Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2011, 23:36   #81
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Wat is RD?
Rode driehoek natuurlijk.
e. gebruikt die afkorting dus dat is wel duidelijk
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 23:36   #82
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is RD?
Het rode driehoekje
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 01:13   #83
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Mij verwondert het niet dat mannen vaker zelfmoord plegen. Ik ga hier bakken kritiek naar mijn hoofd gegooid krijgen om mijn volgende uitspraak, maar so it be.
Vrouwen denken eerder aan hun gezin, vooral aan hun kinderen. Zelfs indien ze zelfmoordgedachten hebben. Veelal zal dit hun ervan weerhouden om ook tot de daad over te gaan. We zien ook dat degenen die hun kinderen mee de dood insleuren meestal mannen zijn. Ik zeg wel: meestal. Wekelijks kunnen we wel in de krant lezen over depressieve mannen die eerst hun kindjes doodmaken en dan zichzelf. Tuurlijk zijn er ook vrouwen die dit doen, maar dat is eerder uitzonderlijk.
Larie tot de ²³²²². Overigens ging het hier over depressies en niet zozeer over zelfmoord. In elk geval zijn vrouwen vaker depressief (afin, als je de studies toch mag geloven) en plegen zij minder vaak succesvol zelfmoord omdat ze veel sneller geneigd zijn hulp te gaan zoeken (lees: gaan janken tegen betaling bij iemand die uw problemen toch niet voor u kan oplossen, eventueel een beetje verdovende middelen op voorschrift waarvan de werkzaamheid ook maar minimaal is aangetoond met dubbelblinde bedriegerij). Vrouwen doen ook veel meer pogingen tot zelfdoding dan mannen, maar zijn maar 10% zo succesvol. Daar kunnen twee redenen voor gevonden worden: 1) Schreeuw om aandacht, geen echte zelfmoordintenties 2) Gebruiken minder performante middelen (medicatie/vergiftiging) daar waar mannen vaak vanaf de eerste keer slagen in hun opzet met meer doeltreffende methodes (door ophanging, wapens, hoogtes etc..)

Depressies of stemmingsstoornissen bij mannen vertalen zich binnen de lagere sociale echelons van een bevolking voornamelijk eerst in antisociaal gedrag en middelenmisbruik. Dat op zich is al vaak genoeg om een extreem negatieve spiraal (gerechterlijk, internering, collocaties enz.) op te wekken waar men vrijwel niet meer uitraakt, wanneer men het zeer ver heeft laten komen.
Vrouwen gaan uithuilen bij vriendinnen/psychiaters/psychologen of zoeken troost in hun moederschap, een goedgelovige peer om op te teren enz...

Mannen blijven met hun problemen zitten en zijn ook realistischer en misschien zelfs idealistischer. Dat vertaalt zich meestal in opgekropte emoties en internalisering van problematiek, want maatschappelijk gezien wordt zwakte, falen of ziekte bij mannen veel minder aanvaard en betekent het soms een psychosociale doodsteek wanneer je het daarover met anderen hebt. Velen zijn al zover heen in hun klinische depressie, dat er enorm veel tijd nodig is om dat enigszins gestabiliseerd te krijgen, een soort homeostase van de ziel, waarvoor een kostwinner en toeverlaat van een gezin geen behoorlijke kansen krijgt in de turbomaatschappij van vandaag. Weggegaan, is plaats vergaan. Moeder de vrouw kan nog enigszins thuisblijven en toch nog een vorm van bestemming ervaren. Een man thuis op z'n kont is taboe en overigens zeer nefast voor het gevoel van eigenwaarde.

Trixie zwamt graag, is geopinieerd, al klopt er wel geen bal van wat ze uitkraamt. Allez, ga mij ne keer nen boterham smeren kom.. en zet dat pintje ook maar koel.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 10:52   #84
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja,
Admiraal!!

Dat ben ik.
Je hebt me ontmakerd.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:35   #85
ahuramazda
Provinciaal Statenlid

ahuramazda's schermafbeelding

Standaard

http://www.geestiggezond.be/achtergrond/cijfers.html

Hieruit zou iemand kunnen concluderen dat mannen gewoon willen beter zijn in alles.

