Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 11:12   #321
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
U concludeert wat u wil. Feit is dat de laatste 10 jaar het nederlands er op achteruitgegaan is in het Brusselse, despijts de ludieke optochten van TAK en volgelingen. Of misschien wel juist daarom ...
Nope, juist omdat de Vlaamse politici van de traditio's de weerbaarheid van de Vlaming ondermijnen door constant de hielen te likken van de Franstalige parasieten (gepikt van J-M Nollet, maar hier juist toegepast) en luizen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 augustus 2011, 11:24   #322
Kiro
Burger

Kiro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben het daar grotendeels mee eens (dat je dat idee mag hebben - niet dat het een goed idee is), maar dan moet je ook 1 + 1 = 2 doen. Als je de moeite niet wil doen om de taal te leren van "het andere volk in je land", dan moet je daar ook niet mee "samen besturen" en "samen solidair zijn" en dergelijke meer. Dan zijn dat "andere mensen" met een "andere cultuur" (waar je niet in geinteresseerd bent, wat je goede recht is) en waarschijnlijk ook een andere visie op bestuur. Dan is het beter om ieder zijn potje te koken.

Je kan niet "wij zijn 1 volk, namelijk Belgen" roepen, en tegelijkertijd stellen dat het teveel moeite gevraagd is om die andere zijn taal te leren en dergelijke meer. Als dat teveel gevraagd is (en ik kan daar in komen), dan moet je consequent zijn, en aanvaarden dat dat "anderen" zijn, en met "anderen" moeit ge U niet, en aan "anderen" vraagt ge geen geld. En van die "anderen" hun grondgebied moet ge afblijven.
Goed punt.
Oud 30 augustus 2011, 11:28   #323
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U concludeert wat u wil. Feit is dat de laatste 10 jaar het nederlands er op achteruitgegaan is in het Brusselse, despijts de ludieke optochten van TAK en volgelingen. Of misschien wel juist daarom ...
Het is best mogelijk dat het Nederlands er de laatste 10 jaar in het Brusselse op achteruit zou zijn gegaan, maar het is alhier - tot grote spijt en ergernis van sommige van mijn 'ruimdenkende', 'open' en 'verdraagzame' landgenoten - na het Frans hoe dan ook de belangrijkste taal.

Overigens voel ik mij verplicht u te melden dat mijn ervaringen niet echt met uw observaties overeenstemmen.

Ik geef eveneens toe dat ik de kans dat u mij ongeloofwaardig - want trop flamand - zult vinden wel vrij hoog inschat.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 30 augustus 2011, 11:35   #324
Kiro
Burger

Kiro's schermafbeelding

Standaard

Tweetaligheid verkrijg je enkel en alleen door noodzakelijkheid (of incidenteel via hobby's en individuele interesse). Noodzakelijkheid creëer je enkel door een houding die koppig of arrogant lijkt. Die termen worden er zo vaak aangeplakt dat het scheppen van de noodzaak bij voorbaat zondig schijnt. Daardoor is tweetaligheid overwegend eenrichtingsverkeer (hoewel uiteraard niet uitsluitend).
Tweetaligheid is op mondiaal niveau vrijwel de norm, maar zelden is zij evenredig en vriendschappelijk gelijk.
Oud 30 augustus 2011, 11:55   #325
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Het is hier ook een knelpuntberoep, en alle bijkomende voorwaarden zullen maken de meesten in hun taalgebied blijven, dichter bij huis. Ik denk dat de brusselse ziekenhuizen zullen ontvolken, tenzij het voor iedereen verplicht wordt of er iets tegenover staat voor die die in brussel gaan werken, waardoor er weer meer geld naar de gezondheidszorg in brussel moet gaan. Kosten/Baten van de maatregel?
In iedere grote stad spelen allerlei factoren als men het heeft over de medische sector. De enige normale maatregel m.b.t. het Brussels Hoofdstedelijk Gebied is de verplichte tweetaligheid, die bekomen wordt door gepaste maatregelen zoals een noodzakelijke stageperiode van voldoende lengte in het andere taalgebied. Ik kan me anderzijds goed indenken dat zoiets afgewezen wordt door de Franstaligen met allerlei smoesjes.
fcal is offline  
Oud 30 augustus 2011, 12:08   #326
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Overigens voel ik mij verplicht u te melden dat mijn ervaringen niet echt met uw observaties overeenstemmen.

Ik geef eveneens toe dat ik de kans dat u mij ongeloofwaardig - want trop flamand - zult vinden wel vrij hoog inschat.
Waarin u indirect toegeeft dat uw ervaringen niet met de werkelijkheid stroken.
Oud 30 augustus 2011, 12:09   #327
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Nope, juist omdat de Vlaamse politici van de traditio's de weerbaarheid van de Vlaming ondermijnen door constant de hielen te likken van de Franstalige parasieten (gepikt van J-M Nollet, maar hier juist toegepast) en luizen!
Jij zal niet veel last ondervinden van taalproblemen in een Brussels ziekenhuis
Oud 30 augustus 2011, 13:21   #328
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarin u indirect toegeeft dat uw ervaringen niet met de werkelijkheid stroken.
Vraag het anders eens aan mevrouw Delvaux van Le Soir.

djimi is offline  
Oud 30 augustus 2011, 13:22   #329
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij zal niet veel last ondervinden van taalproblemen in een Brussels ziekenhuis
Laten we maar even proberen weer 'on topic' te komen:

hoeveel last ondervindt U van een 'zuivere' splitsing van BHV?

