Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: zou u BUB stemmen?
ja 28 13,79%
nee 175 86,21%
Aantal stemmers: 203. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2011, 14:14   #201
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Volgens mij gaat men een heel-Nederland sneller/gemakkelijker bereiken vanuit een onafhankelijk Vlaanderen.
Ik vrees van niet. Dan heeft Frankrijk al lang z'n klauwen gezet op Wallonië...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 14:37   #202
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik vrees van niet. Dan heeft Frankrijk al lang z'n klauwen gezet op Wallonië...
Wallonië moet bij een splitsing niet bij Frankrijk gevoegd worden, maar moet onafhankelijk worden met Namur als hoofdstad. Wees er maar zeker van dat bij een splitsing het Waalse gevoel terug de kop zal opsteken.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 14:54   #203
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wallonië moet bij een splitsing niet bij Frankrijk gevoegd worden, maar moet onafhankelijk worden met Namur als hoofdstad. Wees er maar zeker van dat bij een splitsing het Waalse gevoel terug de kop zal opsteken.
blijven dromen.

de rattachisten zijn al met 39 % in Wallonië.
het einde van België zal het aantal juist sterker doen toenemen dan afnemen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 14:56   #204
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Het "Waalse" gevoel? Is dat zoiets als het Vlaamse gevoel, dat te zien was bij de teleurstellende aantallen bezoekers van Ijzerwake en Ijzerbedevaart? Bij de bevolking lijkt geen onafhankelijkheidszin te leven, gewoon wat opjutterij tegen mekaar.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 29 augustus 2011 om 15:03.
Oud 29 augustus 2011, 15:04   #205
Shadowke

Standaard

Citaat:
Het "Waalse" gevoel? Is dat zoiets als het Vlaamse gevoel, dat te zien was bij de teleurstellende aantallen bezoekers van Ijzerwake en Ijzerbedevaart? Bij de bevolking leeft geen onafhankelijkheidszin, gewoon wat opjutterij tegen mekaar.
er idd geen algemeen Vlaams gevoel in het hele Vlaams gewest.

je hebt wel een meer Vlaams gevoel in Oost- en West-Vlaanderen en een meer Limburgs gevoel in Limburg.
in Zuid-Brabant (Vlaams-Brabant en Antwerpen) heb je meer stedelijke en regionale gevoelens (Brusselaar, Antwerpenaar, Kempenaar, ...)
Oud 29 augustus 2011, 15:08   #206
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Sinds ik op de B.U.B. stem, ben ik heel goed bezig. De rest biedt mijn land geen toekomst want ze respecteren het niet eens.
Stop met die act, ik ben beschaamd in je plaats.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 15:10   #207
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Je zou beter als flamingant beschaamd zijn. Maar voor mij hoef je helemaal niet beschaamd te zijn. Je kan er niets aan doen dat je zo bent.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 15:14   #208
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Je zou beter als flamingant beschaamd zijn. Maar voor mij hoef je helemaal niet beschaamd te zijn. Je kan er niets aan doen dat je zo bent.
waarom zouden flaminganten beschaamd moeten zijn?
gelieve je nader te verklaren.
Oud 29 augustus 2011, 15:21   #209
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
blijven dromen.

de rattachisten zijn al met 39 % in Wallonië.
het einde van België zal het aantal juist sterker doen toenemen dan afnemen.
Het einde van België zal gepaard gaan met een hele hoop drama en gevoel. Ze gaan zich in de steek gelaten voelen, en op zichzelf terugplooien. Een gevoel van: "wij Walen, kunnen het".
De teleurstelling in de Vlamingen en hun gramschap dat ze koesteren tegenover Vlaanderen zal snel om slaan in een gevoel van trots en strijdlust. Op lange termijn zal het Vlaanderen en Wallonië zelf dichter bijeen brengen.
Oud 29 augustus 2011, 15:27   #210
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
je hebt wel een meer Vlaams gevoel in Oost- en West-Vlaanderen en een meer Limburgs gevoel in Limburg.
in Zuid-Brabant (Vlaams-Brabant en Antwerpen) heb je meer stedelijke en regionale gevoelens (Brusselaar, Antwerpenaar, Kempenaar, ...)
Daarom onder andere ben ik voorstander van het afschaffen van de gewesten, en de bevoegdheden te verdelen tussen de provincies en de federale regering.

Als inwoner van de provincie Antwerpen hoor ik vaak praten over 'die van de Vlaanders' en 'die van de Limburg'. Over Vlaams-Brabant wordt nooit zo gesproken. Ik denk toch dat er nog steeds, ookal is het wat verdoken, toch nog een "Zuid-Brabants" gevoel bestaat.
Oud 29 augustus 2011, 15:37   #211
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom onder andere ben ik voorstander van het afschaffen van de gewesten, en de bevoegdheden te verdelen tussen de provincies en de federale regering.

Als inwoner van de provincie Antwerpen hoor ik vaak praten over 'die van de Vlaanders' en 'die van de Limburg'. Over Vlaams-Brabant wordt nooit zo gesproken. Ik denk toch dat er nog steeds, ookal is het wat verdoken, toch nog een "Zuid-Brabants" gevoel bestaat.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 15:45   #212
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Kun je daar ook iets inhoudelijk over zeggen, of is het gewoon van "niet Vlaamsgezind => foutief"?

Laatst gewijzigd door Albrecht : 29 augustus 2011 om 15:46.
Oud 29 augustus 2011, 15:50   #213
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je daar ook iets inhoudelijk over zeggen, of is het gewoon van "niet Vlaamsgezind => foutief"?
als ik die smileypost van mij bekijk en die van u, zie ik net hetzelfde: onzin.
Hoe kan ik nu iets inhoudelijk zeggen over onzin? Niet-vlaamsgezind zijn kan voor mij best, zolang de persoon in kwestie maar afkomt met haalbare ideeën.

Belgiscisten verwijten de vlaams-nationalisten soms dat er geen meerderheid is voor hun ideeën. Dat kan best, maar het unitarisme is nog veel onbereikbaarder. De franstaligen gaan een totale unitaire staat nooit aanvaarden omdat ze dan hun macht kwijt zijn.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 15:51   #214
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
af en toe moet je een realiteit aanvaarden.

zo moeten de Vlaams-nationalisten aanvaarden dat ze in België wonen en een Belgisch identiteitskaart bezitten.

maar zo moet ook jij aanvaarden dat het Vlaams Gewest bestaat en volgende 5 provincies omvat: Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen, Limburg en jawel ook Antwerpen en Vlaams-Brabant.
Oud 29 augustus 2011, 15:54   #215
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar zo moet ook jij aanvaarden dat het Vlaams Gewest bestaat en volgende 5 provincies omvat: Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen, Limburg en jawel ook Antwerpen en Vlaams-Brabant.
"ben ik voorstander van het afschaffen van de gewesten"

Dus hou nu je kop maar, hypocriet, als jullie jezelf Vlaming mogen noemen, mag ik mijzelf ook Brabander noemen. Als jullie mogen spreken over het afschaffen van België, mag ik ook spreken over de afschaffing van gewesten.
Oud 29 augustus 2011, 15:55   #216
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het "Waalse" gevoel? Is dat zoiets als het Vlaamse gevoel, dat te zien was bij de teleurstellende aantallen bezoekers van Ijzerwake en Ijzerbedevaart? Bij de bevolking lijkt geen onafhankelijkheidszin te leven, gewoon wat opjutterij tegen mekaar.
Voor mij hoeft Vlaamse onafhankelijk ook niet. Liever één Nederland, voor alle Nederlandstaligen. Het was zowaar de droom van Willem Van Oranje.

Wallonië en Luxemburg zijn voor mij ook welkom in een soort van heel-Nederlandse bond. Dat zal wel wat praktische problemen teweeg brengen. Wallonië moet dan wel orde op zaken stellen in eigen rangen. Zo moet men de sociale ongelijkheid bestrijden, de werkloosheid aanpakken en de eigen cultuur terug hoog in het vaandel dragen.
Er moeten dan ook absolute taalgrens komen zonder faciliteiten. Hetzelfde voor Luxemburg, aangezien de Luxemburgse taal en cultuur ook al lang op de terugweg is.

Dat valt volgens mij enkel te bereiken als we de foutgelopen puzzel ontwarren, en de puzzelstukjes opnieuw leggen. Een korte Waalse staat (pakweg 20 jaar) zal er al voor zorgen dat werkloosheid aangepakt wordt.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 29 augustus 2011 om 15:57.
Oud 29 augustus 2011, 15:55   #217
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
als ik die smileypost van mij bekijk en die van u, zie ik net hetzelfde: onzin.
Niet onderbouwd.

Citaat:
Hoe kan ik nu iets inhoudelijk zeggen over onzin? Niet-vlaamsgezind zijn kan voor mij best, zolang de persoon in kwestie maar afkomt met haalbare ideeën.
Irrelevant.

Citaat:
Belgiscisten verwijten de vlaams-nationalisten soms dat er geen meerderheid is voor hun ideeën. Dat kan best, maar het unitarisme is nog veel onbereikbaarder. De franstaligen gaan een totale unitaire staat nooit aanvaarden omdat ze dan hun macht kwijt zijn.
Irrelevant.
Oud 29 augustus 2011, 15:55   #218
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"ben ik voorstander van het afschaffen van de gewesten"

Dus hou nu je kop maar, hypocriet, als jullie jezelf Vlaming mogen noemen, mag ik mijzelf ook Brabander noemen. Als jullie mogen spreken over het afschaffen van België, mag ik ook spreken over de afschaffing van gewesten.
dat mag jij, maar ondertussen moet je je wel neerleggen bij de realiteit.

en hoeveel stemmen had die partij die jouw gedachtengoed vertegenwoordigt, alweer?

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 29 augustus 2011 om 15:55.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 15:58   #219
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mij hoeft Vlaamse onafhankelijk ook niet. Liever één Nederland, voor alle Nederlandstaligen. Het was zowaar de droom van Willem Van Oranje.
Ja? Dus hij zou het maar moeten aftrappen, want hij was francofoon? Zover ik weet ging het bij Willem vooral over godsdienstvrijheid en onafhankelijkheid van Spanje. Niet dat zo'n nobel doel de middelen en de praktijk erna heiligt.

Citaat:
Wallonië moet dan wel orde op zaken stellen in eigen rangen. Zo moet men de sociale ongelijkheid bestrijden, de werkloosheid aanpakken en de eigen cultuur terug hoog in het vaandel dragen.
Moet ook in de rest van het huidige België gebeuren.
Oud 29 augustus 2011, 15:59   #220
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
dat mag jij, maar ondertussen moet je je wel neerleggen bij de realiteit.
Zeg dan eens duidelijk van welke realiteitsontkenning je me verwijt, na al hetgeen ik al geantwoord heb?

Citaat:
en hoeveel stemmen had die partij die jouw gedachtengoed vertegenwoordigt, alweer?
En welke partij is dat?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be