![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#11181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat meiske kwam te vertellen dat haar geloof _ dat slecht zeer latent aanwezig was _ pas helemaal tot uiting kwam nadat ze ettelijke van die bijeenkomsten _ die ze best wel leuk vond _ genoot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al wat je kan zeggen is : 'Plots out die zich als homo en handelt daar ook openlijk naar' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11184 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na 10 jaar zijn bv de kinderen groot genoeg. Het lijkt misschien een wat bizarre redenering maar nogal wat mensen ( niet alleen homo's dus die zo vlug mogelijk willen scheiden ) redeneren wel zo Citaat:
Dat zal je dan zo'n typeke moeten vragen hé |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet ook niet echt wat je met dat interview wil bewijzen. Tenslotte, als je je aangetrokken/geroepen voelt om naar een bijeenkomst te gaan van katholieke gelovigen, dan zit daar toch reeds het geloof in?
![]() |
![]() |
![]() |
#11186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11187 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik haal die onzin uit het feit dat hij bepaalde voorspellingen uit zijn theorieen zelf niet kon geloven, denk daarbij aan zijn statisch heelal.
![]() |
![]() |
![]() |
#11189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen toch niet...
Er is wel een groot verschil met een god wie je de schepping ed toeschrijft ( het grote klokwerk op touw zet ) en zich dan niet langer bemoeit, tenzij zeer uitzonderlijk, en bij wie de cirkel terug eindigt en een wereldbeeld waar enkel deterministische regelmaat van uit gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... het zijn net zulke zinsnedes die maken dat men hem geloof toeschrijft. Het is niet omdat ge wat uitspraken doet waar het woordje 'god' in voorkomt dat je dan ook gelovig zou zijn of er op 'n minst over nadenkt, hé 'Gott würfelt nicht' betekent niets meer dan dat hij niet wou afwijken van dat deterministische oorzaak-gevolg beeld... daar waar de kwantummechanica net anders deed vermoeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meestal zal er wel al een gelovige factor aanwezig zijn maar dat hoeft dus niet zo te zijn. Hoeveel mensen ( niet gelovigen dus ) gaan bv niet naar Compostella ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja hij geloofde, of beter hield, vast aan bepaalde vastgeroeste ideeën. Dat is niet geheel onlogisch en zeker niet vreemd in het wetenschappelijke denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Moeder natuur laat niet met zich sollen door ouwe kinderlokkers in lange witte jurken. ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |