Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 17:16   #81
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Allé Gij , ondertussen al Jules Gazon in Knack al gelezen ? Dewever verwees er gisteren in Terzake ook naar.
Vlaanderen heeft nooit tekorten gehad. De volledige staatsschuld in te danken aan Franstalig België.
Het zal goed met ons gaan zonder dat juk.
Welke is de uwe argumentatie eigenlijk.
De onze wordt zelfs door een Waalse professor in de economie bevestigd.
neen, nog gene knack tegengekomen.
Ik heb het nu eens niet over de financien, omdat ik vast geloof, dat door de liberale nationalisten de vlaamse dommekloot geen cent zal zien van het geld dat uitgespaard wordt. Het zal verwijnen in voordelen voor bedrijven, ondernemers, allerlei projecten die bestudeerd en herbestudeerd worden zonder knopen door te hakken.
Bovendien zijn we op heel wat terreinen de zo verguise walen aan het inlopen, en in een serieus tempo. We vergaan in de regelneverij en de burocratie, alles duurt hier eeuwen, om een simpele vergunning te krijgen.

Er wordt zodanig naar de overkant gekeken, en zodanig alle verantwoordelijkheid op de ander geschoven, dat nog weinigen zien hoe het hier aan het lopen is, in gebieden waar we nu al de volle bevoegdheid hebben, en voldoende centen.

Het zit er blijkbaar zo ingebakken, dat ik me nu al afvraag op wie ze de eigen onkunde gaan steken eens vlaanderen onafhankelijk zal zijn?

Laatst gewijzigd door spherelike : 30 augustus 2011 om 17:17.
spherelike is offline  
Oud 30 augustus 2011, 17:18   #82
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik heb het nu eens niet over de financien, omdat ik vast geloof, dat door de liberale nationalisten de vlaamse dommekloot geen cent zal zien van het geld dat uitgespaard wordt. Het zal verwijnen in voordelen voor bedrijven, ondernemers, allerlei projecten die bestudeerd en herbestudeerd worden zonder knopen door te hakken.
Bovendien zijn we op heel wat terreinen de zo verguise walen aan het inlopen, en in een serieus tempo. We vergaan in de relneverij en de burocratie, alles duurt hier eeuwen, om een simpele vergunning te krijgen.

Er wordt zodanig naar de overkant gekeken, en zodanig alle verantwoordelijkheid op de ander geschoven, dat nog weinigen zien hoe het hier aan het lopen is, in gebieden waar we nu al de volle bevoegdheid hebben, en voldoende centen.

Het zit er blijkbaar zo ingebakken, dat ik me nu al afvraag op wie ze de eigen onkunde gaan steken eens vlaanderen onafhankelijk zal zijn?
Ik baseer mij op feiten en niet op ongefundeerde veronderstellingen zoals gij.
Een groot verschil dacht ik.
Pericles is offline  
Oud 30 augustus 2011, 17:19   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien zijn we op heel wat terreinen de zo verguise walen aan het inlopen, en in een serieus tempo. We vergaan in de regelneverij en de burocratie, alles duurt hier eeuwen, om een simpele vergunning te krijgen.

Ja, daarom zeg ik ook altijd, wees bang en onderdanig domme Vlaming.
Oud 30 augustus 2011, 17:29   #84
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Allez vooruit, hun 42653ste dubbelnick. Sukkelaars dat het zijn.
Bruno van BUB heeft meer nicknamen dan dat de BUB leden heeft
Oud 30 augustus 2011, 17:31   #85
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ach, hij was ook niet van plan uit de onderhandelingen te stappen.
Heeft hij ook niet gedaan.
Oud 30 augustus 2011, 17:39   #86
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik baseer mij op feiten en niet op ongefundeerde veronderstellingen zoals gij.
Een groot verschil dacht ik.
De mening van één waalse prof die zegt wat u graag wil horen = feiten?
Mogelijks, maar niet absoluut zeker. Uiteraard veel geloofwaardiger dan mijn veronderstelling over de winstverdeling van de "vlaamse lotto".
De rest van mijn beweringen over miskleunen in de bevoegdheden die we al hebben zijn wel feiten, en zijn controleerbaar.
spherelike is offline  
Oud 30 augustus 2011, 17:45   #87
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Tja dat wordt moeilijk he een federale regering die geen tot weinig steun heeft van de vlaamse regering.
Je geeft geen antwoord.
Hoe gaat N-VA SP.A en CD&V onder druk zetten in de Vlaamse regering?
Pelgrim is offline  
Oud 30 augustus 2011, 17:47   #88
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mening van één waalse prof die zegt wat u graag wil horen = feiten?
Mogelijks, maar niet absoluut zeker. Uiteraard veel geloofwaardiger dan mijn veronderstelling over de winstverdeling van de "vlaamse lotto".
De rest van mijn beweringen over miskleunen in de bevoegdheden die we al hebben zijn wel feiten, en zijn controleerbaar.
meestal kun je over getallen niet liegen, dus geef mij maar uw analyse waarom die prof verkeerd zou zijn.
brother paul is offline  
Oud 30 augustus 2011, 17:53   #89
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
meestal kun je over getallen niet liegen, dus geef mij maar uw analyse waarom die prof verkeerd zou zijn.
lees #81

ik heb het nog niet gelezen, maar betwist dat gegevens uit een artikel automatisch een "feit" zou zijn.

