![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch klink je dikwijls zo, we hebben het er nogal over gehad.
![]() |
![]() |
#344 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat voor beleid de Belgische staat voert en wat voor standpunten Belgicisten verder in nemen kan me daarentegen compleet gestolen worden want ik wil die staat gewoon weg, ze is voor mij totaal voorbijgestreefd. |
|
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je post dat Vlaanderen klein Belgie zal zijn en dat je daar niet wil wonen. Ik begrijp daar dan uit dat je in groot-Belgie wil blijven wonen dan.
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet je eens een keer met een aantal van de 800.000 migranten in Brussel gaan praten om een idee te krijgen welke perceptie deze mensen hebben van Vlaanderen, de Vlaming en de Nederlandse taal. Het grootste gedeelte van Vlaanderen staat al 50 jaar met de rug naar deze groep toe. Pissen, schijten en kakken op 'Brussel', dat konden de provinciaalse schooiers goed. We zullen zien of er 'liefde' terugkomt. Let op het zwarte gedeelte van het cirkeltje... ![]() Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 augustus 2011 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik strijd tegen België. In alle facetten. Ook daar waar België Vlaanderen komt binnendringen en besmetten. |
|
![]() |
![]() |
#350 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=XU8CK-VgYm4& Het type Brusselaar dat slecht Frans en zwaar dialect spreekt, en zich erg Belgisch-nationalistisch opstelt, waar kom je dat nog tegen ? En in welke zin is zo iemand een 'bedreiging' ? Ze zijn eerder slachtoffers denk ik. Laatst gewijzigd door Weyland : 25 augustus 2011 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
#351 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zou ik het doen alleszins.
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste groep van Brussel (de vremden) decennialang tegen jezelf opzetten is wél dom. Zeker nu een deel naar de Rand verhuist. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 augustus 2011 om 23:12. |
|
![]() |
![]() |
#353 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel is de oude Brusseleir een mogelijke reden voor de afkeer van Brussel en de impopulariteit van de stad bij veel Nederlandstaligen. Dat is nefast omdat het 'de vremden' nog meer in de armen van het Frans duwt en bovendien van de 'vremdenhaat' een zelfvervullende profetie maakt.
Laatst gewijzigd door Weyland : 25 augustus 2011 om 23:31. |
![]() |
![]() |
#354 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Gravensteengroep zegt dat ze er nog niet uit is of de Belgische staat zal en moet blijven bestaan. De N-VA zegt dat de Belgische staat geen nut meer zal hebben en daardoor zal en moet verdwijnen.
![]() |
#355 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In zekere zin is dat eigenlijk een minder groot probleem. De volgende golf 'franstaligen' zal makkelijker te verwerken zijn omdat vreemdelingen op taalvlak altijd makkelijk te manipuleren zijn door de autoriteiten, zoals ze al in de eerste plaats zijn verfranst. We moeten wel ten allen koste de volledige soevereiniteit behouden in Halle-Vilvoorde om een effectieve politiek te voeren.
|
![]() |
![]() |
#356 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In theorie is dat een minder groot probleem, maar: Citaat:
Zoiets dus. En het leuke is dat veel Vlamingen er alles aan doen om de vooroordelen te bevstigen. Laat staan dat ze die zouden weerspreken. En dan gaat de migrant na 10 jaar Brussel naar de Rand (daar waar iedereen Frans spreekt) Probeer deze migrant dan nog maar eens te vernederlandsen... |
||
![]() |
![]() |
#357 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#358 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou niet weten welk verschil er is op vlak van houding tegenover "vremden" tussen vlamingen en franstaligen ? Je moet met een vergrootglas zoeken naar mensen die nog een positief beeld hebben van vremden en daar ook naar handelen.
|
![]() |
![]() |
#359 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, volgens mij wil hij zeggen dat veel Vlaamsgezinden een Vlaamse onafhankelijkheid gewoon zien als een deus ex-machina die alle problemen die we in België niet kunnen oplossen in eens tot een vanzelfsprekendheid zullen maken. Indien we binnen België geen ruggengraat hebben om onze gram te halen en de uitstraling van het Nederlands blijven verwaarlozen, wie garandeert ons dat we dat in een Vlaamse staat ineens wel zullen kunnen en dan bijvoorbeeld ineens wel de verfransing in de Rand zullen stoppen door daar een simpel landjesgrensje te trekken?
|
![]() |
![]() |
#360 |
Banneling
|
![]() Tijdens 'De Ochtend' van radio1 was er natuurlijk ook een zeer uitgebreide aandacht voor het 'verslag' van de Gravensteengroep...
Er werd namelijk verschillende minuten (in aanwezigheid van een Franstalige journalist) ingegaan op de 2de verjaardag van de Waalse regering... Uiteraard zeer positief. Terloops werd gevraagd of het 'verslag' ook in de Franstalige pers werd vermeld... wat het geval schijnt te zijn... Voor de rest nougabollen.... Dan wat geleuter over de goede sfeer van de onderhandelingen... En... er werd verteld dat de nieuwsdiensten van de RTBF en de VRT in verband met de onderhandelingen... 'voorzichtig' moeten zijn... ![]() En natuurlijk... doen onze journalisten dat met alle plezier... ![]() Foei! Laatst gewijzigd door freelancer : 26 augustus 2011 om 07:07. |
![]() |