![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Kan de N-VA aan een federale regering deelnemen ? | |||
Ja, natuurlijk, haar programma is niet tegenstrijdig daarmee. |
![]() ![]() ![]() |
29 | 64,44% |
Ja, maar enkel voor een vooropgestelde boedelscheiding |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,67% |
Nee, dat wil ze ook niet, enkel maar protesteren |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,67% |
Nee, ook al wil ze, het bestaan van het federale niveau zelf is haaks op haar programma. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 15,56% |
andere (leg uit) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,67% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Walen zijn niet verantwoordelijk voor alle belgen. De Vlamingen zouden wel verantwoordelijk moeten zijn voor alle belgen (geldstromen). Elektoraal zijn ze natuurlijk niet verantwoordelijk omdat ze alleen verantwoording moeten afleggen voor hun eigen kiezers.
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat ik verbaasd ben dat er zoveel stemmen hier zijn op het punt "natuurlijk kan dat", want ik begrijp niet HOE dat kan, tot we op het punt komen waarbij de N-VA dus WEL kan werken aan een serieuze stap naar bevoegdheidsoverdracht (ook wel confederalisatie genoemd).
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe bedoel je ?
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat we hier dus hebben is enerzijds een "staat" zonder "onderdanen", namelijk Brussel, die wel lokale belastingen mag heffen, voor alles wat territoriaal is (wegen, sanitaire toestanden, ruimtelijke ordening....), en dan een hoop "buitenlanders" (alle inwoners van Brussel) die zich in die vreemde staat Brussel bevinden, en die voor alles wat met hun persoon te maken heeft (ook electoraal) verbonden zijn met hun thuisnatie (VL, of W) via consulaten (ttz, openbare diensten van de ene of de andere natie). Het is maar 1 voorstel, he. Je kan er andere bedenken.
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk kunnen er geen separatisten in een federale regering zitten. Nogal wiedes. Je laat ook geen pedofielen werken in een kindercrèche.
|
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds de regionalisering is de Vlaamse meerderheid afgeblokt, en zijn Vlaamse politici enkel maar elektoraal verantwoordelijk voor Vlaanderen. Sinds de regionalisering is de Franstalige minderheid geen minderheid meer maar een evenwaardige partner in de federatie, en zijn de Franstalige politici elektoraal verantwoordelijk voor de Franstaligen. De Franstalige politici gedragen zich dan ook terecht als de vertegenwoordigers van hun elektoraat, terwijl de Vlaamse soepkiekens denken dat ze een mandaat hebben van gans Belgie en dus "evenwichtig" moeten zijn. Daardoor ontstaat er een onevenwicht op federaal niveau (dat normaal gezien de arena is waar de twee deelnemers hun krachten zouden moeten meten, en er ene van de twee deelnemers denkt dat hij scheidsrechter moet spelen), met (terecht) sterk voordeel voor de Franstaligen. Die zijn daar nu zo aan gewoon dat ze dat voordelige pompmechanisme natuurlijk niet meer kwijt willen.
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of je laat geen Joden werken in het bestuur van een concentratiekamp. Kwestie van de tendenzen wat evenwichtiger voor te stellen.
#92 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De zaak is dat je een keuze moet maken voor Brussel indien je kiest voor de confederale logica. Je kan dan niet blijven bric-�*-braccen en alsmaar opnieuw andere oplossingen voor Brussel uit je duim zuigen.
|||
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlamingen zijn wel degelijk het meeste verantwoordelijk voor het Belgisch beleid omdat ze effectief de meerderheid hebben en altijd al hebben gehad.
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net als al die regularisaties. NOT |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben echt nieuwsgierig of ze binnenkort ook de Vlaamse regering gaan verlaten als blijkt dat de Vlaamse overheid moet meebetalen om die 25 miljard op te hoesten. Nu geen probleem want VLD zit klaar om de NVA plaatsen in te nemen. Laatst gewijzigd door speurneus : 31 augustus 2011 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uit de Vlaamse regering zullen ze niet stappen vermits zij de enigen zullen zijn die zich aan het Vlaams regeerakkoord zullen houden. Dwingt men hen toch, dan betekent dit zo veel als een staatsgreep op Vlaams niveau en dan wil ik wel eens de verkiezingsuitslag van 2014 zien. Dat worden dan leuke dingen voor de mensen (de laatste twee woor zijn gepikt van Merrie C., waarvoor mijn eeuwige dank trouwens)! ![]()
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk de stemmingen eens na. Zonder de Vlamingen hadden deze er niet kunnen komen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 augustus 2011 om 12:00. |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat ik dergelijk scenario waarschijnlijk acht. N-VA gaat deel moeten uitmaken van de federale regering. Dit is iets waar BDW zelf toe heeft opgeroepen in de laatste aflevering van Ter Zake.
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 31 augustus 2011 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
#100 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plan B is toch: Wallobrux gaat ervanonder (en gaat eventueel aankloppen bij Frankrijk voor anschluss ?) En hiervoor moet er een corridorke zijn, nee ?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wat persoonsgebonden is, en alles wat sociale zekerheid en dergelijke aangaat, zijn er in Brussel Vlamingen, die alles doen alsof ze in Vlaanderen leven, en Walen, die alles doen alsof ze in Wallonie leven. Let wel, je hebt dus een Vlaamse of een Waalse identiteitskaart he, en je behoort eens en voorgoed tot het ene systeem of tot het andere. Dat is een DENKBARE oplossing. Ik zeg niet dat het zo moet, ik zeg niet dat een partij die voorstaat, maar ik toen hierbij wel aan dat er een oplossing BESTAAT en dat men dus niet meer kan zeggen dat men geen confederatie kan hebben want voor Brussel bestaat er geen oplossing.