover met het oog op duidelijke afspraken voor iedereen in samenspraak met de moderatie. Per slot van rekening is het onmogelijk om elke posting waar discussie over is, voor te leggen aan de interpretarie van een rechter nietwaar? Dat zou ons forum verlammen denk ik. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2790 | |
|
![]() Citaat:
Hierover wil ik graag verder met je over bomen. Vooropgesteld: Wij zijn het tot zover helemaal eens maar... Ik blijf toch zitten met iets waarover wij al eerder hebben gediscussierd: De 'brand'-roeper in de bioscoop bijvoorbeeld. Okay, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Als ik zeg: 'Knal alle groene marsmannetjes af' zult u zich niet geroepen voelen alle groene marsmannetjes daadwerkelijk af te knallen en als u dat tóch doet blijft het uw eigen verantwoordelijkheid. Niemand hoeft naar mij te luisteren en u kunt uw eigen beslissingen nemen. Maar als ik met twintig aardbewoners twee groene marsmannetjes tegenkom, wij staan argwanend tegenover elkaar, en ik roep: 'Maak ze af, die marsmannetjes!' ben ik weldegelijk (mede-)verantwoordelijk voor wat er daarna gebeurt. Zeker als ik - als alfamannetje - ook nog als leider van zo'n groepje wordt gezien. Radio Télévision Libre des Mille Collines is in mijn ogen weldegelijk mede-verantwoordelijk voor de moorden die erna zijn gepleegd. Daar wringt het dus. Ergens is een grens. Of dat nu met autoriteit of gezag of gelegenheid of situatie of heersende emotie te maken heeft: Ergens is een punt waar woorden wel méér betekenen dan woorden. Net zoals 'brand' roepen in een volle bioscoop. We komen dan echt niet meer weg met 'vrijheid van meningsuiting' te roepen. Zo ook hier. Ik wil toch echt wel een verschil blijven zien tussen meningen, hoe verderfelijk die in sommige ogen ook kunnen zijn, en daadwerkelijke oproepen tot geweld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2791 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik merk gewoon op dat de rechtbank vindt dat de wet iets anders zegt dan wat gij er uiteindelijk van maakt, en dat is uiteindelijk wat telt. Citaat:
Ook dat wijkt nogal af van uw mening blijkbaar. Het mag u misschien niet zinnen, maar het is nu eenmaal zo ![]() Citaat:
In eerste instantie is het aan de moderatie en de eigenaar van het forum en mocht het zover komen, dan zal de rechter op basis van de vele postings hier een uitspraak doen, zeker niet stuk voor stuk.
![]() |
![]() |
#2792 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik concludeer dat uit het feit dat je de vraag ontwijkt en het wezenlijk verschil niet weergeeft. Dat kan je ook niet weergeven, er is geen wezenlijk verschil. Citaat:
Waarom schreef je dan dat ik aanzetten verwar met oproepen. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2747 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2793 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2794 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=153381 p.s. Ook de moderatie "verwart" "aanzetten tot" en "oproepen tot". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2795 | |
|
![]() Citaat:
Ze erkennen zelf dat het vele posten van zulke berichten onder 'haatzaaien' valt. Maar dit geldt natuurlijk ook voor Maarten. Het is Maarten die als verantwoordelijk uitgever veel van dit type berichten publiceert en dan volgens zijn eigen moderatoren als haatzaaier kan aanzien worden.
![]() |
![]() |
#2796 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af vanaf hoeveel zo'n posts per forummer dit gezien wordt als haatzaaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2797 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie het forumreglement. Het mag van jou dus niet gaan over de betekenis van "aanzetten tot", maar jij mag wel zeggen wie dat zou doen.... Mooi is dat. ![]() Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2798 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het was dus niet mijn woordspelletje maar het uwe. Citaat:
Citaat:
U geeft een eigen invulling aan de betekenis en legt het woordenboek waar u als eerste mee afkwam, daarvoor opzij. Mooi is dat. ![]() Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 22 augustus 2011 om 20:44. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2799 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2800 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat probeer ik, maar je gaat er niet op in, omdat je weet zo door de mand te vallen. Een andere reden zie ik niet.
Het is volkomen on-topic om het te hebben over de betekenis van aanzetten omdat aanzetten tot haat, geweld en discriminatie verboden is. Maar dat wil jij niet. U heeft daar een probleem mee. En dat zegt meer over u dan over mij vrees ik. Paulus. |
![]() |
![]() |