Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 augustus 2011, 15:57   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Juist maar eer het zover is zal er nog heel wat water door de Senne vloeien. Ik zie de doorsnee Vlaming niet als een ultra-liberaal en dat zullen we wel vlug merken wanneer puntje bij paaltje komt.
Och, ultra-liberaal. Vanuit het standpunt van de PS is zelfs Labour ultra-liberaal, he.
Oud 27 augustus 2011, 16:01   #102
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Alle andere partijen die daar aan tafel zitten (wat dus een nipte meerderheid in Vlaanderen voorstelt de laatste verkiezingen, en nu waarschijnlijk niet meer) zijn voor 'Das Kapital' van Di Rupo (enfin, vinden het een aanvaardbare basis). Ik ben een vroegere PVV stemmer die dacht dat dat een liberale partij was, maar ik ben nu slimmer geworden.
De CD&V heeft een jaartje gedaan alsof ze daar niet moesten van weten, en dan hun elektorale rekening gemaakt, beseft dat hen dat niks opbracht omdat zij die dat apprecieerden toch niet meer voor hen zouden stemmen en de anderen, de wijwatervat kikkers, toch voor hen zouden blijven stemmen, en terug naar hun oude manier van doen teruggekeerd.

Er zijn er 3 in Vlaanderen die separatistisch zijn, en die zullen nu waarschijnlijk samen een meerderheid vertegenwoordigen.
Ik ben altijd liberaal geweest en ben het nu nog maar zonder veel enthousiasme. In feite heb ik sinds enige jaren een afkeer van politiek in't algemeen en politiekers in't bijzonder gekregen, eender welke kleur of strekking.

Ik verkneukel me nu al met de gedachte die 3 ooit samen te zien. Maar utopia is nooit ver weg in de politiek.
Oud 27 augustus 2011, 16:02   #103
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Och, ultra-liberaal. Vanuit het standpunt van de PS is zelfs Labour ultra-liberaal, he.
of vanuit het standpunt van het ACW en het ABVV ...
Oud 27 augustus 2011, 16:34   #104
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan vriend, wat EDR en BDW onder elkaar overeengekomen waren stond niet in de nota van BDW. Die 10%, hooguit een paar regeltjes, die de ganse afspraak op de helling zette waren een bijvoegsel op aanraden van BDW's "studiedienst". EDR is wie hij is maar het is geen ezel en ook hij heeft zijn electoraat.

Nogmaals, een staatshervorming is broodnodig en de verdienste van de NVA is, gezien ze geen politieke verantwoordelijk heeft op federaal niveau, dat ze de zaak tot het uiterste kan drijven en de andere Vlaamse partijen het mes op de keel kan zetten.

Het voortdurend demoniseren en kleineren van een bevolking zal zeker geen vertrouwen scheppen en het zuiden nog meer radicaliseren. Maar is dat de uiteindelijke bedoeling niet van de separatisten ?
In 2007 hebben de Franstaligen de Nederlandstaligen dermate vernederd dat het kiespubliek is geradicaliseerd tot op een punt dat er geen weg meer terug is. Dat kan je de NVA niet verwijten.
Oud 27 augustus 2011, 16:38   #105
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie kan hen dat kwalijk nemen dat ze profiteren van de stommiteiten van anderen, iedereen doet dat.

Juist maar eer het zover is zal er nog heel wat water door de Senne vloeien. Ik zie de doorsnee Vlaming niet als een ultra-liberaal en dat zullen we wel vlug merken wanneer puntje bij paaltje komt.
De doorsnee Vlaming is een kleine bourgeois en die stemt voor de partij van de kleine bourgeois. Niet voor de partij van het geïmporteerde proletariaat, noch voor de partij van het buitenlands grootkapitaal.
fonne is offline  
Oud 27 augustus 2011, 16:42   #106
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou best kunnen ja en is dat ook niet wat zijzelf wensen ?
De N-VA houdt vast aan het regeerprogramma dat is overeengekomen in 2009. Als andere partijen hun afspraken niet meer willen nakomen dan moeten die partijen maar uit de Vlaamse regering stappen. Het is niet de taak noch de ambitie van de N-VA om er zelf uit te stappen, het is de taak en de ambitie van de N-VA om het regeerprogramma van 2009 uit te voeren.
fonne is offline  
Oud 27 augustus 2011, 16:48   #107
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Elke nota van BDW was bedoeld om het onaanvaardbaar te maken voor de franstaligen.

2) Telkens als er onderhandeld werd over de andere notas en er een schijn van overeenstemming zich begon af te tekenen kwam BDW af met nieuwe eisen.

3) De laatste van EDR schoot hij al aan flarden nog voor hij ze gelezen had, kwestie van weerwraak...
1) Waar haalt u die informatie?

2) zelfde vraag als hierboven.

3) idem.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 27 augustus 2011, 16:49   #108
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
In 2007 hebben de Franstaligen de Nederlandstaligen dermate vernederd dat het kiespubliek is geradicaliseerd tot op een punt dat er geen weg meer terug is. Dat kan je de NVA niet verwijten.
Daar ben ik he volledig mee eens. De Franstaligen zijn eigenhandig verantwoordelijk voor 50% van het success van de N-VA en vroeger van het Vlaams Belang.
stuyckp is offline  
Oud 27 augustus 2011, 16:59   #109
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd liberaal geweest en ben het nu nog maar zonder veel enthousiasme. In feite heb ik sinds enige jaren een afkeer van politiek in't algemeen en politiekers in't bijzonder gekregen, eender welke kleur of strekking.

Ik verkneukel me nu al met de gedachte die 3 ooit samen te zien. Maar utopia is nooit ver weg in de politiek.
En plots wordt veeeeeel duidelijk: waarschijnlijk een Dewael-adept!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 augustus 2011, 17:01   #110
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

O ja, ik heb een mailtje naar die Gravensteen-groep gestuurd omdat ik dat manifest "Néén aan Twintig-tegen-Eén" wilde ondertekenen en dat via het formulier niet lukte.

Ik wil bovendien nieuwe verkiezingen, NU!

djimi is offline  
Oud 27 augustus 2011, 17:05   #111
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
O ja, ik heb een mailtje naar die Gravensteen-groep gestuurd omdat ik dat manifest "Néén aan Twintig-tegen-Eén" wilde ondertekenen en dat via het formulier niet lukte.

Ik wil bovendien nieuwe verkiezingen, NU!
Ik niet. Dat kost handenvol geld voor niets.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 27 augustus 2011, 17:08   #112
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke nota van BDW was bedoelt om het onaanvaardbaar te maken voor de franstaligen.

Hij zou het niet eens door een ledencongres van de N-VA gekregen hebben, zo wansmakelijk veel toegevingen aan de Franstaligen stonden er in. Als de Franstaligen slim geweest waren dan hadden ze aanvaard om op basis van die nota te onderhandelen.
Citaat:
Telkens als er onderhandelt werdt over de andere notas en er een schijn van overeenstemming zich begon af te tekenen kwam BDW af met nieuwe eisen.
Alle eisen van de N-VA waren van in het begin bekend, de N-VA heeft nooit "nieuwe" eisen naar voor geschoven. Wel getracht om het evenwicht te bewaren. Maar: telkens als er een schijn van overeenstemming zich begon af te tekenen stond Gennez recht om de Franstaligen te garanderen dat ze nog veel meer zouden kunnen cadeau krijgen van de SP.A als ze de N-VA maar buitenspel zouden zetten.
Citaat:
De laatste van EDR schoot hij al aan flarden nog voor hij ze gelezen had, kwestie van weerwraak.
Nadat er een 30-bladzijden lange evaluatie was gemaakt, die trouwens openbaar gemaakt is.
Citaat:
Nu dat hij zichzelf buitenspel heeft gezet staat zijn ganse meute te janken.
In zover ik weet zijn zij vooral bezig met de oogst van 2012 voor te bereiden. Wie jankt er?
fonne is offline  
Oud 27 augustus 2011, 17:28   #113
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
In 2007 werd er aan stoepjespolitiek gedaan en iedereen kwam er vernedert uit.
Oud 27 augustus 2011, 17:29   #114
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De doorsnee Vlaming is een kleine bourgeois en die stemt voor de partij van de kleine bourgeois. Niet voor de partij van het geïmporteerde proletariaat, noch voor de partij van het buitenlands grootkapitaal.
Dat is uw definitie.
Oud 27 augustus 2011, 17:30   #115
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
De N-VA houdt vast aan het regeerprogramma dat is overeengekomen in 2009. Als andere partijen hun afspraken niet meer willen nakomen dan moeten die partijen maar uit de Vlaamse regering stappen. Het is niet de taak noch de ambitie van de N-VA om er zelf uit te stappen, het is de taak en de ambitie van de N-VA om het regeerprogramma van 2009 uit te voeren.
Regeerprogramma ? Kiesprogramma zou beter met de werkelijkheid stroken.
Oud 27 augustus 2011, 17:31   #116
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
1) Waar haalt u die informatie?

