Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 22:41   #341
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
we kunnen niet alle problemen tegelijk aanpakken
Nee, dat weet ik, maar ik zie geen enkel signaal dat in die richting wijst.
Pelgrim is offline  
Oud 25 augustus 2011, 22:42   #342
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En je denkt dat dit nooit zal gebeuren dus, moeten we voor eeuwig in Belgie blijven?
Heb ik ooit in mijn negen jaar op dit forum gepleit voor het behoud van Belgique?
Ik denk het niet, tenzij iemand mijn account gehacked heeft.
Pelgrim is offline  
Oud 25 augustus 2011, 22:43   #343
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Heb ik ooit in mijn negen jaar op dit forum gepleit voor het behoud van Belgique?
Ik denk het niet, tenzij iemand mijn account gehacked heeft.
Toch klink je dikwijls zo, we hebben het er nogal over gehad.
Oud 25 augustus 2011, 22:46   #344
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neenee, Xeno, de Pelgrim ziet alleen maar heil in een Vlaanderen dat een links beleid voert! Hij is een van de weinige linkse 'Vlamingen' op dit forum op dit moment.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 augustus 2011, 22:49   #345
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Daar ben ik me niet van bewust. Het tegendeel is waar: het is net omdat de strijd tegen dat Belgisch onding voor mij belangrijk is dat ik bijzonder kritisch ben voor het Vlaanderen dat men in de plaats wil zetten, ik wil namelijk niet in een klein-België gaan wonen, dan had die strijd immers geen enkele zin.
Wat voor beleid de Belgische staat voert en wat voor standpunten Belgicisten verder in nemen kan me daarentegen compleet gestolen worden want ik wil die staat gewoon weg, ze is voor mij totaal voorbijgestreefd.
Pelgrim is offline  
Oud 25 augustus 2011, 22:49   #346
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Neenee, Xeno, de Pelgrim ziet alleen maar heil in een Vlaanderen dat een links beleid voert! Hij is een van de weinige linkse 'Vlamingen' op dit forum op dit moment.
sla toch zo geen onzin uit.
Pelgrim is offline  
Oud 25 augustus 2011, 22:51   #347
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Daar ben ik me niet van bewust. Het tegendeel is waar: het is net omdat de strijd tegen dat Belgisch onding voor mij belangrijk is dat ik bijzonder kritisch ben voor het Vlaanderen dat men in de plaats wil zetten, ik wil namelijk niet in een klein-België gaan wonen, dan had die strijd immers geen enkele zin.Wat voor beleid de Belgische staat voert en wat voor standpunten Belgicisten verder in nemen kan me daarentegen compleet gestolen worden want ik wil die staat gewoon weg, ze is voor mij totaal voorbijgestreefd.
Zie, nu doe je het weer.

Je post dat Vlaanderen klein Belgie zal zijn en dat je daar niet wil wonen.

Ik begrijp daar dan uit dat je in groot-Belgie wil blijven wonen dan.
Oud 25 augustus 2011, 22:52   #348
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Vandaag begint de volgende stroom vluchtelingen al op gang te komen: de gastarbeiders die een beetje gespaard hebben. En die hangen niet noodzakelijk vast aan het Frans hoor, die zullen evengoed Nederlands leren en thuis Arabisch of Turks spreken.
Dat is dus de grote vraag voor jou.

Misschien moet je eens een keer met een aantal van de 800.000 migranten in Brussel gaan praten om een idee te krijgen welke perceptie deze mensen hebben van Vlaanderen, de Vlaming en de Nederlandse taal.

Het grootste gedeelte van Vlaanderen staat al 50 jaar met de rug naar deze groep toe. Pissen, schijten en kakken op 'Brussel', dat konden de provinciaalse schooiers goed.

We zullen zien of er 'liefde' terugkomt.

Let op het zwarte gedeelte van het cirkeltje...

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 augustus 2011 om 22:55.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 25 augustus 2011, 22:57   #349
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie, nu doe je het weer.

