![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stephen Hawking: the ultimate question is why the universe exist at all.
Harriechristus geeft het antwoord: omdat het Gods levende werkelijkheid is, het tehuis van een oneindig aantal microwezentjes. |
|
|
|
|
|
#303 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 30 augustus 2011 om 15:47. |
|
|
|
|
|
#304 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Het uwe is Spinoza achterna: "leef goed, leef verborgen".
U geeft gewoon eigen invulling aan uw verborgene. U spreekt over geheimen, toch verzoekt u anderen uw geheim te raden. U lijkt mij een kind die zegt: "Ik weet iets dat jij niet weet, en ik vertel het lekker niet." Het enige wat ik weet is dat ik genoeg denk om te zeggen dat ik teveel denk om te zeggen dat ik iets weet dat anderen niet weten, laat staan al gedacht hebben. U bent een goddeloze Harry. Een worp misluktet u dus u bent gestopt met spelen. Dit lijkt mij eerder een moedeloosheid dan een wijsheid.
|
|
|
#305 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Dr. Zoidberg is wel lief, doet alsof hij weet waarover hij het heeft, maar heeft totaal geen verstand.
|
|
|
|
#306 |
|
Banneling
|
Het geheim van het leven is in totaal geen geheim, velen, de besten onder ons passen het spontaan en zonder er verder bij na te denken toe. Het ligt dan ook in de natuur van de ongecorrumpeerde mens.
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Perfecte avatar toch?
|
|
|
|
#308 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Blijkbaar mist hij de ironie ervan. Ik leg het hem graag voor om zijn reactie te zien.
Maar misschien ben ik te sadistisch en is het beter de nar zijn kunstje te laten opvoeren.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 27 augustus 2011 om 16:14. |
|
|
|
|
|
#309 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Tot zijn volgende ban.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 27 augustus 2011 om 16:16. |
||
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jouw C/P van Nietzsche is kwalitatief 1000 keer beter dan je eigen berichten en het enige dat iets waard is in dit bericht is het blauw, ook van Nietzsche. Waarom niet gewoon altijd 100% de papegaai spelen? Laatst gewijzigd door eno2 : 27 augustus 2011 om 16:40. |
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Uw aanzet om mij te beledigen en te beweren dat ik beter papegaai zou worden dan van de klei die mij gegeven is zelf iets te maken wijst erop dat u inhoudelijk niets begrepen heeft van wat ik geciteerd heb van N. Beschouw dit niet opnieuw als een belediging, eerder als een verzoek stil te staan bij wat u aan het doen bent.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 27 augustus 2011 om 16:56. |
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
Banneling
|
Draai en keer zoals je wil, je herhaalde Nietzsche C/P is een spam-overtreding en je eigen Nietzsche-impersonatie een irritante gimmick.
Dat geldt ook voor het geval je een bona-fide epigoon bent die een te harde klap van Nietzsche's literaire verpakking kreeg en ze nu obsessief imiteert. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 augustus 2011 om 17:13. |
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Kijk, we putten allemaal uit anderen om inspiratie op te doen. U heeft uw sanskriet, ik mijn eigen taal. Waarop die geinspireerd is of vanwaar die afkomstig is is slechts bijzaak bij het beschouwen van het resultaat. Akkoord? Goed, ik ga u toch ook niet zeggen dat uw Zen masters allemaal vreemde vogels waren? De waarheid uit een mond van een gek is nog altijd de waarheid.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 27 augustus 2011 om 17:23. |
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
Banneling
|
Voor meesters zijn alle talen goed, voor beginnelingen zijn ze lastiger
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 augustus 2011 om 17:40. |
|
|
|
|
|
#315 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Maar u gaat er wel prat op als er een gelegenheid zich voordoet waarin u ze als relevant gaat beschouwen. Laat mij dan ook die vrijheid?
|
|
|
#316 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Het is dan ook geen toeval dat er veel gelegenheden zijn waarin naar Nietszche kan verwezen worden. Daarom is hij nu eenmaal bekend.
|
|
|
|
#317 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het probleem met jou is dat je door één (literair-filosofische) bron opgezogen bent : zeer monotoon en eenzijdig. Ik heb j e elders daarvoor al goed van jetje gegeven. Ik ga dat niet meer herhalen. |
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nietzsche is tenminste nog een groot fictie-schrijver vanuit literair opzicht en inderdaad ook filosofisch van blijvende waarde wellicht. Dat van die zeeën is geen moderne uitspraak, die worden op alle mogelijke manieren verontreinigd tegenwoordig. Update. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 augustus 2011 om 17:48. |
|
|
|
|
|
|
#319 | |||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Citaat: