Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2011, 16:02   #181
Kingsale
Partijlid

Standaard wat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben zelf invalide.

Eigenaardig is dat ik voor de rechtbank meer de 50% invalide ben en voor de verzekering zelfs meer dan 66% werkonbekwaam, maar voor het Riziv niet eens in aanmerking kom voor de voordelen van 33% invalide en voor de RVA tussen de 33% en 66% werkonbekwaam ben.
mag ik eens wat u hebt zit u in een rolstoel
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 16:08   #182
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als jij misbruiken in de invaliditeit-sector kent, die niet door een controle arts geverifieerd zijn en dit op alle niveaus van de controle is het je plicht, die dokters samen met de zogenoemde invalide aan te geven. Want zonder "bevriende controle artsen" maak je echt geen kans op een invaliditeit uitkering, als je niet invalide bent. Niet in Wallonië en niet in Vlaanderen.
En dan ? De invalieden zijn er. En ze zijn beduidend groter in aantal dan in de ons omliggende landen (cfr De Gucht). Moeten de regels misschien herzien worden, moet er misschien controle uitgeoefend worden op de controle artsen... weet ik veel.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 16:14   #183
Kingsale
Partijlid

Standaard ja

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Als flaminganten maar kunnen kappen op de zwakken in de maatschappij is hun dag goed.
ja goed kappen op de gehandikapte moet kunnen vried van mijn zus is gehandikapt voor 80% onderste ledematen loopt met krukken heel moeilijk te lopen maar thuis geeft hij dansles en is ook voordanser nu is het aan u
Oud 26 augustus 2011, 16:17   #184
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Probleem is dat zovelen zich geroepen voelen om te kunnen behoren tot de zwaksten van het volk.
Neen, probleem is dat men vanuit de liberaal-democratische overheid niet voldoende beheert en controleert. Bijvoorbeelde werklozen: men geeft ze een uitkering en laat hen aan hun lot over voor de rest, nu en dan eens "op controle gaan" bij VDAB/RVA maar een deftig beleid is er niet.

In een volksdemocratische staat worden werklozen van de maandagmorgen tot de vrijdagavond tijdens de werkuren verplicht opgevolgd met scholing en sollicitatie. Hierin ligt de taak van al diegenen die nu als straathoekwerker in vreemdelingenbuurten worden ingezet. Het liberale regime daarentegen laat "het individu" aan z'n lot over, met alle gevolgen vandien.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 16:18   #185
Kingsale
Partijlid

Standaard ben

Citaat:
Beringen en Zwartberg liggen in Limburg, België. Vlaanderen, dat is het westen van België. Bekijk eens een landkaart.
ben je zeker
Oud 26 augustus 2011, 17:14   #186
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En dan ? De invalieden zijn er. En ze zijn beduidend groter in aantal dan in de ons omliggende landen (cfr De Gucht). Moeten de regels misschien herzien worden, moet er misschien controle uitgeoefend worden op de controle artsen... weet ik veel.
Volgens mijn zijn er in de omliggende landen zeker Nederland net meer invaliden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 21:39   #187
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Volgens mijn zijn er in de omliggende landen zeker Nederland net meer invaliden.
Waarom dan de uitspraak van De Gucht ?
Oud 26 augustus 2011, 23:05   #188
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Mambo
Dit is volgens mij een cowboy verhaal.
Iemand die dit zegt tegen controledokters, voeren ze binnen de 5 minuten af naar de psychiatrie en zal daar maanden vertoefen in de zwaar bewaakte afdelingen.
Wij hebben nog steeds een wet en welke zegt, "wanneer je een gevaar bent voor jezelf of voor de maatschappij dat men je verplicht kan laten opnemen "
Zomaar zeggen dat je iemand gaat open snijden en daarom een maandelijkse uitkering trekt - ik verzeker je - dan werkt er niemand meer.
Wel leuk geprobeerd - zit nu misschien in een dwangbuis
Nee het is geen cowboy verhaal het is het verhaal van een cowboy die ze werkelijk niet alle 5 heeft.
Had een achtergrond van geweld natuurlijk, zelfs eens zijn vrouw door de venster gekegeld en een gerechtelijk en psychiatrisch verleden door die feiten.
En dat heeft hij haarfijn uitgespeeld om werkelijk een levenslange invaliditeit te kunnen krijgen.
En hij heeft ze gekregen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 23:08   #189
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dit is ongetwijfeld een zeer interessante discussie. Maar dit forum is er niet de plek voor.
Oud 26 augustus 2011, 23:47   #190
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Neen, probleem is dat men vanuit de liberaal-democratische overheid niet voldoende beheert en controleert. Bijvoorbeelde werklozen: men geeft ze een uitkering en laat hen aan hun lot over voor de rest, nu en dan eens "op controle gaan" bij VDAB/RVA maar een deftig beleid is er niet.

