Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 17:37   #61
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Klinkt logisch he Nynorsk

Toch blijft het eigenaardig: men heeft daar jaaaren niet bij stilgestaan of
naar omgekeken. En plots heeft het zijn belang.
Dus de organisatie had DIT toch goed voorzien niet?
En DIT spreekt meer in het voordeel van de festivalgangers dan het voor PP is.
zo goed hebben ze het toch ook niet voorzien... ze moeten er verdorie over nadenken wat ze met die tickets gaan doen. heel erg sluitend zullen hun verkoopsvoorwaarden dan toch niet zijn eh.

die van werchter zijn ook niet duidelijk trouwens. 'wijzigingen in de programmatie' is immers niet 'verdwijning van de programmatie'. Als een programmatie wijzigt, dan betekent dat dat er nog een programmatie is om te wijzigen. Volgens mij kunt ge daar ook nog alle kanten mee op.
Oud 25 augustus 2011, 17:41   #62
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Hangt vh contract en de wettelijke bepalingen af.
overmacht is geen schuldige, geen schuldige is niemand om schade op te verhalen, is eigen verzekering aanspreken = geen geld van pukkelpop.
da's, dacht ik, het belgische wettelijke principe.
Citaat:
Overmacht
Indien de gevolgen van het noodweer bestempeld worden als overmacht waarbij niemand fouten heeft gemaakt, dan is er ook niemand om de kosten op te verhalen. Slachtoffers moeten dan hun eigen verzekeraar aanspreken, bevestigt AG Insurance wat eerder ook de beroepsvereniging van verzekeraars Assuralia had gezegd. Voor lichamelijke letsels kan het ziekenfonds, de hospitalisatieverzekering of in het slechtste geval de overlijdensverzekering tussenkomen, en sommige mensen hebben ook een individuele ongevallenverzekering.

Voor terugbetaling van tickets en vergoedingen voor geannuleerde groepen "worden doorgaans aparte contracten afgesloten", zegt de woordvoerder van AG Insurance nog. Pukkelpop heeft daarover geen contract met AG Insurance. "De meeste Belgische maatschappijen doen dat soort zaken niet", luidt het. Pukkelpop-organisator Chokri Mahassine zei dat er over financiële gevolgen van het drama nog niet is gesproken.
Ik ben voor alle duidelijkheid ook geen betrokken partij

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 augustus 2011 om 17:41.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 17:43   #63
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik ben voor alle duidelijkheid ook geen betrokken partij
op tejokus zijn ticket staat er:
"Bij afgelasting van het evenement zal de ticketprijs, exclusief de service-
en administratiekost, worden teruggestort aan de persoon of firma die de
bestelling heeft gedaan".

Dat betekent iets, allez ja, dat zal wel geen bladvulling zijn, of alleen op tejokus zijn ticket staan.
hoe PP zich daarvoor verzekert is een andere zaak.
Oud 25 augustus 2011, 17:59   #64
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Dat betekent iets, allez ja, dat zal wel geen bladvulling zijn, of alleen op tejokus zijn ticket staan.
Van mij mag iedereen zijn geld terugkrijgen..maar pukkelpop zal dan nooit meer terugkomen( terugbetaling uit eigen kas terwijl een groot deel van de inkomsten al is uitgegeven aan niet retourneerbare onkosten) en al de andere festivals worden weer een stuk duurder ( extra verzekering)
Oud 25 augustus 2011, 18:21   #65
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij mag iedereen zijn geld terugkrijgen..maar pukkelpop zal dan nooit meer terugkomen( terugbetaling uit eigen kas terwijl een groot deel van de inkomsten al is uitgegeven aan niet retourneerbare onkosten) en al de andere festivals worden weer een stuk duurder ( extra verzekering)
Ik kan je volgen
Maar toch vind ik dat PP moet blijven.

En ik vermoed ook dat gij denkt aan de ontnuchtering NA al die emoties.

Het is misschien naast de pot maar toch.
Er was communicatie zo rond 22:00 uur.
(geen gsm-verkeer he)
Toen werd er o.a. omgeroepen per mega-phone's dat "iedereen kon gerust kon blijven".
Tijdens de storm was dit onmogelijk natuurlijk (en wellicht belachelijk).
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 18:26   #66
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ik kan je volgen
Maar toch vind ik dat PP moet blijven.

En ik vermoed ook dat gij denkt aan de ontnuchtering NA al die emoties.