- F. Nietzsche
ahuramazda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:51   #86
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Larie tot de ²³²²². Overigens ging het hier over depressies en niet zozeer over zelfmoord. In elk geval zijn vrouwen vaker depressief (afin, als je de studies toch mag geloven) en plegen zij minder vaak succesvol zelfmoord omdat ze veel sneller geneigd zijn hulp te gaan zoeken (lees: gaan janken tegen betaling bij iemand die uw problemen toch niet voor u kan oplossen, eventueel een beetje verdovende middelen op voorschrift waarvan de werkzaamheid ook maar minimaal is aangetoond met dubbelblinde bedriegerij). Vrouwen doen ook veel meer pogingen tot zelfdoding dan mannen, maar zijn maar 10% zo succesvol. Daar kunnen twee redenen voor gevonden worden: 1) Schreeuw om aandacht, geen echte zelfmoordintenties 2) Gebruiken minder performante middelen (medicatie/vergiftiging) daar waar mannen vaak vanaf de eerste keer slagen in hun opzet met meer doeltreffende methodes (door ophanging, wapens, hoogtes etc..)

Depressies of stemmingsstoornissen bij mannen vertalen zich binnen de lagere sociale echelons van een bevolking voornamelijk eerst in antisociaal gedrag en middelenmisbruik. Dat op zich is al vaak genoeg om een extreem negatieve spiraal (gerechterlijk, internering, collocaties enz.) op te wekken waar men vrijwel niet meer uitraakt, wanneer men het zeer ver heeft laten komen.
Vrouwen gaan uithuilen bij vriendinnen/psychiaters/psychologen of zoeken troost in hun moederschap, een goedgelovige peer om op te teren enz...

Mannen blijven met hun problemen zitten en zijn ook realistischer en misschien zelfs idealistischer. Dat vertaalt zich meestal in opgekropte emoties en internalisering van problematiek, want maatschappelijk gezien wordt zwakte, falen of ziekte bij mannen veel minder aanvaard en betekent het soms een psychosociale doodsteek wanneer je het daarover met anderen hebt. Velen zijn al zover heen in hun klinische depressie, dat er enorm veel tijd nodig is om dat enigszins gestabiliseerd te krijgen, een soort homeostase van de ziel, waarvoor een kostwinner en toeverlaat van een gezin geen behoorlijke kansen krijgt in de turbomaatschappij van vandaag. Weggegaan, is plaats vergaan. Moeder de vrouw kan nog enigszins thuisblijven en toch nog een vorm van bestemming ervaren. Een man thuis op z'n kont is taboe en overigens zeer nefast voor het gevoel van eigenwaarde.

Trixie zwamt graag, is geopinieerd, al klopt er wel geen bal van wat ze uitkraamt. Allez, ga mij ne keer nen boterham smeren kom.. en zet dat pintje ook maar koel.
Dat is een hele boterham, maar je hebt hem zelf moeten smeren, ik denk dat Trixie je eerder over tafel zal gooien dan er een voor jouw te smeren.

Als ik geen zelfmoord gepleegd heb, dan is dat niet zozeer voor mijn kinderen geweest, dan wel onder meer om mijn vrouw geen plezier te doen.

Maar ik weet natuurlijk niet, in welke mate mijn voorbeeld te veralgemenen valt. Volgens de cijfers helemaal niet.
Oud 28 augustus 2011, 13:05   #87
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ahuramazda Bekijk bericht
http://www.geestiggezond.be/achtergrond/cijfers.html

Hieruit zou iemand kunnen concluderen dat mannen gewoon willen beter zijn in alles.
Wat is alles?

Mannen willen gewoon beter zijn in hun specialiteit.

Vrouwen willen alles. Goeie echtgenote, goeie moeder, goeie carrière, goeie minnares, goeie bankrekening.

En nu ga ik eens kijken naar je link.

Dit vind ik wel interessant:
Citaat:
10 stappen

De website "Fit in je hoofd, goed in je vel" geeft een overzicht van de 10 stappen. Elke stap geeft informatie en bevat een aantal opdrachten om de geestelijke gezondheid te versterken.

