Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2011, 08:13   #1061
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
de fransen mogen van geluk spreken dat ze zo geen truffelvretende onverantwoorde zot aan de knoppen van hun kernarsenaal krijgen
? Het was eerlijk gezegd (en nochtans kan ik niet verdacht worden van sterk linkse sympathieen) qua economisch beleid veruit mijn geprefereerde kandidaat. Maar het is juist dat zijn problematisch gedrag met vrouwen in zo een functie wel een probleem is, al was het maar vanwege de blootstelling aan complotten en chantage die daarmee gepaard gaan.

Kunt ge van ons Sarkooke niet zeggen, die heeft zelfs hulp nodig om een vrouw te vinden
(toegegeven, zijn helpers zijn met kwaliteitsmarchandise terug gekomen.... )

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 augustus 2011 om 08:15.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 09:39   #1062
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar "beyond reasonable doubt" zat er voor mij niet echt meer in,

....
Dat is per definitie moeilijk als de verdachte zo verstandig is zijn kaken op elkaar te houden.

Citaat:
Het spijtige voor Frankrijk is dat ze daarmee waarschijnlijk de presidentskandidaat met het meeste economische inzicht kwijt zijn ,,,.
Als je kijkt naar de activiteiten van de IMF de laatste jaren valt daar veel op af te dingen.

Citaat:
Maar het is juist dat zijn problematisch gedrag met vrouwen in zo een functie wel een probleem is, ....
Iemand als Berlusconi heeft daar weinig last van.
Maar die betaalt dan ook netjes (en royaal).

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 augustus 2011 om 09:41.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 09:51   #1063
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat is per definitie moeilijk als de verdachte zo verstandig is zijn kaken op elkaar te houden.
Over wie hebt je het hier ? De meid of DSK ?

Citaat:
Als je kijkt naar de activiteiten van de IMF de laatste jaren valt daar veel op af te dingen.
Ah ? Ik dacht net dat het onder DSK was dat het IMF dat eerder een soort van nogal strakke stofferige "boekhoudkundige bank voor landen in moeilijkheden" verworden was naar een instelling dat een land tracht terug zijn staatsfinancien in orde te krijgen ?
(Griekenland is wel een redelijk hopeloos geval natuurlijk, maar toch)
Oud 23 augustus 2011, 09:55   #1064
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Iemand als Berlusconi (die bepaald niet achterlijk is) heeft een cordon met bodyguards die ervoor zorgen dat ongewenste individuen niet in zijn buurt komen.

Wat DSK aangaat: nogmaals - ik ben er van overtuigd dat het een opzetje is. Vooral omdat een zaak die je niet hard kan maken al in 1e instantie naar voren komt.
Van begin af aan was ' het bewijs ' er niet en heeft men willens en wetens (wellicht door draaien van het NYPD) de zaak slepende gehouden totdat dit niet langer kon. En toen zakte de figuurlijke broek af.
Oud 23 augustus 2011, 09:57   #1065
freelancer
Banneling

Standaard

Het is wel 'boeiend' vast te stellen dat vooral (klein)links vanaf minuut 1 de kant van de rijke DSK koos...

--------------------------------

En dat die niet afkomen met te verklaren dat bij hen niemand schuldig is zolang het niet bewezen is...

Het moest Bart De Wever eens geweest zijn...

Laatst gewijzigd door freelancer : 23 augustus 2011 om 09:58.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 10:02   #1066
D'ARTOIS

Standaard

Er is totaal niets bewezen, er is niet eens een "zaak" ....... en wie is klein links?
Oud 23 augustus 2011, 11:34   #1067
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Iemand als Berlusconi (die bepaald niet achterlijk is) heeft een cordon met bodyguards die ervoor zorgen dat ongewenste individuen niet in zijn buurt komen.

Wat DSK aangaat: nogmaals - ik ben er van overtuigd dat het een opzetje is. Vooral omdat een zaak die je niet hard kan maken al in 1e instantie naar voren komt.
Van begin af aan was ' het bewijs ' er niet en heeft men willens en wetens (wellicht door draaien van het NYPD) de zaak slepende gehouden totdat dit niet langer kon. En toen zakte de figuurlijke broek af.
-Ray Kelly, chef van de NYPD kreeg in 2006 het Légion d'Honneur van Sarkozy, zomaar:
http://www.huffingtonpost.com/len-le..._b_869070.html

-D.A. Cy Vance :

Citaat:
Who is Cyrus Vance Jr.?

He is the son of the late Cyrus Vance who served as Secretary of State in the Carter administration.

