Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 augustus 2011, 15:00   #181
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Mij kan dat niet schelen, zelfs al zijn die 'laatste flaminganten' maar met twee, ze hebben een regimecrisis veroorzaakt in Belgique en dat is een mooie prestatie.
De flaminganten mogen natuurlijk niet alle pluimen op hun goed steken hé. Ook olivier Mangain met zijn 3 zeteltjes slaagt daar wonderwel in.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 29 augustus 2011, 15:04   #182
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ja, voor zover een Antwerpenaar een Vlaming is - quod non.
Daarom dat we proberen van alle Vlamingen goede Antwerpenaren te maken natuurlijk. Te beginnen met de taal en de populaire media-kultuur.

Citaat:
Waarom moest dat schoon kiesdistrict BHV nu weer gesplitst worden? Geen kat die het weet,
Ik heb het mijn kat proberen uit te leggen, en die vond dat een muis die zij gevangen had van haar was en van niemand anders. En dat geen andere kat moest proberen op haar jachtgebied met haar muizen te gaan lopen.
Citaat:
maar de laatste flaminganten blijven het belangrijk vinden.
De laatste 2.361.732 bedoel je?
fonne is offline  
Oud 29 augustus 2011, 15:04   #183
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Als 't enigszins kan zou ik "Belg" én "Vlaming" gerust willen inruilen voor Zuid-Nederlander.
Eerlijk gezegd zal het me worst wezen of ik me nu Belg, Vlaming of Zuid-Nederlander mag noemen. Toen ik hier voor het eerst toekwam op dit forum was ik van het principe "met Belgie als het kan, zonder als het moet". Ik ben eigenlijk nog steeds van dit principe maar ik weet ondertussen wel al lang genoeg dat het met Belgie niet meer kan en door deze crisis zou dit voor iedereen al lang duidelijk moeten zijn. Helaas heb je natuurlijk altijd sujetten die liever hun hoofd in het zand steken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 29 augustus 2011, 15:08   #184
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
+1 en doorgestuurd naar aantal mensen
hier de FR versie : http://www.bhv.fr/

Bazar de l'Hôtel de Ville

http://en.wikipedia.org/wiki/Bazar_d...B4tel_de_Ville
Goede naam voor dat kabaal trouwens

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 augustus 2011 om 15:13.
filosoof is offline  
Oud 29 augustus 2011, 15:15   #185
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom moest dat schoon kiesdistrict BHV nu weer gesplitst worden? Geen kat die het weet, maar de laatste flaminganten blijven het belangrijk vinden.
Deze schitterende post nog even in herinnering brengen: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=410

Méér dan duidelijk.

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 augustus 2011 om 15:17.
filosoof is offline  
Oud 29 augustus 2011, 15:18   #186
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
als dat toch alleen maar kabaal is, waarom niet gewoon splitsen volgens het voorstel dat al een meerderheid heeft gekregen in de commissie Binnenlandse Zaken? ik denk dat er weer een meerderheid voor gevonden zou worden hoor.
Oud 29 augustus 2011, 15:21   #187
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als dat toch alleen maar kabaal is, waarom niet gewoon splitsen volgens het voorstel dat al een meerderheid heeft gekregen in de commissie Binnenlandse Zaken? ik denk dat er weer een meerderheid voor gevonden zou worden hoor.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=410
filosoof is offline  
Oud 29 augustus 2011, 15:24   #188
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik heb het mijn kat proberen uit te leggen, en die vond dat een muis die zij gevangen had van haar was en van niemand anders. En dat geen andere kat moest proberen op haar jachtgebied met haar muizen te gaan lopen.
Blijven hangen in de evolutie dus, bij het dierlijk terrritoriumgedrag.

Bij de beesten af
spherelike is offline  
Oud 29 augustus 2011, 15:29   #189
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
et alors?

je geeft daarmee geen verklaring waarom het zo lang moet duren hé.

het is trouwens een leugen dat de Franstaligen gerold zijn, de eis tot splitsing van BHV dateert al van in de jaren 60.

dat jij, als linkse, een relikwie uit imperialistische tijden durft verdedigen, gaat er bij mij echt niet in hoor.
Oud 29 augustus 2011, 15:41   #190
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
et alors?

het is trouwens een leugen dat de Franstaligen gerold zijn, de eis tot splitsing van BHV dateert al van in de jaren 60.

dat jij, als linkse, een relikwie uit imperialistische tijden durft verdedigen, gaat er bij mij echt niet in hoor.
De lambermontakkoorden zijn van 2000-2001. Net als nu vroegen de vlaamse partijen bij de aanvang van de onderhandelingen de splitsing van BHV.
Ze zijn met een akkoord buitengekomen zonder splitsing, met de status quo dus.
De VU intern verdeeld over die akkoorden heeft in het parlement nog geprobeerd om met amendementen het tij nog te doen keren. De amendementen werden door de meerderheid weggestemd.