Nee.
Ik strijd tegen België. In alle facetten. Ook daar waar België Vlaanderen komt binnendringen en besmetten.
Pelgrim is offline  
Oud 25 augustus 2011, 22:59   #350
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het grootste gedeelte van Vlaanderen staat al 50 jaar met de rug naar deze groep toe. Pissen, schijten en kakken op 'Brussel', dat konden de provinciaalse schooiers goed.
'Gij se vuil stuksken Brusseleir!' (sic) en dan doelen ze op het volgende soort stereotiepe Brusselaar (een oudere Marollenaar):
http://www.youtube.com/watch?v=XU8CK-VgYm4&

Het type Brusselaar dat slecht Frans en zwaar dialect spreekt, en zich erg Belgisch-nationalistisch opstelt, waar kom je dat nog tegen ? En in welke zin is zo iemand een 'bedreiging' ? Ze zijn eerder slachtoffers denk ik.

Laatst gewijzigd door Weyland : 25 augustus 2011 om 23:05.
Weyland is offline  
Oud 25 augustus 2011, 23:02   #351
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee.
Ik strijd tegen België. In alle facetten. Ook daar waar België Vlaanderen komt binnendringen en besmetten.
Eerst Vlaanderen onafhankelijk, daarna regelen we de details bij volksraadpleging.

Zo zou ik het doen alleszins.
Oud 25 augustus 2011, 23:11   #352
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
En in welke zin is zo iemand een 'bedreiging' ? Ze zijn eerder slachtoffers denk ik.
De oude uitstervende Brusseleir is geen bedreiging, want quantité negligeable.

De grootste groep van Brussel (de vremden) decennialang tegen jezelf opzetten is wél dom.
Zeker nu een deel naar de Rand verhuist.

Citaat:
800.000 migranten in Brussel
Citaat:

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 augustus 2011 om 23:12.
Oud 25 augustus 2011, 23:29   #353
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

De grootste groep van Brussel (de vremden) decennialang tegen jezelf opzetten is wél dom.
Wel is de oude Brusseleir een mogelijke reden voor de afkeer van Brussel en de impopulariteit van de stad bij veel Nederlandstaligen. Dat is nefast omdat het 'de vremden' nog meer in de armen van het Frans duwt en bovendien van de 'vremdenhaat' een zelfvervullende profetie maakt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 25 augustus 2011 om 23:31.
Weyland is offline  
Oud 25 augustus 2011, 23:32   #354
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
NVA zegt dat ook niet te doen. Ze zeggen dat het vanzelf zal gaan.

Ik stel vast dat er bitter weinig progressieve standpunten komen van de Gravensteengroep. Als we linkste Vlaamse standpunten willen horen moeten we al bij VSB en co terecht.
Oké, ik had me niet goed verwoord.

De Gravensteengroep zegt dat ze er nog niet uit is of de Belgische staat zal en moet blijven bestaan. De N-VA zegt dat de Belgische staat geen nut meer zal hebben en daardoor zal en moet verdwijnen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 25 augustus 2011, 23:34   #355
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

In zekere zin is dat eigenlijk een minder groot probleem. De volgende golf 'franstaligen' zal makkelijker te verwerken zijn omdat vreemdelingen op taalvlak altijd makkelijk te manipuleren zijn door de autoriteiten, zoals ze al in de eerste plaats zijn verfranst. We moeten wel ten allen koste de volledige soevereiniteit behouden in Halle-Vilvoorde om een effectieve politiek te voeren.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 25 augustus 2011, 23:55   #356
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
In zekere zin is dat eigenlijk een minder groot probleem. De volgende golf 'franstaligen' zal makkelijker te verwerken zijn omdat vreemdelingen op taalvlak altijd makkelijk te manipuleren zijn door de autoriteiten, zoals ze al in de eerste plaats zijn verfranst. We moeten wel ten allen koste de volledige soevereiniteit behouden in Halle-Vilvoorde om een effectieve politiek te voeren.

In theorie is dat een minder groot probleem, maar:

Citaat:
Misschien moet je eens een keer met een aantal van de 800.000 migranten in Brussel gaan praten om een idee te krijgen welke perceptie deze mensen hebben van Vlaanderen, de Vlaming en de Nederlandse taal.
De Franstalige narrative in Brussel over de archetypische Vlaam is helder: Een racist of minstens in de buurt daarvan, vreemdelingenhatend in het algemeen, hoofdstadhatend in het bijzonder, collobarateurs, holocaustontkenners, met een taal waarvan de naam onbekend is (Vlaams of Nederlands?) , een taal die niet de moeite waard is voor de Vlaming zelf (zie haar eigen tv & radio), een taal die sowieso als dialect uitgesproken wordt, een angstig volkje dat zich in suv's verplaatst van kantoor naar villa op het platteland, gesloten individuen die geen vreugde beleven aan kinderen maar wel aan een spaarrekening.

Zoiets dus.

En het leuke is dat veel Vlamingen er alles aan doen om de vooroordelen te bevstigen. Laat staan dat ze die zouden weerspreken.

En dan gaat de migrant na 10 jaar Brussel naar de Rand (daar waar iedereen Frans spreekt)

Probeer deze migrant dan nog maar eens te vernederlandsen...
Oud 26 augustus 2011, 00:22   #357
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franstalige narrative in Brussel over de archetypische Vlaam is helder: Een racist of minstens in de buurt daarvan, vreemdelingenhatend in het algemeen, hoofdstadhatend in het bijzonder, collobarateurs, holocaustontkenners, met een taal waarvan de naam onbekend is (Vlaams of Nederlands?) , een taal die niet de moeite waard is voor de Vlaming zelf (zie haar eigen tv & radio), een taal die sowieso als dialect uitgesproken wordt, een angstig volkje dat zich in suv's verplaatst van kantoor naar villa op het platteland, gesloten individuen die geen vreugde beleven aan kinderen maar wel aan een spaarrekening.
De Franstalige haatcampagnes zijn inderdaad niet bij te houden.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 augustus 2011, 05:07   #358
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik zou niet weten welk verschil er is op vlak van houding tegenover "vremden" tussen vlamingen en franstaligen ? Je moet met een vergrootglas zoeken naar mensen die nog een positief beeld hebben van vremden en daar ook naar handelen.
peter1962 is offline  
Oud 26 augustus 2011, 05:20   #359
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zie, nu doe je het weer.

Nee, volgens mij wil hij zeggen dat veel Vlaamsgezinden een Vlaamse onafhankelijkheid gewoon zien als een deus ex-machina die alle problemen die we in België niet kunnen oplossen in eens tot een vanzelfsprekendheid zullen maken. Indien we binnen België geen ruggengraat hebben om onze gram te halen en de uitstraling van het Nederlands blijven verwaarlozen, wie garandeert ons dat we dat in een Vlaamse staat ineens wel zullen kunnen en dan bijvoorbeeld ineens wel de verfransing in de Rand zullen stoppen door daar een simpel landjesgrensje te trekken?
SDG is offline  
Oud 26 augustus 2011, 07:06   #360
freelancer
Banneling

Standaard Foei... VRT!

Tijdens 'De Ochtend' van radio1 was er natuurlijk ook een zeer uitgebreide aandacht voor het 'verslag' van de Gravensteengroep...

Er werd namelijk verschillende minuten (in aanwezigheid van een Franstalige journalist) ingegaan op de 2de verjaardag van de Waalse regering...
Uiteraard zeer positief.
Terloops werd gevraagd of het 'verslag' ook in de Franstalige pers werd vermeld... wat het geval schijnt te zijn... Voor de rest nougabollen....

Dan wat geleuter over de goede sfeer van de onderhandelingen...
En... er werd verteld dat de nieuwsdiensten van de RTBF en de VRT in verband met de onderhandelingen... 'voorzichtig' moeten zijn...

En natuurlijk... doen onze journalisten dat met alle plezier...

Foei!

Laatst gewijzigd door freelancer : 26 augustus 2011 om 07:07.
freelancer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be