was het nu net niet met getallen en statistieken dat je alles kunt bewijzen of ontkennen, naargelang die gegevens die je meeneemt en weglaat?
spherelike is offline  
Oud 30 augustus 2011, 17:56   #90
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
lees #81

ik heb het nog niet gelezen, maar betwist dat gegevens uit een artikel automatisch een "feit" zou zijn.

was het nu net niet met getallen en statistieken dat je alles kunt bewijzen of ontkennen, naargelang die gegevens die je meeneemt en weglaat?
U hebt zonder meer gelijk. Met getallen in 't algemeen en statistieken in 't bijzonder (statistieken zijn als bikini's... blablabla) kun je inderdaad alles bewijzen. Maar u doet zelfs nog straffer. U gaat met verve in tegen gegevens die u, naar eigen zeggen, nog niet eens heeft gelezen of kennis van heeft genomen. Straf... Chapeau! U kweekt toch toevallig geen struisvogels in uw vrije tijd?
den ambetantsten is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:00   #91
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...rakkoord.dhtml

Hij legt al meteen een bom onder de onderhandelingen
Kortom, hij valt weer in de oude plooi van het voorbije jaar. Veel geblaat maar niks doen.

Citaat:
Hij is niet van plan om uit de regering te stappen.
Een keer geproefd aan de vleespotten van het Vlaams parlement, laat men die extratjes niet vlug meer vallen. Ook de NVA niet.

Citaat:
Groot gelijk, respect man
Niet vaak, maar hier ik ben akkoord met Mitterand: 'nationalisme = oorlog'. En met Dewever als nationalist is dit maar net hetzelfde: alles afbreken, mensen tegen mekaar opzetten, de boel in het honderd laten lopen om zijn eng, schraal, en monocultureel dwergstaatje dat hij dan Vlaanderen noemt ons door de strot te duwen.

Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2011 om 18:04.
system is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:04   #92
stuyckp
Banneling

Standaard

[quote=system;5659826]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...rakkoord.dhtml

Kortom, hij valt weer in de oude plooi van het voorbije jaar. Veel geblaat maar niks doen.

Een keer geproefd aan de vleespotten van het Vlaams parlement, laat men die extratjes niet vlug meer vallen. Ook de NVA niet.

.
Niet vaak, maar hier ik ben akkoord met Mitterand: 'nationalisme = oorlog'. En met Dewever als nationalist is dit maar net hetzelfde: alles afbreken, mensen tegen mekaar opzetten, de boel in het honderd laten lopen om zijn eng, schraal en monocultureel dwergstaatje dat hij dan Vlaanderen noemt ons door de strot te duwen.
Allemaal goed en wel, maar het alternatief is dokken.
500 miljoen voor brussel, een blanco cheque
transferts blijven doorgaan.
ja hallo.
stuyckp is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:05   #93
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
lees #81

En daar ken jij alles van he, is het niet ?
stuyckp is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:09   #94
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is ook een bekend truukske van u. Beginnen zagen over andere problemen dan het probleem waarover we bezig zijn met de bedoeling om het de verdoezelen.
stuyckp is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:12   #95
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Zelfs al zou de N-VA uit de Vlaamse regering stappen dan blijven de parlementairen evenzeer hun vergoeding houden.

Eigenlijk bazel je er maar wat op los.
Oud 30 augustus 2011, 18:12   #96
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

Wie denk je dat van die regelneverij het meest last heeft? Juist ja bedrijven.

En aan wie hebben we die regelneverij te danken? De vlaams nationalisten?
alfa16vjtd is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:14   #97
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Och, is dat die pipo ?
Heb die uitzending gezien.
Echt een naïeve kwiet die denkt dat hij België verdedigt, terwijl de Frantaligen in hun vuistje lachen om zoveel domheid.
Als het hun uitkomt vegen ze alles wat hij zegt gewoon van tafel, en worden ze plots Franstaligen in plaats van Belgen.

Ik krijg ook een serieuze dégôut als ik de Franstaligen altijd weer over "belge" hoor zeveren.
Als wij een TV programma hebben dat eindigt met "... van Vlaanderen" dan mag je er zeker van zijn dat dat daar "... belge" heet.
Alleen, ze zijn zogezegd voor een eenheidsstaat, maar wees gerust, het zijn allemaal Franstaligen die je zult te zien krijgen.
Pure demagogie dus.
Oud 30 augustus 2011, 18:20   #98
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... een geheim voorakkoord ...
Als dat voorakkoord geheim was, hoe komt het dan dat u van het bestaan ervan op de hoogte bent?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:27   #99
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als dat voorakkoord geheim was, hoe komt het dan dat u van het bestaan ervan op de hoogte bent?
toen BDW het opblies was EDR der helemaal niet goed van, en heeft hij zelfs gezegd aan BDW (met iedereen erbij) dat dit niet de afspraak was. Dit hebben verschillende onderhandelaars aan verschillende kranten bevestigd. Toen is het dus uitgelekt. Voor dit deel hoef je geen inside informatie te hebben.
spherelike is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:29   #100
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Wie denk je dat van die regelneverij het meest last heeft? Juist ja bedrijven.

En aan wie hebben we die regelneverij te danken? De vlaams nationalisten?
Ze doen in ieder geval vrolijk mee.
Ondertussen hebben we proportioneel ook al meer regionale ambtenaren dan de franstaligen om al die regeltjes op te volgen en te controleren.
spherelike is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be