Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2011, 23:42   #61
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
We willen toch juist dat de islam een ''verlichting'' doormaakt? Ik vind dit juist een teken dat ook de islam zich aanpast aan de maatschappij waarin het zich bevindt. Ik zou juist zeggen: mensen als Suqar aanmoedigen en ondersteunen.
Hangt af. Ik zou de Islam onder geen enkele vorm promoten. Uiteraard vind ik het leuk als Moslims een flexibele houding hebben ten aanzien van de samenleving waarin ze zich bevinden, maar daar stopt het ook.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 augustus 2011 om 23:43.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 23:43   #62
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We willen toch juist dat de islam een ''verlichting'' doormaakt? Ik vind dit juist een teken dat ook de islam zich aanpast aan de maatschappij waarin het zich bevindt. Ik zou juist zeggen: mensen als Suqar aanmoedigen en ondersteunen.
En hopen dat ze ons goed gaan behandelen als ze in de meerderheid zijn binnen 50 a 60 jaar.
Oud 28 augustus 2011, 23:44   #63
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
En hopen dat ze ons goed gaan behandelen als ze in de meerderheid zijn binnen 50 a 60 jaar.
Geen enkele stroming van de Islam steunen, tenzij je jezelf in het gedachtegoed kunt vinden (dan ben je mogelijk zelf een Moslim). Altijd het debat aangaan en durven discussiëren. Niet iedereen kan dat (ikzelf heb het alvast nog niet gedaan op dit forum).
We moeten de Islam begrijpen om de hedendaagse wereld te begrijpen en in al diens facetten waarop die beleden wordt, maar begrijpen wil niet zeggen 'geforceerd bewonderen om politiek-correcte redenen'. In onze wereld zijn er grijstinten tussen vijanden en vrienden, al neigt de samenleving in zulke Manicheïstische* patronen te denken.

*: Ik ben me bewust dat Christenen de leer van Mani historisch hebben verketterd en dat die uitdrukking daar vandaan komt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 augustus 2011 om 23:49.
Oud 28 augustus 2011, 23:57   #64
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zolang pakweg 80% van de bevolking daar behoefte aan heeft, lijkt me dat niet erg democratitsch.
Zou het jammer vinden voor de feestdagen.
(niet omdat het vrije dagen zijn)
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 23:59   #65
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Daar vrees ik ook voor.
MAAR wij zijn er dan niet meer (?) en de rest zal zich aangepast hebben.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 00:13   #66
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Noem mij eens een paar vooraanstaande en leidinggevende moslima's op ?
Persoonlijk ken ik er geen enkele...Nergens...In geen enkel islamietisch land of organisatie. En met reden : bij de moslims mogen vrouwen niet den baas zijn.
Jij mag dat wel proberen veranderen, je hebt al mijn sympatie en steun daarvoor, maar dan moet je wel beseffen dat je een dissidente bent. Een sléchte moslima...
Megawati Sukarnoputri - ex-president van het grootste moslimland ter wereld: Indonesie

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 29 augustus 2011 om 00:18.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 00:18   #67
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Megawati Sukarnoputri - ex-president van het grootste moslimland ter wereld.
De vrouw die enkel president werd enkel omdat ze dochter van was (net zoals de vrouwelijke leiders in Bangladesh en Pakistan, famillie/Vrouw van zijn/waren) om vervolgens helemaal niets te bereiken.... Als stagnante middelmatigheid en flagrante nepotisme het beste zijn die ge naar voren kunt schuiven is dat toch maar triestig, niet?
Oud 29 augustus 2011, 00:19   #68
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Daar vrees ik ook voor.
MAAR wij zijn er dan niet meer (?) en de rest zal zich aangepast hebben.
Ik zit tegen dan in de hemel met mijn 72 maagden lol
Oud 29 augustus 2011, 00:20   #69
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
De vrouw die enkel president werd enkel omdat ze dochter van was (net zoals de vrouwelijke leiders in Bangladesh en Pakistan, famillie/Vrouw van zijn/waren) om vervolgens helemaal niets te bereiken.... Als stagnante middelmatigheid en flagrante nepotisme het beste zijn die ge naar voren kunt schuiven is dat toch maar triestig, niet?
Vraagje: wanneer is er in België een vrouwelijke premier dankzij flagrant nepotisme en/of stagnante middelmatigheid premier kunnen worden? Of in Vlaanderen minister-president? En welke rol speelt de islam daarin?

Laatst gewijzigd door Andy : 29 augustus 2011 om 00:21.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 00:20   #70
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was de eerste die in mij opkwam. Ze is én vrouw én moslima én was de baas over alle moslims in het grootste moslimland.

Dat ze niet zo'n goede bestuurder is en dat u grotendeels gelijk heeft staat daar los van.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 00:44   #71
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Vraagje: wanneer is er in België een vrouwelijke premier dankzij flagrant nepotisme en/of stagnante middelmatigheid premier kunnen worden? Of in Vlaanderen minister-president? En welke rol speelt de islam daarin?
Thyssen had premier kunnen worden als de kiezers dat wouden - en ze kreeg die kans niet door nepotisme maar het eigen kunnen - een voorbeeld waarnaar men kan opkijken. Wat middelmatigheid en nepotisme over het algemeen betreft - Eyskens Junior om te beginnen.

En welke rol speelt de Islam? Het beknot de mogelijkheden die vrouwen krijgen, vooral op plaatsen waar het aan de macht is of deelneemt. Rechtstreeks maar ook onrechtstreeks door primitieve tradities (mede)instand te houden. Noot: Een homo premier zou bvb ook niet kunnen in een Islamitisch land. Anderzijds mag het ook niet van de Paus, maar de Katholieke Kerk in Belgie is op sterven na dood...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 29 augustus 2011 om 00:50.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 00:46   #72
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was de eerste die in mij opkwam. Ze is én vrouw én moslima én was de baas over alle moslims in het grootste moslimland.

Dat ze niet zo'n goede bestuurder is en dat u grotendeels gelijk heeft staat daar los van.
In Indonesië is islam niet de staatsreligie.

Bovendien Hertog, waarin moeten we mensen als suqar steunen en aanmoedigen?
In 't verkeerde beeld dat ze geeft over islam, in 't mensen zand in de ogen strooien over islam, in de misleidende voorstelling die ze van islam neerzet?
Islam is geen vrede en zal geen verlichting doormaken, geen enkele moslim ter wereld zal ooit de moed hebben om 'n vervolg te breien op de koran, 't enige en allerlaatste woord van hun god, waar niet aan getornd mag worden.

Laatst gewijzigd door SDX : 29 augustus 2011 om 00:50.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 00:54   #73
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou juist zeggen: mensen als Suqar aanmoedigen en ondersteunen.
Ik heb daar geen nood aan. Hypocrieten heb ik nooit serieus genomen, racisten evenmin.
Oud 29 augustus 2011, 00:56   #74
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Wat u blijkbaar ontgaat is dat indien er een geschikte familielid was die ook toevallig man was dan zou ze nooit President geworden zijn. Hetzelfde geldt voor de 2 dames in Bangladesh en Bhutto in Pakistan. Dus het is geen bewijs van de mogelijkheden die Moslimas hebben integendeel: wat het zegt is, als ge een vrouw zijt dan is de enige manier om president te worden een famillielid te zijn van en geen broers te hebben... nu ik ben geen feminista maar dat lijkt me toch niet echt het soort van ideeen dat ik bvb mijn dochter zou laten internaliseren...
Oud 29 augustus 2011, 00:56   #75
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die Fallen Angel toch
Oud 29 augustus 2011, 01:02   #76
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik heb daar geen nood aan. Hypocrieten heb ik nooit serieus genomen, racisten evenmin.
Over welke hypocrieten en racisten heb jij het?

Die zijn er wel, begrijp me niet verkeerd - maar ik ben een bvb een equal oppurtunity godsdienstenbestrijder - ik heb al herhaaldelijk gezegd dat Islam niet erger is dan bvb de RKK, alleen zijn er weinig landen waar die kerk nog iets te zeggen heeft, zeker hier in Europa.

Ik ben gewoon curieus wie je daarmee bedoelt...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 29 augustus 2011 om 01:02.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 01:07   #77
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Over welke hypocrieten en racisten heb jij het?

Die zijn er wel, begrijp me niet verkeerd - maar ik ben een bvb een equal oppurtunity godsdienstenbestrijder - ik heb al herhaaldelijk gezegd dat Islam niet erger is dan bvb de RKK, alleen zijn er weinig landen waar die kerk nog iets te zeggen heeft, zeker hier in Europa.

