Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 01:01   #141
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Inderdaad.
En het interesseert me waarom die daar destijds voor de vensters hingen.

Mijn moeder veronderstelde omdat "ze" daar een hele avond gingen zitten met maar één consommatie.

Maar 't zal wel om "de meiskes" gegaan zijn. Allez, toch om het risico dat ze hun onschuld met zo ene zouden verliezen.
En dan is 't ambras natuurlijk, als er ene komt vragen om eens te dansen.
Die Italianen vielen ''soms' wel in de smaak bij de meisjes en 'soms' wilden de jongens geen concurrenten in de 'dancing'. (Er schijnen altijd te weinig meisjes in de dancing geweest te zijn) En 't schijnt dat de Italiaanse meisjes niet naar de dancing mochten van hunne pappa.

'Soms' kwam er dan 'boel' van. En er werd gezegd dat die Italianen een mes hadden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 augustus 2011 om 01:05.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 01:43   #142
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
http://www.webnieuwserpemerelede.be/...kermis-TD.html

Jongeman door bende in coma geslagen na kermis-TD
dinsdag 23 augustus 2011
Erpe-Mere - De jaarlijkse kermis-TD van Chiro Mere bleef ook dit jaar niet gespaard van vechtpartijen. Ondanks een veiligheidsplan, twee ingehuurde veiligheidsmensen en doorgedreven patrouilles van de politie werd zondagnacht Olivier Maesschalck (31) op het pleintje aan Hof ten Daele door een grote groep jongeren in elkaar geslagen. De jongeman werd met zware verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht en wordt er in coma gehouden.
Net als alle voorgaande jaren ging ook dit jaar het kermisweekend in het anders zo rustige Mere gepaard met verschillende vechtpartijen. Vrijdagavond moest de politie al tussenkomen voor een vechtpartij in de Daalstraat, in de buurt van café High Chaparral en het Chiroheem, maar zondagnacht liep het helemaal fout. “Toen rond 3 uur net buiten onze lokalen een vechtpartij ontstond tussen een groepje jongeren en twee andere bezoekers hebben de door ons ingehuurde veiligheidsmensen ingegrepen. Ze vroegen de amokmakers om ofwel te kalmeren en binnen te komen of naar huis te gaan. Twee jongens zijn daarop opgestapt”, vertelt hoofdleidster Joke De Groot. Dat waren Bart Vlaeminck uit de Ommegangstraat en zijn vriend Olivier Maesschalck uit de Bergstraat. Een grote groep amokmakers ging de twee echter achterna. Olivier werd op het pleintje voor Hof ten Daele aangevallen.

“Het was onmenselijk”, vertelt een buurtbewoner die de vechtpartij zag gebeuren. “Ik schat dat ze met vijftien tegelijk op die arme jongen aan het schoppen en kloppen waren. Ze hebben hem bijna letterlijk doodgeklopt en nadien gooiden ze hem even verderop aan de kant.” De daders liepen nadien terug naar het Chiroheem waar ze in hun wagens stapten en de vlucht namen. Enkele alerte bezoekers konden echter de nummerplaten noteren. Intussen waren buren en fuifbezoekers naar het slachtoffer gegaan en werden de hulpdiensten gealarmeerd.
“Onze Olivier is gelukkig het bewustzijn verloren, want ze hebben hem heel hard aangepakt, vertelt zijn moeder Sonja Vinck aangedaan. Ze schopten voortdurend in zijn gezicht waardoor bijna elk bot gebroken is. Op zijn voorhoofd is nog altijd de afdruk van een schoenzool te zien en twee nekwervels zijn door de schoppen verplaatst. Hij werd inmiddels al geopereerd, maar wordt nog steeds in een kunstmatige coma gehouden. Ik vraag me nog altijd af waarom iemand zoiets doet.”

“Wellicht hadden diegenen die het Olivier gemunt hadden iets in hun hand, want hij is heel erg gewond. Ik hoop maar dat hij niet in een rolstoel zal belanden”, zegt zijn vriend Bart Vlaeminck (31). Hij weet nog altijd niet wat hem zondagnacht overkwam. De man bekomt thuis met een blauw oog en enkele bloeduitstortingen in zijn aangezicht. “We hadden wat gedronken en er waren al enkele discussies geweest maar waarom de boel plots ontplofte, is me onduidelijk. Eerst had ik in het Chiroheem een slag in het gezicht gekregen. We waren wel kwaad en hebben wat geroepen, maar niet echt gereageerd. Toen we naar huis wilden gaan, passeerden we een ander groepje waarmee Olivier eerder op de avond al een discussie had. Ik kan me niet herinneren of daar nog iets gezegd is, maar plots duwden ze ons op de grond en begonnen ze te kloppen en te schoppen.” Bij de Chiro is de leiding er het hart van in.

