Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2011, 16:18   #1101
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Maar goed, het meeste wat jullie (de minimaliseerders) posten, is gebaseerd op een gebrek aan informatie over het hele gebeuren. Dat, of moedwillig dwarsliggen.
lol

shove it somewhere dark groentje
Oud 23 augustus 2011, 16:19   #1102
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Ja, u heeft gelijk. Ik ga wat liggen zonnen buiten.
tis code ORANJE

zot
Oud 23 augustus 2011, 16:22   #1103
Fleur__
Lokaal Raadslid

Fleur__'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, u heeft gelijk. Ik ga wat liggen zonnen buiten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
tis code ORANJE

zot

Geniet ervan. Het leven is te kort om bepaalden die het niet verdienen je aandacht te schenken.
Fleur__ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 19:57   #1104
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat iemand van jullie die zo hard schreeuwt dat niemand ook maar psychisch leed heeft opgelopen gisteren de fora, facebooken, gsm, ... of wat dan ook gebruikt heeft om iets te horen van wat de jongeren en zelfs niet betrokkenen voelden toen er een onweer opkwam.
Deze nacht ben ikzelf overigens drie keer uit mijn bed gedonderd. Het heeft hier ook weer redelijk vies gedaan. (Ik zei het al, al kan ik er geen zekerheid opplakken en is het misschien gewoon een indruk: maar de onweders van de laatste jaren lijken toe te nemen in ernst alsook lijken ze bepaalde regio's van Limburg (die rond het kanaal veelal en rond Genk dat ook iets dieper ligt "Genk ligt in een gat" is toch een uitdrukking die ik hier al jaren hoor om te verklaren waarom het meestal al vies moet doen vooraleer het goéd weer is in Genk) als neerstrijkplaats te kiezen.

Nja, ik vind dat erg. Dat net vlak na deze feiten weer zo'n hevige onweders moeten volgen terwijl de hele jeugd, hun ouders, kennissen en familieleden net ...

Edit: De KMI-website ligt overigens plat en ik vraag me nog steeds af wanneer er publiek gemaakt wordt waarop Chokri zich beroepte voor zijn weersinformatie en of hij maatregelen heeft genomen. Naar het schijnt stelde enkel een Amerikaanse journalist een kritische vraag hieromtrent op de persconferentie, die ik niet kan herbekijken op de VRT-site.
Pffft, dramaqueen...

Deze nacht zelfs geen beetje last gehad van dat onweer (enkel 's morgens even gefronst omdat de wagen vol met bladeren en takken lag), en deze morgen toen het compleet pitch-black werd ook eens goed gelachen, de ruit terug gesloten, omgedraaid en verder gedaan met wat belangrijker was.

Me dunkt hebben veel mensen gewoon ene huizenhoog met iets dat ze zelf niet kunnen controleren.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 20:10   #1105
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar goed, het meeste wat jullie (de minimaliseerders) posten, is gebaseerd op een gebrek aan informatie over het hele gebeuren. Dat, of moedwillig dwarsliggen.
Jij was er evenmin; dus hoezo, jij hebt meer informatie?

Vertel eens Groentje, welke wapenfeiten heb jij op je conto staan, die zoudne rechtvaardigen dat je beter dan wie dan ook hier weet wat er goed en fout is gegaan, wat de impact is op de betrokken personen, wie op het matje moet geroepen worden, welke maatregelen genomen hadden moeten worden die niet genomen zijn... Ben je iemand van Stageco of ben je een ervaren tenten/podiumbouwer? Heb je al veel licht- en geluidsinstallaties moeten opzetten? Ben je een organisator? Ben je een weerdeskundige? Ben je een psycholoog of hulpverlener? Ben je een veiligheidscoordinator?
Oud 23 augustus 2011, 20:44   #1106
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Jij was er evenmin; dus hoezo, jij hebt meer informatie?

Vertel eens Groentje, welke wapenfeiten heb jij op je conto staan, die zoudne rechtvaardigen dat je beter dan wie dan ook hier weet wat er goed en fout is gegaan, wat de impact is op de betrokken personen, wie op het matje moet geroepen worden, welke maatregelen genomen hadden moeten worden die niet genomen zijn... Ben je iemand van Stageco of ben je een ervaren tenten/podiumbouwer? Heb je al veel licht- en geluidsinstallaties moeten opzetten? Ben je een organisator? Ben je een weerdeskundige? Ben je een psycholoog of hulpverlener? Ben je een veiligheidscoordinator?
De vraag die veel mensen zich stellen is of er heel misschien een onafhankelijk onderzoek zou kunnen komen.