Dus amper 10 jaar geleden was vlaanderen (de toenmalige meerderheid) nog akkoord met de huidige gang van zaken in BHV, samen in pakket met alle andere afspraken die toen gemaakt zijn.

Door de wijziging van de zelfbedieningskieswet van verhofstadt, ter goeder trouw mee goedgekeurd door de franstaligen, vonden de nationalisten een kapstok om hun oude eis terug aan op te hangen (de ongrondwettelijkheid). Dit zonder de andere akkoorden uit het pakket terug in vraag te stellen. En zonder enige andere vorm van compensatie (in tegendeel de grondwet moet gratis nageleefd worden)

Ik denk zelfs dat iederen nationalist dergelijke handelspraktijken in zijn privé leven met alle middelen zou bestrijden.
In de politiek is de "eerlijke" vlaming op dit moment ver te zoeken.

Zou u zich niet gerold voelen?

Laatst gewijzigd door spherelike : 29 augustus 2011 om 15:59.
spherelike is offline  
Oud 29 augustus 2011, 15:43   #191
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
et alors?

Linkse?
Pelgrim is offline  
Oud 29 augustus 2011, 15:48   #192
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
et alors?

Links? Alsof dat anti-Vlaams zijn links is...
Oud 29 augustus 2011, 16:00   #193
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
De lambermontakkoorden zijn van 2000-2001. Net als nu vroegen de vlaamse partijen bij de aanvang van de onderhandelingen de splitsing van BHV.
Ze zijn met een akkoord buitengekomen zonder splitsing, met de status quo dus.
De VU intern verdeeld over die akkoorden heeft in het parlement nog geprobeerd om met amendementen het tij nog te doen keren. De amendementen werden door de meerderheid weggestemd.

Dus amper 10 jaar geleden was vlaanderen (de toenmalige meerderheid) nog akkoord met de huidige gang van zaken in BHV, samen in pakket met alle andere afspraken die toen gemaakt zijn.

Door de wijziging van de zelfbedieningskieswet van verhofstadt, ter goeder trouw mee goedgekeurd door de franstaligen, vonden de nationalisten een kapstok om hun oude eis terug aan op te hangen (de ongrondwettelijkheid). Dit zonder de andere akkoorden uit het pakket terug in vraag te stellen. En zonder enige andere vorm van compensatie (in tegendeel de grondwet moet gratis nageleefd worden)

Ik denk zelfs dat iederen nationalist dergelijke handelspraktijken in zijn privé leven met alle middelen zou bestrijden.
In de politiek is de "eerlijke" vlaming op dit moment ver te zoeken.

Zou u zich niet gerold voelen?
Ze mogen zich nog gerold voelen al wat ze willen. Feit is dat nooit zijn geweest. De Vlamingen worden in verband met BHV al 40 jaar gerold. Dit willen ze nu rechtzetten en dan gaan de franstaligen een beetje beginnen klagen. Het rechtzetten van een onrechtvaardigheid is NOOIT rollen, NOOIT. Al de rest is pure demagogie van uw kant en volledig voor uw rekening. U doet maar.
fox is offline  
Oud 29 augustus 2011, 16:03   #194
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ga jij nu ook al beginnen met mij van leugens te beschuldigen zonder daar enig bewijs van te leveren?
spherelike is offline  
Oud 29 augustus 2011, 16:06   #195
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga jij nu ook al beginnen met mij van leugens te beschuldigen zonder daar enig bewijs van te leveren?
Dat is zo'n beetje zoals met De Gucht, niemand heeft nog bewijs nodig om te weten dat die man een stinkende leugenaar is, dat elk woord dat uit die parvenu zijn mond komt gelogen is.