But there is more than meets the eye. Nicolas Sarkozy's step father Frank G. Wisner II, a prominent CIA official who married his step mother Christine de Ganay in 1977 served as Deputy Executive Secretary of State under the helm of Cyrus Vance Senior, father of District Attorney Cyrus Vance Junior.

Is it relevant?

The Vance and Wisner families had close personal ties. In turn Nicolas Sarkozy had close family ties with his step father Frank Wisner (and his half brothers and sisters in the US and one member of the Wisner family was involved in Sarkozy's election campaign).
http://www.globalresearch.ca/index.p...t=va&aid=24866
Dan weet je 't wel, hé?
Mail van Accor (=Sofitel) naar een Frans ministerie:
http://www.lepost.fr/article/2011/07...omber-dsk.html
http://goo.gl/OJ58M

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 augustus 2011 om 11:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 14:12   #1068
D'ARTOIS

Standaard

@Filo

Deze zaken had je al toegelicht en derhalve liggen er zware motieven om aan ons Sarko' tje te denken, het jongetje dat met iedereen goede maatjes wil zijn.

In zo' n geval mag je snakken naar de eigenzinnige maar snoeiharde politiek van een De Gaulle die werkelijk met de Yanken niets te schaften had en ijskoud de NAVO verliet.
Gen zweterige, lachende draaikont maar een kille, harde politicus. (Die ook fouten maakte - zie OAS).
Politici zijn opportunisten, maar ergens liggen toch wel grenzen aan datgene wat toelaatbaar is
Oud 23 augustus 2011, 14:22   #1069
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Techisch gezien zijn de beschuldigingen niet "vals" of "verkeerd" bevonden. Het enige wat er gebeurd is, is dat de DA denkt (hoogstwaarschijnlijk terecht) dat hij niet genoeg solide bewijsmateriaal heeft om in een proces de schuld van DSK "beyond reasonable doubt" kunnen aan te tonen.

DSK kan dus best schuldig zijn, maar men kan het niet bewijzen. Of DSK kan onschuldig zijn, maar daarover wordt niks gezegd.

Ik denk dat het voor DSK ook heel moeilijk zal zijn om te *bewijzen* dat de beschuldigingen van de kamermeid vals zijn "beyond reasonable doubt", tenzij hij kan hard maken dat ze bvb een prostituee is of dat er een of ander complot zou kunnen aangetoond worden.

Absence of proof is niet hetzelfde als proof of absence. En we zullen dus nooit weten wat er echt is gebeurd. Dat is een erge zaak voor de onschuldige (een van de twee) in deze affaire, he.

Ofwel is die meid echt verkracht, en dan is ze nu gezien (maar ik zou zeggen: eigen schuld dan, ze heeft haar zaak zelf kapotgelogen). En dan hebben we nu inderdaad een smeerlap van een rijke stinkerd die er schoon vanonder is gemuisd.

Ofwel is die meid een leugenaarster, en dan is het gewoon verschrikkelijk wat DSK is overkomen, en blijft er een verdachtmaking aan zijn imago plakken.

Dus in elk geval komt er iemand met veel kleerscheuren uit deze affaire.
In Rusland of veel andere landen zou er al alleszins zo niet vanaf komen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 14:23   #1070
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Het is wel 'boeiend' vast te stellen dat vooral (klein)links vanaf minuut 1 de kant van de rijke DSK koos...

--------------------------------

En dat die niet afkomen met te verklaren dat bij hen niemand schuldig is zolang het niet bewezen is...

Het moest Bart De Wever eens geweest zijn...
misschien zouden we eens iemand een aanklacht tegen Bart Dewever wegens seksuele indimidatie moeten laten indienen.

Ik vind DSK een rijke vetzak, en ben blij dat hij geen president wordt. Maar het feit dat iemand in het Westen zo gemakkelijk kan vernietigd worden stuit me toch tegen de borst.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 augustus 2011 om 14:25.
Oud 23 augustus 2011, 14:26   #1071
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
misschien zouden we eens iemand een aanklacht tegen Bart Dewever wegens seksuele indimidatie moeten laten indienen.

Ik vind DSK een rijke vetzak, en ben blij dat hij geen president wordt. Maar het feit dat iemand in het Westen zo gemakkelijk kan vernietigd worden stuit me toch tegen de borst.
U zou dan BDW ongetwijfeld even fel verdedigen zoals U nu met DSK hebt gedaan...
Oud 23 augustus 2011, 14:41   #1072
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zou dan BDW ongetwijfeld even fel verdedigen zoals U nu met DSK hebt gedaan...
misschien wel, als duidelijk zou blijken dat de aanklacht een set-up is.

Dat is niet de manier waarop ik aan politiek wil doen.
Oud 23 augustus 2011, 14:48   #1073
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
misschien wel, als duidelijk zou blijken dat de aanklacht een set-up is.
Het is ook niet *duidelijk* dat de aanklacht een set-up is. Het zit er wel in. En dat is voldoende om hem niet te veroordelen, omdat die gegronde twijfel bestaat. Ik acht het niet bewezen dat hij onschuldig is. Maar ik vind wel dat de zaak meer dan twijfelachtig genoeg is, om hem inderdaad niet te veroordelen, want de kans dat een onschuldige de nor in gaat is dan veel te groot.
Oud 23 augustus 2011, 14:57   #1074
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is ook niet *duidelijk* dat de aanklacht een set-up is. Het zit er wel in. En dat is voldoende om hem niet te veroordelen, omdat die gegronde twijfel bestaat. Ik acht het niet bewezen dat hij onschuldig is. Maar ik vind wel dat de zaak meer dan twijfelachtig genoeg is, om hem inderdaad niet te veroordelen, want de kans dat een onschuldige de nor in gaat is dan veel te groot.
DSK heeft wel het geluk dat het 'kamermeisje' Jef Vermassen niet als verdediger heeft...
Want dan had onze brave man het aan zijn cloten...

Laatst gewijzigd door freelancer : 23 augustus 2011 om 14:58.
Oud 23 augustus 2011, 15:09   #1075
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DSK heeft wel het geluk dat het 'kamermeisje' Jef Vermassen niet als verdediger heeft...
Want dan had onze brave man het aan zijn cloten...
kamermeisje vind ik ook niet het geschikte woord als je die vette troela ziet.

DSK kan met zijn geld de beste modellen krijgen na een telefoontje maar zou alles op spel zetten voor dat lelijk scharminkel. Een beetje serieus blijven hé...

In Afrika krijg ik bijna wekelijks aanbiedingen van kamermeisjes... sommige komen zelfs express binnen als je onder de douche staat, wat ze willen is een geschenkje. Ik ga er niet op in omdat m'n vriendin dat niet zo leuk zou vindenmoest ze plots binnenkomen, en bovendien vind je modellen in de discotheken voor hetzelfde geld.

Wat er gebeurd is volgens mij is dat DSK dacht, oh een Afrikaanse die zichzelf aanbiedt voor wat geld, net als in Afrika. Niets gevaarlijks aan. Als je veel van continent verandert kun je je weleens vergissen en vergeten dat elk land heel anders s.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 augustus 2011 om 15:13.
Oud 23 augustus 2011, 15:52   #1076
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
kamermeisje vind ik ook niet het geschikte woord als je die vette troela ziet.

DSK kan met zijn geld de beste modellen krijgen na een telefoontje maar zou alles op spel zetten voor dat lelijk scharminkel. Een beetje serieus blijven hé...

In Afrika krijg ik bijna wekelijks aanbiedingen van kamermeisjes... sommige komen zelfs express binnen als je onder de douche staat, wat ze willen is een geschenkje. Ik ga er niet op in omdat m'n vriendin dat niet zo leuk zou vindenmoest ze plots binnenkomen, en bovendien vind je modellen in de discotheken voor hetzelfde geld.

Wat er gebeurd is volgens mij is dat DSK dacht, oh een Afrikaanse die zichzelf aanbiedt voor wat geld, net als in Afrika. Niets gevaarlijks aan. Als je veel van continent verandert kun je je weleens vergissen en vergeten dat elk land heel anders s.
Net als DSK hebt U schijnbaar niet veel respect voor vrouwen...
Oud 23 augustus 2011, 16:01   #1077
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jef Vermassen verdedigt enkel schuldigen, dacht ik ?
Oud 23 augustus 2011, 16:22   #1078
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net als DSK hebt U schijnbaar niet veel respect voor vrouwen...
Maar dat is geen strafbaar feit op zich, he.
Oud 23 augustus 2011, 16:24   #1079
D'ARTOIS

Standaard

Een herdersuurtje met een leuke New Yorkse juf die er niet alleen leuk uitziet maar ook nog eens tekst heeft in ruil voor een pokdalige Afrikaanse slons is one bridge too far .....

Het feit dat de yanken ' de zaak ' als een nachtkaars uit hebben laten gaan zegt op zich al genoeg.
Het land is in mentaal opzicht nog niet veel verder dan 1846 ........
Oud 23 augustus 2011, 16:25   #1080
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Jef Vermassen verdedigt enkel schuldigen, dacht ik ?
U vergist U...

Jef Vermassen was de advocaat van de familie van slachtoffer Els Van Doren...

http://www.clint.be/actua/binnenland...ssen-verworpen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be