Weet je wat dat is, onafhankelijk?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 20:48   #1107
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De vraag die veel mensen zich stellen is of er heel misschien een onafhankelijk onderzoek zou kunnen komen.

Ik weet wat dat is ja.

Weet jij dat ook?
Oud 23 augustus 2011, 21:00   #1108
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
tis code ORANJE

zot
Ik heb het overleefd.
Oud 23 augustus 2011, 21:10   #1109
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het overleefd.
Toch geen trauma opgelopen, hé? Waren het rodekruis en andere hulpverleners in de buurt voor als het mis ging gaan?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 21:12   #1110
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Toch geen trauma opgelopen, hé? Waren het rodekruis en andere hulpverleners in de buurt voor als het mis ging gaan?
Even werd het wat donkerder, toen begon ik toch even te panikeren!

Gelukkig passeerden die wolkjes gauw, dus ik ben er zonder trauma vanaf gekomen.
Oud 23 augustus 2011, 21:19   #1111
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Even werd het wat donkerder, toen begon ik toch even te panikeren!

Gelukkig passeerden die wolkjes gauw, dus ik ben er zonder trauma vanaf gekomen.
Sociopaat.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 23 augustus 2011, 21:21   #1112
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Sociopaat.
't Is waar. Ik heb geen gevoelens.
Oud 23 augustus 2011, 21:27   #1113
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
't Is waar. Ik heb geen gevoelens.
In ieder geval weten we nu waarom ge zo gevoelloos omgaat met al die arme slachtofferige kindjes van PP11. Schaam je!

Maar even serieus, ik vraag mij wel af hoe groentje nog durft buiten te komen met al deze oranje alarmen. Al die bomen in Vlaanderen dus al die takken die mogelijks kunnen afwaaien en op zijn/haar hoofd kunnen belanden. We zouden een facebookgroep moeten oprichten dat we grenscontroles willen voor stormen van code oranje die ons land willen binnenkomen. Dit kan zo niet langer. Er zijn genoeg slachtoffers gemaakt en mensen met trauma's ontstaan. We moeten ook burgerwachten opstarten om de hardleerse stormen te lijf te gaan. We zullen overwinnen, moge de strijd starten.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 23 augustus 2011, 22:58   #1114
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij had de verwondingen geminimaliseerd Steve_M. Je suggereerde niet mis te verstaan dat iedereen er voor een prul naar de hulpdiensten ging en deze mensen er ook bij werden geteld als lichtgewonde slachtoffers.
Je hebt die post er zelf bij gequote. Dan krijg je reactie van anderen...
Ik minimaliseerde helemaal niets. Dat blijkt ten andere duidelijk uit het feit dat de mensen die er wel bij waren, daar helemaal niet op reageerden (de enige reactie erop was die van jou). Meer nog: op het andere forum waar je 'bewijsmateriaal' aan het zoeken was stond een getuigenis van een van de hulpverleners. Die had het onder andere over snijwonden, kneuzingen en onderkoeling. Lichtgewonden dus en eveneens bij de slachtoffers geteld. Lijkt me logisch. Zoals ik toen ook al schreef: elke gewonde is er een te veel.

Citaat:
Je kan hopelijk begrijpen dat ik redelijk geschokt was dat jij zoiets durfde te schrijven terwijl er mensen vreselijke verwondingen hebben opgelopen die mij inmiddels ter ore waren gekomen. (Ja, ter ore en niet via roddelblaadje.) Ik denk trouwens inderdaad dat het zijn effect niet gemist heeft en dat je nu wel twee maal zal nadenken alvorens nog zo minimaliserend te doen over zo'n ramp om toch maar uwe almachtige God Chokri te verschonen van alle verantwoordelijkheden?
Maarja als je graag met een avatar als de jouwe dweept moet je maar tegen een stootje kunnen...
Een, ik heb niets met 'Chokri' (ik ken die man helemaal niet). Twee, ik zal ook bij andere rampen hetzelfde perspectief blijven behouden, nl. de zaken rationeel bekijken. Jouw groteske theatervoorstelling hier sterkt me eigenlijk alleen maar in dat standpunt. Drie, stop toch met te zeiken over mijn avatar. Ik 'dweep' helemaal nergens mee, ik vernoem hem niet eens (meer info: http://www.encyclo.nl/begrip/dwepen).

