![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Afgelopen maand kwamen twee reklamebureaus uit Molenbeek uitgebreid in het nieuws. De Mortierbrigade trekt weg en hoopt een rustiger haven in Schaarbeek te vinden. BBDO Belgium (dat deel uitmaakt van een groot internationaal communicatiebureau) blijft vooralsnog wel in de Scheldestraat gevestigd, ondanks de fel aangeklaagde straatcriminaliteit.
verdraaide feiten van de 'rode' vrt begot de reportage niet gezien zeker...
sus antigoon sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. Laatst gewijzigd door Dixie : 28 augustus 2011 om 12:03. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Heck, de meeste firma's hebben firmawagens.
|
|
|
|
#104 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....45#post5655445 Daarom reageerde ik eerst niet. |
||
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je gaat er met heel uw betoog van uit dat ik dit bedrijf wil opzadelen met de verantwoordelijkheid, dit is niet zo. Ik spreek dan ook van samenwerken, samenwerken wil zeggen zoals ik eerder schreef 'het mes moet langs 2 kanten snijden'. Dit bleef onbeantwoord en werd genegeerd, de antwoorden waren verwijten. Ook schreef ik het volgende, net daarom dat het bedrijf een vernieuwende strategie zoekt. Dit bedrijf begrijpt de reden en de oorzaak van het probleem, door samen te werken en daarbij de buurt meer te betrekken geef je kwaadwilligen geen kans om weer te gaan overheersen. Ze zijn namelijk een minderheid geen meerderheid. Door samen te werken met zij die deze buurt een kans willen geven zijn ze in hun opdracht al half geslaagd, om nog meer slaagkans te krijgen zullen ze dus moeten volharden in hun strategie. Daarnaast heb ik hier nog sterke argumenten gelezen met dank aan Alboreto artisjok en falen angel. Het is net nodig dat men het anders gaat proberen, men moet samen werken de grootste groepen die daar wonen willen een leuke buurt zonder drugs, geweld en andere onfraaiheden. Door een blok te vormen kan men zijn doel bereiken. Om dat doel te bereiken heb je net samenwerking nodig. Jij gelooft daar niet in, dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is. Ik begrijp dan ook niet dat je het geen kans zou willen geven. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Met islamitische immigranten werkt dit niet, vooral omdat ze enkel hun eigen cultuur wensen te behouden (die onveranderbaar is sinds de 10de eeuw, toen de poorten van de Itjihad gesloten werden - u waarschijnlijk welbekend). In zo'n geval noemt men het niet "integratie" maar "kolonialisme"; Alleen: de vroegere westerse kolonialisten hadden nog iets bij te brengen aan hun kolonies (werkgelegenheid, wegen, scholen, klinieken, rechtssystemen), maar welke meerwaarde brengen de islamistische kolonialen mee? de constante stroom aan olie tot deze op is? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 augustus 2011 om 12:18. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoezo begin IK iets te begrijpen? Ik maakte juist aan Arti duidelijk dat de vestiging van een bedrijf hoe dan ook positief is voor een wijk voor de lokale economie! Het zou dus CORRECT zijn te stellen dat mijn opmerking ertoe bijdraag dat uw vriendin Arti begrijpt dat verstiging van een bedrijf hoe dan ook positief is voor een buurt! |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hoe kan deze positief zijn voor een buurt als de buurtbewoners er niet mogen werken? Als ze zich volledig zou aflsuiten van deze buurt? |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar wilt u met uw redenering nu eigenlijk naartoe? Dus wanneer dat bedrijf nu maar samenwerkt met de buurt, dan kunnen de " kwaadwilligen" omdat zij een minderheid zijn niet overheersen? Goed voorbeeld van gebakken lucht en linkse ideologie die weinig meer is dan dat. Wie zorgt er voor overlast? Weet u dit? Zijn dit jongeren uit de wijk, uit een aanpalende wijk( het meest waarschijnlijk!) of uit andere wijken die niet ansluiten bij de buurt zelf? Wanneer u dit niet weet hoe kun je dan stellen dat wanneer het bedrijf zich maar inspant, alles wel goed komt?? Waarop baseert u zich bij die bewering? En hoeveel jongeren die overlast veroorzaken zijn er nodig voordat dit in een buurt overheerst? 10? 20? 50? Waar heeft u het nu eigenlijk over, behalve dat wat u zegt zo leuk klinkt? Sterke argumenten van Alboreto en Arti?? Welke, kunt u ze even opsommen of vind u wie u niet tegenspreekt hoe dan ook fantastisch, ookal valt er nergens een argument te bespeuren? Kun je even oplijsten welke sterke argumenten van Arti en Albo je zo bijgebleven zijn? Ik moet ze totaal gemist hebben! |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wanneer je ervoor pleit aan een bepaalde groep voorkeur te geven doe je aan POSITIEVE DISCRIMINATIE die je een bedrijf oplegt omdat dan overlast zou verminderen, bullshit en dat mag gezegd worden... Je sluit je dus volledig af wanneer je niet wilt discrimineren? Vreemde stellingen hier vandaag.... |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
misschien even deze voorstellen bekijken?
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Antwoord liever eens op welke manier een bedrijf de buurt ten goede kan komen, dat was uw argument. Bovendien zie ik nog steeds niet in wat er fout zou zijn om mensen die op een kleine afstand van dit bedrijf wonen voorang te geven. Het komt meer dan enkel het bedrijf en de persoon in kwestie ten goede, dus dat afwegen tegenover uw argument is duidelijk genoeg meer gewicht in de schaal. Als dat in uw ogen discriminatie is dan is er veel discriminatie. De wet dat men subsidies krijgt op - 26 jarigen en nog wel meer van dat, ga je dat allemaal afschaffen? Vaak gaat het hem om het afwegen van alle voor en nadelen in dit geval zijn er meer voor dan nadelen Alice. |
|
|
|
|
|
|
#114 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 augustus 2011 om 12:47. |
||
|
|
|
|
|
#115 | |
|
|
Citaat:
Ook de aanpassing van de lokale bevolking is onvermijdelijk. Beiden moeten bereid zijn inspanningen te doen. En dit bedrijf is bereid dat te doen. Ze willen, samen met de lokale bevolking, een betere en veiliger buurt. Ik begrijp niet dat ge daar tegen kunt zijn.
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een bedrijf is een deel van de gemeenschap en kan daarbij perfect een andere rol vervullen dan enkel de zakken vullen van een paar individuen. Dit kan dus perfect. |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
|
Citaat:
Als een werknemer verder woont, dan moet het bedrijf een duurder abonnement, of meer benzine betalen. Dat is toch evident?
|
|
|
|
#118 | |
|
|
Daar leek het toch op.
Is het dan niet zo? Citaat:
Indien het bedrijf bereid is zich in de buurt te verankeren, dan kan dat inderdaad positief zijn. Dat is inderdaad waarover het hier gaat.
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Don Corleone kwam en zorgde dat de buurt onveilig werd en toen zei don Corleone: "I'll make you an offer you cannot refuse" en toen moesten de bedrijven schorremorrie aanwerven die enkel de boel kwamen overnemen en toen konden ze terug zonder overvallen naar huis lopen en d�*n ging Don Corleone beslissen dat het bedrijf als dekmantel voor drugshandel ging dienen. en iedereen van de linkiewinkies was content. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 augustus 2011 om 12:57. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik schreef een volledig plan van aanpak, wees op de meerwaarde voor de lokale economie van bedrijven in wijken en dan vraag je uit te leggen hoe een bedrijf een buurt ten goede kan komen??? Het is echt niet mijn probleem dat u niet begrijpt dat positieve discriminatie niet bestaat maar gewoon discriminatie is, punt uit! Postieve discriminatie is een uitvinding van politiek links om discriminatie wel goed te vinden wanneer het hun eigen belangen zou dienen, hoe kun je daar in vredesnaam voor te vinden zijn. Dus je trekt dit door naar de sociale wetgeving? Er bestaan maatregels voor doelgroepen die kwetsbaar zijn op de arbeidsmarkt, dat geldt dan voor alle personen jonger dan 2§ of alle personen ouder dan 45 of alle personen langer dan twee jaar werkloos, of alle laagopgeleiden..dat is een sociaal beleid, en niet te vergelijken met positieve discriminatie waarbij je stelt dat een bedrijf om overlast te verminderen wijkbewoners MOET aanwerven! Zeg alsjeblieft dat dit verschil voor jou toch wel duidelijk is! |
|
|
|
|