Het is misschien naast de pot maar toch.
Er was communicatie zo rond 22:00 uur.
(geen gsm-verkeer he)
Toen werd er o.a. omgeroepen per mega-phone's dat "iedereen kon gerust kon blijven".
Tijdens de storm was dit onmogelijk natuurlijk (en wellicht belachelijk).
De (financieële) realiteit na al die emoties bedoel je, als de helft van de groepen hun belofte vergeten is en als pukkelpop de knip op de portemonee zet om er volgend jaar weer te kunnen invliegen..
Oud 25 augustus 2011, 18:28   #67
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Vraag is, moeten er 200 verschillende groepen optreden op 3 dagen?
De vraag is : moet jij met zo'n stinkende bak rondrijden...
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 18:36   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is maar goed ook, daar stuur je je kinderen toch niet meer naartoe.
Oud 25 augustus 2011, 18:37   #69
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard want de wind en regen slaat enkel daar toe ...
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 18:39   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Uiteraard want de wind en regen slaat enkel daar toe ...
Jij gaat zeggen, pukkelpop is goed en veilig gebleken, allen daarheen?
Oud 25 augustus 2011, 18:57   #71
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Dat is net wat niet meer geld door de overmacht hé.

Overmacht zorgt ervoor dat je schade berokkend door een partij, niet meer kan verhalen over die partij. Die partij kon er immers niets aan doen: het was overmacht.
Als donderdag erkend wordt als ramp, wat absoluut zal gebeuren, kan iedereen ernaar fluiten en hopen dat zijn eigen verzekering deze overmacht niet uitsluit. Maar zoals de minister het al zei: velen hun schade zal onder franchisedrempel van de persoonlijke verzekering vallen. Dikke pech dus.

De organisatie zelf blijkt wel verzekerd te zijn tegen dit soort rampen: op een nieuwssite las ik alvast dat zij hun beschadigd materieel krijgen teruggevorderd.

Nu, op de website van PKP kan al wie terugbetaling wenst zijn ticketnummer ingeven. Later krijgen ze dan nieuws. Ik vermoed dat ze hiermee ook willen bekijken hoeveel mensen werkelijk in terugbetaling zijn geïnteresseerd. Velen hebben al aangegeven dat ze dit niet willen. Als dat waar blijkt te zijn, is dat misschien een geluk voor de organisatie. Ik begrijp dat ze het willen checken. Stel dat er 20 000 combitickets verkocht zijn (zeer lage schatting) en niemand wil dat geld terug. Dan scheelt dat toch weer 3 miljoen euro hé die ze anders zomaar zouden hebben uitgekeerd terwijl er geeneens vraag naar was.

Nu vind ik dat degenen die het niet terug willen zien een soort van liefdadigheid doen. En dan vind ik dat ze duidelijk mogen vermelden waaraan ze dat bedrag willen schenken en de organisatie hier rekening mee mag houden. Sommigen zeggen dat ze het willen laten gaan naar het voortbestaan van Pukkelpop (net alsof men in die 26 jaar niets aan PKP verdiend heeft ), anderen zeggen dat ze het geld naar de slachtoffers willen zien gaan. In dat laatste kan ik mij beter vinden, maar de organisatie moet dan het geld niet zomaar houden ...

Over het feit dat velen al eet- en drankbonnetjes hadden aangekocht voor de volledige duur van het festival en wat daarmee moet gebeuren, werd niets gezegd.
Oud 25 augustus 2011, 18:58   #72
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gelukkig gaat iedereen er blijkbaar van uit dat de organisatie een liefdadigheidsinstelling is die er niks aan overhield. Ahja, want het is een vzw hé. *schaterlach*

Misschien liep Chokri daarom als een kreupele die kerk uit. Hij zal geel geld gehad hebben om te eten de afgelopen dagen. Nu al die festivalinkomsten van drie dagen bier, andere drank en eten verkopen wegvielen...

(Ik denk eerlijk gezegd dat de organisatie wel zo slim is om ervoor te zorgen dat de ticketprijs hun kosten ruim vergoed... Enkele jaren geleden stond er immers nog maar 40 000 man op die wei.)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 augustus 2011 om 18:59.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 19:04   #73
discuz
Minister

Standaard

Artikel uit 2009

Wat gebeurt met het geld van Pukkelpop?
https://focusophasselt.wordpress.com...van-pukkelpop/

Citaat:
De eerste analyse van de jaarrekeningen van de vzw’s achter Pukkelpop en Rimpelrock doet bij ons toch vragen stellen. De pioniers van Pukkelpop, de Humanistische Jongeren Leopoldsburg vzw, is een slapende vzw, want er is geen enkele jaarrekening terug te vinden. Ook in die van The Factory vzw is er geen spoor, met wat er met het geld van Pukkelpop gebeurt. Waar verzandt dan al dat geld?
In een reactie bij een artikel van Knack stond een link naar de jaarrekening die vorig jaar was ingediend. Mijn boekhoudkundige kennis is zeer beperkt, misschien zijn er anderen hier die er iets zinnig uit kunnen opmaken.

http://www.scribd.com/doc/62631265/P...zw-The-Factory
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...5086298922.htm

Laatst gewijzigd door discuz : 25 augustus 2011 om 19:06.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 19:14   #74
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De (financieële) realiteit na al die emoties bedoel je, als de helft van de groepen hun belofte vergeten is en als pukkelpop de knip op de portemonee zet om er volgend jaar weer te kunnen invliegen..
Ja ja natuurlijk.
Ben er haast zeker van de verzekeringen gaan meespelen.
(bij een volgende uitgave van PP)

Die zijn niet emotioneel...
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 19:19   #75
discuz
Minister

Standaard

Waar haalt de pers trouwens het percentage van 8% vandaan voor de Sabam-bijdrage? Op de site van Sabam staat de prijslijst voor festivals, en die begint bij 6%, voor inkomsten/artistieke budgetten tot 50.000 euro. De festivals met de hoogste budgetten en inkomsten betalen 2,5%.

http://www.sabam.be/website/data/tariffs/tnl211-100.pdf

Het beginpercentage voor concerten, dat begint wel bij 8% (voor inkomsten/artiestieke uitgaven tot 25.000 euro), maar dat daalt ook tot 3% voor de duurste.

http://www.sabam.be/website/data/tar..._CONCERTEN.pdf

Mij dunkt dat PKP toch in de hogere categorie valt. Ze moeten de 'PR-geste' van Sabam niet mooier voorstellen dan ze is.

Laatst gewijzigd door discuz : 25 augustus 2011 om 19:22.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 19:23   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Artikel uit 2009

Wat gebeurt met het geld van Pukkelpop?
https://focusophasselt.wordpress.com...van-pukkelpop/

In een reactie bij een artikel van Knack stond een link naar de jaarrekening die vorig jaar was ingediend. Mijn boekhoudkundige kennis is zeer beperkt, misschien zijn er anderen hier die er iets zinnig uit kunnen opmaken.

http://www.scribd.com/doc/62631265/P...zw-The-Factory
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...5086298922.htm
Het wordt tijd dat dit smerig boeltje wordt onderzocht door het gerecht, en ernstig aub.
Oud 25 augustus 2011, 20:09   #77
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat is net wat niet meer geld door de overmacht hé.

Overmacht zorgt ervoor dat je schade berokkend door een partij, niet meer kan verhalen over die partij. Die partij kon er immers niets aan doen: het was overmacht.
Als donderdag erkend wordt als ramp, wat absoluut zal gebeuren, kan iedereen ernaar fluiten en hopen dat zijn eigen verzekering deze overmacht niet uitsluit. Maar zoals de minister het al zei: velen hun schade zal onder franchisedrempel van de persoonlijke verzekering vallen. Dikke pech dus.

De organisatie zelf blijkt wel verzekerd te zijn tegen dit soort rampen: op een nieuwssite las ik alvast dat zij hun beschadigd materieel krijgen teruggevorderd.

Nu, op de website van PKP kan al wie terugbetaling wenst zijn ticketnummer ingeven. Later krijgen ze dan nieuws. Ik vermoed dat ze hiermee ook willen bekijken hoeveel mensen werkelijk in terugbetaling zijn geïnteresseerd. Velen hebben al aangegeven dat ze dit niet willen. Als dat waar blijkt te zijn, is dat misschien een geluk voor de organisatie. Ik begrijp dat ze het willen checken. Stel dat er 20 000 combitickets verkocht zijn (zeer lage schatting) en niemand wil dat geld terug. Dan scheelt dat toch weer 3 miljoen euro hé die ze anders zomaar zouden hebben uitgekeerd terwijl er geeneens vraag naar was.
Er wordt nooit zomaar geld uitgekeerd, ook bij andere concerten die afgelast zijn moet je je ticket terugsturen of terugbrengen wil je je geld terug zien.
Daar zit ook een tijdslimiet op. Teleticket service betaalt slechts tickets terug die binnen de 2 weken opgestuurd worden.
Toen ik zelf nog in festivalorganisatie zat hebben we een keer een geval van overmacht gehad (zaal ondergelopen), en daar moesten we ook de tickets terugbetalen. Dus of het overmacht is of niet maakt niet per sé uit. Dat hangt écht af van de verkoopsvoorwaarden. Op de tickets staat dat ze terugbetaald worden, maar mss is er nog een ruimer verkoopscontract waar ik geen weet van heb.