In een volksdemocratische staat worden werklozen van de maandagmorgen tot de vrijdagavond tijdens de werkuren verplicht opgevolgd met scholing en sollicitatie. Hierin ligt de taak van al diegenen die nu als straathoekwerker in vreemdelingenbuurten worden ingezet. Het liberale regime daarentegen laat "het individu" aan z'n lot over, met alle gevolgen vandien.
ja tzullen de liberalen zijn die dat eisen. Man het eerste dat de liberalen zouden doen is exact wat jij daar zegt zorgen dat mensen continu opgeleid worden naar knelpuntberoepen, ipv van ze te knuffelen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 23:50   #191
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dan moet ge ze aangeven
zijn ze ineens alles kwijt
ik moet geen politie spelen, dat de overheid het maar oplost, en dat ze maar leren tussen de lijnen lezen.
Allemaal veel blabla op hun politiek tong, en geen resultaat
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 00:14   #192
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
In Vlaanderen had men niet die steenkoolmijnen waar men zijn gezondheid ging kapotmaken voor een aalmoes. Onder de Walen tellen nog heel wat letterlijk 'kapotgevrochte' mensen.
Sinds wanneer hoort Limburg niet meer tot het hedendaagse Vlaanderen?

Overigens gaat het over de bevolking tussen 21 en 65 jaar. Hoeveel daarvan zouden er nog in de steenkoolmijnen gewerkt hebben? (Wetende dat de laatste Waalse in 1984 sloot, terwijl het verval al jaren bezig was).

In Vlaanderen sloot de laatste in 1992.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 00:17   #193
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beringen en Zwartberg zijn niet geheel Vlaanderen en maken dus de procentjes niet.
Noem eens wat steenkoolmijnen in de provincies Namen en Luxemburg.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 02:03   #194
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een vergissing van 1980 en de naam Vlaanderen staat niet eens in de grondwet. Dat is wat de pers ervan gemaakt heeft. De gewone mens spreekt niet van Vlaanderen, wel van de Vlaanders.
Tja,wallo-brux staat er óók niet in ..wat is uw punt nu....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 02:26   #195
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dit is ongetwijfeld een zeer interessante discussie. Maar dit forum is er niet de plek voor.
tja,waarom niet,mijn dochter met een aangeboren rugafwijking (spina bifida occoulta)heeft 22 jaar moeten wachten tot haar erkenning als mindervalide...

Al die tijd heb ik moeten opdraaien voor haar medische kosten omdat één inspecteur een héél andere mening was toegedaan..

Eén man die mij tienduizenden euro's heeft gekost gedurende al die jaren...

en nu zie ik mensen mét een geldige mindervaliden parkeerkaart haar plaats innemen ,en dit terwijl zij ongehinderd uit hun voertuig springen om snel te gaan winkelen dankzij de kaart van de bomma of opa die overigens op dat moment in géén velden of wegen te bespeuren vallen
...

Laatst gewijzigd door Svennies : 27 augustus 2011 om 02:27.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 00:35   #196
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
tja,waarom niet,mijn dochter met een aangeboren rugafwijking (spina bifida occoulta)heeft 22 jaar moeten wachten tot haar erkenning als mindervalide...

Al die tijd heb ik moeten opdraaien voor haar medische kosten omdat één inspecteur een héél andere mening was toegedaan..

en nu zie ik mensen mét een geldige mindervaliden parkeerkaart haar plaats innemen ,en dit terwijl zij ongehinderd uit hun voertuig springen om snel te gaan winkelen dankzij de kaart van de bomma of opa die overigens op dat moment in géén velden of wegen te bespeuren vallen
...
Eerst mijn medeleven voor de invaliditeit van je dochter.
Maar wat ik niet begrijp, is dat je dochter steeds bij dezelfde controlearts is terecht gekomen.
Normalieter kan je max 2x bij dezelfde op onderzoek en dan krijg je een andere om vooral vriendjespolitiek te vermijden of zoals in uw geval een tegenwerker te krijgen.
Je mag toch steeds in beroep gaan t.o.v. de beslissing ?
Pas op, ik geloof je wel, maar ik denk dat je je niet hebt laten begeleiden door een sociaal assistente of dergelijke.

Wat die parkeerkaarten betreft, dit is de fout van het RIZIV.
Zelf mag ik geen auto meer rijden,maar ik heb een kaart voor onbepaalde duur en mag deze aan mijn broer geven om mij ergens te komen afzetten of op te pikken.
En inderdaad velen gebruiken dit dan om te winkelen.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 00:46   #197
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
Jammer van je dochter en knap dat jij al die tijd je best hebt gedaan om goed voor je dochter te zorgen. Waarom ben je niet naar een andere inspecteur gegaan of is dat niet mogelijk? Moet je je houden aan de inspecteur die je toegewezen kreeg?

Wat die parkeerkaart betreft. Ik meen me te herinneren op het nieuws te hebben gehoord dat men harder zal beginnen optreden tegen misbruikers. Ik ken mensen die zo'n kaart gebruiken van een overleden grootvader en dergelijken.
Oud 28 augustus 2011, 09:36   #198
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...
...of de tweede inspecteur nogal lanks omgaat met belastingsgeld. Wie zal het zeggen...
Oud 28 augustus 2011, 10:01   #199
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen had men niet die steenkoolmijnen waar men zijn gezondheid ging kapotmaken voor een aalmoes. Onder de Walen tellen nog heel wat letterlijk 'kapotgevrochte' mensen.
Hoe dom kan men zijn, of wil je het niet weten ?
Of ben je zo verblind door je pro Belgie houding ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwartberg
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 10:58   #200
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Hoe dom kan men zijn, of wil je het niet weten ?
Of ben je zo verblind door je pro Belgie houding ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwartberg
Misschien ben jij wel verblind door je pro Vlaamse houding

http://www.belgium.be/nl/leefmilieu/...demvervuiling/
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be