“Wij proberen elk jaar een rustige fuif te organiseren zodat onze leden de gelegenheid hebben om in een veilige omgeving met hun vertrouwde leiding in de buurt voor de eerste keer uit te gaan. Jammer genoeg blijken er steeds groepjes te zijn die er plezier in vinden om onze fuif te verzieken. Nochtans hadden we vooraf samen gezeten met politie en burgemeester, werd een veiligheidsplan opgesteld, en hebben we security ingehuurd voor 1.000 euro per nacht. Wij hebben heel hard ons best gedaan”, klinkt het radeloos bij de Chiro. De kans lijkt dan ook groot dat het incident, ondanks dat al een aantal betrokkenen zijn opgepakt, het einde zal betekenen voor de kermis-TD. De Chirofuif die normaal donderdagavond zou plaatsvinden, is uit protest alvast afgelast.
De ENIGE vraag die we ons hier bij zou moeten stellen; HOE is dit nu eenmaal mogelijk dat we dit toelaten of zelfs nog maar op enige zinnige manier een logische verklaring kunnen geven?
Maar ja het verbaast alle sinds niet in een maatschappij waarin iedereen enkel aan het zijne denkt en elkaar liever de kop zou inslaan ,in weze in een wetteloze staat wil leven. Alsof men echt zorgeloos zou leven in een "maatschappij" waarin elke vorm van sociale voeling of verantwoordelijkheidsgevoel niet telt.
Niet verwonderlijk dat als zelfs nu in onze maatschappij de basisbeginselen van een coherente, vooruitstrevende en humane samenleving genegeerd worden en als betuttelend ervaren worden dat dit de gevolgen zijn.

Ofwel gaan we dringend het roer omgooien en ons als mens gedragen ofwel moeten we alles maar loslaten en onszelf onomwonden directer uitroeien.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 06:52   #143
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
je bent hier wel tegen een held van het belgisch leger bezig, besef je dat?
je weet wel, het belgisch leger dat uitgemergelde somaliers op het spit steekt en vervolgens flambeert met pis...die beelden hebben belgique mee "op de kaart gezet"
Ha onze kleine is aan het razen!
Ik heb weer zijn zieltje bezoedeld, blijkbaar.
Hij is waarschijnlijk in Leuven afgestudeerd...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 08:38   #144
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die Italianen vielen ''soms' wel in de smaak bij de meisjes en 'soms' wilden de jongens geen concurrenten in de 'dancing'. (Er schijnen altijd te weinig meisjes in de dancing geweest te zijn) En 't schijnt dat de Italiaanse meisjes niet naar de dancing mochten van hunne pappa.

'Soms' kwam er dan 'boel' van. En er werd gezegd dat die Italianen een mes hadden.
Ging vooral over Sicilianen.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 10:12   #145
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mijn stiefdochter (17) is een paar maanden geleden vanuit Heist-op-den-Berg met vrienden naar Leuven getrokken om te feesten.
Ik had haar al gewaarschuwd dat er in Leuven op hen zal worden neergekeken.
Het kind begreep niet juist waarom, ik eigenlijk ook niet. Is het dan zo'n verdienste een paar jaar ouder te zijn?

Ook opvallend dat dat alleen in Leuven voorkomt.

Tjah, 17 jarige bakvissen hebben tijdens het academiejaar in de week dan ook weinig te zoeken in Leuven. En als dat alleen in Leuven voorkomt dan kunnen ze gerust naar al die andere studentensteden van het land trekken om te gaan feesten waar het minder elitair is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 10:21   #146
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tjah, 17 jarige bakvissen hebben tijdens het academiejaar in de week dan ook weinig te zoeken in Leuven. En als dat alleen in Leuven voorkomt dan kunnen ze gerust naar al die andere studentensteden van het land trekken om te gaan feesten waar het minder elitair is.
Dat zullen de mama's en de papa's van de 17 jarige bakvissen zelf uitmaken.
Oud 25 augustus 2011, 12:34   #147
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat was bijzonder rap.
Maak daar maar 12.5 van.
Ofwel scant ge uw medaille ten bewijze.
Ik heb dit hier al gepost ergens...met 11,8 kwam/kom je nergens...zelfs niet in de voetbal (verondersteld dat je kan voetballen).
Het verste dat je daar mee geraakt is als invaller bij een derde nationale als niet meebouwende steriele linkerbak...lijntje op/lijntje af...
Maar je hebt gelijk...snel genoeg om voor het linkse amada-krapuul te gaan lopen.

A propos: moet je absoluut athletiek hebben gedaan om te weten hoe snel je de 100 doet?
Ik herinner mij nog (in mijnen tijd ) Francois Vander Elst: 10 keer 100 meter in 11 rond op 10 minuten tijd...da's andere soep niwaar...en wetende dat Francois het helemaal van de eerste 10 meter moest hebben... helemaal geen 100 meter loper dus...
Oud 25 augustus 2011, 12:58   #148
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik heb dit hier al gepost ergens...met 11,8 kwam/kom je nergens...zelfs niet in de voetbal (verondersteld dat je kan voetballen).
Het verste dat je daar mee geraakt is als invaller bij een derde nationale als niet meebouwende steriele linkerbak...lijntje op/lijntje af...
Maar je hebt gelijk...snel genoeg om voor het linkse amada-krapuul te gaan lopen.

A propos: moet je absoluut athletiek hebben gedaan om te weten hoe snel je de 100 doet?
Ik herinner mij nog (in mijnen tijd ) Francois Vander Elst: 10 keer 100 meter in 11 rond op 10 minuten tijd...da's andere soep niwaar...en wetende dat Francois het helemaal van de eerste 10 meter moest hebben... helemaal geen 100 meter loper dus...
"Coiske de leugenaar"?
10 keer 100 meter in 11 rond op 10 minuten tijd??

Of is het "Fieseler de leugeneer"?
Oud 25 augustus 2011, 13:01   #149
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zullen de mama's en de papa's van de 17 jarige bakvissen zelf uitmaken.
Oh natuurlijk, de mama's en de papa's mogen gerust beslissen dat hun bakvisje mag gaan feesten in Leuven. De studenten in Leuven zullen dan wel beslissen hoe ze die bakvisjes duidelijk maken dat ze niets te zoeken hebben in hun cafés.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 25 augustus 2011, 13:03   #150
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh natuurlijk, de mama's en de papa's mogen gerust beslissen dat hun bakvisje mag gaan feesten in Leuven. De studenten in Leuven zullen dan wel beslissen hoe ze die bakvisjes duidelijk maken dat ze niets te zoeken hebben in hun cafés.
"Hun" cafés?
Oud 25 augustus 2011, 13:10   #151
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Hun" cafés?
Inderdaad. Goed gelezen.
Oud 25 augustus 2011, 13:12   #152
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Onzin, Theo Walcott, gekend als de snelste voetballer op onze planeet loopt de 100 meter in meer dan 11 seconden. Met een tijd van 11,8 behoor je tot de snelste voetballers van het moment. In Belgie loopt geen enkele voetballer die tijd.

Uw verhaaltje over Francois slaat ook nergens op. Zelfs Bolt ga je zoiets niet zien doen.
Oud 25 augustus 2011, 13:13   #153
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Goed gelezen.
En zijn dat dan alle Leuvense cafés?
Zijn er symbolen of borden die niet-studenten duidelijk maken dat ze niet welkom zijn?
Oud 25 augustus 2011, 13:23   #154
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Tenzij je ook limburgse grootvader en 65 �* 70 jaar bent weet jij geen ballen van de eerste immigratiegolven..noch van die borden

En zelfs al bestonden die borden dan is het toch vreemd dat met de nazi's nog vers in het geheugen dat daar niemand blijkbaar een halsmisdaad van maakte...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 13:26   #155
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eigenlijk dat die scholieren veel meer geneigd zijn problemen te zoeken dan de studenten. Maar misschien niet mét die studenten, dat is waar.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 13:27   #156
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Zijn er symbolen of borden die niet-studenten duidelijk maken dat ze niet welkom zijn?
Op donderdagavond is elk Leuvens café een studentencafé, het is soms echt belachelijk (en onaangenaam) druk.
Oud 25 augustus 2011, 13:29   #157
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Op donderdagavond is elk Leuvens café een studentencafé, het is soms echt belachelijk (en onaangenaam) druk.
Is dat op bevel van Louis Tobback?
Oud 25 augustus 2011, 13:30   #158
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeveer.

Je moet het eens gaan checken hé. Wel vreemd dat je dat niet weet terwijl je wel je mening klaar hebt over de Leuvense student.
Oud 25 augustus 2011, 13:33   #159
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Nee, de facto. Tobback en de studenten, die moeten weinig van elkaar hebben.

Citaat:
Ongeveer.

Je moet het eens gaan checken hé. Wel vreemd dat je dat niet weet terwijl je wel je mening klaar hebt over de Leuvense student.
Wat bedoel je hiermee? Ik heb het nog maar één enkele keer voorgehad dat we onze studentenkaarten moesten tonen om een overvolle fakbar binnen te kunnen, laat staan gewone café's.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 25 augustus 2011 om 13:33.
Oud 25 augustus 2011, 13:33   #160
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, die zou hen liever in ghettos aan de rand van de stad steken. Het probleem is dan wel dat de 17 jarige bakvissen ook naar daar zouden trekken om te muilen met dronken studenten.

Het probleem is echter dat de lokale middenstander dat niet meteen een schitterend idee vindt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be