![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
zo'n beetje zoals dat rock werchter zich niet hoeft te voorzien op een aardbeving 9 op de schaal van richter. zo overkill zijn |
||
|
|
|
|
|
#422 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Overigens, ik denk dat het voornamelijk de Club was die daar last van ondervond. Die is om een of andere reden ooit veranderd van piramidedak naar zo'n raar dak met torentjes.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 22 augustus 2011 om 19:33. |
||
|
|
|
|
|
#423 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Desalniettemin is er na de storm (een paar uur later) wel de hele weide ontruimd plus zouden er evacuatieplannen bestaan. Vraag mij aub niet hoe die precies moeten verlopen. Ik kan me ook moeilijk van de indruk ontdoen dat er bij zo'n evacuatie doden vallen. Te meer als je weet dat er in dat zelfde domein zo'n vijf jaar geleden 50% minder mensen waren... (Het enige positieve is dat er allicht geen 60 000 op de festivalweide zaten, hoeveel wel: daarover zijn geen cijfers (bij mijn weten). Inmiddels bereiken ook meer en meer verhalen mijn oren die gaan over hoe andere mensen levens gered hebben, dat gaat van jongens die meisjes ergens uit- of terug omhoogtrekken (iets wat ik zelf ook al heb meegemaakt, ook op pukkelpop: de solidariteit en bezorgdheid om mekander is daar erg groot, Limburg hé Je moet weten dat één overledene zelfs mogelijk niet was gevallen. De oudste jongen zou teruggegaan zijn om zijn rugzak te gaan halen. :-/ Maar die solidariteit en bekommerdheid om de medemens, dat doet me wat. Veel van die jongeren zijn helden geweest, op gevaar voor eigen leven. Mogelijk zijn velen ervan degenen met de (zware) verwondingen of zelfs mogelijk niet meer in leven. Wat ik ook nooit zal zeggen en wat hier hopelijk ook duidelijk is geworden dat: hoeveel 'als'en en hoeveel voorzorgsmaatregelen, plannen en veiligheidsmaatregelen je ook neemt: je kan nooit weten of dit effectief tot minder slachtoffers zou hebben geleid. Het enige wat je kan doen is je beleid op evidence base baseren. Zo heb je tenminste slachtoffers proberen te voorkomen en kan je normaal gezien met meer zekerheid zeggen: hier konden er ècht niets aan doen. We hebben alles gedaan waaraan we redelijkerwijze konden denken om dit te voorkomen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 augustus 2011 om 19:24. |
|
|
|
|
|
|
#424 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#425 |
|
|
Die organisatie heeft een fameus grove fout gemaakt... officieel op de hoogte gesteld van code oranje & een orkaan die hun kant op komt wetend dat het bomen zou uitrukken en daken beschadigen... is een gegronde reden om iedereen uit de tenten te sturen en te zeggen zich weg te houden van palen en bomen en de boel daar half te evacueren.
Komen zeggen, jama... die storm zou ons normaal gezien net passeren.... is een enorm staaltje incompetentie en blijk van onverantwoordelijkheid vanwege Chokri Mahassine persoonlijk. Zeker als dan blijkt dat die storm helemaal niet ernaast gaat passeren... het is er eerst nog een kwartier zitten pikdonker worden met stevige opkomende wind en regen. Men mag dit nog draaien zoals men wil, wat mij betreft is die man schuldig aan doodslag van 5 personen.
|
|
|
#426 |
|
|
Hoe zij het weer opvolgen daar zullen ze mee naar buiten doen.
Ik hoop dat ze dat op een verantwoordelijke manier hebben gedaan. Of dat zo is, daar zal een rechter over moeten beslissen. Als ik iets organiseer, huur ik uiteraard geen meteoroloog in maar baseer ik me meestal op verschillende sites en puzzel ik wat de meeste kans is. Zoals gezegd zorg ik er altijd voor dat mijn gasten ook naar binnen kunnen... en dan bedoel ik niet in een partytent of onder een luifel. Ik hoop dat de organisatie zelf kan laten zien dat ze dit zeer belangrijke punt, als een goede huisvader, heeft aangepakt.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 augustus 2011 om 19:37. |
|
|
|
|
|
#427 | |
|
|
Citaat:
Raven, je zegt wat ik eigenlijk ook denk maar hier niet zeggen wil. Sommigen lijken zelfs in staat tot doodslag als je één slecht woord uitspreekt over die organisatie. Ik durf nog verder te gaan: bij de eerste persconferentie live op tv was het duidelijk hoezeer Chokri zijn woorden wik en woog en zich al was aan het verschonen voor een eventuele herstart van het festival. Diezelfde avond nog. De communiqué dat er alsnog optredens zouden volgen ging dan ook de wereld in. De volgende dag verschuilden ze zich achter "crowd control". Oranje betekent inderdaad "gebouwen beschadigen" en bomen losrukken of omverwerpen, veel duidelijker kon het KMI nie tzijn en veel meer is daar ook niets gebeurd. Niets op die weide was zo sterk als een gebouw... Daarmee is alles gezegd. De vraag of Chokri maatregelen zou hebben genomen als het KMI die ochtend code "zwart" had afgekondigd voor Limburg, blijft onbeantwoord. Misschien maar goed ook. $$$$ zeg ik u ... Dat die man daarmee wegkomt in Vlaanderen. In andere landen was het nu een crimineel geweest ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 augustus 2011 om 19:43. |
|
|
|
|
|
|
#428 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#429 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#430 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#431 | |||
|
|
[quote=donzigschaap;5643765]Deed u dat maar, in plaats van hier steeds te komen beweren dat de schuld al vaststaat.
