![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...inkebeek.dhtml
Een betoging van de Werkgroep BHV in Linkebeek, om de statement te maken dat o.a. deze gemeente (samen met de andere randgevallen) Vlaams moet blijven, in het kader van de dubieuze onderhandelingen. Een serieuze en open vraag: zou meedoen aan deze betoging van waarde zijn? Ik weet overigens niet precies wanneer het in Vlaanderen overgaat naar extreem-rechts (maar sowieso slingeren mensen hier te veel met deze termen).
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben alvast van de partij. Het wordt georganiseerd door het Halle-Vilvoorde Komitee, de VVB en TAK, dus van 'extreem-rechts' is geen sprake. Het is dan ook zoals meestal de bedoeling om als enige politieke symbool de Leeuw mee te brengen.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Op de website van de betoging staat helaas dat de niet-benoemde burgemeester er wat van huiverig is toestemming te geven en naar het schijnt geen 'fascisten' op het grote plein te willen zien (tamelijk grof). We zullen zien hoe het loopt, maar betogen doet men denk ik toch wel.
Ik zit sterk te denken erheen te gaan, en zo ken ik nog iemand.
#4 |
|
![]() Ja, de niet-burgemeester in kwestie is Damien Thiéry van het FDF, die het liefst Brussel zou zien uitbreiden tot aan de poorten van Aalst, Mechelen en Leuven. Wezembeek-Oppem, Kraainem en Linkebeek zijn geliefde plaatsen voor manifestaties omdat ze allen bestuurd worden door mensen die er alles aan doen om de oorspronkelijke taal van hun gemeentes uit te roeien.
Je bent zeker welkom. Woon je in Nederland? Ik denk wel niet dat ze bussen vanuit Drenthe inleggen. ![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Dan moet ge daar ook geen woorden aan vuil maken op een internetforum hé?
Want als het écht niets uithaalt, is het ook niet de moeite om mensen te ontmoedigen.
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Dat zou goed kunnen, maar het gaat om het principe. Ik vind dat de Vlamingen zich moeten laten horen dat ze die 6 Vlaamse randgemeentes niet opgeven en cadeau geven. Hun verfransingpolitiek mag wel eens stoppen. Uiteindelijk wordt alles wel een keer een rand, en wat zal het volgende zijn, Antwerpen?
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet zeggen dat ik mij wel een beetje uit de toon zal gaan voelen. ![]() Voor de rest vind ik respons alhier over de nutteloosheid van betogingen op zichzelf ook tamelijk nutteloos. Uiteindelijk zijn de meeste dingen in het leven vanuit bepaalde optiek tamelijk futiel, maar dat belet de denkende geest niet immer te zoeken naar stimuli, noch naar middelen om lucht te geven aan de innerlijke belevingen. Een geïsoleerd, doof en stom brein is niets waard. Een betoging moet dus kunnen, zeker omdat het wel het minste is. Wie zijn stem nooit laat horen, heeft ook niet te klagen. Beter één maal stelling nemen dan nooit; helemaal niets doen is nog veel futieler.
![]() |
#10 |
|
![]() Ik ben het helemaal met je eens. Ga je met de bus? Ik denk niet dat er vanuit Heist-op-den-Berg zelf bussen vertrekken, maar zeker en vast vanuit een stad in de buurt.
|
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() Het internet leert dat we per trein dienen te vertrekken naar Aarschot, daar over te stappen richting Brussel-Zuid, en daar de trein te pakken naar Linkebeek. Hoe we op de plaats-delict (om in de sfeer van Thiéry te blijven) komen zien we ter plaatse wel. Komt vast wel goed!
![]()
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is veel te negatief. Het is natuurlijk vooral Vlaanderen zélf dat de verfransing faciliteert zoals je weet, maar desondanks kunnen deze demo's een bijdrage leveren aan een ontfransing van Vl Br. Dit zei ik eerder: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ik ben ook van de partij.
Iedereen die hier op't forum zit te razen tegen de onderhandelingen zou beter ook eens gaan, tonen dat ze er iets voor over hebben.
#15 |
Burger
|
![]() Daar ben ik het roerend mee eens.
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() Wat mij betreft is �*éder persona welkom die wet, oorspronkelijkheid en grenzen honoreren.
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal er zijn. Tenzij ik tussen nu en die betoging overhoop gereden word ofzo, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wet, oorspronkelijkheid en grenzen? Wat is dat allemaal?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |