![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Die halfbakken Belgicisten zijn totaal obsoleet. Citaat:
Citaat:
Welk bedoelt u? Citaat:
Wir sind auch Berliner Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ga dus voor hun hol blaffen. Citaat:
Niet volgens hun. Citaat:
Hoe Walen tegen Vlamingen? Wij waren toch één volk? ![]() Citaat:
Ik herhaal: ik zal het even in vet zetten want ik heb de indruk dat de linkiepers met u weer een slachtoffer heeft gemaakt. DE WALEN WILLEN NIET OMDAT HUN STEM DAN MAAR EVEN VEEL WAARD IS ALS EEN VLAAMSE EN ZIJ VINDEN DAT ONDEMOCRATISCH Ik hoop dat dit duidelijk is, anders wil ik het nog in een ander kleurtje zetten...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 29 augustus 2011 om 08:09. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vreemd dat u net die ene meerderheid wil verhinderen. Dat toont uw ware agenda aan.
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Democratie en flaminganten, dat gaat niet samen. Anders hadden ze al lang referenda aanvaard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() Bij Belgische referenda (en dan heb ik het geeneens over de verkiezingen) daarentegen werd net het tegenovergestelde gedaan van de uitslag...democratie �* la Belge...
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() het verleden heeft al aangetoond dat referenda alleen maar worden gevolgd als ze voor de franstaligen welgekomen zijn, anders worden ze gewoon van het tafel geveegd, zoals de grondwet en de arresten van het hoogste gerechtshof van dit onland. Maar dat noemt men democratie
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 29 augustus 2011 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder zijn we niet allemaal belgen. Men probeert het mij op te dringen, met alle mogelijke dwingelandij, maar ik ben het niet. Ik ben Vlaming.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie is er daar rechter over? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
(Alleen als deze in Belgofoon voordeel is uiteraard)
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Zeg, heb je nu niet al genoeg onzin gepost?
![]() |
![]() |
#33 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Verklaar. Citaat:
(QMV, Amerikaanse senaat, grondwetsherzieningsproceduren wereldwijd, Britse kiesstelsel, ...) Een gewone meerderheidsregel kan slechts worden toegepast wanneer de kans bestaat dat de macht wisselt. In België gaat dat niet. Vlaanderen zal altijd demografisch gezien de meerderheid blijven. Een Vlaming blijft een Vlaming en een Waal blijft een Waal. Dit zorgt ervoor dat Vlaanderen permanent aan de macht kan blijven. In andere landen, bijvoorbeeld de VSA, kan een linkse kiezer rechts worden, los van de demografische tendenzen. Ik hoef u niet uit te leggen dat het feit dat één regio aan de macht blijft tot machtsmisbruik kan leiden. Laatst gewijzigd door captain jack : 29 augustus 2011 om 14:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag een federale kieskring voor de hele Benelux.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een "federale kieskring" brengt ons terug naar een unitair belgie, waar ik niks op tegen zou hebben. Maar ga niet denken dat het gedrocht dat Elio in zijn nota "een federale kieskring" noemt, er ook een is, he.
Het is niet omdat ik mijn kat "hond" noem dat ze kan blaffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb daarenboven nog nooit iemand horen klagen over bruinharigen die blondharigen domineerden. Daarentegen hoor ik voortdurend klachten over Franstaligen die Vlamingen gedomineerd zouden hebben en vice versa. De manier waarop mensen de verschillen percipiëren is dus doorslaggevend. Laatst gewijzigd door captain jack : 29 augustus 2011 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch wat er constant geantwoord op alles wat de flaminganten of Vlaams-nationalisten zeggen? "we zijn toch allemaal Belgen, on est quand même tous des Belges"? wel durf dat dan doortrekken en dan is een unitaire kieskring de enigste mogelijke oplossing nog om dit land te laten werken ten dienste van de gewone burgers. Als dat niet kan, zie ik nog maar 1 andere oplossing, de splitsing. het is het ene of het andere, al de rest is maar gerommel in de marge.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als er morgen geen grenzen meer in de wereld zijn, zal jij je dan plots minder Vlaming voelen? Waarschijnlijk wel ietwat op de lange duur, maar op korte termijn zie ik daar zeker geen verandering in komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar moet ik daarom minder rechten hebben?
|
![]() |
![]() |