IK ondervind er alvast géén last van, en ik woon en stem nochtans in Brussel

Laatst gewijzigd door djimi : 30 augustus 2011 om 13:24.
djimi is offline  
Oud 30 augustus 2011, 14:47   #330
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laten we maar even proberen weer 'on topic' te komen:

hoeveel last ondervindt U van een 'zuivere' splitsing van BHV?

IK ondervind er alvast géén last van, en ik woon en stem nochtans in Brussel
De last die het ganse land ondervindt van dat politiek gejengel.
Mag ik u ook vragen welke last u tot nog toe ondervonden hebt zonder "zuivere" splitsing ?
Oud 30 augustus 2011, 14:48   #331
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vraag het anders eens aan mevrouw Delvaux van Le Soir.
Oud 30 augustus 2011, 14:59   #332
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Problemen met democratische besluitvorming in een partij? In andere partijen kan men het grootste verraad van het eigen volk er door krijgen door te dreigen met de postjes en te smeren met de vetpotten. Bij de N-VA werkt dat zo niet. Gelukkig maar.
Blijkbaar is het de N-VA die een probleem heeft met het democratisch principe van 50% + 1.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:03   #333
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
In iedere grote stad spelen allerlei factoren als men het heeft over de medische sector. De enige normale maatregel m.b.t. het Brussels Hoofdstedelijk Gebied is de verplichte tweetaligheid, die bekomen wordt door gepaste maatregelen zoals een noodzakelijke stageperiode van voldoende lengte in het andere taalgebied. Ik kan me anderzijds goed indenken dat zoiets afgewezen wordt door de Franstaligen met allerlei smoesjes.
Waarbij u ofwel aanneemt dat vlaamse studenten dit wel zullen aanvaarden ofwel dat vlaamse studenten dit niet nodig hebben?
spherelike is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:05   #334
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De last die het ganse land ondervindt van dat politiek gejengel.
Mag ik u ook vragen welke last u tot nog toe ondervonden hebt zonder "zuivere" splitsing?
Eén eenvoudige stemronde in het parlement had aan het 'gejengel' een einde kunnen maken, en dan hoefde niemand daar nog last van te hebben.

Een niet-zuivere - onderhandelde, en dus 'gecompromitteerde' - splitsing zal het 'gejengel' alleszins niet doen ophouden.

Moet ik als Brusselaar nu wél of niet toejuichen dat inwoners van het Vlaamse Gewest - ongeacht of dat nu Franstaligen of anderstaligen zijn - zich kunnen bemoeien met wat hier gebeurt?

djimi is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:27   #335
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Je kan geen goede zorgen verlenen aan uw patienten als je hun taal niet machtig bent. En de patient zal u ook niet verstaan. Voor het bieden van eerste hulp en dergelijke, waar de nood nogal duidelijk is, is dit minder van belang.
Maar in een ziekenhuis dat gelegen is in Brussel kan en mag tweetaligheid geen probleem zijn.
Dus... ?

Liever geen zorgverleners dan zorgverleners die de taal van de patiënt onmachtig zijn ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 30 augustus 2011, 15:29   #336
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen tweetalige zorg. Voor een normale mens de evidentie zelve. Als je al niet meer in het Nederlands geholpen kan worden als je in het ziekenhuis belandt in Brussel dan is het al ver gekomen.
Hoe ga je dat bekomen en wie gaat dat betalen ?

Vergeet niet dat het gaat om knelpuntberoepen waar men nu al volk voor importeert.

Oud 30 augustus 2011, 15:36   #337
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe ga je dat bekomen en wie gaat dat betalen ?

Vergeet niet dat het gaat om knelpuntberoepen waar men nu al volk voor importeert.
Tenzij de franstaligen te achterlijk zijn om Nederlands te leren op school, zie ik het probleem niet. Jij natuurlijk wel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:37   #338
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tenzij de franstaligen te achterlijk zijn om Nederlands te leren op school, zie ik het probleem niet. Jij natuurlijk wel.
Zoek eens op wat een knelpuntberoep is.

Oud 30 augustus 2011, 15:38   #339
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Herinnert er zich hier niemand die treinramp waar verschillende mensen het leven lieten omdat de mannen van den NMBS elkaar niet begrepen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:38   #340
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Blijkbaar is het de N-VA die een probleem heeft met het democratisch principe van 50% + 1.
Helemaal niet. De NVA heeft alleen problemen met partijen die het Vlaamse regeerakkoord met de voeten treden. Verder is de N-VA zeer te vinden voor het democratische principe 50% +1. Het zijn echter de franstaligen die daar niet zo voor te vinden zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be