Vind jezelf oké: Iedereen is uniek en verdient respect. Bij deze stap horen opdrachten die je helpen om jezelf beter te leren kennen en aanvaarden zoals je bent.

Praat erover: Als je ergens mee zit, is het belangrijk daar over te praten. Dit kan met eender wie, als je je maar goed voelt bij deze persoon. Deze stap geeft je dan ook concrete handvaten hoe je een moeilijk gesprek aan kan gaan.

Beweeg: Bewegen is niet alleen goed voor je fysieke gezondheid, het helpt je ook je geestelijk gezonder te voelen. Bij deze stap vind je een aantal tips hoe je jezelf aan het bewegen kan krijgen.

Probeer iets nieuws uit: Nu en dan eens iets nieuws proberen geeft je het gevoel dat je uniek bent. Je hoeft daarvoor geen kunstenaar of topkok te zijn. De opdrachten bij deze stap helpen je te ontdekken wat je leuk vindt, en hoe je iets nieuws kan proberen en volhouden.

Reken op je vrienden:
Iedereen heeft tal van sociale relaties, alleen ben je je daar niet steeds bewust van. Sociale contacten houden je in leven. Als je het even moeilijk hebt, is het belangrijk aan je vrienden te laten merken dat je behoefte hebt aan contact met hen. Dat is niet altijd makkelijk. Daarom horen bij deze stap opdrachten die je helpen een goed gesprek te voeren.

Durf nee te zeggen: De opdrachten bij deze stap helpen je voor jezelf op te komen op een positieve manier: hoe ga je op een positieve manier om met je frustraties en hoe zeg je nee tegen kleine verslavingen? Deze stap probeert je hiermee te helpen.

Ga ervoor: Als je opgaat in een activiteit, vergeet je je zorgen. Deze stap helpt je dan ook om nieuwe plezierige activiteiten te vinden of geeft je tips hoe je goede voornemens in de praktijk om kan zetten.

Durf hulp te vragen: Je kan niet alle problemen alleen oplossen. Daarom is het belangrijk dat je hulp durft te vragen als je daar nood aan hebt. Dat kan gewoon aan iemand uit je omgeving, of je kan professionele hulp zoeken. Deze stap helpt je hulp te vragen.

Gun jezelf rust: In onze samenleving gaat alles steeds sneller en er wordt steeds meer beroep gedaan op iedereen voor allerlei zaken. Om te vermijden dat je te veel onder stress komt te staan, is het belangrijk af en toe tijd voor jezelf te nemen en tot rust te komen. Deze stap geeft je hiervoor een aantal concrete tips.

Hou je hoofd boven water: Deze laatste stap gaat in op het feit dat iedereen zich wel eens slecht voelt, er geen zin in heeft of in een dip zit. Dat is heel normaal. Bij deze stap hoort een pakket aan tips hoe je een moeilijke periode door kan komen.

De 10 stappen en opdrachten hoeven niet in een bepaalde volgorde gevolgd te worden. Iedereen kan beginnen met de stap of de opdracht die hem of haar het meest aanspreekt.
Ik ga daar wat commentaar op geven.

Ik doe drie van de tien.

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 augustus 2011 om 13:06.
Oud 28 augustus 2011, 13:17   #88
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is een hele boterham, maar je hebt hem zelf moeten smeren, ik denk dat Trixie je eerder over tafel zal gooien dan er een voor jouw te smeren.

Als ik geen zelfmoord gepleegd heb, dan is dat niet zozeer voor mijn kinderen geweest, dan wel onder meer om mijn vrouw geen plezier te doen.

Maar ik weet natuurlijk niet, in welke mate mijn voorbeeld te veralgemenen valt. Volgens de cijfers helemaal niet.
Enoxie: had ge die pipo niet gequote, ik had die zever niet gelezen. Die staat al lang op mijn negeerlijst. Als enige. Laat die kwibus maar . Geen woorden aan vuil maken. Zegt meer over hem als over mij. Lekker anoniem schelden is makkelijk. Da manneke heeft aandacht nodig en is volgens mij bij momenten zwaar onder invloed van...En idd. zoals ge zegt: die zwier ik met gemak over of onder mijn tafel.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 13:24   #89
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enoxie: had ge die pipo niet gequote, ik had die zever niet gelezen. Die staat al lang op mijn negeerlijst. Als enige. Laat die kwibus maar . Geen woorden aan vuil maken. Zegt meer over hem als over mij. Lekker anoniem schelden is makkelijk. Da manneke heeft aandacht nodig en is volgens mij bij momenten zwaar onder invloed van...En idd. zoals ge zegt: die zwier ik met gemak over of onder mijn tafel.
Neemt niet weg dat ge larie verkoopt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 28 augustus 2011, 13:26   #90
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Neemt niet weg dat ge larie verkoopt.
Ze kan het niet bewijzen, maar gij het tegendeel ook niet
Oud 28 augustus 2011, 13:27   #91
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze kan het niet bewijzen, maar gij het tegendeel ook niet
't is dan ook maar om te zeveren, he. Trixie zit sebiet alweer op haar paard en dan zijn we vertrokken, he.
Oud 28 augustus 2011, 13:27   #92
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Nergeerlijst

Gij weet zeker niet hoe contraproductief dat is?
Oud 28 augustus 2011, 13:30   #93
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ahuramazda Bekijk bericht
geestiggezond

Citaat:
Praat erover:
met wie?

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 augustus 2011 om 13:30.
Oud 28 augustus 2011, 13:42   #94
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
't is dan ook maar om te zeveren, he. Trixie zit sebiet alweer op haar paard en dan zijn we vertrokken, he.
Als ge braaf zijt moogt ge achterop zitten.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 14:46   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
geestiggezond:
Reken op je vrienden:
Welke vrienden?
Oud 28 augustus 2011, 14:48   #96
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
geestiggezond:
Durf hulp te vragen:
Aan de huidige terugbetalingstarieven van de psychiaters pleeg ik nog liever zelfmoord.
Oud 28 augustus 2011, 14:52   #97
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is de schuld van die Walen, meneer.
Nee, het is de schuld van de Vlamingen zelf.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 14:52   #98
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Nee, het is de schuld van de Vlamingen zelf.
A ja, ge moet maar niet depressief zijn.
Oud 28 augustus 2011, 14:53   #99
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus iedereen die tot hogere cognitieve prestaties in staat is dan huismoer Beatrijs is sowieso onder de invloed van... van wat eigenlijk? Dronken van zijn eigen intellect?

Ik weet niet of dat je de posts van gepatenteerde zuipschuiten hier al gelezen hebt, maar voornamelijk komt daar hun voorliefde voor het geestrijk vocht uit voort, vaak vergezeld van een *buwrps* of een hele waslijst aan spelfouten.

Nu, bij jou ben ik er rotsvast van overtuigd dat de belabberde spelling, grammatica en attitudes niet te wijten zijn aan den drank of psychotrope stoffen. Gij zijt gewoon zo met dat IQ van 75 en uw brevet van hygiënisch deskundige.

Wederom, gezwam van Josianne. Best wel zielig dat je het onderspit moet delven tegenover iemand die nog niet half zou oud is als jijzelf. De zogenaamde "mature levenservaring" waarop versleten en incompetente senioren zich vaak moeten beroepen, gaat zelfs aan jouw neus voorbij.
Oud 28 augustus 2011, 14:56   #100
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan de huidige terugbetalingstarieven van de psychiaters pleeg ik nog liever zelfmoord.
Goede psychiater zoeken hé, die je niet behandeld als een emotionele melkkoe. Het standaardtarief draait rond de €50-75 en daarvan krijg je 80% terug via een goede mutualiteit. Een goede dokter geeft je ook 50-60min, zoals een psycholoog. De bezoeken bij de laatsten worden echter niet terugbetaald.

Voor je je afvraagt hoe ik aan al die informatie kom, ik ben adviseur inzake jurisprudentie binnen de gezondheidszorg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be