Citaat:
Nu vind ik dat degenen die het niet terug willen zien een soort van liefdadigheid doen. En dan vind ik dat ze duidelijk mogen vermelden waaraan ze dat bedrag willen schenken en de organisatie hier rekening mee mag houden. Sommigen zeggen dat ze het willen laten gaan naar het voortbestaan van Pukkelpop (net alsof men in die 26 jaar niets aan PKP verdiend heeft ), anderen zeggen dat ze het geld naar de slachtoffers willen zien gaan. In dat laatste kan ik mij beter vinden, maar de organisatie moet dan het geld niet zomaar houden ...
Wat mensen willen doen met het geld dat ze misschien zouden kunnen terugkrijgen is volledig hun zaak.

Citaat:
Over het feit dat velen al eet- en drankbonnetjes hadden aangekocht voor de volledige duur van het festival en wat daarmee moet gebeuren, werd niets gezegd.
Het is natuurlijk altijd dom om dat te doen. En natuurlijk wordt daar niks over gezegd. Straks begin je nog over de vuile schoenen waar niets over gezegd wordt. Ik denk trouwens dat je de braadworst die je gekocht hebt en die weggehageld is ook niet kan vergoed krijgen

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 25 augustus 2011 om 20:10.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 20:16   #78
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Ik werk zelf voor een vzw. Ik weet dus hoe dat werkt. Nergens heb ik die mens arme stakker genoemd.

Nu, gesteld dat Chokri wel betaald krijgt voor zijn inzet, en gesteld dat hij over alles de eindbeslissing moet nemen (dat insinueert u) en dat hij niet veel delegeert, wat heeft u erop tegen dat iemand die een heel jaar bezig is met niets anders dan organiseren daarvoor betaald krijgt?

't Is 't een of 't ander hé, "denk verder".
Ik denk dat hier veel mensen voor vzw's werken.

Ik denk dat de mens zich inderdaad wel vergoed voor zijn werk, en terecht. Het zou anders maar bizar zijn, denkt u niet? Chokri is niet moeder Theresa.
Chokri is uiteraard degene die in het vizier komt. Hij heeft er altijd in willen staan als er pluimen werden uitgedeeld, hij heeft er politieke voordelen uit gehaald, en nu het misgaat zouden we plots zijn naam niet meer mogen uitspreken? Hij heeft er plots niets meer mee te maken misschien?

Zie mijn opmerking in een andere thread: wat in de blogosfeer gebeurd, vnl. kritische geesten starten een blog op, en niet de hysterici, vielen dank, is van een heel andere orde dan wat er op facebook gejammerd en door de media en artiesten massaal nageheuld wordt, alsook door Jan Modaal die het nog sneller slikt als zoete koek ... Hopelijk is het goed verteerbaar.

U noemt mij hysterisch. Ik heb niet de indruk dat hier veel mensen behalve Skaergaerd, xenophon, discuz, ikzelf en enkele anderen nog rationeel kunnen nadenken over dit drama.
Oud 25 augustus 2011, 20:18   #79
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Ik zie niet in hoe uw bericht een antwoord was op mijn vraag, maar hier wil ik wel even op antwoorden.

Overheden werken 'het algemeen belang' tegen. In die zin moet ik dus niets hebben van Chokri, of van iedere andere paljas die daar zit.
Bon, als illustratie van rationaliteit en een gebrek aan hokjesdenken *kuch* kan dit wel tellen.
Oud 25 augustus 2011, 20:19   #80
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
U noemt mij hysterisch. Ik heb niet de indruk dat hier veel mensen behalve Skaergaerd, xenophon, discuz, ikzelf en enkele anderen nog rationeel kunnen nadenken over dit drama.
Heb jij jezelf bezig gelezen de voorbije dagen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be