Citaat:
Supercel was voorspeld. Citaat:
En vooral ook zich baserend op de kennis dat onderzoeken van het parket waarbij 60 000 mensen en domeinen van meerdere hectares groot getroffen zijn waarop dodelijke slachtoffers en veel levenslang invaliden en andere gewonden en getraumatiseerden gevallen zijn, in minder dan een dag kan worden afgerond. Only in Belgium .... Citaat:
Wat wil u nog meer? Kmi: code oranje -> schade aan gebouwen. Op PKP stond niets dat qua sterkte ook maar in de buurt komt van een gebouw. 1 + 1 = 2 De vraag die ik me blijf stellen is: had men het in Chokri's oor geschreeuwd, die ochtend. Had hij iéts gedaan? Heeft hij iéts gedaan? Behalve zelf een veilig onderkomen zoeken natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 augustus 2011 om 19:50. |
|||
|
|
|
|
|
#432 |
|
|
Ocharme de Chokri, 't is zo ne sympathieke en nog ne getinte ook!.
Moest Pukkelpop worden georganiseerd door een Amerikaanse firma, we zouden andere geluiden horen van dezelfden die nu Chokri uit de wind proberen te zetten. Ziet ge wel die Amerikaanders! Winstbejag gaat voor de veiligheid van de mensen!
|
|
|
#433 | |||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Wie zegt trouwens dat ESTOFEX zelfs maar bekend is bij de organisatie van PP? U neemt gewoon teveel aan. Het is dat wat zo storend is. Citaat:
Verder weet ik ook dat u precies ook niet veel ophebt met Chokri Mahassine (waarom zullen we maar buiten beschouwing laten) en dat het daarom al moet vaststaan dat er omkoping heeft plaatsgevonden. Citaat:
Misschien was Chokri inderdaad beter gestorven. Dan hoefden we waarschijnlijk uw gezaag niet te lezen.
|
|
|
|
#434 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb eerder de indruk dat sommigen geen objectief onderzoek willen, maar één waar er één en slechts één schuldige is. Ik zou eerder een onderzoek instellen naar de organisaties van ALLE FESTIVALS en niet concentreren op een waar het serieus mis is gegaan. |
||
|
|
|
|
|
#435 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toch vreemd dat een parket op het eerste gezicht vindt dat de organisatie geen schuld zou treffen. |
|
|
|
|
|
|
#436 |
|
Minister-President
|
omdat alle voorschriften en regels werden gevolgd? indien ze niet werden gevolgd zou er inderdaad een onderzoek moeten komen
|
|
|
#437 | |
|
|
Citaat:
Voor mij is dat logisch... voor u is dat ook logisch.... Maar voor mensen voor wie er geld in het spel zit is dit niet logisch. Ik verwacht niet dat deze man ter orde gaat geroepen worden door bovenstaand gezond-verstand doodleuk te negeren; Al verwacht ik me hopelijk wel aan strenge regels & voorschriften die organisatoren verplichten de veiligheid van de festivalgangers voorop te stellen aan het geld; Maar laat het een troost zijn voor de families dat het voor veel geld was zeker
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 22 augustus 2011 om 21:40. |
|
|
|
|
|
|
#438 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De kwestie gaat om de vraag wie de schade betaalt. Uiteraard, wie nooit een cent heeft moeten bekostigen vindt het doodnormaal dat iedereen solidair meebetaalt. Sukkels. |
|
|
|
|
|
|
#439 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#440 | ||
|
|
Citaat:
Even kijken ... EXTOFEX Citaat:
http://www.estofex.org/ Staat al de hele tijd op rood. Groentje, belt gij mijn bedrijf dat ik van u niet mag komen werken?
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 23 augustus 2011 om 06:15. |
||
|
|
|