![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Half bevroren, maar alleszins zelden zo vroeg wakker geweest (alsook zeer laat in slaap gevallen
![]() (Dus bedankt, dat piepschuim is niet meer nodig denk ik. Binnen twee weken moet ik immers sowieso naar een andere kamer verhuizen. Normaal zijn daar geen tochtgaten. Of de C.V. werkt is iets anders, maar een goedkoop electrisch vuurtje (-25 euro bij de kringloop, als ze er zijn en ik ze naar hier kan krijgen gesleept) is sowieso een investering waard... uit ervaring weet ik immers dat men de C.V. pas centraal aanzet in oktober/november en dat hij voor echt zware winters ook niet volstaat. Verder staat de H2O koker aan ... (waardoor het hier nu inderdaad wel heel vochtig is ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#102 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik slaap met het raam open, winter en zomer.
Een goed donsdeken doet wonderen. Laatst gewijzigd door hurricane : 31 augustus 2011 om 07:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
|
![]() Citaat:
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik thuis ook wel enkele donsdekens heb en daar als het echt koud wordt nog goede dikke wollen dekens over durf leggen. ![]() Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 augustus 2011 om 07:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
![]() Heel lief van je. ![]() ![]() Want zelfs mijn familie kan dus niet tot hier geraken met de nodige donsdekens e.d. (ik weet dat ze werkelijk niet kunnen), maar bon. Dat is voor overdag ook geen oplossing. Nja, normaal gezien zou het binnen een paar uur opgelost moeten zijn dus. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 augustus 2011 om 07:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister
|
![]() Ah ja, nu vergeet ik het belangrijkste nog te vertellen.
![]() Ik heb mijn vuurtje in een doe-het-zelf zaak gehaald en daar staan ook van die verwarmingtoestellen op petroleum. De beste toestellen zijn die ze op de werven gebruiken natuurlijk, maar die waren boven mijn budget. In de mediamarkt en dergelijke verkopen ze ook electrische vuurtjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Mijn vrouw is ook een koukleum, die zelfs op een zomerfestival in een partytent een wollen pull aantrekt.
![]() Deze week even naar decatlon gecrossd en daar Fleece shirts en jacks gekocht en in de macro een groot fleecen deken. De beste oplossing tegen kou : laagjes, laagjes, laagjes. ![]() (en natuurlijk een flam hout/kolen-kachel met speksteen errond, maar die gaat pas in november aan. :_ |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Wat koude kan doen met mensen. Ik heb geen actieve noch een passieve doodswens, maar ik herinner me vorig jaar toen arctische winden, sneeuw en ijs zich van België meester hadden gemaakt en de gevoelstemperatuur deden zakken tot onder 10°C. Langer dan een kwartier buiten blijven was toen een hel. Voor zo'n situaties ben ik super ingeduffeld (je moet weten dat ik een winterjas of vijf heb, omdat ik een extreme maat heb kan ik ze goedkoop kopen en gezien mijn maat niet veranderd is dat een opstapeling van jaren ![]() ![]() Ik verwacht hier trouwens een stevige winter die snel zal komen aanzetten. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Daar ben ik zelf ook goed toe in staat. ![]() Ik ben voorzien van multipele laagjes momenteel. Probleem is ook wel denk ik dat mijn winterkleren te oud zijn (ook met dank aan de twee vorige winters), verwassen en dus niet veel warmte meer afgeven. Mja, het is hier momenteel (evenals gisteren) denk ik ook ècht objectief koud. De kasten opentrekken en een koudegolf tegenkomen, of iets vastpakken en voelen dat het echt koud is ... dat zijn dingen die ik alleen voorheb in de winter in een onverwarmd huis. Ik denk dat het probleem hier is dat de nachttemperatuur zeer makkelijk zijn intrede vindt en niet meer weggaat. Ik geloof nooit dat het hier +10°C is nu. Man man man, nu besef ik wel hoe belangrijk het is rijk genoeg te zijn om toch een minimum aan comfort te kunnen hebben. En dat armoede je echt wel kan tegenhouden om dat ooit te bereiken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 augustus 2011 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
![]() Mja, ik zit rond Leuven. Het enige waar ik makkelijk en "snel" (lees: in totaal toch dikke 40 min. onderweg :-/) kan geraken is het centrum van Leuven. En van die zaken die ik moet hebben liggen meestal langs van die drukke wegen. Daar kan ik dus niet geraken. :-/ En ik denk dat die dingen dan ook zo groot/zwaar/duur worden dat, als ik al tot daar geraak, ik zeker niet met vuur en al teruggeraak.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 augustus 2011 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gevonden in 30 seconden, voor als ge pakweg in heverlee zou wonen: http://www.jeromecollin.be/
en als ge niet in heverlee woont, maar elders rond leuven, krijgt ge dat ook wel geleverd.
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het nu reeds koud is binnen in huis, dan heb ik het vermoeden dat het in de winter nog erger zal zijn. Ik kan je alleen maar aanraden om dringend op zoek te gaan naar een warmer en beter geïsoleerd huis, een beetje minder huur betalen weegt niet op tegen peperdure stookkosten.
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opletten met verluchting hé. Waarschijnlijk kan dit hier geen kwaad daar de koude langs de ramen binnenkomt.
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik slaap dan weinig.
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In handdoek draaien natuurlijk.
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En geitenwollesokken.
![]() |
#118 |
|
![]() Bedankt Nyn. Die had ik niet gevonden.
![]() ![]() Ik ben net terug van de kringloopwinkel 't Spit. Heb daar zo'n elektrisch radiatortje op de kop kunnen tikken voor 8 euro, uiteraard gebruiks- en vooral stofsporen, het werkt niet zo volledig en het maakt lawaai. (Ik had dus misschien inderdaad beter ineens een deftig gekocht gezien ik het waarschijnlijk nog vaak zal nodig hebben. ![]() Die dingen zijn overigens tegenwoordig blijkbaar niet meer de loodzware joekels van radiators die ze vroeger waren. Gewoon een plastieken behuizing met een gloeidraad in en een ventilatortje. Ik denk geen vijf kilo en ik kon het achterop de fiets vervoeren. ![]() Maar de temperatuur alvast lokaal veel draaglijker geworden. Voor acht euro verder kunnen! ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 augustus 2011 om 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of meer zagen en het gezaagde hout opstoken.
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()