Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 augustus 2011, 07:07   #361
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Tijdens 'De Ochtend' van radio1 was er natuurlijk ook een zeer uitgebreide aandacht aan het 'verslag' van de Gravensteengroep...

Er werd namelijk verschillende minuten (in aanwezigheid van een Franstalige journalist) ingegaan op de 2de verjaardag van de Waalse regering...
Uiteraard zeer positief.
Terloops werd gevraagd of het 'verslag' ook in de Franstalige pers werd vermeld... wat het geval schijnt te zijn... Voor de rest nougabollen....

Dan wat geleuter over de goede sfeer van de onderhandelingen...
En... er werd verteld dat de nieuwsdiensten van de RTBF en de VRT in verband met de onderhandelingen... 'voorzichtig' moeten zijn...

En natuurlijk... doen onze journalisten dat met alle plezier...

Foei!
Waarom kom jij hier iedere morgen schrijven dat een geheelonthouder vandaag weer eens geen bier gedronken heeft?
SDG is offline  
Oud 26 augustus 2011, 07:19   #362
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Waarom kom jij hier iedere morgen schrijven dat een geheelonthouder vandaag weer eens geen bier gedronken heeft?
Vindt U het niet 'belangrijk' dat er door een Franstalige journalist van de RTBF wordt verklaard dat hun - net zoals aan de VRT zoals hij zegde - 'gevraagd' werd 'voorzichtig' te zijn met de berichtgeving over de regeringsonderhandelingen...

Tja... maar dat wisten we waarschijnlijk ook al...
freelancer is offline  
Oud 26 augustus 2011, 07:31   #363
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Tijdens 'De Ochtend' van radio1 was er natuurlijk ook een zeer uitgebreide aandacht voor het 'verslag' van de Gravensteengroep...

Er werd namelijk verschillende minuten (in aanwezigheid van een Franstalige journalist) ingegaan op de 2de verjaardag van de Waalse regering...
Uiteraard zeer positief.
Terloops werd gevraagd of het 'verslag' ook in de Franstalige pers werd vermeld... wat het geval schijnt te zijn... Voor de rest nougabollen....

En... er werd verteld dat de nieuwsdiensten van de RTBF en de VRT in verband met de onderhandelingen... 'voorzichtig' moeten zijn...

Foei!
Het 8ste manifest moet wel heel erg zwaar zijn aangekomen want het werd inderdaad zo goed mogelijk verstopt door zowat de gehele pers. En vooral - ik heb nog geen enkele zinnige commentaar gelezen die de analyse weerlegt. Verder dan wat geleuter komt men niet.
Oh en, nu ik er aan terugdenk. PS ging N-VA toch ook van weerwoord dienen op de geformuleerde kritiek. Daar nog iets van gehoord/gelezen?
den ambetantsten is offline  
Oud 26 augustus 2011, 08:01   #364
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Niet echt. In dit geval wordt eigenlijk alleen maar over de (vooral Reaganiaanse visie op de) economie gediscussieerd, verpakt onder wat communautair institutioneel gewauwel.

Er is op dit moment geen enkel écht debat over het politiek systeem, over de leefwereld, over het economisch systeem. De Vlaamse staat wordt een doorslagje van België, minus dan de Franstaligen.
Ge moet eens leren lezen. Het ging over de benadering van Vlaams-nationalisme door enerzijds de N-VA-clan en anderzijds door de V-SB-clan. En wat ik schreef is van toepassing op de V-SB-clan.

Dat de discussie vandaag niet daarover gaat, weet ik ook. Maar dat was dus het onderwerp niet meteen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 26 augustus 2011, 08:35   #365
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens 'De Ochtend' van radio1 was er natuurlijk ook een zeer uitgebreide aandacht voor het 'verslag' van de Gravensteengroep...

Uiteraard zeer positief.

Foei!
Deze ochtend in de wagen hoorde ik een gesprek op Eén met een paar editorialisten, waar het ook even in de marge over het manifest ging. In het onweer had ik niet echt de gelegenheid om aandachtig te luisteren, maar ik hoorde iets van een "scabreus pamflet" waar men zorgvuldig data uitzocht om zijn stelling te onderbouwen... Of er nu echt 20 tegen 1 punten waren was dus nog de vraag. Ik meen dat die opinie van Bart Sturtewagen kwam, maar zeker ben ik niet.
Zucht is nu online  
Oud 26 augustus 2011, 09:22   #366
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Deze ochtend in de wagen hoorde ik een gesprek op Eén met een paar editorialisten, waar het ook even in de marge over het manifest ging. In het onweer had ik niet echt de gelegenheid om aandachtig te luisteren, maar ik hoorde iets van een "scabreus pamflet" waar men zorgvuldig data uitzocht om zijn stelling te onderbouwen... Of er nu echt 20 tegen 1 punten waren was dus nog de vraag. Ik meen dat die opinie van Bart Sturtewagen kwam, maar zeker ben ik niet.
Het schijnt Gil Decoster geweest te zijn... volgens de reactie van een luisteraar op de site van radio1:
Gil De Coster

Als Gil De Coster het Gravensteenmanifest scabreus noemt , bewijst hij enkel niet geschikt te zijn voor deze job . Zelfs de verkeersinformatie is te hoog gegrepen.

groeten

Guy Martens
De betekenis van scabreus:

schuin (bn) : aanstotelijk, dubbelzinnig, gewaagd, obsceen, onnet, ontuchtig, plat, scabreus, schunnig, smerig, vet
gewaagd (bn) : bedenkelijk, dubbelzinnig, ondeugend, pikant, scabreus, schuin
vuil (bn) : goor, obsceen, scabreus, schuin, schunnig, smerig, vies, vunzig
ondeugend (bn) : gewaagd, scabreus, schuin

Het is echt wel onvoorstelbaar gesteld met... onze VRT...

------------------------------------------------
► Gevonden:

Luister hier - ► 13:20

Laatst gewijzigd door freelancer : 26 augustus 2011 om 09:34.
freelancer is offline  
Oud 26 augustus 2011, 09:26   #367
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Bart Peeters heeft gelijk. U bent blijkbaar voorstander van dwergstaten. Goed, dan wil ik ook een onafhankeijke staat voor de beide Limburgen.
Waarom heeft hij gelijk? Wat zijn dan exact de nadelen die verbonden zijn aan het feit dat je een kleine natie bent?

Van de 231 landen in de wereld zijn er 107 met meer dan 6 miljoen inwoners. Vlaanderen zou dus nog steeds een land zijn van bovengemiddelde grootte.

Verder is het je goed recht om te ijveren voor een onafhankelijke staat voor beide Limburgen. Maak een partijprogramma en leg uit wat er verkeerd loopt met Limburg binnen Vlaanderen en ronsel volk die op uw partij stemt.

Dat het in Belgie verkeerd loopt dat is nu wel duidelijk. Dat we het op geen enkel vlak eens zijn met Wallonie is overduidelijk. Toon aan dat Limburg de zaken volledig anders wil aanpakken als de rest van Vlaanderen en je zal snel veel mensen vinden die achter je partij staan. Succes ermee.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 26 augustus 2011, 09:30   #368
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En je denkt dat dit nooit zal gebeuren dus, moeten we voor eeuwig in Belgie blijven?
neen
jogo is offline  
Oud 26 augustus 2011, 09:30   #369
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Bart Peeters heeft gelijk. U bent blijkbaar voorstander van dwergstaten. Goed, dan wil ik ook een onafhankeijke staat voor de beide Limburgen.
het moment dat er een democratische meerderheid in de Limburgen gevonden wordt, waarom niet?
Oud 26 augustus 2011, 09:35   #370
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Het lukte de Vlaams-nationalisten ook op een zinvol argument te vinden om de stelling van Bart Peeters te ontkrachten... 68 pagina's... Stond daar een *echt* zinvol argument tussen?
Dit is hier ook geen discussie pro of contra de N-VA of Dewever, maar over de mogelijkheid dat Vlaanderen door de toegevingen men voor de splitsing van BHV wil doen, bij een uiteenvallen van België (om het even hoe dit ook zal gebeuren!) wel eens een stuk kleiner zou kunnen worden dan wat nu het Vlaams Gewest heet.
SDG is offline  
Oud 26 augustus 2011, 09:39   #371
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Het 8ste manifest moet wel heel erg zwaar zijn aangekomen want het werd inderdaad zo goed mogelijk verstopt door zowat de gehele pers. En vooral - ik heb nog geen enkele zinnige commentaar gelezen die de analyse weerlegt. Verder dan wat geleuter komt men niet.
Maar mens toch... Kom toch eens met twee voeten in de realiteit! Denk je nu echt dat half België gaat wakker liggen omdat een groepje van 25 man in een tekst van een aantal bladzijden hun Vlaams-nationalistische mening geven over de formateursnota van Di Rupo (nu ja, alleen over het gedeelte staatshervorming eruit - voor de rest hebben ze "geen tijd")?

