![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#11681 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal eens te meer: voortplanting heeft met deze discussie NIETS te maken. Net zoals uit homoseksualiteit geen voortplanting mogelijk is, is dat ook uit heteroseksualiteit niet mogelijk. De geaardheid van mensen die zich voortplanten, is immers op geen enkele manier relevant of zelfs maar van invloed op die voortplanting.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11682 |
Schepen
|
![]() Menselijke seksualiteit heeft in ieder geval meer met voortplanting te maken dan met plezier aan mekaar beleven of zelfs met liefde betuigen voor elkaar. Plezier beleven en onze liefde uiten kunnen op miljoenen andere niet-seksuele manieren, en ons voortplanten - enkel via seksualiteit. Of niet soms?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11684 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Heteroseksuele relatie is op dezelfde manier gekoppeld aan voortplanting als het vermogen om te spreken en het spreken zelf. Je kunt brullen, en je kunt mooiste woorden uitspreken. Of je kunt gewoon zwijgen. Maar je kunt het toch onmogelijk los van elkaar zien, ze zijn onlosmakelijk verbonden. Elke ontmoeting tussen man en vrouw, beginend met een onschuldigst gesprek, en elke seksuele ontmoeting (zelfs met de expliciete bedoeling om zich niet voort te planten) houdt de belofte en de mogelijkheid erin van een nieuw leven. Dat is het mooiste eraan. En homoseksuele seksualiteit staat inderdaad volledig los van voortplanting. Zelfs de meest seksuele der homoseksuele ontmoetingen is impotent, steriel, ongeacht hoeveel vruchtbaar zaad daarmee bemoeid is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11685 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11686 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat niet iedereen die kan ook kinderen wil krijgen,... is daar soms discussie over of zo? Citaat:
Citaat:
Het net die functie van seksualiteit waaraan men door middel van homoseksualiteit nooit aan kan toe komen en dmv heterosekualiteit wel. Dat toont een wezenlijk verschil aan tussen die twee. En het is net dat verschil die meespeelt in het minderwaardig vinden van heteroseksualiteit tegenover homoseksualiteit. Omdat homosekualiteit minder functioneel is. Vertel jij nu eens op dezelfde gefundeerde wij waarom dat niet zo is volgens u. Maar dat zal je niet doen natuurlijk, dat weten we allemaal. Citaat:
En dat is nu net het verschil tussen die twee. De ene seksualiteitvorm betreft partners van verschillend en de andere van hetzelfde geslacht. Dat men ook kinderen kan kopen in timboektoe, zich ook kan laten bevruchten in een sekskliniek, dat men zich kan beroepen op draagmoeders of spermadonors? Dat is allemaal wel juist. Maar daar gaat het niet over. Het niet om wat mensen van welke geaardheid ook doen om aan kinderen te komen. Het gaat om de geaardheid op zich + de voor en nadelen tov ander geaardheden om daar een zekere waarde aan te kunnen koppelen. En dat mag in een thread die de normaliteit van geaardheden (niet van mensen) wil bewijzen. Daartoe worden wij door de titel van de thread uitgedaagd. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 augustus 2011 om 12:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11687 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat zit daar niet in. Die potentie zit in seksuele betrekkingen tussen een man en een vrouw. Dat heeft evenwel NIETS te maken met de relatie tussen die man en die vrouw en nog veel minder met hun geaardheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#11688 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U loopt achter. Tegenwoordig bestaan er allerlei technische hulpmiddelen om aan voortplanting te doen zonder seksualiteit. Een man en een vrouw hoeven elkaar niet eens te ontmoeten om met elkaar aan voortplanting te doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#11689 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het zit in alles, en dan echt in alles, wat er tussen man en vrouw gebeurt die elkaar aantrekkelijk vinden ![]() Het heeft alles te maken met hun geaardheid. En kinderen zullen eerder niet uit hun allereerste seksuele betrekkingen komen, tenzij per ongeluk, maar uit hun eventuele relatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11690 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Een man en een vrouw hoeven niet eens te weten dat uit hun genetisch materiaal een kind onstaan is, of meerdere kinderen. 'Ze hoeven namelijk elkaar niet eens te ontmoeten', zoals je het zo vooruitziend hebt verwoord. Da's nu al mogelijk, en met een kunstmatige baarmoeder (waar jullie met Praha en Effect zo naar uitkijken), al helemaal zeker. Maar wat zeg ik, we kunnen dat kind gewoon klonen, en op deze manier over een onbeperkt aantal kopies beschikken van eenzelfde persoon. Zonder ouders. Straf, he? 'Al die technische hulpmididdelen om aan voortplanting te doen zonder seksualiteit?' Jongens, je bent een visionair. Dat kan altijd van pas komen, dat overtollig menselijk materiaal. Amai, zoveel perspectieven! Ok, een deel daarvan geven we aan homo's. Ze hebben het verdiend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11692 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11693 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11694 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11695 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw eerdere bewering werd door mij onderuit gehaald:
Dat had u toch begrepen, of niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#11696 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien u gelijk zou hebben, wat dus niet het geval is, zou ik dat zonder probleem toegeven.
![]() |
![]() |
![]() |
#11697 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Je raaskalt uit wanhoop. Zich seksueel voortplanten betekent, om te beginnen, 'door een samenvoeging van mannelijke en vrouwelijke gameten', en niet 'via de fysieke daad van seks.' Mensen planten zich nog altijd seksueel voort. Punt. En al zullen mensen mss technische hulpmiddelen kunnen inroepen om zich voort te planten, en uw natte droom te verwezenlijken (kind uit twee mannelijke gameten of zoiets), het zal onvermijdelijk gevolgen hebben waarop ik gewezen heb, namelijk, de mogelijkheid om onbeperkt mensen te produceren uit anoniem genetisch materiaal. Als je dit wenselijk noemt, zie ik inderdaad weinig zin om nog iets verder met u te bespreken. Laatst gewijzigd door regenboog : 29 augustus 2011 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11698 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Elke verkering, eerste blik, flirt, seks, relatie, eender wat dat er tussen een man en een vrouw, die zich tot elkaar aangetrokken voelen, gebeurt, bevat een element van voortplanting, als mogelijkheid. Het hoeft niet gerealiseerd te worden om er te zijn. Je hoeft niet te spreken om te weten dat je het kunt. Je moet het ook niet zo zitten redeneren: ok, seks is procreatie, en relatie niet, etc. Het hoort samen, het kan apart voorkomen, maar hoort bij elkaar thuis. Bij homo's is relatie en procreatie inderdaad strikt gescheiden. Je moet hier geen nieuwe dogma's creeren. Laatst gewijzigd door regenboog : 29 augustus 2011 om 14:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11699 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over iets maar niet over iemand. Paulus. |
|
![]() |
![]() |