2) zelfde vraag als hierboven.

3) idem.
Waar was u tijdens die periode ?
Oud 27 augustus 2011, 17:32   #117
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik niet. Dat kost handenvol geld voor niets.
Zo héél véél handen vol geld kost dat nu ook weer niet, hé, en we hebben er toch al één zo goed als absoluut onklopbaar wereldrecord mee kunnen vestigen

Ik hoop uit de grond van m'n hart dat die 'onderhandelingen' finaal totaal mislukken, en er bijgevolg tegen heug en meug van de 'onderhandelaars' wel nieuwe verkiezingen MOETEN komen.

Ik bedoel maar: we kunnen dié mensen toch écht geen regering laten vormen, hé?

djimi is offline  
Oud 27 augustus 2011, 17:34   #118
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:

Hij zou het niet eens door een ledencongres van de N-VA gekregen hebben, zo wansmakelijk veel toegevingen aan de Franstaligen stonden er in. Als de Franstaligen slim geweest waren dan hadden ze aanvaard om op basis van die nota te onderhandelen.

Alle eisen van de N-VA waren van in het begin bekend, de N-VA heeft nooit "nieuwe" eisen naar voor geschoven. Wel getracht om het evenwicht te bewaren. Maar: telkens als er een schijn van overeenstemming zich begon af te tekenen stond Gennez recht om de Franstaligen te garanderen dat ze nog veel meer zouden kunnen cadeau krijgen van de SP.A als ze de N-VA maar buitenspel zouden zetten.

Nadat er een 30-bladzijden lange evaluatie was gemaakt, die trouwens openbaar gemaakt is.

In zover ik weet zijn zij vooral bezig met de oogst van 2012 voor te bereiden. Wie jankt er?
Het is precies dat ledencongres die alles onmogelijk maakt.

En van in't begin was het bekend dat die eisen onaanvaardbaar waren door de anderen, dus ...

Hopelijk is de oogst zoals verwacht.
Oud 27 augustus 2011, 17:35   #119
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar was u tijdens die periode ?
Ik had de eer en het genoegen (nou ja) het grootste deel van de tijd die sinds 13 juni 2010 is verstreken in uw Heilig Land der Vaad'ren door te brengen, en er één en ander op te steken over het functioneren van de 'democratie' en de 'media' aldaar.

En u?

djimi is offline  
Oud 27 augustus 2011, 18:12   #120
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik had de eer en het genoegen (nou ja) het grootste deel van de tijd die sinds 13 juni 2010 is verstreken in uw Heilig Land der Vaad'ren door te brengen, en er één en ander op te steken over het functioneren van de 'democratie' en de 'media' aldaar.

En u?
En u weet van niets ?
Is men in uw werkkring op de hoogte van uw sympathiën, of liever van uw antipathiën ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be