Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 augustus 2011, 20:38   #201
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Kritiek verwarren met afkeuring leidt mij eerder tot schuimbekkerij.
Als irrelevante niet-Belgische Belgicist doet het er niet toe wat u doet schuimbekken...
Oud 22 augustus 2011, 20:44   #202
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Als irrelevante niet-Belgische Belgicist doet het er niet toe wat u doet schuimbekken...
mij = mijn inziens
DucDEnghien is offline  
Oud 22 augustus 2011, 20:50   #203
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
voor alle niet Vlamingen.
Ik vrees inderdaad dat jij aan dezelfde tafel zult moeten aanschiuiven. Maar het is volledig onjuist en bovendien nogal arrogant van u om de groep waartoe u behoort - 'fundamentalistische huisnegers en volksverraders' - uit te breiden tot alle niet Vlamingen. Een Iraqees of een Armenier, zelfs een Belgophone, die in Vlaanderen komt wonen, en zich zelfs een klein beetje inburgert, is een Vlaming. Anschlussers tellen niet mee natuurlijk. Als ge dat niet snapt dan zegt dat meer over u dan over mij ze jochie.
Oud 22 augustus 2011, 21:33   #204
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
U bevestigt daarmee enkel wat ik wil stellen: samenwerking tussen Franstaligen en Vlamingen is onmogelijk. Laten we daar nota van nemen om ons zo snel mogelijk de rug toe te keren.
DucDEnghien is offline  
Oud 22 augustus 2011, 22:36   #205
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is hun vrije keuze en daar is verder niets mis mee. Ik kan me geen wet voor het hoofd halen die dit zou verbieden trouwens.
Euh, inderdaad. Heb ik ooit het tegendeel beweerd, misschien? Ik vind het gewoon kenmerkend voor de schizofrene houding van veel franstaligen, waarbij men enerzijds België wil behouden en anderzijds Vlaanderen op alle mogelijke manieren een hak wil zetten.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 22 augustus 2011, 22:40   #206
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Vlaanderen doet wat mij betreft wat ze wil. Vlaanderen interesseert mij niet.
Dat is tenminste een consequente houding, die zou moeten aangemoedigd in Wallonië. Jammer genoeg is de Waalse identiteit de laatste decennia verdrongen geraakt door de 'francofone' en de 'Belgische' identiteit.
Oud 22 augustus 2011, 22:40   #207
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Euh, inderdaad. Heb ik ooit het tegendeel beweerd, misschien? Ik vind het gewoon kenmerkend voor de schizofrene houding van veel franstaligen, waarbij men enerzijds België wil behouden en anderzijds Vlaanderen op alle mogelijke manieren een hak wil zetten.
Minder en minder Walen willen België behouden en willen zich volledig afkeren van Vlaanderen wat een goede zaak is. Het is deze weg die we moeten opgaan.
DucDEnghien is offline  
Oud 22 augustus 2011, 22:46   #208
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Het bewijs van de onwaarschijnlijke arrogantie van de franstaligen. Ze denken dat het een dreigement is als ze zeggen dat ze het gaan afbollen! Lol, good riddance to bad rubbish zou ik zeggen. Die extra 12 miljard, die zullen we missen - lol, nee, ik vergis me - dat is geld dat we niet meer moeten besteden aan franstalige luizen in onze pels en die we dus kunnen uitgeven aan het oplossen van problemen en het voeren van een beleid, twee andere zaken die plots mogelijk worden als Belgie verdwijnt...

Doe zo voort - als men u wat ruchtbaarheid geeft durft de Vlaming niet anders dan voor de onafhankelijkheid te opteren. Vive le Douche!
Wat is nu eigenlijk het probleem? Waarom die vijandigheid? Duc is een bondgenoot, één van die zeldzame Walen die bereid is een verstikkend land vaarwel te zeggen, zelfs al is dat op budgettair vlak risicovol. Ik heb er respect voor.
Oud 22 augustus 2011, 22:46   #209
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U bevestigt daarmee enkel wat ik wil stellen: samenwerking tussen Franstaligen en Vlamingen is onmogelijk. Laten we daar nota van nemen om ons zo snel mogelijk de rug toe te keren.
Vertel het aan de parasitaire agorofoben uit het zuiden hé. We zijn ze liever kwijt dan rijk - helaas zijn ze een klein beetje verslaafd aan baasje spelen over ons en als ze drie dagen zonder tranferts zitten beginnen de ontwenningsverschijnselen. Het is Vlaanderen zijn fout niet dat Wallonie pathetische bedelaar is, het is Vlaanderen zijn fout niet dat Brussel een crack whore is.

WAT NOG NIET DOORGEDRONGEN IS BIJ JULLIE IS DAT JULLIE MET EVENVEEL COMPASSIE ZULLEN BEHANDELD WORDEN ALS JULLIE DES TIJDS AAN ONS GETOOND HEBBEN, MAW GEEN.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 22 augustus 2011 om 22:50.
Salvadorii is offline  
Oud 22 augustus 2011, 22:51   #210
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Voila, dat noemen ze dus een racistisch discours.
Het is anders niet zijn schuld dat de gemiddelde Vlaming ons desastreus laag geboortecijfer wegwuift met redeneringen als 'kinderen vormen toch een last, ik zal op mijn vijfendertigste wel zien' of 'er zouden best wel wat minder mensen op aarde mogen zijn'. De bevolkingspyramide van een gemiddeld Vlaams dorp al eens bekeken?
Oud 22 augustus 2011, 22:53   #211
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Vertel het aan de parasitaire agorofoben uit het zuiden hé. We zijn ze liever kwijt dan rijk - helaas zijn ze een klein beetje verslaafd aan baasje spelen over ons en als ze drie dagen zonder tranferts zitten beginnen de ontwenningsverschijnselen. Het is Vlaanderen zijn fout niet dat Wallonie pathetische bedelaar is, het is Vlaanderen zijn fout niet dat Brussel een crack whore is.
Dat doe ik elke dag. Ik beschouw Walen die zich verder willen aanklampen aan België als nutteloos, als mensen zonder eer. Langs de andere kant is elke samenwerking met Vlamingen op welk vlak dan ook een energieloze voortzetting van het bestaand systeem dat stopgezet moet worden en zo snel mogelijk. Wallonië moet zich op elk vlak los maken van Vlaanderen en elke samenwerking vermijden.
DucDEnghien is offline  
Oud 22 augustus 2011, 22:55   #212
DucDEnghien

Standaard

Citaat:

WAT NOG NIET DOORGEDRONGEN IS BIJ JULLIE IS DAT JULLIE MET EVENVEEL COMPASSIE ZULLEN BEHANDELD WORDEN ALS JULLIE DES TIJDS AAN ONS GETOOND HEBBEN, MAW GEEN.
We hebben uw compassie niet nodig, we hebben jullie helemaal niet nodig. Dat moet meer en meer de boodschap zijn in Wallonië : contact met Vlaanderen is nefast voor voor Wallonië, welk contact dan ook.
DucDEnghien is offline  
Oud 22 augustus 2011, 22:57   #213
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Dat doe ik elke dag. Ik beschouw Walen die zich verder willen aanklampen aan België als nutteloos, als mensen zonder eer. Langs de andere kant is elke samenwerking met Vlamingen op welk vlak dan ook een energieloze voortzetting van het bestaand systeem dat stopgezet moet worden en zo snel mogelijk. Wallonië moet zich op elk vlak los maken van Vlaanderen en elke samenwerking vermijden.
Samenwerking in de Belgische context is inderdaad zinloos. Eventueel kan op Europees vlak voor bepaalde steden wel iets uitgewerkt worden als de Euregio Rijsel-Kortrijk. Uiteindelijk verdwijnt samen met België direct ook de nood aan vijandelijkheid.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 22 augustus 2011 om 22:58.
Oud 22 augustus 2011, 22:58   #214
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is nu eigenlijk het probleem? Waarom die vijandigheid? Duc is een bondgenoot, één van die zeldzame Walen die bereid is een verstikkend land vaarwel te zeggen, zelfs al is dat op budgettair vlak risicovol. Ik heb er respect voor.
Bon, ieder zijn ding. Hij is misschien een objectieve bondgenoot, maar hij zit niet in met zijn zogezegde 'eigen volk'. Als hij het niet erg vindt van Walen aan hun lot over te laten waarom zou een Vlaming hem moeten vertrouwen? Sarah Palin steunt Israel, maar enkel omdat ze gelooft dat dit de dag des oordeels, en dus de vernietiging van alle Joden, dichterbij brengt. Awel zulke 'bondgenoten', daar moet ik niks van hebben...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 22 augustus 2011 om 22:59.
Salvadorii is offline  
Oud 22 augustus 2011, 22:59   #215
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Voila, dat noemen ze dus een racistisch discours.
O ja? Ik ken persoonlijk anders zelfs groenen - de grootste zelfverklaarde antiracisten in Vlaanderen - die de essentie van deze boodschap - de allochtonen in taaldiffuse gebieden voor de eigen gemeenschap winnen - nog altijd niet begrepen hebben.
SDG is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:02   #216
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Bon, ieder zijn ding. Hij is misschien een objectieve bondgenoot, maar hij zit niet in met zijn zogezegde 'eigen volk'. Als hij het niet erg vindt van Walen aan hun lot over te laten waarom zou een Vlaming hem moeten vertrouwen?
Die redenering snap ik niet zo goed. Dus als Vlaanderen (opnieuw) de armere regio van België was, zou je tegen Vlaamse onafhankelijkheid zijn? Nee toch, hoop ik. Hij verkiest zelfbestuur en eer boven de Belgische melkkoe en dat vind ik bewonderenswaardig als nationalist. Als het echt om een Waal gaat natuurlijk, want op een forum kan men alles beweren.
Oud 22 augustus 2011, 23:03   #217
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Samenwerking in de Belgische context is inderdaad zinloos. Eventueel kan op Europees vlak voor bepaalde steden wel iets uitgewerkt worden als de Euregio Rijsel-Kortrijk. Uiteindelijk verdwijnt samen met België direct ook de nood aan vijandelijkheid.
Wij zullen zelf beslissen met wie we willen samenwerken en niemand anders. En samenwerking met Vlaanderen is en blijft nefast voor Wallonië, op welk vlak dan ook.
DucDEnghien is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:06   #218
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
En samenwerking met Vlaanderen is en blijft nefast voor Wallonië, op welk vlak dan ook.
Een redelijk gratuite uitspraak. Waarom?
Oud 22 augustus 2011, 23:10   #219
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Een redelijk gratuite uitspraak. Waarom?
Er zou alleen maar terug belgicistisch gekibbel van komen er is geen samenwerking mogelijk dat hebben de laatste 20 jaren aangetoond. En als onafhankelijke staat zullen wij beslissen met wie willen wij samenwerken en niemand anders.
DucDEnghien is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:12   #220
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Er zou alleen maar terug belgicistisch gekibbel van komen er is geen samenwerking mogelijk dat hebben de laatste 20 jaren aangetoond. En als onafhankelijke staat zullen wij beslissen met wie willen wij samenwerken en niemand anders.
Goed goed, 't is net een wrokkig klein kind.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be