Citaat:
Ik ben blij dat je het eens bent dat er onderzoek moet plaatsvinden, maar ik betreur dat je daarvoor eerst de feiten moest minimaliseren al vrezende dat daar één gewonde te veel werd geteld en deze op naam van de organisatie kwam, en niet hebt meegedacht met kritische vragen bij het festival.
Kritische vragen zoals de roddels in je dorp, bedoel je? Nee, bedankt. Het precieze aantal slachtoffers is overigens niet zo heel erg belangrijk, de oorzaken des te meer. Ik heb er allerminst belang bij dat er weinig of veel slachtoffers geteld worden.

Citaat:
Bedankt om deze discussie voor mij mogelijk te maken. Voor velen kon dit een proces zijn in de verwerking van dit hele drama. Toch leuk dat jij die samen met enkele anderen die vinden dat zoiets maar zomaar moet gebeuren en het nog wel enkele keren mag gebeuren (neen er moet niets gedaan worden, men kan hier simpelweg niets voorzien, ik weet dat onder andere Nynorsk dit standpunt zeer genegen was) met alle geweld hebt voorkomen.
Ik heb je nu al drie keer gevraagd me eens te tonen waar ik (of iemand anders) dat gezegd zou hebben, maar ik wacht er nog steeds op. In plaats daarvan herhaal je gewoon je eigen ziekelijke leugens. Wellicht geloof je ze intussen zelf. Trouwens, dat jij je hysterische dramavoorstelling ziet als een mogelijke stap in eender wel verwerkingsproces zegt meer dan genoeg.

Je mag je draad hebben, haal gauw je tijdelijke vrienden terug, dan kunnen jullie rustig met z'n drietjes jullie "onderzoek" voeren. Ik heb het er helemaal mee gehad.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 06:05   #1115
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen wordt Chokri bijna heilig verklaard in de lezersbrieven.

Hoe simpel kunnen mensen toch zijn.
Oud 24 augustus 2011, 10:26   #1116
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ondertussen wordt Chokri bijna heilig verklaard in de lezersbrieven.

Hoe simpel kunnen mensen toch zijn.
Ze zijn precies nog niet zo simpel dat ze zagen over "gigantische winsten" en een steunfonds van een vzw.
Oud 24 augustus 2011, 10:31   #1117
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
In ieder geval weten we nu waarom ge zo gevoelloos omgaat met al die arme slachtofferige kindjes van PP11. Schaam je!

Maar even serieus, ik vraag mij wel af hoe groentje nog durft buiten te komen met al deze oranje alarmen. Al die bomen in Vlaanderen dus al die takken die mogelijks kunnen afwaaien en op zijn/haar hoofd kunnen belanden. We zouden een facebookgroep moeten oprichten dat we grenscontroles willen voor stormen van code oranje die ons land willen binnenkomen. Dit kan zo niet langer. Er zijn genoeg slachtoffers gemaakt en mensen met trauma's ontstaan. We moeten ook burgerwachten opstarten om de hardleerse stormen te lijf te gaan. We zullen overwinnen, moge de strijd starten.

Misschien heeft ze een speciale GPS om wegen met bomen langs te mijden.
Oud 24 augustus 2011, 11:53   #1118
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Intussen zitten we opnieuw aan vijf doden
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110824_096
Citaat:
HASSELT - Een van de acht zwaargewonden na het drama op Pukkelpop is afgelopen nacht in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden. Dat wordt bevestigd door het parket van Hasselt.
Uit respect voor het slachtoffer en nabestaanden maakte het parket niets bekend over de identiteit van de overleden persoon.

Onder de aanvankelijk acht zwaargewonden waren drie Nederlanders. De anderen zijn Belgen. Welke nationaliteit het slachtoffer heeft dat gisteren overleed, is ook niet bekendgemaakt.

Er was de voorbije week onduidelijkheid over het aantal doden. Een dag na het onweer op Pukkelpop was er sprake van vijf doden, maar dat aantal werd teruggeschroefd naar vier. Nu zijn er dus toch vijf doden. Zeven mensen zijn nog zwaargewond.

In Hasselt wordt zondag een stille tocht gehouden voor de slachtoffers van het drama. Donderdag, een week na de ramp, is er een herdenkingsplechtigheid. Ook dit weekend werd al een plechtigheid gehouden. Tijdens de ceremonie van morgen worden de hulpdiensten, medewerkers en vrijwilligers bedankt voor hun inzet.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 24 augustus 2011, 14:09   #1119
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Al méér dan 50 paginas en je bent nog aan het trollen.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 14:16   #1120
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

onafhankelijk onderzoek ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Al méér dan 50 paginas en je bent nog aan het trollen.

I guess, that's a NO.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be