Ik ben gewoon curieus wie je daarmee bedoelt...
Ik heb het over de hypocrieten en racisten die in deze draad hebben gereageerd. 5 personen ongeveer.
Oud 29 augustus 2011, 01:09   #78
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de hypocrieten en racisten die in deze draad hebben gereageerd. 5 personen ongeveer.
Ja, ok dat kan maar ik wou eerder weten wat dat racisme/hypocrisie inhield...
Oud 29 augustus 2011, 01:11   #79
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thyssen had premier kunnen worden als de kiezers dat wouden - en ze kreeg die kans niet door nepotisme maar het eigen kunnen - een voorbeeld waarnaar men kan opkijken. Wat middelmatigheid en nepotisme over het algemeen betreft - Eyskens Junior om te beginnen.
Wat ik wilde zeggen is dat ondanks 200 trotse 'verdediging' van en lippendienst aan de Verlichting, er nog geen enkele vrouwelijke premier is geweest in België. En het aantal vrouwelijke minister-presidenten in Vlaanderen is totnogtoe ook veeleer schaars. Dat er iemand is die in een parallel universum misschien ooit eens premier zou kunnen geworden zijn is nogal speculatief.

Je kan dat wijten aan toeval of aan een gebrek aan kwaliteitsvolle vrouwelijke toppolitici. Maar dan moet ik toch opmerken dat (1) de mannelijke toppolitici in dit land niet bepaald intellectuele hoogvliegers of bijzonder capabele mensen zijn. En (2) dat dat gebrek aan vrouwelijke toppolitici ook opvalt bij de politieke partijen zelf in Vlaanderen. Nagenoeg geen enkele partij in Vlaanderen vult haar topniveaus voor de helft (of zelfs nog maar bijna) met vrouwen. Als je een top-drie of top-vijf zou maken van de politici per partij in Vlaanderen, dan merk je dat onmiddellijk. Dat gaat overigens niet alleen op in de politiek, maar bvb ook in het bedrijfsleven. Weet er iemand van buiten hoeveel vrouwelijke CEOs de Bel-20 bevat? Hoeveel vrouwen er in de verschillende werkgevers-organisaties zetelen?

Blijkbaar heeft tweehonderd jaar trouwe lippendienst aan de Verlichting dus nog niet zo heel veel opgeleverd. Zelfs enkele decennia feminisme en enkele jaren gelijke-kansen-discours hebben op dat vlak bitter weinig resultaten neergelegd. Een islamitisch land als Indonesië, dat bezwaarlijk 'verlicht' genoemd kan worden, heeft dat allemaal niet nodig gehad en heeft gewoon (zoals dat hoort) af een toe een vrouwelijk staatshoofd. Met nepotisme (al valt dat woord snel telkens het om vrouwen gaat), en met middelmatigheid (tav van wat? Tav Soeharto?). Maar een vrouwelijk staatshoofd desalniettemin.
Citaat:
En welke rol speelt de Islam? Het beknot de mogelijkheden die vrouwen krijgen, vooral op plaatsen waar het aan de macht is of deelneemt. Rechtstreeks maar ook onrechtstreeks door primitieve tradities (mede)instand te houden. Noot: Een homo premier zou bvb ook niet kunnen in een Islamitisch land. Anderzijds mag het ook niet van de Paus, maar de Katholieke Kerk in Belgie is op sterven na dood...
Ik bedoelde: welke rol speelt de islam in het gebrek aan voldoende vrouwelijke toppolitici in België? Die vraag is natuurlijk retorisch. Ze stond er om u te doen nadenken over het causaal geachte verband tussen 'Verlichting' en 'vrouwenemancipatie'.

Mijn vraag nu: als 200 verdediging van de Verlichtingswaarden leidt tot zero vrouwelijke premiers, waarom zou je dan een Verlichte islam wensen?

Laatst gewijzigd door Andy : 29 augustus 2011 om 01:23.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 01:12   #80
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoor ik erbij ? Gewoon een vraag.

Ik vind mezelf geen hypocriet noch racist in ieder geval, integendeel.

Laatst gewijzigd door Weyland : 29 augustus 2011 om 01:14.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be