Iemand die steelt noemen we een dief.
Iemand die liegt noemen we een leugenaar.
Oud 29 augustus 2011, 16:07   #196
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ze mogen zich nog gerold voelen al wat ze willen. Feit is dat nooit zijn geweest. De Vlamingen worden in verband met BHV al 40 jaar gerold. Dit willen ze nu rechtzetten en dan gaan de franstaligen een beetje beginnen klagen. Het rechtzetten van een onrechtvaardigheid is NOOIT rollen, NOOIT. Al de rest is pure demagogie van uw kant en volledig voor uw rekening. U doet maar.
brave partijsoldaat, veel emo, weinig feiten om te weerleggen.
spherelike is offline  
Oud 29 augustus 2011, 16:09   #197
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil dat gerust doen als je je daar beter bij goed voelen. Het verandert nochtans niets aan het feit dat iedereen al lang weet dat je een demagoog en leugenaar bent.

Citaat:
Reeds in november 1961 diende de toenmalige CVP-volksvertegenwoordiger en oud-burgemeester van Grimbergen Corneel Verbaanderd een wetsvoorstel in tot splitsing van het kiesarrondissement.[1] Sindsdien keert de kwestie terug in steeds meer verkiezingsprogramma's en klinkt de roep om splitsing van de kieskring in een Brusselse en een Vlaams-Brabantse steeds luider. Alle Vlaamse partijen, van links tot rechts, zijn inmiddels voorstander van een splitsing.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel...e#Geschiedenis
fox is offline  
Oud 29 augustus 2011, 16:10   #198
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
brave partijsoldaat, veel emo, weinig feiten om te weerleggen.
Bericht 197. Ik wist niet dat ik flagrante leugens waarvan je zelf weet dat het leugens zijn nog moest gaan weerleggen ook. Bij deze is dat dan gedaan. Ga nu maar weer wat verder het demagoogje spelen. Misschien trapt er nog iemand in al zou ik daar niet teveel op rekenen.

Ik ben trouwens helemaal geen partijsaldaat. Ik heb geen enkele band met NVA. Vroeger stemde ik VLD, daarna CD&V en toen die mij genoeg bedrogen hadden, dan pas NVA. NVA houdt nu woord, maar doen ze dat niet dan heb ik er geen enkel probleem mee om ook die partij vaarwel te zeggen. Pure demagogie van jouw kant. Nogmaals.

Laatst gewijzigd door fox : 29 augustus 2011 om 16:12.
fox is offline  
Oud 29 augustus 2011, 16:14   #199
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik wil dat gerust doen als je je daar beter bij goed voelen. Het verandert nochtans niets aan het feit dat iedereen al lang weet dat je een demagoog en leugenaar bent.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel...e#Geschiedenis
Leer lezen!!!

Ik had het over de lambermontakkoorden 2000-2001 waar de vlaamse meerderheid toen akkoord ging met de status quo voor BHV, in pakket met alle andere afspraken.

U doet niet meer dan herhalen wat vlijmscherp al zei, en wat ik niet betwist.

Toch heeft de vlaamse meerderheid bij de stemming over de lambermontakkoorden alle ammendementen van de VU weggestemd. Duidelijk bewijs dat de status quo deel van het akkoord was.
Dit is ongeveer 10 jaar geleden?
spherelike is offline  
Oud 29 augustus 2011, 16:16   #200
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer lezen!!!

Ik had het over de lambermontakkoorden 2000-2001 waar de vlaamse meerderheid toen akkoord ging met de status quo voor BHV, in pakket met alle andere afspraken.

U doet niet meer dan herhalen wat vlijmscherp al zei, en wat ik niet betwist.

Toch heeft de vlaamse meerderheid bij de stemming over de lambermontakkoorden alle ammendementen van de VU weggestemd. Duidelijk bewijs dat de status quo deel van het akkoord was.
Dit is ongeveer 10 jaar geleden?
Dat is allemaal irrelevant en dat weet u meer dan goed genoeg. Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken. FEIT is dat de Vlamingen de onrechtvaardigheid al decennia lang (en geen 10 jaar) willen wegwerken. FEIT is dat dit nog steeds niet gebeurd is en FEIT is dus ook dat de franstaligen zich helemaal niet gerold moeten voelen. Decennia lang spelen ze al met de voeten van de vlamingen en decennia lang worden ze al bevoordeeld. Dit trachten weg te werken is niet rollen, ik herhaal, niet rollen.
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be