![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hangt af. Ik zou de Islam onder geen enkele vorm promoten. Uiteraard vind ik het leuk als Moslims een flexibele houding hebben ten aanzien van de samenleving waarin ze zich bevinden, maar daar stopt het ook.
Laatst gewijzigd door Weyland : 28 augustus 2011 om 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() En hopen dat ze ons goed gaan behandelen als ze in de meerderheid zijn binnen 50 a 60 jaar.
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We moeten de Islam begrijpen om de hedendaagse wereld te begrijpen en in al diens facetten waarop die beleden wordt, maar begrijpen wil niet zeggen 'geforceerd bewonderen om politiek-correcte redenen'. In onze wereld zijn er grijstinten tussen vijanden en vrienden, al neigt de samenleving in zulke Manicheïstische* patronen te denken. *: Ik ben me bewust dat Christenen de leer van Mani historisch hebben verketterd en dat die uitdrukking daar vandaan komt. Laatst gewijzigd door Weyland : 28 augustus 2011 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 29 augustus 2011 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De vrouw die enkel president werd enkel omdat ze dochter van was (net zoals de vrouwelijke leiders in Bangladesh en Pakistan, famillie/Vrouw van zijn/waren) om vervolgens helemaal niets te bereiken.... Als stagnante middelmatigheid en flagrante nepotisme het beste zijn die ge naar voren kunt schuiven is dat toch maar triestig, niet?
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 29 augustus 2011 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Dat ze niet zo'n goede bestuurder is en dat u grotendeels gelijk heeft staat daar los van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En welke rol speelt de Islam? Het beknot de mogelijkheden die vrouwen krijgen, vooral op plaatsen waar het aan de macht is of deelneemt. Rechtstreeks maar ook onrechtstreeks door primitieve tradities (mede)instand te houden. Noot: Een homo premier zou bvb ook niet kunnen in een Islamitisch land. Anderzijds mag het ook niet van de Paus, maar de Katholieke Kerk in Belgie is op sterven na dood...
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 29 augustus 2011 om 00:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien Hertog, waarin moeten we mensen als suqar steunen en aanmoedigen? In 't verkeerde beeld dat ze geeft over islam, in 't mensen zand in de ogen strooien over islam, in de misleidende voorstelling die ze van islam neerzet? Islam is geen vrede en zal geen verlichting doormaken, geen enkele moslim ter wereld zal ooit de moed hebben om 'n vervolg te breien op de koran, 't enige en allerlaatste woord van hun god, waar niet aan getornd mag worden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 29 augustus 2011 om 00:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Ik heb daar geen nood aan. Hypocrieten heb ik nooit serieus genomen, racisten evenmin.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat u blijkbaar ontgaat is dat indien er een geschikte familielid was die ook toevallig man was dan zou ze nooit President geworden zijn. Hetzelfde geldt voor de 2 dames in Bangladesh en Bhutto in Pakistan. Dus het is geen bewijs van de mogelijkheden die Moslimas hebben integendeel: wat het zegt is, als ge een vrouw zijt dan is de enige manier om president te worden een famillielid te zijn van en geen broers te hebben... nu ik ben geen feminista maar dat lijkt me toch niet echt het soort van ideeen dat ik bvb mijn dochter zou laten internaliseren...
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die zijn er wel, begrijp me niet verkeerd - maar ik ben een bvb een equal oppurtunity godsdienstenbestrijder - ik heb al herhaaldelijk gezegd dat Islam niet erger is dan bvb de RKK, alleen zijn er weinig landen waar die kerk nog iets te zeggen heeft, zeker hier in Europa. Ik ben gewoon curieus wie je daarmee bedoelt...
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 29 augustus 2011 om 01:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, ok dat kan maar ik wou eerder weten wat dat racisme/hypocrisie inhield...
![]() |
#79 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan dat wijten aan toeval of aan een gebrek aan kwaliteitsvolle vrouwelijke toppolitici. Maar dan moet ik toch opmerken dat (1) de mannelijke toppolitici in dit land niet bepaald intellectuele hoogvliegers of bijzonder capabele mensen zijn. En (2) dat dat gebrek aan vrouwelijke toppolitici ook opvalt bij de politieke partijen zelf in Vlaanderen. Nagenoeg geen enkele partij in Vlaanderen vult haar topniveaus voor de helft (of zelfs nog maar bijna) met vrouwen. Als je een top-drie of top-vijf zou maken van de politici per partij in Vlaanderen, dan merk je dat onmiddellijk. Dat gaat overigens niet alleen op in de politiek, maar bvb ook in het bedrijfsleven. Weet er iemand van buiten hoeveel vrouwelijke CEOs de Bel-20 bevat? Hoeveel vrouwen er in de verschillende werkgevers-organisaties zetelen? Blijkbaar heeft tweehonderd jaar trouwe lippendienst aan de Verlichting dus nog niet zo heel veel opgeleverd. Zelfs enkele decennia feminisme en enkele jaren gelijke-kansen-discours hebben op dat vlak bitter weinig resultaten neergelegd. Een islamitisch land als Indonesië, dat bezwaarlijk 'verlicht' genoemd kan worden, heeft dat allemaal niet nodig gehad en heeft gewoon (zoals dat hoort) af een toe een vrouwelijk staatshoofd. Met nepotisme (al valt dat woord snel telkens het om vrouwen gaat), en met middelmatigheid (tav van wat? Tav Soeharto?). Maar een vrouwelijk staatshoofd desalniettemin. Citaat:
Mijn vraag nu: als 200 verdediging van de Verlichtingswaarden leidt tot zero vrouwelijke premiers, waarom zou je dan een Verlichte islam wensen?
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 29 augustus 2011 om 01:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind mezelf geen hypocriet noch racist in ieder geval, integendeel. Laatst gewijzigd door Weyland : 29 augustus 2011 om 01:14. |
|
![]() |
![]() |