Wees blij dat een aantal kranten het vermeld hebben... 't Is gewoon de mening van 25 mensen, niet meer en niet minder dan dat.
LcGrs is offline  
Oud 26 augustus 2011, 09:45   #372
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar mens toch... Kom toch eens met twee voeten in de realiteit! Denk je nu echt dat half België gaat wakker liggen omdat een groepje van 25 man in een tekst van een aantal bladzijden hun Vlaams-nationalistische mening geven over de formateursnota van Di Rupo (nu ja, alleen over het gedeelte staatshervorming eruit - voor de rest hebben ze "geen tijd")?

Wees blij dat een aantal kranten het vermeld hebben... 't Is gewoon de mening van 25 mensen, niet meer en niet minder dan dat.
Inderdaad... de mening van koekendoos Bart Peeters was belangrijker...
freelancer is offline  
Oud 26 augustus 2011, 09:59   #373
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Inderdaad... de mening van koekendoos Bart Peeters was belangrijker...
De mening van Bart Peeters is inderdaad ook maar de mening van Bart Peeters, niet meer en niet minder dan dat.
LcGrs is offline  
Oud 26 augustus 2011, 10:01   #374
freelancer
Banneling

Standaard Objectieve berichtgeving VRT & RTBF

Tijdens De Ochtend van radio1 (26/08) vertelt een journalist van de RTBF dat ze geleerd hebben voorzichtig te zijn met de berichtgeving omtrent de regeringsvorming...
Hierop vraagt Gil Decoster: "Is dat waar? Is dat een richtlijn van de RTBF?"...waarop die Franstalige journalist antwoordt: 'Ja inderdaad... Maar dat is bij de VRT ook zo "... Waarop Gil Decoster antwoordt: "Ja, dat is waar...'

Wat te denken van onze VRT?

Hier te beluisteren
7:05

En tijdens de vorige onderhandelingen (met Leterme / N-VA) kon men niet genoeg 'onvoorzichtig' zijn...

Laatst gewijzigd door freelancer : 26 augustus 2011 om 10:05.
freelancer is offline  
Oud 26 augustus 2011, 10:03   #375
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mening van Bart Peeters is inderdaad ook maar de mening van Bart Peeters, niet meer en niet minder dan dat.
Maar dat haalt dan het vrt nieuws, terzake, de ochtend op 1 en 2 dagen lang de voorpaginas van de Vlaamse kranten. Terwijl wat hij zegt helemaal niet onderbouwd is en niet verder geraakt dan wat emotioneel gewauwel over de grootte van Belgie. Als de media een beetje objectiviteit zou kennen dan doen ze NET HETZELFDE met de mening van de gravensteengroep.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 26 augustus 2011 om 10:04.
fox is offline  
Oud 26 augustus 2011, 10:03   #376
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
De mening van de koekendoos is wel tientallen malen op de radio é tv geweest... In het lang en in het breed...
En uitvoerig in alle kranten...

U bent thuis waarschijnlijk ook veruit de plezantste...
freelancer is offline  
Oud 26 augustus 2011, 10:06   #377
Kiro
Burger

Kiro's schermafbeelding

Standaard

Ik moet zeggen dat ik respect heb voor hoe de Gravensteengroep ten tonele komt met hun nieuwste tekst. De inhoud lijkt me treffend, en hoewel er naar ik meen een paar zwakkere punten in het betoog zitten, beaam ik de onderliggende gedachten. Wat ze gedaan hebben had eerder en veel frequenter mogen komen vanuit alle hoeken, en ik vind het ook verbazend (maar misschien ben ik uitermate slecht geïnformeerd) dat zulke gematigde doch heldere berichten zo weinig klinken. Nog verbazender, dat zulke acties vaak gekoppeld worden aan extreme ideologieën.

Overigens heb ik het manifest ook maar eens ondertekend.
Oud 26 augustus 2011, 10:24   #378
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Even helpen dus.

Hier heb je de populairste 500 nummers.
Ongeveer 35 van deze nummers kregen ooit airplay in Vlaanderen
Dat zijn er dan nog 20 teveel, wat een afgrijselijke rotzooi dat je daar opsomt
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 26 augustus 2011, 10:43   #379
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even helpen dus.

Hier heb je de populairste 500 nummers.
Ongeveer 35 van deze nummers kregen ooit airplay in Vlaanderen

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=783
Met dien verstande dat uw lijst nergens op slaat en dat helemaal niet de 500 populairste nummers is. Het toont gewoon aan dat de mensen die naar die nummers luisteren gewoon te gierig zijn om de muziek aan te kopen en er dan maar naar luisteren op joetjoep.
fox is offline  
Oud 26 augustus 2011, 10:48   #380
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In theorie is dat een minder groot probleem, maar:

De Franstalige narrative in Brussel over de archetypische Vlaam is helder: Een racist of minstens in de buurt daarvan, vreemdelingenhatend in het algemeen, hoofdstadhatend in het bijzonder, collobarateurs, holocaustontkenners, met een taal waarvan de naam onbekend is (Vlaams of Nederlands?) , een taal die niet de moeite waard is voor de Vlaming zelf (zie haar eigen tv & radio), een taal die sowieso als dialect uitgesproken wordt, een angstig volkje dat zich in suv's verplaatst van kantoor naar villa op het platteland, gesloten individuen die geen vreugde beleven aan kinderen maar wel aan een spaarrekening.

Zoiets dus.

En het leuke is dat veel Vlamingen er alles aan doen om de vooroordelen te bevstigen. Laat staan dat ze die zouden weerspreken.

En dan gaat de migrant na 10 jaar Brussel naar de Rand (daar waar iedereen Frans spreekt)

Probeer deze migrant dan nog maar eens te vernederlandsen...
Het merkwaardige aan jou is dat jij met een waar masochistisch genoegen de Vlamingen liefst zo zwart mogelijk afschildert. Je doet je hier voor als een zogezegde "waarschuwende Brusselse Vlaming", maar in feite ben je dat helemaal niet. Je bent doodgewoon een "Brusseleir" die toevallig redelijk goed Nederlands kent maar "au fond du coeur" helemaal is ingenomen met de vermeende superioriteit van "le français". En daarom doe je dan ook lekker mee met het denigrerend koor van "Bruxellois" die héél graag zouden zien dat "les flamands" nog maar eens toegeven en het intrieste zootje van "18 dorpen + één kleine stad" de gevraagde 500 miljoen extra per jaar zouden toestoppen zonder eisen inzake efficiëntie van het bestuur. Om die reden moet op die "flamands" zodanig ingepraat worden dat ze op den duur zelf gaan geloven dat ze "pas raisonnables" zijn, dat ze "la réalité sociologique" moeten aanvaarden enz. enz.
We kennen onderhands jullie Beulemansen zo wel wat, jullie mayonnaise begint bij de Vlamingen steeds minder te lukken. En wat die verfranste vreemdelingen betreft, die zullen wel degelijk overschakelen op het Nederlands wanneer ze hier in Vlaanderen komen wonen. Het is niet omdat een Turk eerst enkele jaren in "la capitale" gewoond heeft dat hij intellectueel niet meer in staat zou zijn Nederlands te leren. Het is in hun eigen belang. En dat hebben ze vlugger begrepen dan de zogezegde "francophones de souche".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be